Worden jullie foto's ook "gejat"???

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • showband
    • May 2001
    • 4516

als je swf scriptjes gebruikt zijn ze ook te jatten. Maar het merendeel van de DJ's moet jatten omdat ze hun internet zaken niet zelf voor elkaar krijgen.

Technieken om slimmere beveiligingen te omzeilen kosten meer tijd dan het gewoon zelf even maken. De massa vang je er dus wel mee af.

Voor de rest dus watermerk. [}]
    lekker belangrijk!

Comment

• showband
      • May 2001
      • 4516

Weer een nieuw geval...
      Level Music Support ( http://www.levelms.nl/ ) Adverteert met foto's van een avond met mijn lichtset....

Het is erg bont. Dit is dus geen gewone verhuurset. Maar nota bene een set van mijn band die ik een avond ergens neer heb gezet. Zo stoer is die nou ook niet.

Citaat van hun advertentie: "Zoekt u als band, artiest of evenementen organisator ook professioneel geluid en licht." Met foto's van mijn lichtset. Citaat van hun site: "Tijdens de oud en nieuw nacht van 2005 op 2006, verzorgde Level Music Support de techniek bij The Jagz." Met drie pagina's foto's van mijn lichtset. Terwijl ik niet eens van het bestaan van die tent afweet..
      Ik weet trouwens ook 100% zeker dat de geluidsset ook niet van hun was of dat het hele feest door hun als klus was aangenomen. De drummer/gitarist waren de hoofdaannemers van geluid en licht.

Last edited by showband; 28-01-06, 10:00.
      lekker belangrijk!

Comment

• Gast1401081
        • Mar 2001
        • 7999

doe m de groeten.

en

bedoelde je

rechtermuisknop / eigenschappen, kun je de server zien...
        Last edited by Gast1401081; 27-01-06, 21:46.

Comment

• showband
          • May 2001
          • 4516

Yep dat is mijn bandsetje. Ik was gevraagd door die band daar om met oud en nieuw wat neer te zetten. Heeft standje automaat gedraait voor het grootste deel van de avond.

De drummer zette zelf geluid neer. (EV, carver, A&H) En ik heb nog geholpen met wat hints voor richten van de toppen, uitvallende versterkers aan de praat gekregen, zaallampen parrenset aan de praat krijgen en andere hand en spandiensten waar ik de techniek van die boys even bij heb gemist. En voor de rest op een bank liggen pitten tijdens de disco.

En jawel ik weet dat de kleuren vloeken. Maar als je last moment iemand op oud en nieuw red met licht en deze set met een botex scanmaster aanstuurt hoop ik op begrip.
          lekker belangrijk!

Comment

• showband
            • May 2001
            • 4516

Response via mail:
            "Bij elke productie die op onze site staat waren wij op enige manier betrokken dit kan zijn als geluid of licht levrancier of als technische ondersteuning. Al u even verteld om welke productie het gaat op onze site dan kan ik u exact vertellen wat wij bij die productie gedaan hebben."

Dat gaat dus niets worden met die gasten.

En de response van die advertentiesite :
            Geachte mevrouw, meneer,
            Het Speurders.nl Team heeft de advertentie 17293454 gecontroleerd en is tot de conclusie gekomen dat uw klacht ongegrond is. De advertentie bevat naar onze mening geen inhoud (foto, beschrijving, artikel of dienst) die volgens onze regels als ontoelaatbaar of ongewenst wordt beschouwd. Hieronder volgt een kopie van uw klacht:
            IK ben de eigenaar en technische man van de hier aangeboden lichtset op deze foto.

De klacht betrof de volgende advertentie:
            Advertentienummer: 17293454
            Rubriek: Muziekinstrumenten
            Subrubriek: Muzikanten
            Advertentietitel: Professioneel geluid en licht
            Zoekt u als band, artiest of evenementen organisator ook professioneel geluid en licht.

De telegraaf maakt het ook niet uit.
            lekker belangrijk!

Comment

• Gast1401081
              • Mar 2001
              • 7999

heb je je hele feestje

Comment

• levelms
                • Nov 2004
                • 57

Zoals meneer zelf al liet zien, hebben wij gevraag om welke foto's het ging. Heeft hij niet willen vertellen maar wel hier.

Dit was zijn reactie p ons verzoek om te zeggen om welke foto's het ging;

Zak er dan maar maar in. Ik vind dit niet normaal en jullie kennelijk wel.
                O.K. einde discussie.

gegroet

Nou hebben wij in opdracht van de drummer het geluid gedaan en ook op zijn verzoek een fotograaf laten komen en op zijn verzoek de foto's op onze site gezet. Dus alles is netjes in overleg met de drummer en gitarist gebeurd. Het is zelfs zo dat wij de foto's hebben laten maken op hun verzoek. Dus voor dat je iemand beschudigd..... even verder vragen graag.

Je hebt m'n mail
                Last edited by levelms; 28-01-06, 12:09.
                Wij zijn analoog en gaan nu ook digitaal

Comment

• showband
                  • May 2001
                  • 4516

Originally posted by levelms
                  Zoals meneer zelf al liet zien, hebben wij gevraag om welke foto's het ging. Heeft hij niet willen vertellen maar wel hier.

Dit was zijn reactie p ons verzoek om te zeggen om welke foto's het ging;

Zak er dan maar maar in. Ik vind dit niet normaal en jullie kennelijk wel.
                  O.K. einde discussie.

gegroet

Nou hebben wij in opdracht van de drummer het geluid gedaan en ook op zijn verzoek een fotograaf laten komen en op zijn verzoek de foto's op onze site gezet. Dus alles is netjes in overleg met de drummer en gitarist gebeurd. Het is zelfs zo dat wij de foto's hebben laten maken op hun verzoek. Dus voor dat je iemand beschudigd..... even verder vragen graag.

Je hebt m'n mail
                  Kort en goed: Jullie adverteren op speurders.nl met LICHT en geluid. Als voorbeelden van wat JULIE leveren staat MIJN lichtset op een klus die IK heb aangenomen en waarmee jouw bedrijf op lichtgebied niets mee te maken hadden.
                  Als jij in opdracht van een band geluid doet vind ik prima, kennelijk verhuur jij geen eigen sets maar die van derden. Heel goed. Dat je daar in overleg met die gasten voor gaat adverteren is ook prima.

Maar heel simpel: De lichtklus waar jullie mee adverteren hebben jullie NIET gedaan. Die heb ik gedaan. (hoe houtje touwtje dan ook) . Het is leuk dat jij op verzoek van de drummer en gitarist kennelijk op speurders mijn lichtset zit te verhuren maar ik vind dat persoonlijk gewoon raar. Weet je eigenlijk wel mijn verhuurvoorwaarden? Prijzen? Of ik beschikbaar ben? Of mijn set sowieso wel te huur is op alle gelegenheden die jij doet? Welke materialen precies inclusief zijn? Kortom waarmee je aan het adverteren bent?

Als jij gewoon in het algemeen licht verhuurt. Waarom gebruik je daar de foto's dan niet van maar die van deze avond? Je adverteert toch normaal gesproken met de zaken die je werkelijk gedaan hebt? Het verzoek van een klant om te adverteren met spullen die jij niet verhuurt aannemen is bizar en dat ga ik bij hen inderdaad ook navragen waarom zij dat gedaan hebben. In plaats van hun eigen advertenties voor geluid en een band op speurders te zetten.
                  Last edited by showband; 28-01-06, 12:41.
                  lekker belangrijk!

Comment

• Gast1401081
                    • Mar 2001
                    • 7999

Level is er blijkbaar toch van overtuigd geraakt dat die licht-foto's niet op zn site horen, want hij heeft de foto's op speurders.nl ge-edit.
                    Zoals bovenstaand al te zien is, trouwens...

ik ga mn posting niet edditten, er stonden eerst een stel identieke foto's.

voor de duidelijkheid, ik vind het een storm in een glas water...
                    Last edited by Gast1401081; 28-01-06, 14:09.

Comment

• rinus bakker
                      • Mar 2002
                      • 5429

Een beetje terugkomend op de algemene strekking van het topic:
                      Ja. Ik jat ook foto's, maar dan niet zozeer om zelf mee te showen.
                      Maar ik ga als een echte hyena (overigens vaak na een tip van iemand, vergelijk het maar met de aasgieren die in de lucht boven een kadaver hangen) allerlei websites af om daar de rottigheid te bekijken.
                      Dus eigenlijk gebruik ik het feit dat mensen openlijk toenen dat ze niet weten wat ze aan het doen zijn.
                      Mooie voorbeelden voor mijn cursusmateriaal en af en toe ook een vette sneer op het forum.
                      Maar het blijft in zekere zin wel jatten ja.
                      ;-)
                      Waarvoor dan mijn (nietgemeende) excuses.
                      een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• levelms
                        • Nov 2004
                        • 57

Ik heb geen zin in deze hijsa en. heb daarom foto's bij speurders veranderd maar zekker niet op de site, ik heb al uitgelegd hoe het zit. en daar blijf ik bij. Wij verhuren wel dergelijk zelf materialen

Kort en goed: Jullie adverteren op speurders.nl met LICHT en geluid. Als voorbeelden van wat JULIE leveren staat MIJN lichtset op een klus die IK heb aangenomen en waarmee jouw bedrijf op lichtgebied niets mee te maken hadden.
                        Als jij in opdracht van een band geluid doet vind ik prima, kennelijk verhuur jij geen eigen sets maar die van derden. Heel goed. Dat je daar in overleg met die gasten voor gaat adverteren is ook prima.

Ik verhuur wel degelijk eigensets, kom maar een keer op de koffie kan je het zien maak wel even een afspraak.

Maar heel simpel: De lichtklus waar jullie mee adverteren hebben jullie NIET gedaan. Die heb ik gedaan. (hoe houtje touwtje dan ook) . Het is leuk dat jij op verzoek van de drummer en gitarist kennelijk op speurders mijn lichtset zit te verhuren maar ik vind dat persoonlijk gewoon raar. Weet je eigenlijk wel mijn verhuurvoorwaarden? Prijzen? Of ik beschikbaar ben? Of mijn set sowieso wel te huur is op alle gelegenheden die jij doet? Welke materialen precies inclusief zijn? Kortom waarmee je aan het adverteren bent?

Als jij gewoon in het algemeen licht verhuurt. Waarom gebruik je daar de foto's dan niet van maar die van deze avond? Je adverteert toch normaal gesproken met de zaken die je werkelijk gedaan hebt? Het verzoek van een klant om te adverteren met spullen die jij niet verhuurt aannemen is bizar en dat ga ik bij hen inderdaad ook navragen waarom zij dat gedaan hebben. In plaats van hun eigen advertenties voor geluid en een band op speurders te zetten

Ik adverteer niet speciaal met die licht set, ik zeg ook niet dat de drummer en gitaris zeggen dat ik het op speurders moet zetten, maar wel dat ik de foto's voor hun heb laten maken en dat ze met toestemming op mijn site staan

Comment

• moderator
                          Moderator
                          • Apr 2001
                          • 5946

Wellicht een idee dan om erbij te vermelden dat je niet het licht voor deze klus deed? lijkt mij wel zo netjes....

Als ik op een klus als monitortech sta geboekt, dan plaats ik geen geen foto's met wappers etc, gewoon omdat dat een verkeerd beeld geeft van wat ik op die klus heb gedaan, of moet ik het toch als dikdoenerij zien als je dat wel doet?

Het is maar een vraag!
                          Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• levelms
                            • Nov 2004
                            • 57

Originally posted by moderator
                            Wellicht een idee dan om erbij te vermelden dat je niet het licht voor deze klus deed? lijkt mij wel zo netjes....

Als ik op een klus als monitortech sta geboekt, dan plaats ik geen geen foto's met wappers etc, gewoon omdat dat een verkeerd beeld geeft van wat ik op die klus heb gedaan, of moet ik het toch als dikdoenerij zien als je dat wel doet?

Het is maar een vraag!
                            Heb je gelijk in, maar ik denk dat hoe showband het heeft aangepakt met zijn geschreeuw en geroep ook niet juist is, want ik heb wel degelijk gereageerd op z'n mail, met de vraag om welke foto's het ging zodat ik hem uitleg kon geven. Als hij normaal had gereageerd had ik zelfs zijn naam bij de foto's op m'n site willen zetten. Ik ze van speurders afgehaald, omdat ik geen zin heb in dit soort discussie, wij plaatsen meerdere advertenties en pakken aldoor verschillende foto's (stonden nu toevallig foto's van deze productie bij maar ook van een productie waar alles van ons was. Ik zal daar op letten, maar om te gaan roepen dat foto's gejat zijn(terwijl ze voor de band kosteloos op gemaakt zijn voor hun site) en dat ik zelf niks verhuur is ook niet correct (denk ik ).

Comment

• Gast1401081
                              • Mar 2001
                              • 7999

Zullen w het maar weer houden op een Vreselijk Low Budget Klusje?
                              Als ze al een lichtset bij meneer A "matsen" en een geluidssetje bij meneer "B"...

En nou ophouden erover. Heb er verder geen zin meer in...

Comment

• showband
                                • May 2001
                                • 4516

Dan had ik het inderdaad bij het verkeerde end. Ik ging uit mijn dak omdat ik dacht dat jullie je van de domme hielden.

Ik ben er van uit gegaan dat dit de enige foto's in jullie reclame waren van klussen die jullie niet echt hadden gedaan. Ik begrijp nu dat er zoveel zijn, dat de mensen die mailen even moeten aanduiden over welke ze jullie aanspreken? Dat is inderdaad een heel normaal verhaal.

Ik heb nergens geroepen dat je foto's gejat waren trouwens. Dit is de entry in het forum waar bedrijfjes besproken worden die reclame maken met zaken die ze niet bezitten/doen. Er is een forumettiquette die voorschrijft dat je geen nieuwe threads aanmaakt als er een oude bestaat.
                                lekker belangrijk!

Comment

Working...