Festival gestaakt door één biertje

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Greendiek
    • Jan 2010
    • 32

Dit is een reactie op het nieuwsbericht op telegraaf.nl. Dit stelt het verhaal toch in een iets ander daglicht vind ik.
    Het waren inmiddels al 4 biertjes. De DJ's hadde al meerdere keren gewaarschuwd, maar ze bleven gooien. De installatie werd meerdere keren droog gemaakt met handdoeken maar bij het laatste biertje deed het apparatuur het niet meer. En ik vind het echt dom dat ze hem niet hebben opgepakt!! Ik vind dat ze hem moeten laten betalen!!
    Barry Paf op twitter over het voorval:
    Thijmen1992 zegt: @BarryPaf oei, veel schade?

Barry Paf = 538 zegt: @Thijmen1992 paar duizend euro zal het wel zijn!
    Barry Paf = 538 zegt: Na 4x biergooien & waarschuwen was apparatuur stuk! Drink je biertje op, gooi naar elkaar, maar heb RESPECT 4 andermans spullen! Peace! ;-)
    Barry Paf = 538 zegt: @Domien Biergooiende gasten die erniet uit gegooid werden door beveiliging, fail!! Als je nog een biertje wil wring ik m'n shirt wel uit ;-)
    Barry Paf = 538 zegt: @OscarOorschot Ja dat was wel zuur! Als mensen lekker bier naar elkaar gooien prima, maar gericht op de DJ en apparatuur daar pas ik voor!

Comment

• Joost van Ens
      • Jan 2001
      • 628

Originally posted by Rolandino
      Tis gewoon klote om op biergooifeestjes te staan.

Maar zou het echt stopgezet zijn omdat de apperatuur het begeven heeft van een glas bier ?

Ik heb voor mijn eigen shows met DJset altijd een extra speler en mixer bij want van op en neer rijden ben je alleen maar meer tijd kwijt.

Ik denk dat er meer aan de hand is geweest dat er geen vervangende spullen geweest zijn ( mss waren ze er wel maar om andere redenen niet geplaatst )

Ben benieuwd welke waarheid achter dit verhaal ligt.
      Het kan ondertijd anders zijn , maar ik heb jaren lang ervaring met 538 shows opbouwen, en in mijn tijd hadden we geen vervangende spullen mee. Wel wat reserve lampen.

Ik heb in die tijd van alles mee gemaakt. bier/whisky/ cola/ brandblussers/sigaretten enz.
      Met enige inventiviteit zijn we altijd verder gekomen soms niet voor 100% maar dat is dan het risico. Op een gegeven moment sleep je 2 shows mee, voor het geval dat.... En dat kan niet de bedoeling zijn.

Nou heb ik al een tijd geen 538 show van dichtbij gezien, maar ik zou me zo voor kunnen stellen dat de dateq's ondertussen misschien vervangen zijn door pioneers. Het blijft gissen, maar als ik op het uiterlijk af ga, heb nl. nog nooit een pioneer uit elkaar gehaald, zou die zo maar iets minder vochtbesendig kunnen zijn. Voor de rest moet zo'n show, al dan niet met kunstgrepen wel blijven werken. Maar als je mixer het begeeft is het snel over.

Joost.

Comment

• Michielbla
        • Jul 2008
        • 38

Een extra mixer meenemen geeft ook wel aan hoe veel of hoe weinig vertrouwen je in je apparatuur hebt. Een Dateq (en zelfs een Pioneer) moet gewoon werken en bier hoort ergens anders dan in mijn shirt of in apparatuur.

Een dubbele set meenemen..... euh baas, kun je een extra XL8 kopen? we durven niet met een enkele op pad.....

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

Originally posted by Michielbla
          Een dubbele set meenemen..... euh baas, kun je een extra XL8 kopen? we durven niet met een enkele op pad.....
          Staat me iets van bij dat daar wel een reserve voeding in zit....
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• jadjong
            • Oct 2003
            • 654

Originally posted by MusicXtra
            5....

En deze regel is om het minimum van 20 tekens in een post te halen.

Comment

• Rolandino
              • Mar 2007
              • 1451

Het gaat er niet om dat men de apparatuur niet vertrouwd maar meer om een service die je geeft bij een storing.

In dit soort gevallen moet je als bedrijf toch service geven Show must go on !

Line ups van dj's zijn ook vaak met 4x cd speler ( en dat is vaak niet omdat ze ze alle 4 gebruiken ) maar mocht er tijdens hun set iets mis gaan met 1 van de spelers kunnen ze ongestoord verder gaan.

Als je er 2 heb staan en een geeft storing en je hebt niets bij heb je toch een probleem ( met 1 speler kan er niet gemixt worden )

Tis een kleine moeite om wat extra mee te nemen in de bus of vrachtwagen.
              EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

Originally posted by Rolandino
                Tis een kleine moeite om wat extra mee te nemen in de bus of vrachtwagen.
                Extra versterker rackje, extra monitors, extra CD spelers, extra mengpaneel want overal kan wel een biertje overheen gegooid worden. Tot hoever wil je gaan om je tegen biergooiers te wapenen?
                Eerlijk gezegd vind ik het nogal suïcidaal om, nadat je mengpaneel, CD speler of wat dan ook door bier is overleden, een verse neer te zetten, zo ben je vrij snel door je mooie spullen heen.
                En wie gaat de schade betalen?

Comment

• peentje
                  • Aug 2002
                  • 93

ik heb ook geen vrachtwagen op reserve staan voor het geval de eerste een lekke band heeft, de tweede een kapotte accu en de derde omdat deze net te klein is om de show plus een reserveshow te laden.

Bij de buurman een vrachtwagen lenen en dan op lokatie erachte komen dat deze net niet de laatste bocht kan nemen om bij de deur te komen.

Woensdagmiddag lekker met de vrachtwagen de boot op naar terschelling voor een weekendje weg. Doeksen betaalt (800,00 euro) Zondag weer lekker naar huis.
                  O ja, geen reservespullen mee, ik vertrouw mijn spullen, alleen niet het publiek, en nog minder de organisator.
                  niet zo luid, ik kom voor mijn rust.

Comment

• djspeakertje
                    • Oct 2008
                    • 1912

Zit er ook een reservemaster in? En reserve schermpjes als ze allemaal kletsnat zijn? En reserve-encoders? Of toch maar een hele reserve tafel?

Of gewoon een bierkap?

Daan
                    I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                    I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• Drumvogel
                      • Nov 2004
                      • 175

Nemen de bezoekers van zo'n feestje reservekleding mee?

Heeft zo'n bezoeker dan een reserve mobieltje bij?

Verzin er nog maar een paar...

Lijkt me leuk!

Comment

• juns
                        • Dec 2008
                        • 2

wij stonden daar met de techniek.
                        geen van onze spullen heeft schade opgelopen door de biergooipartij.
                        wat wel schade had was de dj booth van 538 en door meerdere malen biergooien heeft uiteindelijk de djm800 het begeven. ook was de laptop van de dj in het voorprogramma slachtoffer van het biergooien.
                        wat betreft maatregelen zoals bierkappen en doeken had 538 geen materiaal mee. ook is er nog een cdj1000 van 538 gesneuveld!
                        mijn mening is dat je gewoon geen bier moet gooien richting podia of apparatuur! je staat er om een optreden te verzorgen en de sfeer was goed! 1 of 2 personen hebben ervoor gezorgd dat dit dus vroegtijdig is gestopt! wat mijn betreft mogen de daders hiervoor volledig opdraaien omdat het voor de organisator en cateraar en de rest van de bezoekers een geval is van inkomstenverlies!
                        ik ben het er volledig mee eens dat 538 eerder gestopt is dit kan namelijk echt niet!

Comment

• MusicXtra
                          • Feb 2006
                          • 9316

Originally posted by Drumvogel
                          Nemen de bezoekers van zo'n feestje reservekleding mee?

Heeft zo'n bezoeker dan een reserve mobieltje bij?

Verzin er nog maar een paar...

Lijkt me leuk!
                          Reserve technicus voor als er iemand zijn hersens in slaat.

Comment

• frederic
                            • Jan 2006
                            • 3511

Reserve technicus voor als er iemand zijn hersens in slaat.
                            Wat is er het rapst vervangbaar?

Comment

• Turboke
                              • Oct 2006
                              • 463

Als wij materiaal dubbel moeten meenemen om van deze voorvallen te kunnen voorzien dan zullen ze ook aangerekend worden en daar is niemand blij mee, dus gelieve de oorzaken van deze problemen aan te pakken en het niet op andere te verschuiven.
                              Indien je extra materiaal moet meenemen omdat er ergens een uitval te verwachten is door ouderdom om slecht onderhouden materiaal dan is het natuurlijk niet verder te schuiven naar anderen.

Comment

• MusicXtra
                                • Feb 2006
                                • 9316

Originally posted by Turboke
                                Indien je extra materiaal moet meenemen omdat er ergens een uitval te verwachten is door ouderdom om slecht onderhouden materiaal dan is het natuurlijk niet verder te schuiven naar anderen.
                                In dat geval zou ik het niet meenemen maar gewoon zorgen voor betrouwbare spullen.

Comment

Working...