Tis bijna afgelopen ...

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gast1401081
    • Mar 2001
    • 7999

enne John, WAZ is een staatsbelasting, en die uitkering WAZ is gekoppeld aan de hoogte van de bijstand, waardoor je ineens een minimum inkomen hebt, en dus geen officiele bijstand meer hebt, maar een WAZ-bijstand. Wie het uitdeelt, en hoe het heet maakt me dan niet zoveel meer uit...

oh, ja , de wegenbelasting.
    a gaat er waarschijnlijk af
    b is niet helemaal voldoende om coentunnels, zeelandbruggen en schelde-tunnels van te bouwen,
    c wordt noiet betaald door fietsers en voetgangers.
    Maar dat was mijn punt niet.

Ik zat op een andere conclusie te wachten, namelijk iets over " als je die belasting niet kunt betalen, dan zul je wel onder de prijs gewerkt hebben" . ofzo.

Maar ik ben hier de enige die dat ziet, terwijl de rest ( uit angst??) verzinkt en verzuipt in medelij...

Comment

• Gast1401081
      • Mar 2001
      • 7999

oh, enne nogwat : als je ( in nederland) kunt aantonen dat je meer dan 1225 uur in je eenmanszaak gewerkt hebt ( ook boekhouden, etc is werken) kom je in aanmerking van een extraatje van de belasting in de vorm van een zelfstandigen-aftrek, verder kun je de eerste drie jaar een startersaftrek claimen.

ook wel leuk : in duitsland betaal je " kirchen-steuer", oftewel "kerk-belasting", wordt mijnheer Pastoor en Dominee van betaalt

Comment

• musicjohn
        • Aug 2001
        • 1102

citaat:Ik zat op een andere conclusie te wachten, namelijk iets over " als je die belasting niet kunt betalen, dan zul je wel onder de prijs gewerkt hebben" . ofzo.
        Ben ik wel met je eens, maar daar ging het hier volgens mij niet om.

Loonbelasting, inkomstenbelasting en afdracht BTW is hier niet ter sprake geweest. Het gaat juist om de "overige heffingen" die ineens op je dak vallen, terwijl je die zelfde heffingen in de "privé sfeer" al jaren betaald. En dan kun je ze inderdaad gewoon dubbel gaan betalen omdat je ineens een toko'tje hebt. Terwijl er aan de daadwerkelijke situatie feitelijk niets veranderd.

Nee, ik dacht dat het er om ging dat de overheden, of het nou Belgie is of Nederland; maakt niet uit, de burger en kleine ondernemer vaak het hardst weten te pakken d.m.v. de meest waanzinnige belasting heffingen, terwijl deze zelfde overheden de grootste verkwisters zijn van belasting-gelden die er op deze aardbol bestaan. Vandaar ook mijn twee voorbeelden.

P.S. Gerard... misschien tijd voor een nieuwe handtekening?
        Greetzzz... [;)]

John

Wilt U de allernieuwste updates nu installeren? Klik dan <b>---&gt;&gt;&gt; HIER &lt;&lt;&lt;---</b>

Comment

• Gast1401081
          • Mar 2001
          • 7999

citaat:dat Nederland de grootste financiëele sponsor is van de NAVO. Jammer genoeg werden er geen bedragen genoemd, maar ik vind het wel frappant dat een klein kut-landje als Nederland
          wij hebben dan ook geen paraat leger, dat " kopen" we in bij de NAVO,
          remebre??
          citaat:reportage van één of andere kapel in St. Petersburg (Rusland?) die voor een bedrag van 400.000,00 Euro op kosten van de Nederlandse belastingbetaler is gerestaureerd.
          waarschijnlijk door een Nederlandse aannemer...

citaatm haar twee ontvoerde kinderen weer terug te krijgen. Totale kosten: € 1.588,00
          Beter : we sturen de NAVO eropaf, want die was toch al betaald??
          ( feit : vrouw in de bijstand, met kinderen die in het buitenland zitten, kan dus niet (parttime?) werken??)
          er staan 70.000 vacatures open in dit land...Was ook op het nieuws deze week...

Comment

• Rv
            • Feb 2001
            • 1086

citaat:als je die belasting niet kunt betalen, dan zul je wel onder de prijs gewerkt hebben
            Euh, daar gaat het hier inderdaad niet echt over. Wat zou ik die belasting niet kunnen betalen. Lees mijn reacties nog maar eens door, dat is nergens de hoofdreden dat ik stop hoor ...
            Lees onderstaande nog maar eens, paar weken geleden nog gepost. Is dan toch duidelijk waarom ik stop hé ...

Maar ik zeg niet dat ik niet onder de prijs heb gewerkt hoor. Ga zelfs meer zeggen: was voor fun, was niet werken, was hobby!

citaat:Is de combinatie van de twee hoor.

1. echt rendabel kan je de zaak niet noemen, maar dat is eigenlijk niet echt de hoofdbedoeling geweest. Plezier enzo, daar doen we het voor! Het is gewoon spijtig dat we met zoveel vaste kosten zitten, anders deden we nu gewoon een paar dingen per maand, just for fun, maar op die manier gaan we er geld aan toegeven, en dat is helemaal niet de bedoeling!

2. het vraagt inderdaad wat veel van mijn vrije tijd. Ik leef echt met het motto 'je leeft maar één keer', en in die tijd wil ik veel dingen doen. Ik ben ook muzikant, nu heb ik weer wat meer tijd voor die hobby, EN ook wat geld voor die hobby!

Maar geen paniek heren, ik val niet in een zwart gat, het leven stopt niet met het einde van die zaak hoor! ZO serieus was het allemaal niet!

____
            Rv.
            ____

Comment

• Gast1401081
              • Mar 2001
              • 7999

citaat:Geplaatst door Rv

citaat:
              Maar geen paniek heren, ik val niet in een zwart gat, het leven stopt niet met het einde van die zaak hoor! ZO serieus was het allemaal niet!

ik heb al die belastingen niet genoend, dar begon je zelf over...

Comment

• musicjohn
                • Aug 2001
                • 1102

citaat feit : vrouw in de bijstand, met kinderen die in het buitenland zitten, kan dus niet (parttime?) werken??)
                Het blijft moeilijk om te lezen hé Gerard... maar ik zal het even uitvergroten voor je:

Ik schreef:
                citaatm haar twee ontvoerde kinderen weer terug te krijgen
                Da's nou al de vierde keer in twee dagen. Misschien is het een idee om behalve een nieuwe handtekening ook even een nieuwe bril te kopen? [}]
                Greetzzz... [;)]

John

Wilt U de allernieuwste updates nu installeren? Klik dan <b>---&gt;&gt;&gt; HIER &lt;&lt;&lt;---</b>

Comment

• Rv
                  • Feb 2001
                  • 1086

Pfffffffffff, ge zijt toch vaak ne zagevent zenne mac ...
                  Einde discussie voor mij. Speelt allemaal gene rol.
                  ____
                  Rv.
                  ____

Comment

• Gast1401081
                    • Mar 2001
                    • 7999

enne door wie waren die ontvoerd? door de vader??
                    als je het dan toch over weggegooid geld hebt: ik mag meebetalen aan de huwelijkse perikelen van een ander???
                    straks mag ik de bruiloft ook nog gaan betalen....en mijn eigen installatie die ik daar aan het bandje verhuur...

Comment

• Gast1401081
                      • Mar 2001
                      • 7999

oh, en John??
                      ben je echt of tijdelijk ge-emigreerd??
                      anders kom je straks in Nederland ook nog aan het betalen over je spaanse salaris...

Comment

• musicjohn
                        • Aug 2001
                        • 1102

Maak je maar geen zorgen... dat is allemaal piek-fijn geregeld! [8D]
                        Greetzzz... [;)]

John

Comment

• Davy Gabriels
                          • Aug 2002
                          • 819

citaat:Omdat, &gt;&gt;&gt;in de regel!!!&lt;&lt;&lt;, daar waar mensen een zaak aan huis hebben ( bv verzekeringskantoor, huisartsenpraktijk) er meer koffie gedronken wordt, en meer wc-water gebruikt wordt, en er dus door de eemanszaak een extra hoeveelheid watergebruik (en afval-water) op gang komt???
                          So what?Daarvoor betaal je toch meer voor het verbruikte water? Ze moeten toch niet een extra waterleiding naar ons huis gaan leggen? Kortom,we betalen 2x belasting voor het leggen van waterleiding.Als jij dit normaal vind, amai zenne!

Mijn bedenking bij deze stomme discussie: de "betweterige" reacties komen van NEDERLAND die ons (Ruben+ik) komen vertellen dat de belastingen in BELGIE rechtvaardig zijn...komaan zeg!!!

Comment

• Gast1401081
                            • Mar 2001
                            • 7999

je gebruikt meer water, je loost dus ook meer afvalwater....

en dat is niet betweterig, maar logisch dat er dan ook meer geheven moet gaan worden.

citaat:reacties komen van NEDERLAND die ons (Ruben+ik) komen vertellen dat de belastingen in BELGIE rechtvaardig zijn
                            zullen we die forummeeting dan maar in groningen houden??

Comment

• musicjohn
                              • Aug 2001
                              • 1102

citaat:je gebruikt meer water, je loost dus ook meer afvalwater....
                              Uit de praktijk blijkt het omgekeerde. Aan de situatie verandert vaak helemaal niets op het moment dat je beslist om een officiële toko op te richten.

Wat je daarmee aan wilt geven is: "Kijk, m'n hobby is uit de klauw gelopen, en ik wil slechts een brave burger zijn door de verdiensten netjes op te gaan geven en m'n belastingen netjes af te dragen".

Maar je gaat er thuis echt geen extra koffie door drinken of meer van naar het scheithuis. Feit blijft dat je werkzaamheden (in deze branche dan wel te verstaan) altijd BUITEN de deur liggen en er aan de "thuis" situatie in 99 van de 100 gevallen niets veranderd.
                              Greetzzz... [;)]

John

Comment

• Rv
                                • Feb 2001
                                • 1086

citaat:je gebruikt meer water, je loost dus ook meer afvalwater....
                                Mac, nooit gedacht dat ik het hier ging zeggen, maar je bent echt soms een zeveraar hoor ...

Ik zou niet weten voorwat ik met mijn verhuurbedrijfje, waarvan al het materiaal in de garage of aanhangwagen staat, MEER AFVALWATER VERBRUIK dan normaal...

Ik ga toch evenveel naar de WC als anders? En voor andere doeleinden gebruik ik hier geen water, of ga jij het tegendeel even aantonen?

Ik gebruik evenveel elentrik als anders, want ik zet mijn PA heus niet in mijn tuin elke week ... of bedoel je dat uurtje solderen per week? Dan mag elke hobby-ist die belasting betalen.

Ik gebruik evenveel ruimte als anders. Normaal ligt er rommel in de garage, nu staan er wat flightcases.

Maarkom, jij zal het wel beter weten zeker? Vind jij het normaal dat ik provinciebelastingen moet betalen omdat ik grond gebruik voor mijn bedrijf? Welke grond dan? Die van mijn garage, WAAR IK AL BELASTINGEN VOOR BETAAL?

Kan jij mij zeggen voor welke reden ik milieutaksen moet betalen? Ik vervuil hier geen rikketik, enkel met mijn wagen, maar daar betaal ik al belasting voor.

Neen, ik betaal mijn belastingen zoals het moet, heb daar geen probleem mee, maar ze moeten niet met dingen komen aandraven waar ik niets mee te maken heb hoor!

Sja ... ben blij voor jou dat jij die dingen met plezier betaalt. Houden zo hoor! Misschien kunnen ze nog een extra heffing maken, taks op forumbevuiling!
                                ____
                                Rv.
                                ____

Comment

Working...