Worden jullie foto's ook "gejat"???

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • B-there
    • Oct 2002
    • 272

Tip:
    Voor watermerk programma's (GRATIS) zie bv.:

Of zoek even via Google naar 'watermark photos'

Gr

Bart
    <center>-------------------</center>

Comment

• pluzz
      • Aug 2004
      • 72

je kan watermerken ook dynamisch laten genereren op internet door middel van een php script das ook gratis en het gaat geheel automatisch
      je hebt 2 soorten vrouwen degene die hun neus voor je ophalen, en degene die niet eens de moeite doen om hun neus voor je op te halen

Comment

• Gast1401081
        • Mar 2001
        • 7999

kan het niet door de foto in een gesloten directory te zetten, en de code in een swf-file mee te sturen?

ook een optie : iedere maand een nieuwe foto-directory aanmaken, en de html ff aanpasen naar die nieuwe directory. komen ze iedere maand DileNotFound tegen op hun pagina, of een kruisje.

Comment

• pluzz
          • Aug 2004
          • 72

kan ook idd
          je kan dus ook gewoon voorkomen dat de foto's het zo doen
          maar goed dat is iets voor de webmasters denk dan, er is zegmaar een hoop dat je kan doen om het ze lastig te maken maar het onmogelijk maken is helaas geen optie (goed id trouwens van die swf )
          je hebt 2 soorten vrouwen degene die hun neus voor je ophalen, en degene die niet eens de moeite doen om hun neus voor je op te halen

Comment

• sussudio
            • May 2001
            • 534

Hotlinken is best te voorkomen, maar dan worden de foto's dus gewoon gecopieerd en wordt het helemaal lastig om te zien wie je foto's misbruikt.
            Drive-in Discoshow Sussudio
            Raad onze URL en win een blik op ons fotoboek.

Comment

• Gast1401081
              • Mar 2001
              • 7999

vanuit een flash-swfje is het onmogelijk te copieren, volgens mij.
              je krijgt op je rechtermuisknop een raar flash-menuutje te zien. en geen eigenschappen als locatie etc.

Comment

• pluzz
                • Aug 2004
                • 72

een printscreen doet in dat geval ook wonderen

Comment

• Gast1401081
                  • Mar 2001
                  • 7999

maar dan heb je m nog niet op de server staan. Eerst weer opnieuw inscannen, etc, kwaliteitsverkies, etc. .. T gaat die cowboys erom dat ze met andermans veren pronken, enzo.
                  En snel ff een webpage in elkaar flansen met daarop een paar mooie lichtshowtjes.

Comment

• djbirdie
                    • Oct 2002
                    • 509

printscreen wil niet zeggen dat je het scherm daadwerkelijk uitprint. je hebt dan een screenshot wat je best in photoshop tot een normale foto kunt maken...
                    grtz, Niels

Het is de kunst om van geluidsoverlast een buurtfeest te maken!

Comment

• LichtNichtje
                      • Nov 2004
                      • 220

citaat:Geplaatst door pluzz

je kan watermerken ook dynamisch laten genereren op internet door middel van een php script das ook gratis en het gaat geheel automatisch
                      Zal er niet te zeer op ingaan, maar dan moet je toch al geen beginner meer in de php-taal zijn om dit te kunnen verwezelijken. (GDlib enzo [:I])

citaat: vanuit een flash-swfje is het onmogelijk te copieren, volgens mij.
                      je krijgt op je rechtermuisknop een raar flash-menuutje te zien. en geen eigenschappen als locatie etc.
                      Als je een beetje kunt programmeren in PHP/Actionscript, kan je dit allemaal automatisch laten doen.

Maarja, zoals gezegd: Dit ligt volledig in het kunnen/niet kunnen van de webmaster (en meestal ook aan de factuur )

Comment

• voederbietel
                        • Feb 2005
                        • 197

mij intereseert het me niet als ze bijv. partypics jatten en gebruiken op msn of watdan ook, maar als een andere drive-in mijn plaatjes gaat jatten wordt ik daar wel naar om,
                        tot op heden geen last van gehad

greetz frans
                        Met vriendelijke groet,

Frans Jansen

Comment

• pluzz
                          • Aug 2004
                          • 72

citaat:Geplaatst door LichtNichtje

citaat:Geplaatst door pluzz

Zal er niet te zeer op ingaan, maar dan moet je toch al geen beginner meer in de php-taal zijn om dit te kunnen verwezelijken. (GDlib enzo [:I])

citaat: vanuit een flash-swfje is het onmogelijk te copieren, volgens mij.
                          Als je een beetje kunt programmeren in PHP/Actionscript, kan je dit allemaal automatisch laten doen.

Maarja, zoals gezegd: Dit ligt volledig in het kunnen/niet kunnen van de webmaster (en meestal ook aan de factuur )
                          tis idd niet voor de beginners nee maar er zijn altijd wel hobbyisten die dat wel voor je kunnen maken (en het kan inderdaad met standaard geschreven programmatjes maar het kan ook gewoon met zelf gemaakte zooi werkt bij mij prima )

en dus komen we weer tot de conclusie dat stelen niet onmogelijk te maken is maar wel lastig!

Comment

• JH
                            • Feb 2004
                            • 11

citaat:Geplaatst door **************

vanuit een flash-swfje is het onmogelijk te copieren, volgens mij.
                            Het is moeilijker om een swfje te kopiƫren maar zeker niet onmogelijk, een flash movie zijn beelden achter elkaar die worden gecompiled je kan deze namelijk ook decompilen met specifieke software... In principe kan je alles wat op je scherm komt kopiƫren. Natuurlijk gaat dit meestal ook gepaard met kwaliteitsverlies, Het doeltreffendste is om een watermerk aan te brengen op je foto's, dit is dan natuurlijk weer opzichtiger. Wat je ook altijd kan doen is je flash movie laden in een andere window (bv. door xml) hierdoor vind je decompiler je movie niet en zullen al veel "fotoleners" afhaken... Maar natuurlijk is dit ook weer te omzeilen maar dit is al een zeer goed begin om je fotos te beveiligen.

Comment

• jurjen_barel
                              • Jun 2003
                              • 3148

Er staat mij iets van bij dat ik het al eens eerder heb genoemd maar ik zal het nog maar eens noemen:
                              Beveiligen is onmogelijk. Het enige wat een beetje afschrikt is een watermerk, maar andere foto's kunnen simpelweg worden gejat met behulp van een screencapture. Kun je nog zo'n mooi script hebben, worden ze toch gejat.

Gewoon een paar foto's selecteren voor je website waar mooie lichtshow-foto's op staan, de rest bewaren voor een plakboek dat de serieuze klant in kan zien. Die paar foto's op de site op een strategische plek van een watermerkje voorzien, een nette tekst eronder die uitlegt geeft over de beperkte foto's en het watermerk en dat de klant gerust mag langskomen om andere foto's te bekijken en de mogelijkheden voor zijn/haar feest door te nemen.

Comment

• mverdult
                                • Dec 2003
                                • 123

ik gebruik jalbum voor mijn fotoboek. daar zit de voorziening van het watermerk standaard in verwerkt.....

Comment

Working...