Zeer domme advertentie

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • shure-fan
    • Sep 2003
    • 1046

vind het wel jammer om te zien dat de base van die kop bij elkaar word gehouden met een tieripje
    Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• DJ nn
      • Jun 2006
      • 489

Hij is wel creatief...
      De tru hangt, elektrische takel en een katrol-systeem...

grtzz DJ nn
      ... the sound of silence...

Comment

• LJKEVIN
        • Dec 2005
        • 426

citaat: "Zou hier makkelijk 2200 euro voor kunnen vragen maar doe het niet "

haha
        Avolites - GrandMA - Martin - Robe - Clay Paky

Comment

• lichtpuntje
          • Sep 2003
          • 79

hmmm

kan iemand mij het nut vertellen van een dubbele midi-uitgang op een dmx-balkje? Het is wel uniek dat geef ik toe, maar ben gewoon nieuwsgierig. Dit kende ik nog niet...
          dus...

Comment

• DJ nn
            • Jun 2006
            • 489

Een pearl heeft toch ook 4 "midi" uitgangen...

Jammer dat het balkje geen DMX in en uit heeft, dan was het pas uitgebreid !

grtzz DJ nn
            ... the sound of silence...

Comment

• lichtpuntje
              • Sep 2003
              • 79

ooowww... nieuw vakjargon!!! zal wel ff wennen zijn...
              dus...

Comment

• StijnS
                • Sep 2006
                • 173

US Blaster CD speler
                Leest dat ding echt verbrandde CD's?

Comment

• DJ M
                  • Dec 2004
                  • 6

Marktplaats advertentie Pearl lookalike

Marktplaats.nl > Copy Avolites Pearl 2004 - Muziek en Instrumenten - Licht en Laser

Heren,

Ten eerste ben ik zeer treurig dat jullie uitspraken doen over dingen die jullie nog nooit in je handen hebben gehad. De pearl-lookalike die volgens jullie waardeloos is, is nog niet in Nederland verkrijgbaar, en ik verwacht niet dat er al mensen zijn die hem dus gebruikt hebben op dit forum.

Ja, jullie praten over dingen waar je geen verstand van hebt schat ik zo in. De tafel werkt namelijk op de originele software van een avolites pearl 2004. Deze hoeft helemaal niet illegaal gedownload te worden.

Op dit moment halen wij deze tafel naar Nederland om ten eerste de kwaliteit te bepalen van het spul. Als dit volgens ons goed genoeg is, dat wil zeggen Betrouwbaar, met een hoofdletter 'B', dan willen wij dit product op de Nederlandse markt brengen.

Met vriendelijke groet,

Marco Verweij
                  Last edited by moderator; 04-01-08, 16:05. Reason: forum spelregels

Comment

• moderator
                    Moderator
                    • Apr 2001
                    • 5950

Beste Marco,

Wil dat zeggen dat de software waar deze console op draait gekocht is of in licentie gebruikt wordt van Avolites?

Mensen hier praten over hetgeen ze gepresenteerd krijgen op internet, dat is;
                    1. Een erg ongelukkig vormgegeven, met vaag taalgebruik van een chinese site

2, een console die een derde moet gaan kosten van de console waarvan het een kopie lijkt.

3. Een console die via marktplaats wordt aangeboden i.p.v. de gebruikelijke kanelen.

Dus niet moeilijk kijken als mensen daar hun vraagtekens bij hebben. Lijkt me juist heel gezond.
                    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Carpjes
                      • Mar 2007
                      • 35

Marco,
                      De koptekst van jullie advertentie is al ''fout''.
                      De console word aangeprezen als een copy Avolites. Hij gebruikt dezelfde software, nagemaakte hardware, gekopieerde look. Weinig eigen creativiteit van de ontwikkelaars niet? Het is geen Pearl dus gebruik het woord Avolites dan niet.

Verras me met het tegendeel en maak een foto van het main board, en deze mailen of hier posten. Ik ben benieuwd......

Comment

• MEEO Licht en Geluid
                        • Nov 2005
                        • 950

Ik zeg zeker niet dat hij waardeloos is: integendeel! Hij zal juist even goed of misschien zelfs beter presteren dan de Avolites Pearl 2004/2008.
                        Dit is juist de rede dat ik hem verafschuw: de grote bedrijven zullen ongetwijfeld gaan voor de 'echte' Pearl: kwaliteit.
                        De kleinere bedrijven zullen echter sneller kiezen voor de 'namaak' Pearl: goedkoop.
                        Nu maakt Avolites gelukkig niet alleen tafels, maar er zijn bedrijven die op deze manier failliet gaan.

Je wilt deze tafel op de markt brengen zeg je: dat mag, daar ben je vrij toe in Nederland. Bedenk echter wel wat je doet tegen sommige leveranciers etc. van de Pearl 2004...
                        MEEO Audio Licht Rigging,
                        Mark van der Werff
                        Groningen

Comment

• Elmo
                          • Jun 2006
                          • 208

Originally posted by DJ M
                          Marktplaats.nl > Copy Avolites Pearl 2004 - Muziek en Instrumenten - Licht en Laser

Heren,

Ten eerste ben ik zeer treurig dat jullie uitspraken doen over dingen die jullie nog nooit in je handen hebben gehad. De pearl-lookalike die volgens jullie waardeloos is, is nog niet in Nederland verkrijgbaar, en ik verwacht niet dat er al mensen zijn die hem dus gebruikt hebben op dit forum.

Ja, jullie praten over dingen waar je geen verstand van hebt schat ik zo in. De tafel werkt namelijk op de originele software van een avolites pearl 2004. Deze hoeft helemaal niet illegaal gedownload te worden.

Op dit moment halen wij deze tafel naar Nederland om ten eerste de kwaliteit te bepalen van het spul. Als dit volgens ons goed genoeg is, dat wil zeggen Betrouwbaar, met een hoofdletter 'B', dan willen wij dit product op de Nederlandse markt brengen.

Met vriendelijke groet,

Marco Verweij

hebben jullie iedereen die gereageerd heeft nu een "prive bericht" gestuurd??
                          Bij mij valt dat onder ongewenste reclame!!!

Comment

• showband
                            • May 2001
                            • 4524

Beste Marco, ik ben blij dat jij wat dingen wil verduidelijken.

Originally posted by DJ M
                            De pearl-lookalike die volgens jullie waardeloos is, is nog niet in Nederland verkrijgbaar, en ik verwacht niet dat er al mensen zijn die hem dus gebruikt hebben op dit forum.
                            Hoe was jouw ervaring met dat ding?
                            Immers jij bent de importeur en verkoper (op marktplaats). Dus als klant verwacht je dan dat jij op deze vraag een gefundeerd antwoord kunt geven.
                            Maar in jouw verhaal staat ook:
                            Je verkoopt al op marktplaats en reageert op deze thread dat het goed spul is... maar plaatst deze opmerking.
                            Dat geeft enorm te denken. Want ook jouw tegenwerpingen zijn dus totaal nog niet onderbouwd.

Hoe ga je testen dat het apparaat Betrouwbaar is met een hoofdletter 'B'?
                            Valproeven, trilproeven, zoutnevelbaden?
                            Duurtesten in temperatuurkamers zijn toch eigenlijk het minimum voor een serieuze betrouwbaarheidstest. En om de grens van betrouwbaarheid te testen moet je tot failiurepunt. liefst via een onafhankelijk bureau.

-Dat betekent dus dat bij softwareproblemen/vragen op een tafel die jij levert dat de gebruiker ondersteuning en patches krijgt van avolites software team?
                            -jij garandeerd werkende, legale, avolites software voor de lichttafels die jullie verkopen?
                            -Avolites heeft gebruik van hun software op hardware van andere merken vrijgegeven?
                            Is dat wat jij hier nu on the record beweerd?

Wat zal de MTBF worden bij een eventueel defect van een tafel gekocht bij jullie bedrijf? Oftewel, stel dat er iets stuk gaat. Binnen hoeveel tijd kunnen jullie weer een werkende tafel garanderen. (Chinese merken zijn berucht om de reparatietijden. Dus als de tafel in china gerepareerd moet worden praat je al over minimaal 2 weken je tafel kwijt zijn voor transport per koerier) Of is er een reparatiecentrum in europa? In welk land dan?

Ik hoop dat je een puntje van de sluier wil oplichten.

Je weet toch wel als importeur en verkoper dat er wettelijke kaders zijn waaraan je moet voldoen qua garantie en aansprakelijkheid. Dingen die je niet naar china kunt doorverwijzen. Avolites kan jouw voorraad in beslag laten nemen als blijkt dat hun software op die tafels helemaal niet legaal geinstalleerd is. Het is dan aan jou om de discussie met de chinezen te gaan doen over het verhaal wat ze tegen jou hebben gehouden. Sommige dingen zijn legaal in china en illegaal in Nederland en weer legaal in andere europese landen. In dat geval is het legaal verkocht aan jou en jij mag het niet in Nederland verkopen. JIJ bent de importeur en de man die de wetsteksten moet kennen waaruit blijkt dat de door jou geleverde tafel met door jouw geleverde software legaal geleverd wordt.

Mensen die aanbetalingen doen lopen weer het risico dat de tafel niet eens door de douane komt als deze zaken niet in orde zijn.

Is er iemand op het forum die de vrijgave van Avolites onafhankelijk kan bevestigen?
                            lekker belangrijk!

Comment

• Watt Xtra
                              • Oct 2004
                              • 1119

showband:

het gaat zelfs nog iets verder, indien er spullen van buiten europa hierheen worden gehaald dan is de importeur ineens ook de fabrikant en dus hoofdelijk aansprakelijk voor het product, bijkomende richtlijnen, keurmerken/ rapporten enz enz dienen door deze persoon goed voor elkaar te wezen.

Ik weet niet alles van de materie, heb mij er een aantal weken terug in verdiept ivm producten uit het buitenland.

Komt er echter op neer dat garantie ook via de imprteur zal gaan en deze zich niet kan beroepen op de fabrikant.. de importeur wordt namelijk gezien als de producent.

En laten we nog maar zwijgen over het idd wel of niet legaal kunnen gebruiken van de orginele software..

Speakers en dergelijke is nog wel te doen, begin je echter met electronische apparatuur dan zullen deze gekeurd moeten worden en dient de importeur een keuringrapport te bezitten.

Ik ga nu misschien iets teveel offtopic.. maar het wordt ons allemaal zo gemakkelijk gemaakt, email naar een chinees, dollars overmaken en enkele weken later heb je de spullen op de stoep liggen.. namaak ofniet.. Tuurlijk zullen een aantal mensen snel geld zien.. pas echter op en werk jezelf niet in de nesten!!

de gevolgen kunnen groot wezen, iemand nog bekend met het verhaal over de plastic kastjes van EV?? en de daarbij komende namaak? drama geweest!

laat ik het verder bij..

Jorrit
                              JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• jurjen_barel
                                • Jun 2003
                                • 3150

Maar waar kies je dan voor met zo'n tafel? EƩntje waarvan alle goedkope(re) componenten bij de lichtste spanningsschommeling al meteen doorfikken (spanningsschommelingen komen nogal wat voor bij flink flitsen met de grotere aantallen conventionele lampen, waar je o.a. zo'n tafel voor zou inzetten). En, zoals al werd aangehaald, ben je dan voor reparatie zo'n tafel een paar dagen kwijt? Een paar weken? (Maanden?) Hoe zit het met software-updates? Of als blijkt dat deze kopie toch niet aanslaat, helemaal geen aftersale service meer? Of als jouw bedrijf ineens failliet gaat, moet ik zeker zelf met die twijfelachtige Chinezen onderhandelen over een reparatiebeurt?

Toch nog te veel vraagtekens om serieuze kopers bij het betrouwbaardere Avolites weg te lokken, lijkt me. Als je deze vraagtekens kan ophelderen, Marco, sta ik open vol nieuwsgierigheid!

Comment

Working...