gehoorschade...dringt het eens door?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vdlaanlichtengeluid
    • Jun 2010
    • 640

en dan klinken ze vaak ook nog is slecht! Omdat die line arrays ook veel worden toegepast waar dat helemaal niet fijn is en de tech er helemaal niet mee om kan gaan!

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

Originally posted by Hansound
      Mijn ervaring is juist dat je met een line-array helemaal nergens veilig bent voor de geldingsdrang van de techneut.
      Bij een conventionele set kun je nog wat verder van het podium gaan staan en het kabaal een beetje ontlopen, bij Line-arrays is het echt overal niet te harden...
      Daarmee bevestig je mijn bericht. Dat vervolgens een technicus achter de tafel gezet wordt die zijn vak niet verstaat is weer een ander verhaal....

Originally posted by radioactivediscoshow
      en dan klinken ze vaak ook nog is slecht! Omdat die line arrays ook veel worden toegepast waar dat helemaal niet fijn is en de tech er helemaal niet mee om kan gaan!
      Ga er maar vanuit dat het laatste meestal de oorzaak van het eerste is. Mijn ervaring is dat je een line-array op veel plaatsen prima in kunt zetten maar dat het wel enige kunde van de technicus vereist om het lekker te laten klinken.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Hansound
        • Apr 2006
        • 832

Originally posted by MusicXtra
        Daarmee bevestig je mijn bericht. Dat vervolgens een technicus achter de tafel gezet wordt die zijn vak niet verstaat is weer een ander verhaal....

Ga er maar vanuit dat het laatste meestal de oorzaak van het eerste is. Mijn ervaring is dat je een line-array op veel plaatsen prima in kunt zetten maar dat het wel enige kunde van de technicus vereist om het lekker te laten klinken.
        Dat de tech bepalend is weten we in inmiddels,
        Dat er line-arrays worden gebruikt op plaatsen waar er hooguit 10 tot 15 meter moet worden overbrugd is belachelijk, goeie tech of niet...

Comment

• Stoney3K
          • Sep 2007
          • 1399

Originally posted by Hansound
          Dat de tech bepalend is weten we in inmiddels,
          Dat er line-arrays worden gebruikt op plaatsen waar er hooguit 10 tot 15 meter moet worden overbrugd is belachelijk, goeie tech of niet...
          Dat is ook een klassiek gevalletje "Als je alleen maar een hamer hebt, zien alle problemen er uit als een spijker."

Gevlogen delays of een constant-curvature array (puntbron) zijn dan tot op zekere hoogte nog wél nuttig, maar een lijnbron is natuurlijk onzin.
          First make it work, then make it look pretty!

Comment

Working...