Tis bijna afgelopen ...

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ronny
    • Dec 2002
    • 2138

weer iemand die zijn "levenswerk" moet opgeven. zoiets vind ik dus echt kl*te he.

Nog niet zo lang geleden heb je dan nogwel een volledig nieuwe geluidsset gekocht.toch een teken dat je er toen nog mee wou doorgaan.

niet zagen, gewoon doen!

Comment

• fredjuhh
      • Sep 2002
      • 215

Jammer dat we zulk soort dingen moeten zien gebeuren. Er komen naar mijn idee een hoop licht-geluid/drive-in's bij, maar blijkbaar gaat dit toch ten kosten van anderen.
      ---hier staat nix--->

Comment

• Michael
        • Nov 2002
        • 643

RV ik vind het heel erg dat je ermee stopt echter kan ik me in jouwn stellingen niet helemaal vinden, ik vind dit heel erg sneu voor je maar mischien kan ik je helpen, enkele accountantcontacten hebben ook mij voor vwel kosten en belastingen gered en de inkomstenbelasting tot nihil gebracht door een gelijke balans op te stellen elk jaar. Je moet het gewoon goed aanpakken tegenwoordig, de overheid draait jouw een loer doe dan gewoon hetzelfde terug.

Heb je vragen mail me gerust en ik wil je met alle plezier ind e wereld verderhelpen met alle tips en adviezen nodig. Wat ik kan kan jij ook.

Comment

• driesmees
          • Apr 2003
          • 1076

kvind het héél erg rot voor je,
          ik wist niet eens dat er zo'n belastingen gevraag werden, (ben dan ok een héél kleine hobyist), Wil ik je nu wel zeggen dat ik geïnterreseerd ben om wat over te kopen (klein budget, liefst licht gerief)

Wens ik je hierbij nog veel geluk in je kommende loopbaan.
          [CENTER] [/CENTER]

Comment

• PM
            • Mar 2003
            • 87

hoi RV,
            mag ik even een vraagje stellen ?

Waarom stop je ermee ? Vraagt het gewoon teveel van je vrije tijd ? Of begin je het beu te worden ? Of moet je een enorme som belastingen betalen (maar dan heb je winst gemaakt denk ik, dus dat zou een goed teken moeten zijn) ? Of heb je meer onkosten dan inkomsten, en is je bedrijfje dus niet rendabel genoeg ?

Verder vind ik het ook wel spijtig dat iemand met een zaak moet stoppen omdat de zaak niet rendabel is. Ik vraag me soms ook af hoe iemand van een verhuurzaak van geluid en licht nog iets kan overhouden. Blijkbaar zijn er toch wel wat bedrijven die het lukt, waarschijnlijk met goed betaalde jobs die steeds terugkomen.

Comment

• Rv
              • Feb 2001
              • 1086

Is de combinatie van de twee hoor.

1. echt rendabel kan je de zaak niet noemen, maar dat is eigenlijk niet echt de hoofdbedoeling geweest. Plezier enzo, daar doen we het voor! Het is gewoon spijtig dat we met zoveel vaste kosten zitten, anders deden we nu gewoon een paar dingen per maand, just for fun, maar op die manier gaan we er geld aan toegeven, en dat is helemaal niet de bedoeling!

2. het vraagt inderdaad wat veel van mijn vrije tijd. Ik leef echt met het motto 'je leeft maar één keer', en in die tijd wil ik veel dingen doen. Ik ben ook muzikant, nu heb ik weer wat meer tijd voor die hobby, EN ook wat geld voor die hobby! []

Maar geen paniek heren, ik val niet in een zwart gat, het leven stopt niet met het einde van die zaak hoor! ZO serieus was het allemaal niet! Ik ben ook nog altijd leerkracht, en jullie weten niet hoe hard dat niet werken is! [8D]

Trouwens, ik heb al meer dan 30 mailtjes gekregen van mensen die onze tweedehandslijst willen. Jullie krijgen allemaal de lijst hoor, waarschijnlijk zelfs sneller dan december!
              ____
              Rv.
              ____

Comment

• Rv
                • Feb 2001
                • 1086

Euh, hopelijk neemt modje het me niet te kwalijk ...

Ik had van jullie meer dan 30 mails binnengekregen omdat jullie graag de tweedehandslijst willen ...
                Nu, ik ben jullie adressen allemaal kwijt ...[V]
                Sorry ...

Maar als modje dit niet verwijderd ... kijk eens naar mijn link bij mijn gegevens ...

____
                Rv.
                ____

Comment

• Gast1401081
                  • Mar 2001
                  • 7999

citaat:Het is altijd een hobby geweest, maar moeten nu betalen:
                  * milieubelasting
                  * provinciebelasting
                  * stedelijke belasting
                  * sociaal buro
                  * boekhouder
                  * taksen remork
                  * keuringen
                  citaat:5 jaar op de baan geweest.

enne waarvan denk je dat die baan betaald is ? van de wind kan de stratenmaker ook niet leven.

ALs je geld wilt verdienen heb je dingen nodig, zoals
                  *een telefoon, ( telefoonlijnen zijn van ??)
                  *een auto ( autoweg is van??)
                  *stroom ( elektriciteistnet is van??)

Maar eraan meebetalen : ho maar.....

Als er brand is komt de brandweer, maar ook dat moet betaald worden..
                  EN dat gebeurt van de belastingen, dus.
                  Meevreten is meebetalen.

Comment

• Rv
                    • Feb 2001
                    • 1086

Ik breng mijn auto niet in de zaak. Moet ik twee keer betalen ofzo?
                    Ik heb mijn materiaal in mijn garage staan. Moet ik daarvoor betalen?
                    Ik bel met mijn eigen GSM, daar betaal ik toch voor? Die onkosten worden ook niet aan de zaak doorgerekend.
                    Ik heb geen stroom nodig, de organisator heeft stroom nodig.

Meevreten is mee betalen, maar geen twee keer!
                    [V]

Niet gaan lullen mac ...
                    ____
                    Rv.
                    ____

Comment

• Gast1401081
                      • Mar 2001
                      • 7999

weg, telefoonnet, electriciteitsnet etc noemen ze allemaal collectieve voorzieningen, en die zijn ( hier in nederland tenminste) allemaal opgebouwd met subsidies en garantstellingen van de overheid, door die belastingen. Wie betaald anders de stroom van een lantaarnpaal die brandt?? Of het assfalt waarover je rijdt??

overigens, als je ff bezwaar maakt tegen je milieu-belasting op je eigen garage, en aantoont dat daar geen chemicalien staan is die milieu-tax er ook zo weer af... waarschijnlijk gevolg van een te ijverige ambtenaar.
                      leuk stukje in de krant hier in twente : sportvissers die lagen te slapen in hun afdakje kregen een campeer-belasting aan hun broek, ook door zo'n stagiaire-ambtenaar...

Comment

• Rv
                        • Feb 2001
                        • 1086

Jij weet niet wat je zegt, dus zwijg.

Dat was geen overijverige ambtenaar. Die belasting is opgelegd door stad herentals voor ALLE ZELFSTANDIGEN DIE EEN HANDELSREGISTER hebben. Volgens hun 'omdat je ergens de lijn moet trekken'. Daar heb ik telefoons (van mijn eigen geld!) genoeg voor gedaan!

En voor die weg die ik gebruik met mijn eigen wagen en dat telefoonnet dat ik betaal met mijn eigen GSM, DAAR BETAAL IK TOCH BELASTINGEN VOOR?

____
                        Rv.
                        ____

Comment

• Gast1401081
                          • Mar 2001
                          • 7999

citaat: Jij weet niet wat je zegt, dus zwijg.
                          moah, ik heb het hele verhaal in 2 BV's moeten gieten, alleen maar omdat ik er geen verstand van heb. In nederland hebben we een hele leuke belasting : de WAZ. Wet ArbeidsOngeschiktheid Zelfstandigen. Iedereen kan altijd en overal in de bijstand, maar zelfstandigen die arbeidsongeschikt worden kunnen alleen de bijstand in na betaling van WAZ-premie. Ben ik het daarmee eens? Nee. Moet ik daarom Volkert vdG na doen? ook Nee.
                          nogmaals : of je nou auto rijdt, of fietst of kruipt zal me een zorg zijn, die weg die er ligt is betaald van de belastingen. En daar moet een ieder aan meedoen, die er op wil.

en aangezien in jouw posting 4x het woord belasting voorkomt : dokken of emigreren. Dat moet ik namelijk ook.
                          Anders gezegd : betaal lekker geen belasting, dan rijdt de brandweer ook niet als je garagebox brand....

Comment

• Davy Gabriels
                            • Aug 2002
                            • 819

Ruben wil gewoon zeggen dat je als privé persoon al (veel) belastingen betaalt,die gebruikt worden voor wegen,telefoonlijnen etc...En dat als je zelfstandig wordt komen vele van die belastingen nog eens terug!
                            Bv mijn geval: ik woon nog thuis,mijn ouders betalen hun waterverbruik,met hierop nog eens een belasting,die wordt dus gebruikt voor aanleg waterleidingen veronderstel ik. Nu wordt ik zelfstandige (in bijberoep) en voila,nu kan ik ook nog eens die belastingen gaan betalen.Kan Mac mij eens uitleggen dan wat hiervan de reden is?

Comment

• musicjohn
                              • Aug 2001
                              • 1102

Da's nou al de derde keer in twee dagen dat Gerard zich vergist.

Iedere (legale) Nederlander heeft recht op bijstand. Je komt alleen maar in de bijstand terecht als er voor jou geen ander potje meer is. M.a.w. Als jij je premie WAZ keurig hebt betaald zal jij niet in de bijstand komen, maar zal de betreffende instantie (verzekeraar) aan wie jij de premie hebt afgedragen jou uitkeren op basis van het percentage ongeschiktheid.

En nog even een klein detail... de wegen die er liggen worden (grotendeels) betaald door de automobilist die dure wegenbelasting moet betalen.

Wel leuk om twee dagen geleden in het nieuws te vernemen dat Nederland de grootste financiëele sponsor is van de NAVO. Jammer genoeg werden er geen bedragen genoemd, maar ik vind het wel frappant dat een klein kut-landje als Nederland z'n belastingbetalers opknapt met dit soort praktijken.

In dat zelfde nieuwsbulletin was ook even een reportage van één of andere kapel in St. Petersburg (Rusland?) die voor een bedrag van 400.000,00 Euro op kosten van de Nederlandse belastingbetaler is gerestaureerd. Kan wat mij betreft ook niet door de beugel.

Dan lees ik vandaag in het nieuws dat de gemeente Assen zich moet verantwoorden omdat zij uit de pot "Bijzondere Bijstand" een bijstandsmoeder geholpen heeft om haar twee ontvoerde kinderen weer terug te krijgen. Totale kosten: € 1.588,00

Dat men daar dan moeilijk over doet, dat vindt ik pas schande.
                              Greetzzz... [;)]

John

Wilt U de allernieuwste updates nu installeren? Klik dan <b>---&gt;&gt;&gt; HIER &lt;&lt;&lt;---</b>

Comment

• Gast1401081
                                • Mar 2001
                                • 7999

Omdat, &gt;&gt;&gt;in de regel!!!&lt;&lt;&lt;, daar waar mensen een zaak aan huis hebben ( bv verzekeringskantoor, huisartsenpraktijk) er meer koffie gedronken wordt, en meer wc-water gebruikt wordt, en er dus door de eemanszaak een extra hoeveelheid watergebruik (en afval-water) op gang komt???

als we voor iedereen individueel de belasting zouden gaan heffen zouden ze onbetaalbaar zijn, vandaar dat iedere wet een ratio ( doelgroep) heeft. Soms hang je er inderdaad net niet lekkker in , maar wat wil je dan ? Een ambtenaar die je 365 dagen per jaar in de gaten houdt, en die overal een rapport van maakt????

Comment

Working...