Festival gestaakt door één biertje

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • RenéE
    • Oct 2006
    • 291

Originally posted by Drumvogel
    Gewoon weer naar glas ipv plastic. Een paar spetters maakt niet zoveel uit. Keertje vegen en weg. Maar met plastic gooit men met glazen en dan verdwijnt de complete inhoud in je tafel.
    Maar daar zijn de meningen ook over verdeeld.
    Nou, ik heb in de afgelopen jaren nog 1 tentfeest meegemaakt waar de organisatie het bij de gemeente voor elkaar had gekregen dat ze in glas mocht schenken (). En ondanks dat dat die avond nog een heel gezellig feestje was waar niemand op het idee kwam zijn/haar glas als wapen te gebruiken wil je dat echt niet. FOH wordt, net zoals bij plastic, één grote vuilnisbelt. Maar in een laag kapot glas staan is niet bepaald relaxt en erg onveilig.

Comment

• pascalherder
      • Aug 2010
      • 8

Blijft altijd jammer dat er bier gooiers zijn, uiteraard heeft iedereen hier wel eens last van. Gelukkig nog nooit meegemaakt dat iemand per ongeluk een glas bier erin gegooid heeft. Vaak zijn het ook de liedjes die het uitlokken. Bepaalde liedjes brengen het biergooien naar boven bij de mensen. Daar let ik meestal wel op, door gelijk de tafel af te dekken als een bepaald liedje komt. Scheelt een hoop elende.

Ook even een anders strooisel aanwenden, er is een keer een balon met confetti boven mijn tafel geklapt, ook daar wordt je niet vrolijk van hahahaha. Kom de rondjes nu nog tegen
      Tja, zonder licht is het donker

Comment

• axs
        Moderator
        • Jun 2002
        • 2687

liedjes die dat uitlokken?
        hier zie ik zelden een regen van bier, tenzij hier en daar eens een verdwaalde pint die door de lucht gaat.
        En het verbaast me nog meer te horen dat het zowat traditie is bij bepaalde groepen/festivals/...

Misschien zijn wij belgen dan toch wat beschaafder
        If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• Beckers Entertainment
          • Dec 2008
          • 650

Brabanders en Guus Meeuwis met "het regent meters bier".
          Limburgers en welk liedje van Rowwen Hezé en er vliegt bier door de lucht. Mits er natuurlijk een gezellige sfeer is.
          Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

Comment

• Funmaker
            • Jun 2006
            • 922

Als jij dat een gezellig sfeertje noemt Geef mij maar een vochtrijke avond maar dan wel enkel in het keelgat kan meer dan gezellig zijn...
            Hold on a second, relax and listen...

Comment

• dj-wojcik
              • Jul 2008
              • 911

duidelijk geen limburger
              [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
              [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• timedriver
                • Sep 2010
                • 144

Een optreden van Normaal, Mooi Wark en andere boerenrockbands gaan steevast ook gepaard met veel vliegend bier. Vaak worden er gewoon meters bier gekocht alleen om mee te gooien....

Gelukkig zijn de technici van de bovenstaande bands meestal goed voorbereid.
                I am a Timedriver!

Comment

• Funmaker
                  • Jun 2006
                  • 922

@DJ-wojik: Ben een ras echte limburger maar blijkbaar van het beschaafde Belgisch Limburg
                  Opzich kan ik wel begrijpen dat jullie met 'bier' gooien want waar is Heineken anders goed voor
                  Hold on a second, relax and listen...

Comment

• dj-wojcik
                    • Jul 2008
                    • 911

aha maar daar kan ik het dus helemaal met je vinden! En al helemaal dat Bavianen bier!

Doe mij maar een sjuupke!

En zoals je ziet ging dat ook goed samen met mijn zeer gewaardeerde collega's

En daarom hebben wij ook ons eigen vervoer van dit mooie spul!

note: Zoals je ziet staat er eesjde, limburgs voor Eijsden
                    Last edited by dj-wojcik; 13-09-10, 23:56.
                    [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
                    [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• MusicSupport
                      • Feb 2006
                      • 1016

Misschien precies in de enige aanwezige DJ set gemikt...
                      d&b Audiotechnik

Comment

• Stoney3K
                        • Sep 2007
                        • 1399

Originally posted by pascalherder
                        Bepaalde liedjes brengen het biergooien naar boven bij de mensen. Daar let ik meestal wel op, door gelijk de tafel af te dekken als een bepaald liedje komt. Scheelt een hoop elende
                        Voortaan maar een groot doorzichtig PVC rolgordijn voor de FOH tent hangen? Wordt alleen zo lastig met afluisteren van de PA, maar dat moet dan maar even theater-style...

"Het dondert en het bliksemt en het...." *RRRAATSS*

Zo, wij zitten tenminste droog.
                        First make it work, then make it look pretty!

Comment

• axs
                          Moderator
                          • Jun 2002
                          • 2687

Originally posted by dj-wojcik
                          duidelijk geen limburger
                          Whahaaaa, Funmaker en ik zijn beiden rasechte limburgers maar zoals Ruben het al mooi uitdrukte: 'maar blijkbaar van het beschaafde Belgisch Limburg'
                          If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• rdreiers
                            • Nov 2009
                            • 407

Tja je weet gewoon dat bij bepaalde band's en gelegenheden er bier door de lucht gaat.

Ik ben tegenwoordig gewapend met een maatwerk afdekkap voor over de mixer.

Je weet van te voren dat als je twee dagen op de knastercross staat dat het mis gaat.

Side rack ook zo goed mogelijk ingepakt in de pvc en zonder schade thuis gekomen.

Richard

Comment

• MEEO Licht en Geluid
                              • Nov 2005
                              • 950

Maar ik ben al met al wel extreem geinteresseerd in wat er nou PRECIES is geraakt. Hoe slecht bier ook is, het in 1 klap uitschakelen van een gehele installatie is erg knap, moet al bijna een verdeelkast zijn geweest of iets dergelijks...
                              MEEO Audio Licht Rigging,
                              Mark van der Werff
                              Groningen

Comment

• Rolandino
                                • Mar 2007
                                • 1451

Tis gewoon klote om op biergooifeestjes te staan.

Maar zou het echt stopgezet zijn omdat de apperatuur het begeven heeft van een glas bier ?

Ik heb voor mijn eigen shows met DJset altijd een extra speler en mixer bij want van op en neer rijden ben je alleen maar meer tijd kwijt.

Ik denk dat er meer aan de hand is geweest dat er geen vervangende spullen geweest zijn ( mss waren ze er wel maar om andere redenen niet geplaatst )

Ben benieuwd welke waarheid achter dit verhaal ligt.
                                EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

Working...