Lichtmensen vs. Geluidsmensen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jurjen_barel
    • Jun 2003
    • 3148

Tsja... de geluidsmensen horen wel de klepel slaan...

Vonden de geluidsmensen van Symphonica het nog trouwens raar dat zij als enigen niet in het rood mochten?

Maarja, voorlopig staan de meeste aggregaten nog voor de lichtmensen het broeikaseffect aan te wakkeren.

Comment

• voederbietel
      • Feb 2005
      • 197

Waarom kunnen/willen geluidsmensen niet verder dan 2 tellen..
      ... bij 3 moeten ze tillen...

Wanneer je vraagt aan de geluidstech waar je je dmx op mag prikken(als dat al mag op de multi) en je krijgt een antwoord van kanaal 30,
      spontaan een applaus geven en ze het compliment geven dat ze toch wel verder dan 2 kunnen tellen

aan de geluidstech die de hele avond al Bullsh*t verkondigt over verschillende fequenties..:
      mag ik wat meer 3,5K in mijn front?

Is dat het struikgewas dat zo ruist???

Ik wilde laatst stoer doen met wat effecten die ik creerde met het licht in de zaal, maar de geluidstech ging daar compleet overheen met de demo mode van zijn veel te digitale mixer/koffiezetapparaat/beertender/spelcomputer/dvdsp...../......
      (dat wil ik ook op de tafel...)
      Met vriendelijke groet,

Frans Jansen

Comment

• AJB
        • Jul 2003
        • 2289

Standaard na elke show tegen de geluidsman:

"Luister maar niet naar al die mensen, ik vond je best goed..."
        If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
        ------------------------------------------------
        Arvid Buit
        Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

Tot nu toe vind ik ze zelfs te flauw om ook maar te kunnen glimlachen
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• DMiXed
            • Jan 2008
            • 370

Originally posted by MusicXtra
            Tot nu toe vind ik ze zelfs te flauw om ook maar te kunnen glimlachen
            tsjah... clown zijn is een vak, net als lichtman zijn
            Jeroen van Geffen

Comment

• R. den Ridder
              • Sep 2000
              • 1500

d'r zitten twee riggers in een truss en een ervan laat per ongeluk een shackle vallen, bovenop het hoofd van de lichttechnicus die onder hen filters aan het steken is. patsboem, helft van zijn hersenen weg, maar hij gaat gewoon door met steken zonder op of om te kijken. Die riggers, stomverbaasd, laten als proef nog een shackle vallen, weer de helft van de hersenen weg, maar geen boe of ba, de lichttechnicus filtert vrolijk door.

Alle shackles zijn op, en dan gaan ze maar over op korte steels, maar ook zonder resultaat...op een moment heeft de lichttechnicus nog maar 2 hersencellen over, en gaat vrolijk door met filters steken en stellen. De riggers hebben niets meer boven, uitgezonderd een losse handtakel, die ze ook maar naar beneden gooien...rammel...die lichttechnicus heeft nog maar een hersencel over..krijgt een vage blik in zijn ogen, vloekt, laat de filters vallen, en loopt naar de microfoons: one, two, ssss, check check..

Comment

• Beckers Entertainment
                • Dec 2008
                • 650

Als er 2x de helft wegvalt blijft toch niks meer over?
                Jij bent zeker geluidsman..
                Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

Comment

• renevanh
                  • Oct 2004
                  • 2371

Originally posted by Beckers Entertainment
                  Als er 2x de helft wegvalt blijft toch niks meer over?
                  Jij bent zeker geluidsman..
                  Nee hoor, hij weet gewoon dat je iets bijna oneindig door 2 kan blijven delen...
                  Probeer maar eens met een appel, elke keer door 2 delen en pas stoppen als je met halve atomen moet gaan knoeien :P
                  Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• Beckers Entertainment
                    • Dec 2008
                    • 650

Ohw, de helft van de helft..
                    Dan is het dus toch een licht-pik

Altijd al geweten dat ik meer met geluid heb..
                    Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

Comment

• Drumvogel
                      • Nov 2004
                      • 175

Een tijdje geleden was een bandlid bezig met het opblazen van ballonnen (met helium natuurlijk). Hij vroeg me toen wat er zou gebeuren als hij de helium in de microfoon blaast. "Zal ik dan ook hoger klinken?"

Ik antwoorde: Nee, er valt dan een factuur op je deurmat...

Comment

• Carl
                        • Nov 2000
                        • 907

Met het splitsen van atomen zou ik een beetje voorzichtig zijn hoor!

Comment

• renevanh
                          • Oct 2004
                          • 2371

Waarom hebben lichtmensen trouwens zo vaak 2 lampjes, 2 multitools en 2 paar handschoenen bij, maar praktisch nooit een multimeter bij de hand...?

Echt elke keer mag ik mijn multimeter uit m'n toolcase toveren... elke keer weer.

Niet dat het erg is... heb ik ook wat te doen als m'n mixje af is :P
                          Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• mhsounds
                            • Sep 2009
                            • 933

Originally posted by renevanh
                            Waarom hebben lichtmensen trouwens zo vaak 2 lampjes, 2 multitools en 2 paar handschoenen bij, maar praktisch nooit een multimeter bij de hand...?

Echt elke keer mag ik mijn multimeter uit m'n toolcase toveren... elke keer weer.

Niet dat het erg is... heb ik ook wat te doen als m'n mixje af is :P

Ik heb hem standaard bij
                            En ik heb maar 1 lamp en 1 multitool en 1 paar handschoenen.
                            Freelance Light and Video |
                            Waarom zeggen ze allemaal trusst?

Comment

• eddie
                              • Nov 2004
                              • 169

hallo, mij als geluidtech wordt regelmatig gevraagd of ik dat wel begrijp, al die knoppen, ik antwoord dan , begrijp er ook niets van daarom zetten zij mij hier achteraan in de zaal
                              mvg eddie

Comment

• Gast1401081
                                • Mar 2001
                                • 7999

sja , geluid dat stoort op het licht...

als je de bassdrum hoort verandert het licht weer van kleur...

Comment

Working...