En hoe heette 'Kees' nou ook weer van zijn achternaam?
Theater termen?
Collapse
X
-
-
is dat dezelfde als Kees van het boekje "de avonturen van" ? die man heeft dan heel nederland gezien....Comment
-
Misschien heeft Niko Bovenberg die naam voor zijn toneelknecht expres wel zo gekozen,
maar onze "Koperen" Kees is een echte naam
en afkomstig van een andere - en ook echte - theaterman hoor!
Ruud de Koning....!
Help!
Jij weet vast wel wie ik bedoel...een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxeComment
-
Poot is afstopping(doeken) links en rechts op het toneel.
Koof is plaats waar licht hangt links en rechts in de zaal.
Comment
-
En dan nu de bonus vraag:citaat:Geplaatst door Ruud_de_Koning
X-as achterkant manteau
Een manteau is voor het algemeen aan de zijkant (kort door de bocht) driehoekig..
De zaalzijde van de manteau alsmede de zaalzijde van bovengenoemde driehoek zijn (altijd?) dicht, zwart, kan je niet doorheen-kijken-spul dus.
De platformpjes op de manteau, en vaak ook de onderzijde met de stempels (om vast te zetten) gaan dus voor't algemeen vaak verder 'het toneel op' dan het 'dichte' deel.
Wat is nu de achterzijde van de manteau? De punt van de driehoek m.a.w. achterzijde dichte deel, OF de fysieke achterzijde?
(Ik denk/vind achterzijde DICHTE deel, komt mooi overeen (bijna) met achterzijde dichte deel onderkant portaal)
Gr. PaulJa, en toen?Comment
-
Hey mensen,
kan iemand mij vertellen hoe ik een Engels totaaltje moet maken?
ik weet wel hoe het eruit zien, maar als ik in het theater kom zeg ik het gewoon en wordt voor mij gedaan, maar nu moet ik het een keer zelf doen, weet allen niet hoe
alvast bedankt LVSIk ben Sneller dan het lichtComment
-
Sorry, dit gaat me even te ver.citaat:Geplaatst door LVS
Hey mensen,
kan iemand mij vertellen hoe ik een Engels totaaltje moet maken?
ik weet wel hoe het eruit zien, maar als ik in het theater kom zeg ik het gewoon en wordt voor mij gedaan, maar nu moet ik het een keer zelf doen, weet allen niet hoe
alvast bedankt LVS
- Je weet wel hoe een Engels totaaltje er uit ziet.
- Je weet wel om een Engels totaaltje te vragen als je ergens komt.
Conclusie:
- Je weet niet hoe je een schijnwerper moet focussen.
- Je kent alleen het resultaat en weet niet hoe je dat kan bereiken..
(weet je dan wel dat hetgeen de lokale technici voor je focussen
een Engels totaaltje is?)
...Of ga ik hier iets te snel door de bocht?Lid van het Front tegen zijlichtComment
-
Beste LVS,
Als je meer wilt weten over belichting, kan ik je het boek "tussen licht en donker" van Hugo van Uum aanbevelen. Pieter komt een beetje kort door de bocht, maar ook ik vraag me af hoe een 16-jarige die geen frontlicht kan stellen, als belichter door theatraal nederland tourt... Het is niet erg om vragen te stellen, maar pas een beetje op je houding
Gebruik voor engels totaaltje ook de zoekfunctie, dan zul je al e.e.a. vinden
succes
grtz. ArvidIf your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
------------------------------------------------
Arvid Buit
Creative-Director / Artist-ManagerComment
-
2 Wautah.....
je kunt niet zo maar zonder kennis van zaken van alles gaan zitten nawauwelen wat je op het Web aan onzin tegenkomt.
Dat er een theatergroep is opgericht met die naam wil nog niet zegen dat ze weten waarover ze het hebben.
Acteurs en technici zijn niet perse inwisselbaar kwa kennis of talenten.....
Koperen Kees is al jaren het snijpunt van de hartlijn van het toneel met de ACHTERZIJDE (podiumkant!) van de manteaux.
En dan moet jij nu niet hier heel andere en onzinnige dingen gaan zitten beweren,
omdat Ton Schurink (who the f*ck is ...) iest bedacht zou hebben.
Ik denk zo maar dat Kees de opa van Ton zou kunnen zijn.
2 Enrico..
wat heeft de voorkant van de manteau er nou weer mee te maken?
een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxeComment

Comment