Lichtmensen vs. Geluidsmensen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • @lex
    • Jul 2006
    • 1086

Ik voel me meer een theatertechnicus... Allebei in een!

En dan rijd ik de wagen ook nog en maak ik het decor, het lichtontwerp, het geluidontwerp... En 's nachts slaap ik...

@lex
    Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• KlankOntwerp
      • Jun 2008
      • 130

's nachts slapen? Zeker jeugdtheater?

Comment

• Gast1401081
        • Mar 2001
        • 7999

Originally posted by renevanh
        Da's vrij logisch toch... Op de eerste dag zei ***... :P
        maar toen hadden de lichtboeren al duizenden kilometers dmx-kabel gezien..

Comment

• voederbietel
          • Feb 2005
          • 197

Originally posted by @lex
          Ik voel me meer een theatertechnicus... Allebei in een!

En dan rijd ik de wagen ook nog en maak ik het decor, het lichtontwerp, het geluidontwerp... En 's nachts slaap ik...

@lex
          Dan doe je zeker ook nog iets met koffie..?
          Met vriendelijke groet,

Frans Jansen

Comment

• djspeakertje
            • Oct 2008
            • 1912

Originally posted by KlankOntwerp
            's nachts slapen? Zeker jeugdtheater?

Nope, waarschijnlijk gewoon nix te doen in dat theater (crisis hé...), dus kunnen ze daar vrolijk de volgende ochtend afbreken...

Daan
            I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
            I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• mhsounds
              • Sep 2009
              • 933

Originally posted by djspeakertje
              Nope, waarschijnlijk gewoon nix te doen in dat theater (crisis hé...), dus kunnen ze daar vrolijk de volgende ochtend afbreken...

Daan
              Het is voor de bezoekende partij goedkoper om het gelijk te doen, ze moeten toch doorbetalen...
              Freelance Light and Video |
              Waarom zeggen ze allemaal trusst?

Comment

• renevanh
                • Oct 2004
                • 2371

Originally posted by MacGyverSounds
                maar toen hadden de lichtboeren al duizenden kilometers dmx-kabel gezien..
                Tsja, dat het die lichtlui altijd zoveel tijd kost om een setje op te bouwen is niet mijn probleem... :P
                Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• djspeakertje
                  • Oct 2008
                  • 1912

Originally posted by mhsounds
                  Het is voor de bezoekende partij goedkoper om het gelijk te doen, ze moeten toch doorbetalen...

Maar dat betekend niet dat de (bij ons grotendeels vrijwillige) technici niet ff kunnen wachten met opruimen van de monitoren en mengtafel tot morgen...

Ze worden dus niet betaald en hebben (meestal) tijd zat, en dat gezelschap heeft er geen last van....

Daan
                  Last edited by djspeakertje; 19-11-09, 21:11.
                  I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                  I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• Beckers Entertainment
                    • Dec 2008
                    • 650

(bij ons grotendeels vrijwillige)

...

Ze worden niet betaald

Daan
                    Spreek voor uzelf!
                    Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

Comment

• renevanh
                      • Oct 2004
                      • 2371

Originally posted by Beckers Entertainment
                      Spreek voor uzelf!
                      Jij betaald vrijwilligers...
                      Cool!!

Comment

• Beckers Entertainment
                        • Dec 2008
                        • 650

Nee, u heeft het bij het verkeerde eind van de kabel!

Edit: De XLR kabel wel te verstaan!
                        Last edited by Beckers Entertainment; 17-11-09, 21:07.
                        Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

Comment

• stainz
                          • Sep 2009
                          • 609

Hoeveel gitaristen zijn er nodig om een lamp in te draaien?

Twintig: een om de lamp in te draaien en negentien om te zeggen "Niet slecht, maar ik zou het beter kunnen!".

Hoeveel geluidstechnici heb je nodig om een lamp te verwisselen?

Twee, de eerste zegt: "Nee nee, ik doe alleen het geluid!"
                          de tweede toen hij geen nieuwe lamp vond: nam hij de oude, repareert hem met een kauwgumpapiertje en isolatieband, vervangt de schroeffitting door een bajonetsluiting, zoekt een passend verloopsnoertje en installeert de lamp twintig meter verder dan waar hij moest zijn.

Comment

• jadjong
                            • Oct 2003
                            • 654

Originally posted by stainz
                            Hoeveel gitaristen zijn er nodig om een lamp in te draaien?

Twintig: een om de lamp in te draaien en negentien om te zeggen "Niet slecht, maar ik zou het beter kunnen!".

Twee, de eerste zegt: "Nee nee, ik doe alleen het geluid!"
                            de tweede toen hij geen nieuwe lamp vond: nam hij de oude, repareert hem met een kauwgumpapiertje en isolatieband, vervangt de schroeffitting door een bajonetsluiting, zoekt een passend verloopsnoertje en installeert de lamp twintig meter verder dan waar hij moest zijn.
                            Maar hij werkt wel!

Comment

• renevanh
                              • Oct 2004
                              • 2371

Originally posted by stainz
                              Hehe... leuke anekdote:

Jaar of anderhalf terug, ergens in een of ander theatertje (geen idee meer waar dat was).
                              Ik geluid, een lichttech (die nogal vol was van zichzelf... maar dat terzijde) deed licht.
                              Tijdens de generale sprong er een par64 in het tegenlicht, maar wel een precies in het midden die redelijk cruciaal was voor het lichtplaatje bij ongeveer 85% van de scene's.

Natuurlijk hing het tegenlicht niet aan een trek, maar aan doodgewone takels... handtakels wel te verstaan.
                              Kortom: er moest iemand 4,5 meter de ladder op om even een par te vervangen... en de lichttech had hoogtevrees
                              Het heeft hem bijna 30 minuten gekost om dan uiteindelijk toch mij te vragen of ik heel misschien alsjeblieft even de lamp wilde vervangen (wat ik dan gewoon doe... ik ben zo gek).

Comment

• @lex
                                • Jul 2006
                                • 1086

Daan
                                Hoi Dj Speakertje, heb je zelf al wel eens een theatertour gedaan? Of heb je een drive-in show waarmee je de provincie niet uitkomt?

Sorry, maar ik krijg niet de indruk dat jij 5 dagen per week 15 uur van huis bent om je geld te verdienen. En inderdaad het meerendeel van de resterende uren lig ik in bed...

Wie heeft er ooit een theatertour gedaan waarbij hij/zij een hotel mocht nemen zodat er de volgende dag kon worden afgebroken? Lijkt me geen recessie ding.... Twee dagen in rekening brengen en hotels zijn niet bepaald goedkoop!

Klok en klepeldingetje DJ Speakertje?

@lex
                                Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

Working...