forum (mis)bruik

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • renevanh
    • Oct 2004
    • 2371

Originally posted by @lex
    Wat mij betreft geldt: je vraagt iemand met meer kennis op een bepaald vlak je te helpen, behandel deze persoon dan met respect. Je hoeft geen 'u' te zeggen, maar iemand op straat aanspreken met: 'ken je me ff w@ uitlegge' is ook respectloos!
    +1
    (of is dat... )
    Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• SH1000
      • Dec 2009
      • 220

Originally posted by @lex
      Om een quote van iemand anders te gebruiken:

First make it work, then make it look good!

Met andere woorden: zet eerst je vraag/vragen in essentie in een topic of reactie en haal er daarna even de erdoor geglipte fouten uit. Ik voel me steeds meer een ouwe lul worden als het me niet meer lukt me zonder ergernis door de talloze fouten en sms-taal te worstelen. En ik heb echt de indruk dat het in de afgelopen vijf jaar heel veel erger is geworden op het forum.

@lex
      Ironisch dat juist in het eerste bericht (de initiele klacht) de meeste schrijffouten te vinden zijn
      Good is the enemy of Great
      [Jim Collins]

Comment

• mrVazil
        • Mar 2010
        • 330

Om even terug te komen op die wiki...

Zijn er mensen die daarin geïnteresseerd zijn en die daar het nut van in zien?

Ik ben bereid om een domeinnaam te zorgen en de wiki op te zetten, maar dat is natuurlijk enkel nuttig indien er mensen bereid zijn om artikels te schrijven, en indien er een kleine groep is die daar actief op wil modereren en controleren, want zo'n wiki dient wel onderhouden te worden natuurlijk.

Comment

• ralph
          Banned
          • Aug 2000
          • 2649

Idee van een Wiki borrelt al jaren rond de aankomende vakantie op...en blijft vervolgens steken in een goed voornemen.
          Voegt imo ook weinig tot niets toe aan het ingeven van een zoekterm in bijvoorbeeld Google

Een wiki voor deze niche branche is net zoiets als een billboard langs de A4 voor een RVS Splitnifter...

Comment

• renevanh
            • Oct 2004
            • 2371

Originally posted by mrVazil
            Zijn er mensen die daarin geïnteresseerd zijn en die daar het nut van in zien?
            Ja, zeker. Als je een goede wiki hebt die correct is, wordt bijgehouden waar nodig en geen onzin vermeld, dan kun je daar een goede naam mee opbouwen en als belangrijke basis gezien worden. Dat zou op heel veel fora al de meest onbenullige vragen schelen.
            Ik vind wel dat zo'n wiki onafhankelijk moet zijn, dus niet gebonden aan een bedrijf of webshop.

Waar ik alleen bang voor ben is dat er discussies ontstaan over wat er wel en niet op de wiki mag. Een tijdje terug hadden we hier een discussie over krachtstroom waar toen besloten is dat niet te plaatsen/voort te zetten in verband met de veiligheid. Die veiligheidsargumenten tellen natuurlijk ook op het gebied van rigging en staging. Je moet als onafhankelijke wiki wel zorgen dat wanneer je hier iets over opneemt dat ook correct is en heel duidelijk in je disclaimer vermelden dat je niet aansprakelijk bent.

Mijn inziens is een wiki waar dit soort elementaire delen voor ons vakgebied ontbreken redelijk nutteloos. Het is het dan gewoon net niet compleet en dat zou jammer zijn.

Denk er ook even aan dat als zo'n wiki een succes wordt er behoorlijk wat data en databaseruimte doorheen gejaagd wordt. Dat gaat al snel veel geld kosten.
            Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• Gast1401081
              • Mar 2001
              • 7999

Ik vind dit forum en zn zoekmachine best een aardig alternatief voor een wiki.

Verder heb ik daar niks mee, de geluidshandel zit nou eenmaal vol met merkengeilerds, en iedere straathoek-boxendozer is natuurlijk dealer, importeur en fabrikant van de meuk. Nogal vragen om ruzie op de wiki.

Als de industrie eindelijk gestandaardiseerd is volgens een bepaalde norm kun je er eens over nadenken, maar als iedere boerenlul zijn boxje als het beste ooit op de markt zet kan ik de ruzies al voorspellen. Nog afgezien van een aansprakelijkheid als er weer eens een toren omvalt, " op de HuppelWiki stond dat het wel goed was zo.."

verder ben ik van mening dat de TopicStarter oorverdovend stil is..
              Last edited by Gast1401081; 07-06-11, 02:59.

Comment

• HR Soundproductions
                • Oct 2005
                • 649

Ik moet heel eerlijk zeggen dat, in het algemeen, de omgang op de forum redelijk normaal te noemen is. Natuurlijk blijf je op een forum met mensen van verschillende achtergronden, opleiding, ervaring etc. zitten... ik vrees dat dit inherent aan een forum blijft.

Daarbij blijft het via een forume een moeilijke manier van communiceren waarbij de interpretatie van de fora-genoten niet noodzakelijk hetgene hoeft te zijn wat de TS had bedoeld....en tsja, dan is een misverstand snel geboren.

Ook hier komt het incidenteel (en dan ook echt incidenteel) voor dat een discussie beslecht wordt met het argument "die van mij was duurder, dus die zal wel beter zijn", maar dat valt redelijk mee.

Ook onze modjes schieten niet op alles en nog wat slotjes... als dingen echt de verkeerde kant opgaan wordt er ingegrepen... (en naar alle eerlijkheid, meestal wel terecht)

De reden dan er meer mensen zijn met een mening over bijv. DAP en Behringer is gelegen in het feit dat door de prijsstelling van veel producten heel toegankelijk is en er dus ook veel gebruikers van zijn. Daarbij hebben de pro-gebruikers er meestal een ongezouten mening over die ook
                graag geventileerd wordt.

Ikzelf heb een aantal topics gestart (de db-race, welke instellingen voor processor?? etc.) en moet zeggen dat er wel degelijk inhoudelijk gereageerd wordt. Waarbij ik merkte dat bij 'welke instellingen voor processor???' dat veelal er behoorlijk terughoudend gereageerd wordt (misschien omdat men toch niet altijd zo heel zeker zijn van hun settings??)

Goed om te zien dat de TS in ieder gelezen en waarschijnlijk gezocht heeft op dit forum... Het leuke is dat je je hier actief kan mengen in de discuss(hint naar de TS om dat dan ook vooral te doen in dit topic).

Verder is geluid en aanverwante zaken niet altijd een absolute wetenschap, dus er zullen vaak meerdere oplossingen mogelijk zijn. Deze oplossingen kunnen varieren op basis van kennis, inzicht, ervaring, achtergrond en materiaal etc. Het gaat nu eenmaal om geluid (en soms emotie).

Ceteris paribus (de overige omstandigheden gelijk blijvend) is voor geluid echt niet van toepassing zoals in de economische wetenschap.... dus zoalng niet alle omstandigheden gelijk zijn, blijven meerdere oplossingen mogelijk.....

Comment

• vasco
                  • Oct 2003
                  • 2567

Om weer ontopic te komen, en dat is niet de vraag naar een wiki, moet je op een forum als deze toch altijd rekening houden dat vooral beginners hier komen via zoekmachines. Deze beginnersgroep is nu eenmaal vele male groter dan de pro's welke hun weg wel vinden door middel van de eigen ervaringen maar ook direct kunnen terugvallen op collega's en fabrikanten met hun vragen als ook specifieke opleidingen en workshops.

Als ik dit op mijzelf betrek kan ik veelal zelf de oplossing wel bedenken en anders wel zelf ontdekken/vinden. Dit heet ervaring en de meeste kennis haal je nu eenmaal niet uit een forum. De vragen die men hier vaak ziet hadden met Google of het interne zoeksysteem in een paar tellen gevonden kunnen worden waardoor deze hier (nogmaals) te stellen het alleen maar langer duurt voordat je een (geschikt/correct) antwoord krijgt. De (jongere) cultuur is schijnbaar tegenwoordig; "Waarom zelf zoeken als ik andere aan het werk kan zetten." Ja, aan deze "cultuur" kan ik mij dan weer wel storen.

Denk dat wij allemaal best een ander willen helpen, anders waren wij geen lid en gaven wij geen input. Als ik andere fora op internet zoals deze bekijk dan zijn wij hier zelfs heel behulpzaam en vriendelijk tegen elkaar.

Comment

• daviddewaard
                    • Mar 2008
                    • 627

Het Maken van een Wiki lijkt me een goed idee,
                    alhoewel je hier wel weer moet uitkijken met veiligheid t.b.v rigging en stroom. voor het geval een of andere beunhaas de WIKI gaat gebruiken als handleding over het ophangen van een paar bananen boxen en de hele zooi naar beneden komt pleuren met alle gevolgen van dien.

over taalfouten: ik begruip mensen hen ergernis maar gelukkig heb ik meer verstand van techniek dan van de nederlansche taal. ik ben dan ook lichtelijk dyslectisch.

maar ik vind nog steeds dat er meer opgelet moet worden in welke onderdelen van het forum topics gestartd moeten worden en dat ze actiever verplaatst moeten worden door de admin's
                    zoals vandaag een topic over hoezen voor subwoofers heeft in mijn ogen totaal geen relevantie met LIVE audio en zou naar mijn smaak naar het techniek forum verplaatst moeten worden.
                    A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

Comment

• Rieske
                      • Aug 2002
                      • 544

Als er mensen actief een serieus pro audo wiki willen oprichten, dan stel ik hierbij een heeeele mooie domeinnaam beschikbaar.
                      Life is what you make it

Comment

• moderator
                        Moderator
                        • Apr 2001
                        • 5946

maar ik vind nog steeds dat er meer opgelet moet worden in welke onderdelen van het forum topics gestartd moeten worden en dat ze actiever verplaatst moeten worden door de admin's
                        zoals vandaag een topic over hoezen voor subwoofers heeft in mijn ogen totaal geen relevantie met LIVE audio en zou naar mijn smaak naar het techniek forum verplaatst moeten worden.
                        @dadiddewaard;
                        Je hebt uiteraard recht op je eigen mening, maar ik wil je wel heel graag meegeven dat het moderatingteam niet de hele dag achter de computer zit te wachten totdat er iemand iets in een verkeerd forum onderdeel plaatst.

De edits komen in 90% van de gevallen binnen 24 uur, in 99% van de gevallen binnen 48 uur.
                        Een vrij schappelijke responsetijd in mijn ogen voor een vrijwillige(!) functie naast normale beroepsmatige activiteiten in de entertainment industrie ( dus inclusief onregelmatige werktijden...)

Wat hoezen met techniek te maken hebben mag je ( op het fabricageproces na) een keer onder het genot van een frisje uitleggen, dat slaat namelijk nergens op.

Ik ben van mening dat je meer vraagt dan je mag verwachten, mag ik dat zo zeggen?
                        Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Stefan-w
                          • May 2010
                          • 92

Originally posted by moderator
                          Een vrij schappelijke responsetijd in mijn ogen voor een vrijwillige(!) functie naast normale beroepsmatige activiteiten in de entertainment industrie ( dus inclusief onregelmatige werktijden...)
                          Al het werk dat moderators op dit forum verrichten is dat allemaal of vrijwillige basis?

Comment

• daviddewaard
                            • Mar 2008
                            • 627

Beste Moderator,
                            Het was helemaal niet bedoeld om jullie als moderators aan te vallen en ik snap dat jullie niet altijd alla minuuut kunnen reageren,
                            En ik verwacht ook niet dat jullie dit doen..

het lijkt mij alleen fijn als mede forum gebruikers hun topics zouden plaatsen waar het thuishoort.
                            i.p.v alle in het live-topic te dumpen

Originally posted by moderator
                            @dadiddewaard;
                            Je hebt uiteraard recht op je eigen mening, maar ik wil je wel heel graag meegeven dat het moderatingteam niet de hele dag achter de computer zit te wachten totdat er iemand iets in een verkeerd forum onderdeel plaatst.

De edits komen in 90% van de gevallen binnen 24 uur, in 99% van de gevallen binnen 48 uur.

Wat hoezen met techniek te maken hebben mag je ( op het fabricageproces na) een keer onder het genot van een frisje uitleggen, dat slaat namelijk nergens op.

Ik ben van mening dat je meer vraagt dan je mag verwachten, mag ik dat zo zeggen?
                            A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

Comment

• axs
                              Moderator
                              • Jun 2002
                              • 2687

Originally posted by Stefan-w
                              Al het werk dat moderators op dit forum verrichten is dat allemaal of vrijwillige basis?
                              Helemaal vrijwillig en in mijn geval zelfs een internationale job
                              If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• Stefan-w
                                • May 2010
                                • 92

Originally posted by axs
                                Helemaal vrijwillig en in mijn geval zelfs een internationale job
                                Wouw en ik maar denken dat het een mooi betaald baantje was die je rustig vanachter je pc kon uitvoeren

Dikke Respect!

Comment

Working...