Geweld op de werkplek

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Waveform
    • Dec 2009
    • 321

Inderdaad. Hij lijkt me een van die techs van de gitarist. Met zo'n mentaliteit ga je niet veel geluidsmannen meer vinden die hem willen uitversterken. Wie wil zo iemand zelfs nog in zijn band?

In de rock 'n' roll wereld wordt er wel eens met een gitaar gemept, maar niet met een flightcase en al zeker niet op iemands hoofd.

PS: Libbe, haal je hoofd eens uit je reet, dan gaat dat communiceren al meteen een stuk makkelijker

Maar hoeveel we het ook gaan proberen goed-praten, het is gebeurd en het belangrijkste is gewoon dat MusicXtra hier goed van herstelt en zulke taferelen zich niet meer voor doen.

Comment

• Mathijs
      Moderator
      • Aug 2002
      • 1353

by the way:

Er staat geen aanmaak datum bij die riders. Kunnen net zo goed na het incident geüpload zijn.

Des al niet te min, sterkte!

Comment

• Orf
        • Jul 2010
        • 2

Grappig wat Google oplevert by the way:

Manoa Opvoedkundig Advies
        Hoofddorp

Haha zal er hopelijk niets mee van doen hebben

Comment

• Orf
          • Jul 2010
          • 2

Maar verder geheel k*tverhaal. Sterkte!

Comment

• renevanh
            • Oct 2004
            • 2371

Ten eerste: MusicXtra (Sander begrijp ik inmiddels): beterschap!

Ten tweede: Libbe (of moet ik Martin zeggen?): Het verbaast ook mij telkens weer hoe halfdove crew of gitaristen exact weten te menen hoe alles moet, maar zelf te lui zijn om een poot uit te steken.
            Als je het zo goed weet: doe het zelf.
            Sta je op het podium, dan heb je totaal geen recht van spreken over het zaalgeluid. Je kan hoog en laag springen, je hoort het niet, punt.

Als je dan toch zo nodig een menig moet hebben, uit die mening dan gewoon en ƩƩn keer. Elke tech is verstandig genoeg om jouw mening mee te nemen en er al dan niet iets mee te doen, naar gelang zijn ervaring zegt of er wat in zit of niet.
            Het is ronduit zielig gedrag om door te blijven emmeren na afloop terwijl de tech nog werk genoeg heeft en het is helemaal asociaal en onaangepast gedrag om met dingen te gaan slaan, of het nou vuisten, effectpedalen of dropveters zijn.
            Het proces verbaal en de hechtingen zijn er niet voor niets, dat geeft op z'n minst aan dat er iets serieus aan de hand was.

Als je denkt met dergelijk gedrag en achteraf vanachter je anonieme nickname te gaan jennen het te maken in de muziekwereld kom je van een hele koude kermis thuis. Je reputatie is nu wel naar de klote, je mag opnieuw beginnen. Het idee van de VMBO zomerschool is zo slecht nog niet...
            Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• tha_dj
              • Jan 2004
              • 375

Inderdaad trieste zaak dit !!! Beterschap !!!

En verders is LIBBE goed genoeg op de hoogte, dus was daar vast aanwezig......gezien de instelling en antwoorden zou je de LAFFE dader kunnen zijn en GEEN echte muzikant ( muzikanten dansen en vechten niet ).

Hoop voor musicxtra dat hij de dader goed KAAL kan plukken met aantoning van gemiste inkomen, extra smartegeld vanwege trauma, enz......laat DIT tuig maar bloeden ( financieel ).

Nogmaals sterkte !
              your light !

Comment

• MusicSupport
                • Feb 2006
                • 1016

Libbe zal wel een van de neefjes van Martin zijn die het is gelukt een inlog aan te maken op dit forum maar verder is tie te dom om te poepen!

---

Ik zou in ieder geval het advies willen meegeven aan Sander om de dader via een rechtsbijstand of advocaat een flinke financiele compensatie uit z'n portemonnee te trekken in de vorm van een schikkingsvoorstel o.i.d. want als je bij dergelijke incidenten op vrouwe justitia moet wachten ben je grijs voordat de zaak is afgehandeld!

(Spreek uit ervaring; broer met glas in nek gestoken in de kroeg (poging tot doodslag), dader bekend, genoeg getuigen, politie en justitie zeggen: onvoldoende bewijs, zaak afgehandeld)

Sterkte met de genezing!

Small joke to lighten up the night:

Een echte veteraan heeft een litteken !
                d&b Audiotechnik

Comment

• berolios
                  • Sep 2005
                  • 1538

LIBBE, je hebt groot gelijk, je moet niet alles maar over je heen laten gaan. Het houdt een keer op he . Maar ik ben wel benieuwd, wat is jouw relatie tot dit voorval?

Wellicht handig deze discussie nog even levend te houden? Er is nog wel veel info waar ik benieuwd naar ben namelijk.
                  Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• hardstyle
                    • Jan 2010
                    • 427

Ik heb maar een paar dingen te zeggen:
                    sterkte en hopelijk komt Wilders aan de macht die een of andere regel bedenkt dat je die gasten het land uit kan zetten.

Comment

• R. den Ridder
                      • Sep 2000
                      • 1500

zo mogelijk een nog grotere hekel aan gitaristen die losse handjes hebben, heb ik een hekel aan primaten die generaliseren en in wilders de oplossing zien.

niettemin, sterkte met de genezing, en inderdaad, zorg voor een goede letselschadeadvocaat!

Comment

• HR Soundproductions
                        • Oct 2005
                        • 649

Ik ben ook wel benieuwd naar de relatie welke Libbe heeft met het voorval.

Verder vind ik het een goed principe dat er "hoor en wederhoor" wordt toegepast, zo gaat het in de rechtspraak tenminste ook. Zo zie je maar dat het forum, in ieder geval, een rechtvaardigheidsgehalte heeft.

Ik moet wel zeggen dat het "wederhoor" van Libbe erg zwak verwoord is en aan de spelfouten en zinsopbouw te zien is het waarschijnlijk tekenend voor het niveau.

Voor mij is intelligentie en het vermogen om te communiceren hetgene dat de mens onderscheidt van de dieren. Degene die deze verstandelijke vermogens en/of vaardigheden ontberen, bedienen zich dan "dierlijk" gedrag (analoog aan de stelling) en vinden het blijkbaar gerechtvaardigd om anderen letsel aan te brengen. Als dit als "normaal" wordt ervaren is het bijzonder slecht gesteld met de moraal/ethiek van dit soort mensen.

Wat mij betreft heeft de gitarist hier een nominatie verdiend voor zinloos geweld.

Last edited by HR Soundproductions; 28-07-10, 08:27.

Comment

• RayM
                          • Jan 2006
                          • 742

Allereerst veel sterkte en beterschap. Dit is te gek voor woorden.

Maar om nu gelijk om Wilders te gaan roepen vind ik ook te gek voor woorden.
                          Die heeft de oplossing ook niet.
                          En aangezien ik zelf ook geen volbloed Nederlander ben voel ik me ook aangesproken.
                          Heerlijk die stilte

Comment

• showband
                            • May 2001
                            • 4516

eh, hardstyle...
                            lees even een boek wil je.

populaire samenvatting: molukkers zijn kleinkinderen van nederlanders van de eilanden van de Molukken die in het KNIL voor nederland hebben gevochten. Wilders is een kleinkind van een nederlandse man uit indonesie. (in die tijd waren het namelijk kolonien. Nederland is traditioneel het grootste moslimland op de planeet. tot de onafhankelijkheid in de jaren 50) Molukkers en indo's gaan in hun eigen land vreselijk (VN niveau) tegen elkaar tekeer, maar in nederland is die strijdbijl in de meeste kringen allang begraven. Op de pasar malams nodigen ze elkaar uit enzo. Molukkers zijn ook nadrukkelijk (militant?) christelijk. wat wilders erg blij maakt. Die man steunt dus blind de Molukkers. Hij wilde vorig jaar zonder wederhoor in Culemborg "op de thee". Pikant detail is het feit dat sinds 1975 molukkers van alle bevolkingsgroepen op een na, het meeste politieke geweld in nederland hebben gepleegd. Inclusief gijzelingen van een kleuterschool met kinderen. Waar een handjevol Molukkers nog steeds achter staan. kijk hiervoor op de steunpagina's op hyves. (Nummer een zijn de nederlanders zelf. Denk aan alle militante dierenbevrijdingsfront groepen. of het zonder VN mandaad oorlogen voeren) Islamitisch geweld in dit land staat nog niet in de schaduw hiervan. Maar als de bandleden niet Eli Hahury heten of zo, dan is er normaal gesproken niets aan de hand. En is Wilders belijdend fan

Last edited by showband; 28-07-10, 10:25.
                            lekker belangrijk!

Comment

• Greendiek
                              • Jan 2010
                              • 32

Wat een afschuwelijk verhaal. Dit is iets wat je niemand toewenst. Technici, bezoeker, organisatie, of wie dan ook. Als ik het verhaal zo eens lees had dit bij iedereen kunnen gebeuren. De gitarist was niet tevreden, en als een bezoeker iets van het optreden had gezegd had die het pedaal tegen zijn hoofd gekregen. Ik denk dat dit zo'n typisch gevalletje: "op het verkeerde moment op de verkeerde plek" is. Dit maakt het echter niet minder erg allemaal.

Ik hoop van harte dat MusicXtra weer snel weer beter is, en zijn werkzaamheden opnieuw op zal pakken. Afgaande op zijn reacties in het algemeen op het forum is het iemand die zich niet snel uit het veld laat slaan (letterlijk in dit geval). Ik hoop ook dat deze actie niet te veel financiƫle schade voor je bedrijf veroorzaakt...verzekeringen willen nog wel eens lastig doen met betalen in dit soort gevallen.

Hopelijk kunnen we over een tijdje weer genieten van het geluid op een festival met MusicXtra achter de knoppen

Comment

• Dj-scratch
                                • Jun 2009
                                • 20

Oef, echt een afschuwelijk verhaal. Beterschap, en hopen dat je er uit eindelijk niet veel meer van ziet.

Comment

Working...