Zeer domme advertentie

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Leks
    • Oct 2007
    • 330

hmm vreemd apparaat.. ruikt naar zuivere oplichting.

kan iemand me vertellen wat ze op de foto's meten bij " meer info" ?
    de waarde gaat van 586 zonder naar 277 oid met?!
    mag toch niet hopen dat het voltage is.

dus wat ik er uit opmaak trek het ding pieken uit je netspanning... en....?
    zonder de cosphi of fysieke werking van apparaten te veranderen is het toch natuurkundig onmogelijk om het stroomverbruik omlaag te krijgen?
    ( correct me if i'm wrong)

* Verbetert elektrische efficientie en vermogensfactor.
    ( vermogensfactor & cosphi = electrische efficientie toch? en hoe verhoog je dit :P? )

* Verlengt de levensduur van apparatuur
    ( als je de pieken eruit trekt, je voeding minder belast.. zit iets in)

* Vermindert elektrische oververhitting.
    ( dus het oververhit nog steeds.. maar minder?)

*Vermindert vermogensverlies.
    ( zie eerste punt)

*Stabiliseert de toevoerspanning.
    ( tjah.. fijn... we hebben hier ook zulke vuile stroom in nl :S ? )

sorry moet ff frustratie uiten over het product

Leks

correct me if i'm wrong
    Nerd is geen belediging, het is een compliment.

Comment

• Aart Rietveld
      • Aug 2004
      • 190

Cosphi is best een mogelijkheid met zo'n apparaat. Met een paar condensators kom je een heel eind. Het voordeel hiervan is een verlaging van de blindstroom en dus ook van de verliezen in de kabels. In de industrie is dit een hele gebruikelijke methode. Het is dus helemaal geen nieuwe technologie. Voor consumenten zie ik weinig voordeel t.o.v. de investering, maar de lagere stroom door amperemeter klopt dus echt wel.

Het "probleem" is echter dat deze blindstroom zelf niet door de energiemeter wordt gemeten en dus ook niet wordt afgerekend. De voorgestelde stroomverlaging (bij inductieve belastingen) klopt dus wel maar heeft geen invloed op de energierekening.... Het verlaagd de energierekening maar met maximaal een procent oid. de lagere koperverliezen.

Comment

• Leks
        • Oct 2007
        • 330

na een beetje inlezen op wikipedia ben ik er idd ook achter dat cosphi naar 0.85 brengen de gewoonste zaak van de wereld is voor fabrieken & hoogspanningsnetwerken ( door condensatoren in 3hoek of ster schakeling, als ik het goed begrepen heb ... toch?)

@ Aart
        ik vroeg me af .. waarom rekenen we blindstroom niet af? als het ook gewoon te meten is met een ampere tang?

correct me if i'm wrong, maar het is toch de fase verschuiving van tussen V en A? En zodoende meer vermogen nodig heeft voor de zelfde arbeid?

waardoor ontstaat dit? spoelen ligt mij bij?

en heeft iemand een mooie uitleg of link over wat nouw eigelijk blindstroom is?

sorry voor de nieuwsgierigheid

leks
        Nerd is geen belediging, het is een compliment.

Comment

• laserguy
          • Jun 2003
          • 2755

't wordt nog erger: nuttig vermogen is 15000 Watt en hij slaat genoeg energie op energieschommelingen gedurende 10 s te kunnen compenseren!
          Nog iemand een bewijs nodig van het oplichtersgehalte van dit produkt?
          Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• DJ nn
            • Jun 2006
            • 489

Met spoelen en condensators die elkaar opheffen kan ik er best inkomen dat hij 10s (kleine?) schommelingen kan compenseren...

Blijf me verder wel vragen stellen bij het nut voor de mensen thuis !!!

Verhaal van spanning en stroom die niet in fase liggen is idd zo (heb op school zo'n proefjes gedaan, dat een condensator het verbruik van een TL-armatuur doet dalen is echt zo)

grtzz DJ nn
            ... the sound of silence...

Comment

• laserguy
              • Jun 2003
              • 2755

In het vervolg even beter opletten bij je proef: het BLINDVERMOGEN (blindverbruik zo je dit duidelijker vindt) daalt idd. Je effectief verbruik daalt NIET m.a.w. voor je portemonnee maakt dit niets uit.
              Heb jij voor de rest ook maar enig idee hoeveel 15000 Watt is? Dat is een slordige 65 A! Petje af als jij dit met een paar spoelen en condensatoren in een verpakking ter grootte van een pakje sigaretten gedurende 10 s kunt compenseren!
              En als je idd gaat spreken van kleine schommelingen dan zullen deze wel zo klein zijn dat ze eigenlijk geen kwaad meer doen dus... waarom dan nog 24.95.- investeren.
              Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• JeroenVDV
                • Mar 2004
                • 963

Als het apparaat werkelijk zo'n grote besparing op je energierekening zou zijn, had het geen prijskaartje van EUR 24,95 gehad...
                Creating shows beyond Imagination

Comment

• SoundOfSilence
                  • Mar 2007
                  • 766

Originally posted by DJ nn
                  Met spoelen en condensators die elkaar opheffen kan ik er best inkomen dat hij 10s (kleine?) schommelingen kan compenseren...
                  Hoezo? Ding is voor wisselstromen.
                  Bij DC kan je met een elco prima schommelingen opheffen, die houd lading vast en kan deze afgeven. Bij wisselspanningen (50 Hz) zal ie elke 20 ms ontladen zijn... Da's een factor 500 kleiner dan die 10 seconden
                  It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

Comment

• DJ nn
                    • Jun 2006
                    • 489

Originally posted by SoundOfSilence
                    Hoezo? Ding is voor wisselstromen.
                    Bij DC kan je met een elco prima schommelingen opheffen, die houd lading vast en kan deze afgeven. Bij wisselspanningen (50 Hz) zal ie elke 20 ms ontladen zijn... Da's een factor 500 kleiner dan die 10 seconden
                    Idd het gaat niet om een voeding hier... gewoon netspannings-dingetje...
                    Oeps...

Even nog over de portemenee: als je het net teveel vervuild moetn je hier betalen ! (Particulier weet ik dat eigenlijk niet..., bedrijven wel)

grtzz DJ nn

Comment

• showband
                      • May 2001
                      • 4524

Deze tekst is te leuk om te missen
                      (marktplaats)
                      ----------------------------------------
                      Deze unieke set van Sennheiser bestaat uit de allom bekende zangmicrofoon (handheld) de SKM 4031 + de EM200 ontvanger. De werkelijk prachtige condensator microfoon is voorzien van een geweldig mooie warme klank doordat deze voorzien is van de zogenaamde supernier.

De gehele set wordt compleet met originele papieren en jewelcase van Sennheiser geleverd en is tevens een vintage collectorsitem.

Je krijgt er tevens twee SK 1012 handhelds bij die op dezelfde frequentie werken.

Verkeert is absolute nieuwstaat.

Setprijs destijds was maar liefst +/- 4000,00 guldens.
                      De echte liefhebber zal dan ook weten wat de set voor hem/haar waard is.
                      Op onzin biedingen zal niet worden gereageerd. Bij interesse kunt U contact opnemen met xxxx.
                      ----------------------------------------
                      lekker belangrijk!

Comment

• sis
                        • Jul 2003
                        • 3305

Geen commentaar
                        1200W PA SET OMNITRONIC 3WEGE BOXEN CAMOUFLAGE CMX-1202 - eBay Omnitronic, PA-Boxen, passiv, PA-Boxen, PA-Systeme Beschallung, Audio Hi-Fi. (Eindtijd 11-jun-08 23:49:36 CEST)

sis
                        Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• koentjes
                          • Dec 2007
                          • 333

ik zie niks

Comment

• Stoney3K
                            • Sep 2007
                            • 1399

Die camouflage is nog best leuk... kunnen ze je tenminste niet zien als je die "1200W" opengooit om de buren te pesten...

Nu nog wachten tot iemand dat met zijn EAW stackje flikt.
                            First make it work, then make it look pretty!

Comment

• DJ nn
                              • Jun 2006
                              • 489

Wij hebben toch al enkele keren voor het leger moeten werken...
                              Zou nogtans leuk grapje zijn met zoiets aankomen...

grtzz DJ nn

Comment

• jens
                                • Aug 2004
                                • 1067

voordeel is dat je ze niet ziet staan

Comment

Working...