Ergernissen top 10

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Leks
    • Oct 2007
    • 330

@ MEEO

branden was idd wat kort dag geweest.
    en dan was het ook gelijk monteren geweest met in-out fade & redelijk wat knip en plak werk.

Om een of andere reden zeggen ze ook altijd als je ze belt van te voren dat alles op 1 cd-tje staat enzo.

Maar dat was dan niet gelukt omdat de vriend van de vriendin van een danseres even geen tijd had, z'n cd op waren vanmorgen etc etc etc etc

Dus zoeken ze het meest schattige dansmokkeltje dat ze kunnen vinden en sturen die met een paar cds en een wazig verhaal op je af.

Leks

@ de rest
    altijd mee hebben -> Stereo DI & Minijack-> jack-verloop. scheelt veel gezeur, je opdrachtgever(oid) leverd de bron.. jij moet maar zien hoe je het in je mixer krijgt.
    Nerd is geen belediging, het is een compliment.

Comment

• SoundOfSilence
      • Mar 2007
      • 766

Heee... al 100 pagina's aan ergernissen!

In het kader van dansdingen heb ik er ook 1: NK jazzdance of de voorrondes daarvan.

Setting: 1 dag, stuk of 60 groepen, in een sporthal.
      Regels: licht moet egaal zijn, niet knipperen, ruim voldoende én het mag niet verblinden (nog voor publiek, nog voor uitvoerenden).
      O ja... dansvloer is 20x 20 meter.

Daar sta je dan als geluidsjongen met een paar windups, want het licht stelt toch niets voor, een lichttech is dus niet nodig.

Voor aanvang moet een vertegenwoordigster van elke groep zich melden met de CD in haar hand (da's een langer rij hoor). De technicus moet dan de eerste 30 en de laatste 30 seconden laten horen en zo controleren of de CD het doet én of het het juiste nummer is. Dat kost je dus anderhalfuur waarin je alleen maar administratief bezig bent én je een lame vinger krijgt van de "spoelknoppen"

Tuurlijk gaat het niet mis op de eerste 30 en de laatste 30 seconden, maar ergens daartussenin. Dus: CD slaat over, of erger nog, nokt er helemaal mee. Dan heb je niet alleen boze blikken van het publiek, maar ook van de dansgroep, want die zijn gediskwalificeerd.

Nu heb ik ooit geprobeert om iedereen alles een paar dagen van tevoren in te laten leveren zodat je ze in kunt lezen, maar dat mag volgens de regels dus niet... tenzij je al die dames persoonlijk de CD af laat leveren én laat horen of het de juiste track is

Ergernis 1:
      Geluidstech die licht moet doen

Ergernis 2:
      anderhalf uur administratief werk

Ergernis 3:
      Boze blikken van gediskwalificeerde dames

Ergernis 4:
      Onzinnige regels van een koninklijke nederlandse huppelfederatie
      It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

Comment

• MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

Originally posted by SoundOfSilence

In het kader van dansdingen heb ik er ook 1: NK jazzdance of de voorrondes daarvan.

Regels: licht moet egaal zijn, niet knipperen, ruim voldoende én het mag niet verblinden (nog voor publiek, nog voor uitvoerenden).

Daar sta je dan als geluidsjongen met een paar windups, want het licht stelt toch niets voor, een lichttech is dus niet nodig.

Voor aanvang moet een vertegenwoordigster van elke groep zich melden met de CD in haar hand (da's een langer rij hoor). De technicus moet dan de eerste 30 en de laatste 30 seconden laten horen en zo controleren of de CD het doet én of het het juiste nummer is. Dat kost je dus anderhalfuur waarin je alleen maar administratief bezig bent én je een lame vinger krijgt van de "spoelknoppen"

Tuurlijk gaat het niet mis op de eerste 30 en de laatste 30 seconden, maar ergens daartussenin. Dus: CD slaat over, of erger nog, nokt er helemaal mee. Dan heb je niet alleen boze blikken van het publiek, maar ook van de dansgroep, want die zijn gediskwalificeerd.

Nu heb ik ooit geprobeert om iedereen alles een paar dagen van tevoren in te laten leveren zodat je ze in kunt lezen, maar dat mag volgens de regels dus niet... tenzij je al die dames persoonlijk de CD af laat leveren én laat horen of het de juiste track is

Ergernis 1:
        Geluidstech die licht moet doen

Ergernis 2:
        anderhalf uur administratief werk

Ergernis 3:
        Boze blikken van gediskwalificeerde dames

Ergernis 4:
        Onzinnige regels van een koninklijke nederlandse huppelfederatie
        Maar er staan wel 60 dames voor jou in de rij, dat is mij nog nooit overkomen.
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• SoundOfSilence
          • Mar 2007
          • 766

Originally posted by MusicXtra
          Maar er staan wel 60 dames voor jou in de rij, dat is mij nog nooit overkomen.
          Helaas maar wat vaak de moeders van

Ja... je hebt ze voor het uitkiezen zo'n dag:

'k ben alleen geluidsmalloot en geen badmeester/gymleraar/dode popster dus hou het bij mijn leeftijdsgenoten.
          Last edited by SoundOfSilence; 06-07-09, 13:45.

Comment

• MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

Helaas maar wat vaak de moeders van

Ja... je hebt ze voor het uitkiezen zo'n dag:

'k ben alleen geluidsmalloot en geen badmeester/gymleraar/dode popster dus hou het bij mij leeftijdsgenoten.
            Je moet niet alles hier vertellen

Comment

• Stoney3K
              • Sep 2007
              • 1399

Er hangen toch TL-bakken? Probleem opgelost!

Afgelopen zondag had ik er ook weer een paar:

Een collega 'lichttechnicus' die een grote bek had en claimde dat ie zonder problemen een RoadHog opnieuw kon installeren, vervolgens op ons materiaal loopt te schelden (het materiaal dat ie nodig had was er niet, dan doe-dit-maar) en er 3 uur over deed om 3 T4'tjes op te hangen, niet wist dat er ook nog DMX in en uit moest, laat staan hoe ie ze moest programmeren en de kabels netjes uit het zicht werken.
              Uiteindelijk heb ik hem even de les moeten lezen (ik heb zijn werk immers toch opnieuw moeten doen) en is ie verontwaardigd naar huis gegaan, met mijn geleende gereedschap op zak!

Daarna stond ik om 22:30 ingepland om de lampjes te schuiven in een binnenzaal, maar het slecht-weerprogramma dacht er anders over en ik kreeg ineens het bericht: "Over een half uur moet de eerste band spelen!" Mijn licht was dus totaal niet op een band berekend, er stond die avond alleen een DJ, dus dat was lekker improviseren en parren ophangen tussen de ketels van de drummer door.

Uiteindelijk wel een gaaf showtje neergezet en visuals gedraaid samen met een DJ/live-artiest die chiptunes aan het spelen was.
              First make it work, then make it look pretty!

Comment

• DMiXed
                • Jan 2008
                • 370

idd 100 pagina's! modje, get the champagne!
                op naar de 1000 replys! niet dat dat nog lang duurt =D

maar wat ook leuk is, met die cdtjes...
                een carnavalszitting moeten schuiven,
                en duidelijk afspreken met alle artiesten dat er géén mp3
                cdtjes gebrand worden, omdat er geen mp3 speler in het rack zit!
                Waarmee komt iedereen aan lopen, terwijl dit met koeienletters
                op het inschrijfformulier staat?
                Juist...een mp3tje...
                Daar gaat je repetitie,
                ja is goed volgende repetitie is er een mp3 speler,
                k stuur de rekening wel op!
                Jeroen van Geffen

Comment

• SoundOfSilence
                  • Mar 2007
                  • 766

Originally posted by DMiXed
                  en duidelijk afspreken met alle artiesten dat er géén mp3 cdtjes gebrand worden, omdat er geen mp3 speler in het rack zit!
                  Waarmee komt iedereen aan lopen, terwijl dit met koeienletters
                  op het inschrijfformulier staat?
                  Juist...een mp3tje...
                  Is altijd zo, roep "er is geen draadloze mic" en mensen staan raar te kijken dat je hem niet bij je hebt.

"Ik draai geen pauzemuziek" net zo: "zeg... 't is stil, waarom start jij ff wat?"

Ben gestopt met vertellen wat men niet krijgt, omdat men die ontkenning meestal over het hoofd ziet.

Geen MP3-speler betekent dat men thuis achter de PC zit en denkt "handig... die man had het over een MP3-cdtje"

Comment

• berolios
                    • Sep 2005
                    • 1538

ik wil me best opeooferen nr 1000 te zijn.

Ergernissen heb ik niet zo heel veel... buiten de dingen die ik hier altijd al roep ...

Viel sjpaB met de rest van de thread !
                    Last edited by berolios; 08-07-09, 10:45.
                    Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• Hansound
                      • Apr 2006
                      • 832

doet ie het niet na de 1000.......
                      wat een ergernis

Comment

• MusicXtra
                        • Feb 2006
                        • 9316

Bij een open air eventje zware bewolking hebben, de verwachting dat het droog wordt maar precies als ik alle spullen gelost heb een stortbui op mijn kop krijgen. Is me dit jaar al 3 jeer gebeurd en de kasn is groot dat het vandaag de 4e keer wordt.

Comment

• allyouare
                          • Aug 2009
                          • 20

mijn lijstje nog even (lekker laat)
                          1. mensen die denken dat phantoom microfoons normale microfoons zijn.
                          2. kinderen die kloote met microfoons.
                          3. lightjockies met een dimmer met flash buttons.
                          4. fout geplaatste microfoons en dan iedereen die bij mij zeurt.
                          5. stroomuitval
                          degene van de microfoons zijn van musicals :P

Comment

• SoundOfSilence
                            • Mar 2007
                            • 766

Originally posted by allyouare
                            mijn lijstje nog even (lekker laat)
                            1. mensen die denken dat phantoom microfoons normale microfoons zijn.
                            2. kinderen die kloote met microfoons.
                            3. lightjockies met een dimmer met flash buttons.
                            4. fout geplaatste microfoons en dan iedereen die bij mij zeurt.
                            5. stroomuitval
                            degene van de microfoons zijn van musicals :P
                            Heu?

1. Zijn het toch ook
                            2. Kan de bedoeling zijn
                            3. Kan de bedoeling zijn
                            4. Hoezo? Ben je lichtnicht of geluidsmalloot? In het 2e geval: terecht dat men zeurt
                            5. Mee eens, maar kan ook een zegen zijn (lekker vroeg breken en naar huis)

Heb er nog wel 1 voor het lijstje: Mensen (of bedrijven) die als een soort van vriendendienst materiaal van je lenen, maar vergeten te vertellen wanneer je het terug krijgt. Meestal moet je er dan zelf achteraan op het moment dat je het nodig hebt.

Comment

• allyouare
                              • Aug 2009
                              • 20

Heu?

1. Zijn het toch ook
                              2. Kan de bedoeling zijn
                              3. Kan de bedoeling zijn
                              4. Hoezo? Ben je lichtnicht of geluidsmalloot? In het 2e geval: terecht dat men zeurt
                              5. Mee eens, maar kan ook een zegen zijn (lekker vroeg breken en naar huis)

Heb er nog wel 1 voor het lijstje: Mensen (of bedrijven) die als een soort van vriendendienst materiaal van je lenen, maar vergeten te vertellen wanneer je het terug krijgt. Meestal moet je er dan zelf achteraan op het moment dat je het nodig hebt.
                              1. niet als je het niet verwacht :P
                              2. daar heb je een punt
                              3. zelfde als 2 :P
                              4.nou ik ben lichtnicht bij me drive-in maar bij musicals van mijn school doe ik het geluid :P
                              5. helemaal mee eens

Comment

• MusicXtra
                                • Feb 2006
                                • 9316

Op een groot schuurfeest het hele podium van stroom voorzien voor de back-line, soundcheck gedaan, alles prima voor elkaar.
                                Lekker gaan eten en een half uurtje voor aanvang van het feest weer terug gekomen. Blijkt één of andere pisnicht die zichzelf elektricien noemt alle 220V bekabeling van het podium losgetrokken te hebben, meneer vond dat het onverantwoord was om steeds stroomblokjes (2 stuks) door te lussen ook al stonden er slechts een tweetal gitaar amps, een bas setje twee keyboards en wat gitaar effectjes op aangesloten

En afgelopen zondag ook een leuke: Gitarist produceert een bagger geluid alsof er 10 distortions in serie met zijn gitaar stonden.
                                Mensen komen bij mij klagen, ik naar het podium, gitarist kwaad op mij en na een half uur (optrenden van 50 min.)komt hij op het idee dat de batterij van zijn voorversterker leeg is.
                                Natuurlijk heb ik WEL een reserve bij me, aan hem gegeven, kon na afloop nog niet eens een bedankje af.
                                En dat noemt zich een professionele muzikant.....

Comment

Working...