Focus ter ziele - failliet

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Nit-Wit
    • Feb 2005
    • 250

Originally posted by renevanh
    Komop zeg, als je een beetje weet waar Ampco/Flashlight zich mee bezig houd, weet je dat dat anders is dan wat Focus deed en wat Rent-all doet.
    .

Komt niet overeen met je eerdere stelling:

Daarnaast ligt de focus van de Ampco/Flashlight holding op een ander gebied dan die van EML en ook weer anders dan die van Rent-all
    In je eerste stelling komt Focus als bedrijf niet voor.

Daarnaast weet zo'n beetje iedereen dat purple en AED er niet echt aan toe doen.
    "Neen, een Camera rail is geen truss" ® Han

Comment

• renevanh
      • Oct 2004
      • 2371

Originally posted by Nit-Wit
      Daarnaast weet zo'n beetje iedereen dat purple en AED er niet echt aan toe doen.
      Het is nochtans Purple die het andere moeilijker maakt opgebied van L'Acoustics en Synco setjes. Wij weten dat Purple misschien geen geniaal werk aflevert en niet gigantisch groot is, maar dat weet de opdrachtgever niet altijd en uiteindelijk kijkt die (veel te vaak) naar het bedrag onderaan de offerte.
      Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• AJB
        • Jul 2003
        • 2289

Wat een flauwekul discussie. Is het de speaker of de lamp die de productie maakt? Maakt het verschil of ik mijn VL500D bij EML inhuur of bij Flashlight? Dat dacht ik toch zeker weten niet! Het verschil zit in een stukje voorbereiding, nauwkeurigheid, veiligheid, vakkennis en creativiteit. Natuurlijk is het verhuurpakket van belang, het is niet voor niets dat ook Rent-All Vari*Lite in haar pakket heeft genomen. Wat het onderscheid maakt?: het personeel. Waar men ter wereld ook een loods bouwt, hoeveel spullen ze er ook inkiepen, voor welk geld ook: it's not in a name!!! Mensen bepalen de kwaliteit en dat geldt van een logistiek manager tot de daadwerkelijke operator. In personeel zit nogal verschil tussen de genoemde bedrijven, al hoort AED hier niet tussen, omdat dit bedrijf uitsluitend leverancier is en geen productiebedrijf.

Midas is inmiddels van Behringer: een merknaam is zo relatief...

PS RenevanH: je moet een klein beetje werken aan je uitspraken. Misschien vind je Purple geen fijn bedrijf, en iedereen mag deze mensen bekritiseren om bedrijfsvoering, maar er lopen op klussen toch ook echt kanjers van freelancers rond. Of er geniaal werk wordt afgeleverd: soms wel, soms niet, maar doe niet te snel dat soort uitspraken. Voor meneer Zinken is het geen belediging: die weet wel beter, maar voor de freelancers is het een flauwe verdachtmaking. Persoonlijk heb ik ladingen kritiek voor erg veel facilitaire bedrijven in Nederland, maar ik ga niet graag over tot het persoonlijk aanpakken van de freelancers, aangezien daar een paar kanjers tussen zitten (oud-personeelsleden van ook Purple draaien toch op dit moment redelijk grote shows).
        Last edited by AJB; 10-12-09, 01:08.
        If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
        ------------------------------------------------
        Arvid Buit
        Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• moderator
          Moderator
          • Apr 2001
          • 5946

Vriendelijk verzoek om eerst even naar het onderwerp van de discussie te kijken alvorens een reactie te plaatsen, stel je voor dat het nergens over gaat....faillissement van Focus Showequipment is het onderwerp.

zoals Jan Akkerman zei: "Aan de muziek lag het niet"
          Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• renevanh
            • Oct 2004
            • 2371

Originally posted by AJB
            PS RenevanH: je moet een klein beetje werken aan je uitspraken. Misschien vind je Purple geen fijn bedrijf, en iedereen mag deze mensen bekritiseren om bedrijfsvoering, maar er lopen op klussen toch ook echt kanjers van freelancers rond. Of er geniaal werk wordt afgeleverd: soms wel, soms niet, maar doe niet te snel dat soort uitspraken.
            Check

Mijn ervaring met zijn niet zo denderend, maar je hebt compleet gelijk.

Comment

• Rolandino
              • Mar 2007
              • 1451

Die kanjers van freelancers hebben in feite niet direkt te maken met het bedrijf ! Ze worden voor de klus ingehuurd omdat het bedrijf zelf geen goede mensen ervoor heeft.

Leve de freelancers ! Extern personeel levert vaak goed werk op voor een betreffend bedrijf.

Mijn mening over dit topic is dat het NIET goed is dat Rental alles heeft overgenomen.

Het zou beter geweest zijn dat alles gewoon verkocht wordt aan de andere bedrijven zodat er gezonder gewerkt wordt.

Nu pakt een grote jongen alles over en deze uitgaven moeten toch snel weer terug verdient worden waardoor er echt wel met het eindprodukt aan de prijs wordt gedacht.

Nu nog meer in eigen hand ipv inhuren bij collega bedrijf !

Maar goed dat is mijn mening.

De markt wordt er niet gezonder op !

Toch denk ik dat het nu zwaarder wordt voor rental op een of andere manier.

Zo zie je maar weer dat er geen ruimte wordt gecreert voor nieuwe of kleinere bedrijven die zich omhoog willen werken.

Het zijn toch altijd de grote jongens die alles overnemen terwijl juist deze grote jongens vaak afhankelijk zijn van de freelancers die altijd onderaan zullen blijven terwijl hun de kwaliteit leveren aan de klant en de luie donders op kantoor het geld verdienen.

als bij een project de organisatie een bepaald technicus wilt hebben kan deze alleen bij verhuurfirma besteld worden want rechtstreeks mag niet ! anders wordt het gehuurde weer duurder of valt het contract weg.

Dit soort bedrijven hebben mss wel de middelen om spullen te kopen enzo maar vaak zijn deze bedrijven afhankelijk van de freelancers.

Waarom die freelancers niet meer de ruimte geven met eigen apperatuur ?

Reden dan valt bij deze bedrijven de omzet een stuk terug.

Voorbeeld is Bedrijf rekent voor technicus 500 en diegene die kwaliteit levert krijgt maar 250. maw bedrijf verdient nog eens 250 op het werk wat een ander levert. Terwijl de freelancer in kwestie rechtstreek 200 meer kan vangen wat zijn prestatie waard is.
              Last edited by Rolandino; 10-12-09, 12:38.
              EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• moderator
                Moderator
                • Apr 2001
                • 5946

Wanneer handel eerlijk was geweest was er geen oorlog in de wereld, en leefden we met z'n allen hand in hand, rookten we plantjes of gebruikten we de hele dag andere geestverruimende middelen.

Gelukkig is bij jou het besef binnengedrongen dat de economie niet op basis van gelijkheid maar van handigheid en mogelijkheden werkt.
                Hier zijn hele handige rekenmodellen en theorieen over, geen van die modellen houdt rekening met het ruimte maken voor een concurerend bedrijf, gek he...

Faillisement van focus is het onderwerp!!!
                Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Rolandino
                  • Mar 2007
                  • 1451

in het ene topic wordt het tegen gesproken en in de andere wordt het toegegeven !

Ik maak me daar niet meer druk om.

Ik doe mijn ding die ik moet doen en doe dingen voor een ander verkeerd maar op dat moment voor mij goed.

Zo is de maatschappij nu eenmaal ja !

Ikke ikke en de rest kan stikke zeggen ze hier maar onndanks dit ben ik toch van mening dat het op een andere manier BETER kan zeker op lang termijn !

Ik ben gewoon van mening dat we elkaar nodig hebben samen staan we sterk.

Maar goed, BACK ON TOPIC !

Op zich prima dat iemand in deze tijd deze stap heeft durven nemen.

Wat ik vaak jammer vindt dat is dat vaak bij failissementen dat de oude eigenaars gewoon zonder problemen de dag erop weer verder kunnen gaan.
                  EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• renevanh
                    • Oct 2004
                    • 2371

Originally posted by Rolandino
                    Mijn mening over dit topic is dat het NIET goed is dat Rental alles heeft overgenomen.
                    Dat weet ik niet...

Voor Focus betekend het dat ze kunnen blijven bestaan, wat voor de grote klanten (Joop van de Ende bijvoorbeeld) best geruststellend moet zijn. Ze kunnen gewoon bij Focus blijven die hun materiaal weer huren bij Rent-All zonder het risico te lopen dat de klant rechtstreeks naar Rent-All gaat, want die doen geen producties.

Het nadeel is natuurlijk dat Focus niet of nauwelijks meer kan spelen met sponsoring of onder de prijs een product aanbieden. Voor zowel Focus kan dit een nadeel zijn, maar zeker voor de klanten, die gaan nu hoogstwaarschijnlijk meer betalen.

Overigens ben ik nog altijd vreselijk nieuwsgierig hoe het zit met het personeel van Focus en hoe Focus nu verder gaat. Puur als evenementenbureau of blijven ze producties doen met ingehuurd materiaal en freelancers?

Comment

• Lala
                      • Sep 2008
                      • 370

Dat weet ik niet...

Voor Focus betekend het dat ze kunnen blijven bestaan, wat voor de grote klanten (Joop van de Ende bijvoorbeeld) best geruststellend moet zijn. Ze kunnen gewoon bij Focus blijven die hun materiaal weer huren bij Rent-All zonder het risico te lopen dat de klant rechtstreeks naar Rent-All gaat, want die doen geen producties.
                      Sinds wanneer niet meer dan?

Ik persoonlijk vind het niet erg dat Rent-All het spul heeft. Tenminste op een paar minuten rijden afstand nog wat VL`s beschikbaar!

Comment

• JeroenVDV
                        • Mar 2004
                        • 963

Voor Focus betekend het dat ze kunnen blijven bestaan, wat voor de grote klanten (Joop van de Ende bijvoorbeeld) best geruststellend moet zijn.
                        Faillissement en daarna doorstart/overgekocht noem jij geruststellend!?! Jongen, wat kan je toch wegl*llen in de ruimte. Denk je dat ze niet wakkergeschud zijn dat het GOED mis is daar? Zou wel even 3x nadenken voordat ik m'n producties liet afhangen van een bedrijf dat blijkbaar zo goed in de stront zit.

Ze kunnen gewoon bij Focus blijven die hun materiaal weer huren bij Rent-All zonder het risico te lopen dat de klant rechtstreeks naar Rent-All gaat, want die doen geen producties.
                        Rent-All doet geen producties? Haha. Zoals al eerder gevraagd: Werk jij wel in "het wereldje"?
                        Creating shows beyond Imagination

Comment

• Mike Manders
                          • Aug 2006
                          • 341

...of onder de prijs een product aanbieden.
                          hier zouden de grote firma's nu eens mee moeten stoppen..

Comment

• Gast1401081
                            • Mar 2001
                            • 7999

Originally posted by Mike Manders
                            hier zouden de grote firma's nu eens mee moeten stoppen..
                            waarom zouden ze? als ze na de klus toch de laatste centen er wel weer bij weten te lullen...

( ja, maar meneer de klant, die microfoon stond niet in de offerte, en die monitor stond noiet in de offerte, en we zouden maar 8 uur productie draaien, en dat werd 11 uur, omdat de zanger van dat bandje niet op tijd was)

offeh : de mooiste van de laatste 5 jaar ( hier in twente..) : Sorry meneer de klant, maar in de offerte hebben we het licht niet meegenomen, kijk maar, alleen de geluidsofferte is uit de printer gekomen.. het bedrag moet dus verdubbeld worden....

Comment

• Mike Manders
                              • Aug 2006
                              • 341

ja, dat moeten ze ook zelf weten, maar als iedereen nou eens normale prijzen ging hanteren, dan kon ook iedereen geld verdienen. dat is eigenlijk wat ik bedoel.
                              en dan werd er misschien ook eens vaker fatsoenlijk personeel ingehuurd.

Comment

• AJB
                                • Jul 2003
                                • 2289

Ik denk dat de voorgestelde verandering nooit gaat plaatsvinden, omdat er dan altijd iemand als eerste een risico moet nemen...

Laten we het simpeler stellen: we koppelen het personeel los van de materie. Of terwijl: wij als freelancers gaan alleen nog maar voor kwaliteit, de bedrijven leveren alleen nog maar spullen. Dan ben je er toch? Tevens speel je dan in op de letterlijke marktbehoefte: er is namelijk steeds minder vraag naar technici, en steeds meer vraag naar creatieve mensen. It's all about the product...
                                If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                                ------------------------------------------------
                                Arvid Buit
                                Creative-Director / Artist-Manager

Comment

Working...