We hebben een otootje....

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • axs
    Moderator
    • Jun 2002
    • 2687

Originally posted by jurjen_barel
    Voor energie werken die sportdrankjes heel goed. Isostar, Aquarius, AA, Extran, etc...
    Toch vreemd dat ik zelfs iemand ken die na ettelijke blikken redbull en wat isostar drankjes in slaap viel achter het stuur van een vrachtwagen.
    En hij zal zeker geen uitzondering zijn.

Originally posted by jurjen_barel
    Daarnaast draai ik altijd wel mn stoel wat meer naar achteren, zodat mijn hoofd niet tegen de hoofdsteun aankomt (dus actievere houding).
    Doe ik ook wel eens...
    stoel achterover is namelijk de IDEALE slaaphouding als ik de auto naast de kant zet om dat enige middel tegen vermoeidheid te benutten... RUSTEN!

Kan Ralph alleen maar bijtreden, denk trouwens dat ik hier een aardig mondje over mee mag praten.
    Reis namelijk erg veel, zowel in de lucht (jetlags!) als per auto.
    Vermoeidheid is me dus zeker bekend en het enige middel dat me daartegen helpt is een goed bed!
    If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• R. den Ridder
      • Sep 2000
      • 1500

al die energiedrankjes leveren "valse" energie, ze gebruiken gewoon aanwezige energiereserves eerder op, denk zelfs dat het zo is dat als je heel de dag Red Bull slurpt omdat je absurd lange dagen draait je aan het eind van zo'n dag crasht danwel moe bent zonder het te beseffen, misschien nog wel gevaarlijker dan gewoon moe zijn.

Als je niet zo'n fan bent van Snickers ofzo helpen yoghurtsnacks als Breakers van friese vlag ook best lekker om snel wat extra energie te krijgen.

maargoed, enige remedie is inderdaad een uurtje plat te gaan als het echt niet meer gaat.. alleen stinkt dat zo met drie man in een vrachtwagencabine

Comment

• rolanddeg
        • Nov 2004
        • 337

Buiten dat (wat ik volledig kan beamen) zorgen grote hoeveelheden dranken zoals Red Bull enz voor een gigantisch hoge bloeddruk. Leuk voor een paar keer, maar op langere termijn maak je je lichaam helemaal kapot. Ik zelf ben ook een keer 43 uur doorgegaan op 18 red bulls, dat was echt een gevalletje een keer nooit weer. Dan móet je blijven lopen, want zodra je gaat zitten val je in slaap... Oftewel: rusten is het beste medicijn!

Comment

• cornedure
          • Jul 2002
          • 230

Het grote gevaar bij zulke vermoeidheid is de "waak"toestand. Bepaalde studies hebben aangetoond dat ongeveer de helft van de chauffeurs tijdens lange afstanden in deze waaktoestand terechtkomen. Het is niet echt slapen, maar ook niet actief op de weg letten.

Je weet als je in de waaktoestand hebt gezeten als je je achteraf niks meer herinnert van de laatste 10-20 km. Je hebt via je onderbewustzijn gereden.

Nu, je kan in een knip van de waaktoestand naar de actieve toestand overgaan indien noodzakelijk (daar zorgt dat onderbewustzijn voor). Het grote gevaar ligt in extreme vermoeidheid. Dan ga je in een knip van waken naar slapen, met alle gevolgen vandien.

Allemaal theoretische blabla? Helemaal niet. Heb het zelf nog mogen ondervinden, en valt het best te vergelijken met iemand die het licht uitdoet. Ik heb toen enorm geluk gehad en sindsdien ga ik, nog voor ik de baan opga, na een klus nog 1 uurtje slapen in de auto.

En wat is nog het gevaarlijkste: op bekend terrein rijden als je doodmoe bent. Daar ben je het minst alert omdat je de weg toch kent, en daar val je dan ook in slaap.

Comment

Working...