Eindmusical Basisschool JHaydn

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MEEO Licht en Geluid
    • Nov 2005
    • 950

Eindmusical Basisschool JHaydn

Vorige week een musical verlicht en versterkt, genaamt Sjoobizz ( )
    Verliep prima, behalve dat ik 4 g-haken was vergeten voor de par 56
    Beetje gaffa, en safaty's dr om heen, en het hing prima.

Matriaallijstje:

LICHT:
    4x par 56 300 front
    3x STRAND quatret 650 watt front
    4x STRAND quatret 500 watt kleur
    2x Clubscanner (werden niet gebruikt )
    2x MAC 250+
    1x ACEM fazer 1000 watt
    1x Antari F-80 gevlogen (werd ook niet gebruikt )
    1x mushroom voor eindlied
    1x 10ch switchpack
    1x krachtstroomverdeler 32a
    1x behringer LC2412
    1x JB-systems 192a (MAXIM was verhuurd, dus daarom maar met 2 tafels )
    2x multidim
    1x t-4 bar
    2x zaallicht gamma bouwspots

GELUID:
    1x Behringer mengtafel
    3x sennheiser shotgun richtmicrofoon
    1x sabine feedback eliminator (gehuurd)
    1x Numark enkele cdspeler
    1x behringer EQ
    1x AX400 versterker voor de muziek
    2x phonic speaker muziek
    2x yamaha speaker voor muziek
    2x active MACKIE monitor
    1x set FBT (sub + tops) voor de microfonen
    3x Shure microfoon draadgebonden
    1x draadloze mic van Audio Technica

301 meter XLR (inc. DMX bekabeling)
    25 meter Multikabel licht
    25 meter krachtstroomkabel licht 32a
    10 meter krachtstroomkabel licht 16a
    102 meter shucko bekabeling
    30 meter speakon bekabeling
    en nog wat verloopjes etz.

foto's: http://www.meeo.nl/gal/show.php?id=Joseph%20Haydnschool

Persoonlijk vond ik dat we het verschikkelijk hadden afgewerkt, maar dat is weer een puntje voor volgend jaar

bijde balken waar aan het hing zijn 10 jaar terug door lichtpunt geinstalleerd, maar wij kiezen volgend jaar niet meer voor deze balken
    Last edited by MEEO Licht en Geluid; 18-07-06, 21:25.
    MEEO Audio Licht Rigging,
    Mark van der Werff
    Groningen
  • Drive inn tnt
    • Sep 2003
    • 1082

Ik zou hem in een ander topic zetten.
    Maar goed: leuk spulletjes, ik zou nog aan de afwerking gaan doen als ik jou was.
    En die shirts zijn wel leuk, alleen kan je er niet iets strakkers voor verzinnen? Dit zier er een beetje budget uit.
    En haal dat geluids techniek eraf
    Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• MEEO Licht en Geluid
      • Nov 2005
      • 950

Originally posted by Drive inn tnt
      Ik zou hem in een ander topic zetten.
      Maar goed: leuk spulletjes, ik zou nog aan de afwerking gaan doen als ik jou was.
      En die shirts zijn wel leuk, alleen kan je er niet iets strakkers voor verzinnen? Dit zier er een beetje budget uit.
      En haal dat geluids techniek eraf
      ons logo is inmiddels veranderd naar licht en geluid die t-shirt's hebben ons 30 euro dr stuk gekost, en zijn toch redelijk goed. zijn alleen niet gestreken
      Mark van der Werff
      Groningen

Comment

• moderator
        Moderator
        • Apr 2001
        • 5946

heb je ok euhm...fotootjes van het resultaat, dus hoe het eruit zag?
        Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Erik v/d Heijden
          • Jun 2006
          • 20

Die rookmachine bij 'IMG_0970'
          hangt die boven het publiek ? Ivm. Lekken ...

ik lees dat hij uiteindelijk niet gebruikt is , maar toch..
          Last edited by Erik v/d Heijden; 13-07-06, 12:55.

Comment

• MEEO Licht en Geluid
            • Nov 2005
            • 950

Originally posted by moderator
            heb je ok euhm...fotootjes van het resultaat, dus hoe het eruit zag?
            staan er als het goed is ook tussen, helaas zijn dat foto's van iemand anders.
            Mark van der Werff
            Groningen

Comment

• MEEO Licht en Geluid
              • Nov 2005
              • 950

Originally posted by Erik v/d Heijden
              Die rookmachine bij 'IMG_0970'
              hangt die boven het publiek ? Ivm. Lekken ...

ik lees dat hij uiteindelijk niet gebruikt is , maar toch..
              nee, deze hing tussen het publiek en het podium in, wij hebben deze rookdoos 1 uur achter elkaar aangehad om te testen of hij lekte, maar hij was volkomen lekvrij Tijdens de musical zelf is hij inderdaad niet gebruikt (omdat een fazer geen last heeft van tussendoor opwaren, rookmachines wel )
              Mark van der Werff
              Groningen

Comment

• jeroen17
                • Mar 2006
                • 10

eey,, erg mooie apparatuur voor een eindmusical op een basisschool, maar toch heb ik een paar vraagjes...

1) Je hebt al je licht "gevlogen" zover ik kan zien hangt een deel ervan boven het publiek maar zover ik kan zien maak je geen gebruik van safety's. Ik zou zelf in ieder geval niet graag onder een mac250 zitten als die naar beneden valt, eigenlijk onder geen enkel lamp/rookmachine.

2) Over je rookmachine wil ik ook graag even wat kwijt, je geeft aan dat hij niet gebruikt werd tijdens de musical maar op deze foto:

is hij toch aan te zien met mensen in de buurt, en dat vind ik om uit te proberen of die lekt dan niet zo'n veilig idee

3) Een vraagje over je frontlicht... had je voldoende??? lijkt mij namelijk niet zoveel en zeker niet als het bijna recht boven het podium hangt (lijkt op de foto namelijk erg dichtbij te hangen voor frontlicht, correct me if i'm wrong) En je maakt ook geen gebruik van tegenlicht???

4) Wat ik mij toch afvraag is waarom je scanners op hangt als je ze toch niet gebruikt?? In mijn ogen is dat tijdverspilling, kabelverspilling (zover ik kan zien zijn ze namelijk wel aangesloten) en ziet er minder netjes uit. Zo vraag ik me ook af waarom je een mushroom ophangt als je ook 2 mac250 tot je beschikking hebt, en ik zou niet weten wat je met een mushroom kan wat je met een mac250 niet kan.

5) Over je kabels kan ik best kort zijn het ziet er niet uit Sorry als ik misschien een beetje kort door de bocht kom, maar de logica ontbreekt mij helemaal als ik dit zie het komt gedeeltelijk doordat alles op verschillende plaatsen hangt, maar had je niet kunnen kiezen op gewoon op elke balk een stroomverdeler te leggen en op elke balk een xlr kabel omhoog te brengen, scheelt je namelijk erg veel kabel, ziet er veel netter uit, en scheelt een heleboel kabel. Zeker wanneer je deze netjes met een kabelbinder vast maakt aan de balk... En over de kabels over de grond zou ik zeker een kabelmat leggen aangezien de brandweer dit denk ik niet goed keurd

Het geluid mag iemand anders over oordelen, het enige wat ik me afvraag is waarom je zoveel verschillende boxen gebruikt en niet een grote set?

Voor de rest denk ik dat het een geslaagde musical was, en ik ga er vanuit dat jullie uit de apparatuur gehaald hebben wat erin zat...

PS: als je een plattegrondje hebt van hoe je ontwerp was ben ik erg benieuwd

jeroen

voor de rest geloof ik dat het

Comment

• stekelvarke
                  • Dec 2004
                  • 1062

1) als een armatuur met 2 ophangpunten ophangt mits goed berekend
                  is een 3e bevestiging niet meer nodig (maar het kan natuurlijk wel).
                  Maar parren ophangen met gaffa?

2) rookmachines boven publiek is idd niet zo'n goed idee ivm hete waterdruppels als je pech hebt.

3) inderdaad, was het geen optie om ipv de maccen nog een hoop 4/6 barren en PC/fresnells te gebruiken/huren?

4) idd dingen ophangen die je toch niet gebruikt is overbodig werk.
                  Een mushroom geeft wel een heel ander effect dan een mac (tenzij je eenn goede gobo hebt).

5) afwerking kon zoals je zelf al aangaf stukken beter.
                  Last edited by stekelvarke; 13-07-06, 18:21.
                  exit night into LIGHT

Comment

• MEEO Licht en Geluid
                    • Nov 2005
                    • 950

Frontlicht was meer dan voldoende: 3x STRAND Quatret 650 watt + 4x PAR 56 300 watt. de 3 strands hingen op de balk waar ook de mac's aanvast hingen. De scan's hebben we niet gebruikt wegens een defecte scan die heel raar ging doen. Daarom waren ze ook aangesloten. Over de kabels ga ik niet beginnen, maar ik zeg je nu al, volgend jaar gaat het anders . Overigens, op elke balk waren 2 XLR's (1tje voor dimmer, 1tje voor scan/movinghead's) Op de voorste balk werd de stroomvoorziening gedaan door een break-out en een multi. De mushroom hangt er, omdat hij wel een mooi effect gaf bij het eindlied, de mac's werden toen gebruikt om de eilandjes (uitstekende dingen bij het podium) te belichten (daar werden anders de scan's voor gebruikt). De mac's waren van safaty's voorzien. We kozen voor mac's omdat er in de zaal maar een 32a stroomvoorziening was. Ons eerste lichtplan was voledig met tegenlicht, frontaal 12 PC's, kleur 12 par 64 en van zij ook nog wat, totdat we hoorden dat de stroomvoorzienen 32a was. De rookmachine werd wel gebruikt tijdens de oefeningen, niet tijdens de show, omdat hij boven een Shotgun richtmicrofoon hing, dus als je spoot hoorde je SPPPPPPIIIIIIIIIIIIITTTTTTTTTTTTT

Volgendjaar weer deze school, zelfde zaal, maar dan met 8 meter truss

En damm, ik begin me nu toch wel te schamen voor ons tape werk
                    Last edited by MEEO Licht en Geluid; 13-07-06, 20:35.
                    Mark van der Werff
                    Groningen

Comment

• SPS
                      • Mar 2004
                      • 1662

Kan ik een vraagje over het geluid stellen? Of kun je dat niet beantwoorden?

Paul
                      Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• Mobile Light Sound Vision
                        • Dec 2005
                        • 16

Sluit me aan bij de aandachtspunten die Stekelvarken al zei.

Je had als afwerking bijvoorbeeld het kunnen afrokken aan de buizen die voor jouw licht-ophanging zat. Dan zie je die witte kabels niet + de zwarte stukjes gaffa op die witte buis, en de rest van de kabelsoep die vastgetaped zat;-)

Trouwens de Musical zelf vind ik niet verkeerd met '' Britney Whitney'' , heb zelf vorige week ook nog als mede-licht technieker meegeholpen om adviesen te geven en apparatuur aan te leveren en op te bouwen uiteraard. Kan eventueel op aanvraag een topicje starten voor diegene die er misschien interesse in hebben of nieuwsgierig zijn.

@ SPS: Stel dan je vraag, je ziet van zelf wel of die er geen of wel een antwoord op kan geven
                        Profiel Verwijderen.

Comment

• MEEO Licht en Geluid
                          • Nov 2005
                          • 950

Originally posted by SPS
                          Kan ik een vraagje over het geluid stellen? Of kun je dat niet beantwoorden?

Paul
                          Tuurlijk, stel maar
                          Mark van der Werff
                          Groningen

Comment

• MEEO Licht en Geluid
                            • Nov 2005
                            • 950

Originally posted by Mobile Light Sound Vision
                            Sluit me aan bij de aandachtspunten die Stekelvarken al zei.

Je had als afwerking bijvoorbeeld het kunnen afrokken aan de buizen die voor jouw licht-ophanging zat. Dan zie je die witte kabels niet + de zwarte stukjes gaffa op die witte buis, en de rest van de kabelsoep die vastgetaped zat;-)

Trouwens de Musical zelf vind ik niet verkeerd met '' Britney Whitney'' , heb zelf vorige week ook nog als mede-licht technieker meegeholpen om adviesen te geven en apparatuur aan te leveren en op te bouwen uiteraard. Kan eventueel op aanvraag een topicje starten voor diegene die er misschien interesse in hebben of nieuwsgierig zijn.

@ SPS: Stel dan je vraag, je ziet van zelf wel of die er geen of wel een antwoord op kan geven
                            Wat vond je zelf van de musical dan? en wat hebben jullie gebruikt?
                            Zelf vond ik de Musical ook leuk, er viel ook behoorlijk wat te doen met het licht, dat is andere jaren wel eens anders geweest.
                            Moet er nog wel bij zeggen, tijdens de uitvoeringen is het regie afgeplakt met een afrokdoek, zodat je de zooi onder het regie niet zag.

Heb net 25 safaty's besteld, zodat we volgend jaar alles kunnen safen

Owja Mobile Light Sound Vision, je hoeft geen topic te starten, iedereen die vragen heeft, kan dat in dit topic de vragen stellen!
                            Last edited by MEEO Licht en Geluid; 14-07-06, 08:23.
                            Mark van der Werff
                            Groningen

Comment

• deloitte
                              • Sep 2005
                              • 135

als ik jou was zou ik me eigenlijk schamen voor het werk dat je daar heb afgeleverd. Ten eerste het ziet er NIET uit, je heb helemaal nix afgewerkt, er hangen witten snoeren in het dak los, alles maar een beetje met gaffa aan elkaar geplakt en het is niet vijlig, ik was er mooi niet onder gaan zitten als ik in het publiek had gezeten. ten 2e lijkt het me ook niet slim om je krachtstroomverdelertje naast je lichttafel te zetten, ivm storing.

wat vond de opdrachtgever eigenlijk van het werk wat jullie hebben afgeleverd?

gr bram
                              voor de een z'n uitgang is voor de ander z'n ingang....

Comment

Working...