Focus ter ziele - failliet

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hansound
    • Apr 2006
    • 832

Wat ik me nu afvraag,
    Hoe ziet het er voor alle free lancers die nog facturen hebben opstaan bij focus uit ?
    En wat is de betalingstermijn bij Focus ? Maanden ??? dan kan het voor veel mensen een echt groot drama worden

Comment

• JeroenVDV
      • Mar 2004
      • 963

Originally posted by Hansound
      Wat ik me nu afvraag,
      Hoe ziet het er voor alle free lancers die nog facturen hebben opstaan bij focus uit ?
      En wat is de betalingstermijn bij Focus ? Maanden ??? dan kan het voor veel mensen een echt groot drama worden
      De freelancers zullen allemaal hun claim moeten indienen bij de curator. Dan komen ze netjes in de wachtkamer waar o.a. de belastingdienst vooraan zit (en reken maar dat die nogal wat te plukken heeft).
      Creating shows beyond Imagination

Comment

• AJB
        • Jul 2003
        • 2289

Als je nu nog geld hebt open staan kun je je beter alle kosten en moeite besparen: dat ga je niet krijgen hoogstwaarschijnlijk. Het vaste personeel mag als eerste, vervolgens de belastingdienst, dan de curator (zijn eigen salaris), vervolgens de inkoop-schuldenaren en als laatste de freelancers. Omdat het natuurlijk niet lekker gaat met bedrijven die failliet gaan, kun je er rustig vanuit gaan dat je je geld niet krijgt. Mocht er iets worden betaald is dat zeker niet het volledige bedrag...

Sad but true.
        If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
        ------------------------------------------------
        Arvid Buit
        Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• rinus bakker
          • Mar 2002
          • 5429

Originally posted by ---
          ... dat echte vakmensen weten waar Focus toe in staat is ... .
          Wat is "echte vakman" in dit verband? Ik heb de euvele moed mezelf daar ook toe te rekenen.
          En ik ken er toch aardig wat die - net als ik - maar al te goed weten "waar Focus toe in staat is /was" ....
          En dat kun je dan op meerdere manieren uitleggen. De topklussen deden ze al steeds minder en minder.
          Er zijn klanten die komen allereerst om de beste kwaliteit, er zijn er ook die komen vooral om de laagste prijs. Focus zat in een glijvlucht.
          Zeg maar de keuze tussen Mercedes/BMW/Audi < of > Lada/Dacia/Tata.
          Mijn eigen ervaringen met de failliete winkel zijn (in het nieuwe millenium) zonder meer triest te noemen.
          Heb je echte prutsers die leiding geven op kantoor, dan leidt dat nooit tot een 100% goed product op de weg, hoe hard die gasten daar ook nog proberen om er het beste van te maken.
          Originally posted by ---
          Iets meer "concullega's" had ik wel gewaardeerd.
          Van dat begrip bestaan ook twee invullingen.
          Laten we het erop houden dat de 'concurent' in laatste Focus-jaren ook veel zwaarder werd gewogen dan de 'collega'.
          Voorbeelden te over, maar dan wordt het hier een modderpoel.

En .... Fred Van Venetien ... wow, dat is lang geleden!
          Welkom op dit forum.
          Al is de aanleiding voor jouw binnenkomst hier verre van leuk.
          een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• bones2001
            • Aug 2003
            • 741

En .... Fred Van Venetien ... wow, dat is lang geleden!
            Welkom op dit forum.
            Al is de aanleiding voor jouw binnenkomst hier verre van leuk.
            Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

• rinus bakker
              • Mar 2002
              • 5429

Originally posted by bones2001
              Wordt hier aardig druk met Velsenaren zo...
              Dus degenen die al dik 10 jaar 'geëmigreerd' zijn naar Friesland
              tellen toch nog als Velsenaar? Heb ik ook mooi een dubbel paspoort.

Maar waar je ook gevestigd bent, het gaat erom dat je de feiten kent.
              En een rechte rug houdt als vent, en niet achter de CEO-bluf aan rent.
              En wat je verder ook van het Focus debacle vind,
              voor het management is vast wel plaats in de zak van de Sint.

Comment

• Fred van Venetien
                • Nov 2009
                • 8

Ha de Mannen!

Rinus, de aanleiding is vervelend, maar ik kon het toch niet laten...

Hoewel ik me uit een soort medelijden erg in houd... zou ik een indrukwekkende lijst van ongein over de patient kunnen oplepelen, en was dit ook echt wel van plan. Maar een mens word ouder, en ook wijzer(!), in ieder geval word de bloeddruk lager, dus... laat maar.

Alleen die krantenartikelen, overduidelijk gedeeltelijk afkomstig van K. van de F. deed mij de haren weer recht overeind gaan! Allemachtig, ik heb deze gang van zaken tot op de komma voorspeld, maar ja, ik was dom Meekel-volk, dus daar luister je niet naar. Ik was ongeschoren, zonder strop en ik zei dingen waar ze maar weinig tegenin konden brengen. Niet echt het type voor "Modern Management"...
                Nou, dat management ligt nu plat op de bek, ze hebben het zo goed gedaan, zo goed... dat ze nu failliet zijn. Vanwege de crisis... my ass.

Maar goed, nou zal ik me toch niet alsnog gaan opwinden, toch?!?!

Wie gaat er schuil achter bones2001? Ik ben nieuwsgierig...!

Groeten, Fred.
                Last edited by Fred van Venetien; 23-11-09, 23:56.

Comment

• bones2001
                  • Aug 2003
                  • 741

Wie gaat er schuil achter bones2001? Ik ben nieuwsgierig...!
                  Ha,
                  je kent mij als Paul Maas.
                  Zoals jij in de weer was met stinkende Landrovers, was ik in de weer met
                  rammelende amerikaanse auto's.
                  Mixen is net als schilderen.

Comment

• Fred van Venetien
                    • Nov 2009
                    • 8

Krijgt nou wat...! Jij hier? Paul Maas... die had ik dan weer niet verwacht!
                    Leuk hoor!!!

Hoe.. Wat... Waarom.... ??? Je snapt de vragen wel toch?!

Groeten,

Fred.

Comment

• bones2001
                      • Aug 2003
                      • 741

Tja,

eerlijk gezegd heb ik nooit geweten dat jij ook maar iets met de muziekbizz
                      te maken had, en mischien wist je dat ook niet van mij.
                      Kunnen we nog wel eens over bomen als onze paden kruisen.

Moet je anders eens een keer langswippen in het Witte Theater,
                      daar zit ik meestal wel op zondagmiddagen.

Cherio
                      Mixen is net als schilderen.

Comment

• Fred van Venetien
                        • Nov 2009
                        • 8

Tot over de oren Paul!

Witte theater? Zal ik doen.

Groet,

Fred.

Comment

• rinus bakker
                          • Mar 2002
                          • 5429

En dan hoeft men zich in de Schouwburg Velsen en het Witte Theater in elk geval niet meer het hoofd te breken over een onder-de-prijs-opgave.
                          Naast de andere verhuurbedrijven in A'dam (West) zijn er in de regio Kennemerland vast ook wel serieuze verhuurbedrijven te vinden, die niet economisch-suicidaal zijn ingesteld.

Comment

• seajak
                            • Nov 2009
                            • 1

onder de prijs

doet tie het?
                            Vast wel! niet dan toch.

Focus? Jammer is niet meer..... helaas..
                            over en uit na 30 jaar hard werken!!
                            Volgens mij hebben jullie er allemaal.. direct of indirect voor gewerkt, ook nog jaren lang.

Jammer dat er zo veel negatieve klanken te horen zijn!!

Comment

• rinus bakker
                              • Mar 2002
                              • 5429

Originally posted by seajak
                              Jammer dat er zo veel negatieve klanken te horen zijn!!
                              Hallo seajack
                              ( "zee-jas"? "zie-een-jas"? zie-ajaks"? )
                              Waarom een alias als je hier kennelijk iets wilt gaan verdedigen?
                              Je zou je ook kunnen afvragen hoe al dat negatieve zo maar opkomt.
                              IDD - ik heb ook voor de Focus-lichtclubs gewerkt, want we vergeten dat er naast de beide Focussen (Licht = HvdL & Geluid = PM), er ook ooit J&J - een TheaterLicht bedrijf - is opgestart, dat direct onder de G-afdeling kwam te vallen, en moest gaan concureren met die jongens in Utrecht.
                              Eind jaren 80 boterde het dus al niet meer zo-tussen-de-Focussen.

Zo kon Focus-Licht ook heel lang en goed (oa. op de Veronica-live klussen in Ahoy') door één deur met Ampco. En laat dat nou weer net de "geluidsboer" geweest zijn, waar Focus-geluid volop mee concurreerde om de echte grote klussen.
                              En toen uiteindelijk de restanten van Focus-Lights (begin jaren 90) "uit het graf werd gesleept" door Flashlight, werd Jansen&Jansen in één moeite door in de verhuur verder 'verkocht' als de lichtafdeling van Focus (geluid).
                              Niets aan gelogen maar wel een tikkie mistig over wat-en-wie-en-waarbij we het hebben als we het nu over "Focus" gaat ...

Oh ja - en dat harde werken is door heel veel mensen zeker wel gedaan,
                              maar zeker ook door een aantal omhoog-gevallen kwezels absoluut niet.
                              Er waren ook de nodige mensen die er als echte prutser of bluffer (of grove maten-naaier) mee weg konden komen.
                              Al ben ik natuurlijk weer de enige die dat schijnt te weten.
                              Als er over de dode ook veel aan rottigs bekend is, waarom zou er dan nu plotseling alleen maar goeds verteld moeten worden.
                              { Goh ja, die DSB was toch ook zo'n fijne bank nietwaar? }

Comment

• cobi
                                • Aug 2002
                                • 1083

Iemand al gehoord of de doorstart gaat lukken?
                                Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

Working...