Eindmusical Basisschool JHaydn

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MEEO Licht en Geluid
    • Nov 2005
    • 950

Originally posted by Outline
    Wat mij alleen stoort, is dat men zich als professioneel wil profileren en dan vervolgens een prijs berekent waar iedere zichzelf respecterende technicus z'n auto nog niet voor kan starten.

Ik snap heel goed dat er verschil is, maar laat dat dan ook merken aan iedereen! Je kunt deze prijzen wel even hanteren, maar op de lange duur houdt je bedrijf zo geen stand. Waarom? Omdat de inkomsten lager zijn dan je afschrijving. En dan wil ik nog niet beginnen over de belasting, de huur van je pand enz enz! Wees dan rëeel en vraag een realistische prijs.

En ik snap ook goed dat er vrije marktwerking is, maar zo verpest je het nu voor de rest en op lange termijn ook voor jezelf. (nu heb je wel veel werk, maar je hebt niet genoeg inkomsten om je versleten apparatuur te vervangen)

Voorbeeldje: werd laatst benaderd door de plaatselijke Audi-dealer voor de presentatie van de Q7. Vraag naar de wensen, de eisen en eventueel beschikbaar budget. Maak daar een mooie offerte voor, wordt goed bevonden en krijg uiteindelijk 6 dagen van te voren te horen dat het niet doorgaat! Waarom? Omdat iemand die daar werkt een maat heeft die 'ook wel wat spul heeft'! (hij heeft alleen de prijs berekend van extra gehuurd materiaal en 50euro loon)

Hoop dat de Mod snapt waar bij mij de schoen wringt.
    Dat klopt, maar deze 'scholen' hebben geen geld voor de proffi mensen Zelf werk ik ook bij HOF, en daar komen offertes van 1000den euro's over de balk. Denk je egt dat scholen dat er voor over hebben (en dan heb je 2 subs + 2 tops, mengtafel, paar mic's, 8 parren, showtec Lite-8 en de nodige bekabeling.)
    MEEO Audio Licht Rigging,
    Mark van der Werff
    Groningen

Comment

• hugovanmeijeren
      • Oct 2004
      • 1436

Ik ga geen discussie beginnen over de tarieven die ik bereken en die de grote jongens onder ons berekenen; maar wou alleen even zeggen dat bij ons (20 km van Groningen dus), blijkbaar wel een groter budget is voor deze zaken.

Heb nu ook voor een school hier in de buurt een paar monitoren+versterking; stroboscoop en fresnel spotje, inclusief de opbouw voor ongeveer het zelfde bedrag staan MAAR DAN BEN IK ER ZELF NIET BIJ, hoogstens een half uurtje voor de op en afbouw...

Laatst ook een (basis)schoolaflsuiting, in een openlucht theater gedaan, en die set gaat ook niet voor onder de 300 weg, waarom ik hoef er dan wel niet van te leven, maar wat dacht je alleen al van het vervoer, misschien dat jij een olieput in de tuin hebt en dat je gratis benzine daarvan maakt, maare hier in ieder geval niet....

En ik wil ook om de zoveel tijd wel eens wat nieuws aanschaffen/vervangen.

Maar ik denk dat als ik naar de afwerking van alles kijk dat de prijs wel redelijk is, en ja dan weet ik ook dat er niemand zo critisch is als de mensen hier op het forum.

Verder no-offense hoor, maar houd er wel rekening mee dat als bij jou de lampen in die theaterspots door branden, je dan meteen je gehele loon kwijt bent..!

Groeten Hugo
      Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• MEEO Licht en Geluid
        • Nov 2005
        • 950

Originally posted by hugovanmeijeren
        Ik ga geen discussie beginnen over de tarieven die ik bereken en die de grote jongens onder ons berekenen; maar wou alleen even zeggen dat bij ons (20 km van Groningen dus), blijkbaar wel een groter budget is voor deze zaken.

Heb nu ook voor een school hier in de buurt een paar monitoren+versterking; stroboscoop en fresnel spotje, inclusief de opbouw voor ongeveer het zelfde bedrag staan MAAR DAN BEN IK ER ZELF NIET BIJ, hoogstens een half uurtje voor de op en afbouw...

Laatst ook een (basis)schoolaflsuiting, in een openlucht theater gedaan, en die set gaat ook niet voor onder de 300 weg, waarom ik hoef er dan wel niet van te leven, maar wat dacht je alleen al van het vervoer, misschien dat jij een olieput in de tuin hebt en dat je gratis benzine daarvan maakt, maare hier in ieder geval niet....

En ik wil ook om de zoveel tijd wel eens wat nieuws aanschaffen/vervangen.

Maar ik denk dat als ik naar de afwerking van alles kijk dat de prijs wel redelijk is, en ja dan weet ik ook dat er niemand zo critisch is als de mensen hier op het forum.

Verder no-offense hoor, maar houd er wel rekening mee dat als bij jou de lampen in die theaterspots door branden, je dan meteen je gehele loon kwijt bent..!

Groeten Hugo
        mhhmmm valt reuze mee, in september gooien we alle behringerzooi dr uit, en komt dr een A&H Wizard voro in de plaats, phonic's + yamaha's dr uit, H&K setje dr voor indeplaats.

Tijdens de musical was er een par 56 persglas kaduk gegaan, directeur zei: zet maar op het factuur. Zo gezegd zo gedaan.

Regelmatig gaan er stukken van apparatuur kapot, dit wordt dan gewoon vervangen of gerepareerd. Zo is 3 maanden geleden een behringer mixer kapot gegaan, gewoon terug gegaan en gelijk een grotere gekocht. Zo ging het ook met de MAC's, jaar voorbij: gewoon op marktplaats 2 mac's gekocht.

en nee, wij hebben geen oliebron in onze tuin, maar wel behoorlijk aardige vaders. (onze vaders hebben bijde een Espace gekocht voor onze hobby Dus met 2 Espace's komt het dr wel.)
        Mark van der Werff
        Groningen

Comment

• Gast1401081
          • Mar 2001
          • 7999

wel leuk dat je foto's er nog op staan.....

NOT

Comment

• moderator
            Moderator
            • Apr 2001
            • 5946

Beste outline: Ik snap heel goed waar de schoen wringt.
            Net als jij hak ik maar al te vaak met hetzelfde bijltje.

Ik zal even wat foto's opzoeken van een amateur musical die wij verzorgen.
            Daar zit voor twee man ruim 16 uur werk in.
            Dat tegen het normale dagtarief van 250 euro, de materialen en transport netjes gerekend, komt zo'n schoolmusical inclusief generale doorloop op de avond ervoor, drie uitvoeringen (ochtend, middag en avond) inclusief transport al heel snel en zonder ook maar iets bijzonders mee te nemen op een bedrag met drie nullen uit.

Er zijn gelukkig genoeg opdrachtgevers die dit maar wat graag betalen voor de kwaliteit die ze geleverd krijgen, die hebben vaak al wat ervaringen opgedaan met de locale hobbyboer...
            Er zijn echter ook genoeg scholen die het geen ene reet uitmaakt dat er een gesloten front is, die het allang best vinden zolang er maar "iets" aan techniek is.
            Dat is helaas wel de realiteit en dan gebeurt het dus wel eens dat je geheel onverwacht getrakteerd wordt op een ( goed bedoelde, begrijp me niet verkeerd!) stel amateurs die maar wat aan keutelen met de spullen die ze hebben.
            Disco is nog steeds compleet iets anders dan theater...dat vergeten een heleboel mensen, maar zolang er opdrachtgevers zijn die liever een paar centen stoppen in een stel knullen die ze een warm hart toedragen....blijft dat een unique selling piont waar geen enkel professional mee kan wedijveren.

Mijn punt: iedereen maakt zelf de afweging waarvoor hij een klus aanneemt, pro of prutser!

Deze discussie is al enige jaren oud.....zie zoekfunctie met als zoekterm: marktverziekers
            Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• MEEO Licht en Geluid
              • Nov 2005
              • 950

Originally posted by MacGyverSounds
              wel leuk dat je foto's er nog op staan.....

NOT
              sorry, helemaal vergeten om te melden wegens server opruiming heb ik even snel dit programmatje geschreven, http://www.meeo.nl/gal/show.php?id=Joseph%20Haydnschool daar staan nu alle foto's op.

Speciaal heel groot, zodat jullie ons lelijke typewerk kunnen bewonderen
              Mark van der Werff
              Groningen

Comment

• Gast1401081
                • Mar 2001
                • 7999

heb dus na 2 foto's de handdoek gegooid

Comment

• vasco
                  • Oct 2003
                  • 2567

Originally posted by MEEO Licht en Geluid
                  sorry, helemaal vergeten om te melden wegens server opruiming heb ik even snel dit programmatje geschreven, http://www.meeo.nl/gal/show.php?id=Joseph%20Haydnschool daar staan nu alle foto's op.

Speciaal heel groot, zodat jullie ons lelijke typewerk kunnen bewonderen
                  Kun je er dan gelijk even een index bij proggen?
                  Is niet te doen om al die foto's zo door te lopen op locatie, duurt veel te lang dat downloaden. Zoek ik liever in een index de foto die ik echt wil zien (en niet tegen jou rug aan hoef te kijken steeds, best leuk misschien maar niet voor mij).

Ik begrijp heel goed wat de mod bedoelt hier. De meeste (basis)scholen hebben geen of weinig budget. Ik heb verschillende basisscholen die ik doe met hun groep 8 musicals en ja die scholen hebben er nog budget voor ook. Zijn er ook genoeg hier die dat niet hebben en die verwijs ik door naar jongens als Meeo, kunnen ze ervaring opdoen.

Comment

• moderator
                    Moderator
                    • Apr 2001
                    • 5946

Goed....we streven hier het doel van het forum, foto's laten zien, voorbij.

Wanneer de hosting weer normaal is, de fotoos zichtbaar in het onmderwerp zijn geplaatst, dan graag een mailtje, tot die tijd: slotje door modje
                    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

Working...