Foutje tijdens het riggen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • moderator
    Moderator
    • Apr 2001
    • 5950

kraterschaduw..... dit is echt een hall of shame aan het worden >>>grinnik<<<

Eens dave! zo is dit forum onderdeel ook bedoeld!
    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• movinghead
      • Aug 2001
      • 559

[CENTER]Altijd van je af laseren[/CENTER]

Comment

• Scotty
        • Jul 2004
        • 22

Wat mij echter opviel zijn de scaffklemmen of steigerpijpklemmen.
        Zijn die dingen wel 50 mm??
        Ik ken alleen steigerpijpklemmen die 40 mm zijn, omdat die in de tentenbouw voorkomen. truss is volgens mij 50 mm. Daarom gebruiken we voor truss altijd scaff.
        Kan je ons hierover verlichten??

Het hangt....................nog steeds

Comment

• rinus bakker
          • Mar 2002
          • 5430

Hallo Scotty,
          je moet het woordenboek E-N / N-E er eens bij pakken en
          "steiger" in het Engels vertalen
          en daarna
          "scaffold" in het Nederlands.
          'scaff' is een vaktaal-verbastering voor "scaffold".
          40mm steigerpijpklemmen? In welke soort 'tentenbouw' zit jij? (42mm: OK, 48mm: OK, 40mm: ??)
          Je bedoelt niet toevallig 48 - 48,3mm? Dat zijn de typische steigerbuis-buiten-maten.
          En daar zit een (heel cruciaal) verschil in van 8mm.
          Dan nog is die 2mm tekort nog steeds 'dodelijk' op dunwandige trus (2mm wanddikte en minder) en op termijn ook voor de dikkere buizen van 3mm.
          een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• Imperator
            • Nov 2004
            • 71

Hmm, ik heb zelf niet zoveel ervaring met trussbouw enzo, alleen met een standaard 3m trusje op wind-ups. Maar zou iemand mij kunnen vertellen wat hier het probleem is (behalvve de later genoemde pennen), kan ik gelijk weer wat van leren.

Gr. Pim

Comment

• Gast1401081
              • Mar 2001
              • 7999

kan aan mij ligen, maar volgens mij zit er op de bovenste links een slotbout+moer, ipv de biconische koppelings-pen ( die de koppeling dus retestrak in de mof moet trekken) . Ook een vermelding waard?

Comment

• rinus bakker
                • Mar 2002
                • 5430

Hallo Mac,
                ik denk dat het een erg korte pen is
                - van Prolyte weet ik daar en al meerdere lengtes werden geproduceerd.
                en er waren ook companies die ze zelf afgekort hadden...
                Juiste de "vaste" pennen zijn helemaal k*t als ze zover uitsteken
                en elke keer aan elkaar en van alles vasthaken tijden het laden en lossen.
                Een slotbout-"dome" zou m.i. een andere licht-reflectie opleveren op de foto.

Comment

• Dave
                  • Jan 2001
                  • 757

De 'pennen' aan de linkerzijde zijn konische pennen met schroefdraad en een moertje erop. Dit heeft als voordeel dat je niet zoveel eitjes hoeft vast te hameren, en kun je ze niet meer verkeerd om plaatsen (Ja echt waar, ze passen verkeerd om, als je maar hard genoeg slaat [}][}][}])

Zal er nog even bij vermelden dat het hele zooitje gehuurd was, compleet met scaff's. Dan mag je er wel van uit gaan dat ze de goede onderdelen meegeven.
                  U x I = Boem.

Comment

• rinus bakker
                    • Mar 2002
                    • 5430

citaat:Geplaatst door Dave
                    Zal er nog even bij vermelden dat het hele zooitje gehuurd was, compleet met scaff's. Dan mag je er wel van uit gaan dat ze de goede onderdelen meegeven.
                    Bedoel je dat je dan zelf nergens meer op hoeft te letten?
                    dream on baby .. (it's almost X-mas time)
                    maar toch eigenlijk liever: wake up!

Die 'vaste' (conisch+schroefdraad+nylock) pennen zijn het probleem niet.
                    Er ontbreekt zo'n 'tijdelijke conische pen' + R-clip.
                    En ga je daarvoor dan ook "wijzen" naar de verhuurder?

Geen schijn van kans, zou ik zeggen als het op een civiele procedure (aansprakelijkheid = wie gaat er dokken voor - schade, - inkomstenderving, - smartegeld enz enz) aan zou komen.

Comment

• Dave
                      • Jan 2001
                      • 757

citaat:[Bedoel je dat je dan zelf nergens meer op hoeft te letten?
                      dream on baby .. (it's almost X-mas time)
                      maar toch eigenlijk liever: wake up!
                      Dat hoor je mij niet zeggen, maar er worden weer opmerkingen gemaakt over te kleine scaffs en weet ik al niet meer, en dat aan de hand van een slechte foto uit een 6 jaar oude digicam.
                      Mijn mening was: Als ik apparatuur / rigging inhuur wil ik er vanuit kunnen gaan dat ik GOEDE spullen meekrijg, en niet iets wat eigenlijk niet veilig op elkaar past.
                      Ik ga dus niet op elk conisch pinnetje naar een keurmerk staan zoeken, dan kan ik gelijk weer inpakken omdat ik geen bouwtijd meer heb.

Toch grappig dat dit het minst drukke forum is, geeft wel wat aan denk ik.
                      U x I = Boem.

Comment

• moderator
                        Moderator
                        • Apr 2001
                        • 5950

citaat:Toch grappig dat dit het minst drukke forum is, geeft wel wat aan denk ik.
                        Het ook tevens het op 1 na jongste forum onderdeel....
                        Maar geef vooraal WEL aan wat je vindt, want alleen aangeven dat het volgens jou iets aangeeft, staat leuk, maar is hier uiterst ongepast, juist omdat dit forum er is voor de shamers!

Waarbij ik niet nadrukkelijk genoeg kan benadrukken dat het geen afzeik forum is...
                        Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• vasco
                          • Oct 2003
                          • 2567

citaat:Toch grappig dat dit het minst drukke forum is, geeft wel wat aan denk ik.
                          Dit geeft niks aan lijkt mij. Een forum kan natuurlijk heel erg druk zijn maar veel bezoekers geeft nog geen inhoud aan de onderwerpen. Je kunt gaan voor kwaliteit of voor kwantiteit zeg maar.

Comment

• Lazy
                            • Sep 2003
                            • 294

citaat:Geplaatst door rinus bakker

Je bedoelt niet toevallig 48 - 48,3mm? Dat zijn de typische steigerbuis-buiten-maten.
                            En daar zit een (heel cruciaal) verschil in van 8mm.
                            Dan nog is die 2mm tekort nog steeds 'dodelijk' op dunwandige trus (2mm wanddikte en minder) en op termijn ook voor de dikkere buizen van 3mm.
                            Rinus vraagje aan jou: Kun je wel met triggerclamps moving headjes op een steigerpijp zetten van 48,3mm??

als je dus zeg maar een horizontale steigerpijp in een constructie hebt waar je dan een moving head met de base onder en de kop boven op de pijp monteert?

Wil namelijk binnenkort zo een constructie gaan maken omdat ik eigenlijk dacht dat steigerpijpen ook gewoon 50mm waren...

Comment

• sss
                              • Dec 2004
                              • 27

Je kunt bij layer ook steigerklemmen bestellen van 50mm, dus ideaal voor truss, kosten alleen 4 keer zoveel als een standaard 48 klem...

Comment

Working...