Vrouwen in het vak?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rinus bakker
    • Mar 2002
    • 5430

Vrouwen in het vak?

Er is nog steeds hoop: [:I]
    we hebben minimaal al vier dames in ons midden...
    - Jolijn
    - Loes
    - Iris
    - Sandra
    - dat is dan toch gauw 0,01%? [:0]

Nadeel:
    in dit rare land blijkt dat wanneer er meer vrouwen in een vakgebied (komen te) werken de hoogte van de betaling (aanmerkelijk) gemiddeld lager is / wordt! [}]
    Dus meiden - gedraag je als een kerel! [8D]
    Anders zijn we allemaal de l*l!

een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe
  • DJ.T
    • Nov 2002
    • 1502

Je moet gewoon een beetje ballen hebben in dit wereldje.
    Wat meer dames zou wel leuk zijn, maar het blijft toch een mannen wereldje.
    Misschien moeten we gewoon geduld hebben en komt het vanzelf wel.
    Vroeger waren ook vrijwel alle artsen mannelijk en werd arts gezien als een beroep waar vrouwen niet thuis hoorden, nu is dit toch al aardig veranderd en zie je een verhouding van ongeveer 70/30, 60/40. Dat is toch al een flinke verandering in die paar jaar.
    Trouwens een hele nette oproep (ahum) ''Gedrag je als een kerel, anders zijn we allemaal de lul'' haha
    We're ready to party, are you?

Comment

• Dropsen
      • Jan 2004
      • 375

Eerst zijn het nog dames ... nu al meiden ... strax bimbo's? [)]

Maar ik tel nu 4 dames ... er zijn er toch wel meer?
      Lange tijd werd bier beschouwd als een gezonde vorm van drinkwater...

Comment

• giserke
        • Nov 2003
        • 456

tellen deze die vroeger dame waren ook mee?

Comment

• DJ.T
          • Nov 2002
          • 1502

Heb je ons wat uit te leggen giserke? [:P]
          We're ready to party, are you?

Comment

• cobi
            • Aug 2002
            • 1083

Ik kom vrouwen zat tegen in het vak. Ze staat alleen niet naast/achter de buhne maar meestal erop in de vorm van danseressen.
            Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• Upgrading your system
              • May 2003
              • 1684

Ja cobi, maar dat telt niet, want als we alle zangeressen en danseressen moetten meetellen, dan blijven de mannen denk ik achter.

We hebben het hier puur om de techniek neem ik aan[]

het zijn er niet veel die in deze branche op technisch gebied bezig zijn, maar degenen die ik ken zijn allemaal ex fotomodel ofzo, zijn allemaal plaatjes []
              en zo'n vriendin zoek ik ook nog, want dan kan ze lekker mee op klus, op die manier zit er geen meid thuis die kwaad is als je het weekend weer wegbent
              Dus bij deze
              Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• gaffer
                • Nov 2004
                • 118

Vind ook dat er meer vrouwen in ons vak moeten komen maar inderdaad zijn er steeds meer dames die komen kijken wat ons vak inhoud.
                Erg positief vind ik het om te zien dat ook op de opleidingen steeds meer vrouwen hun gezicht laten zien,dat maakt het voor de mannelijke techneuten soms extra leuk om te werken,soms ook weer niet en misschien compenseert het het af en toe te veel aanwezige mannen(macho)gedrag op de vloer.
                Persoonlijk ben ik er erg trots op dat ons theater als een van de weinige in nederland beschikt over een vrouwelijke hoofd techniek.
                Dus vrouwen.......u bent van harte welkom!!!

Groeten Gaffer.

Comment

• showband
                  • May 2001
                  • 4524

Ik kan zonder enige schroom melden dat ik al vanaf mijn eerste band (1982) tot nu nog nooit een vrouw in de de techniek heb meegemaakt. (nee, nooit geweigerd! Gewoon nog nooit gezien [B)]) Er is de laatste tien jaar wel een enorme aanwas van dames die nou eens zélf een instrument bespelen. (bas, drums enz)

Waaruit ik voorzichtig concludeer dat dames in de techniek gelijk doorstromen naar een niveau "duurder" dan de scene van de PA verhuur voor "band met gemiddeld 150 tot 400 man publiek".

Gek genoeg zijn de vertegenwoordigers van eventementenbureaus, de leiding vanuit de horeca, bobo's-waarvan-ik-niet-kan-peilen-welke-taak-ze-hebben dan weer wel opvallend vaak vrouwen.
                  lekker belangrijk!

Comment

• Jasper-Lichtbron
                    • Jun 2001
                    • 2155

citaat:Geplaatst door rinus bakker

Dus meiden - gedraag je als een kerel! [8D]
                    Nou vriendelijk bedankt, maar dat is wat mij betrefd niet nodig hoor... ben er al tegengekomen van dat soort... bahbah!
                    Dat geld overigens niet voor Loes, alhoewel ze wel de rook&drink gewoontes heeft van een techneut [:P] (goed bedoelde gezelligheid!)

Comment

• rinus bakker
                      • Mar 2002
                      • 5430

We hebben juist in de eerste helft van de jaren 80 een behoorlijke lichting vrouwen in licht en geluid gehad - ja zelfs kortstondig
                      een 'rigster' (Immie; waar ben je gebleven?)
                      en
                      een 'groundster' (Marina; zit nu bij Prolyte).
                      Maar die hebben dus uiteindelijk werk in allerlei andere richtingen gevonden
                      en geen echte nieuwe lichting dames opgeleverd.
                      En het is mede daarom dat we nu in deze business zulke vorstelijke vergoedingen voor ons werk genieten..... [8D]
                      een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• FiëstaLj
                        • Oct 2000
                        • 2068

Je vergeet sabine rinus !!
                        Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

• DjFx
                          • May 2004
                          • 307

Ik mis foto's [:P]

Comment

• Kevin_DM
                            • May 2003
                            • 577

Op tour toch al regelmatig met vrouwen mee in crew gezeten... Blijkbaar geraken ze hier toch wel meer en meer binnen.
                            --- watt ever you want ---

Comment

• sidhe
                              • Nov 2003
                              • 22

En bedankt Rinus.... Vergeet mij maar weer []

Ik denk dat het wel mee valt hoor, vooral in het theater lopen er best veel rond. Alleen in de R&R zijn er wat minder, denk dat dat komt omdat veel bedrijven je toch nog niet serieus nemen (heb wat moeten bekvechten met vorige werkgevers voordat ik achter een lichttafel kon staan[}])

De producent van mijn huidige tour, vind het juist erg fijn dat er een vrouw meegaat, omdat de mannen zich dan wat minder lomp gedragen!
                              Hij claimt zelfs dat vrouwen beter en sneller kunnen stellen, maar daar doe ik maar geen uitspraak over

Enne Rinus wie weet tot binnenkort!

Comment

Working...