Vechtpartijen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rinus bakker
    • Mar 2002
    • 5429

citaat:Geplaatst door Scan head
    Wij kampen met LONSDALERS..
    Ik vind het gewoon nergens op slaan, Die mensen denken met hun vuisten...
    2 Scanhead,
    misschien is het een oplossing als we ze naar Irak sturen. Dan slaat het wel degelijk weer ergens op...
    (Die militairen die er nu zitten mogen toch eigenlijk niks meer van het OM.)
    Want ook over de 'geweldsinstructie' voor het leger kunnen we maanden OH-en in de 2e Kamer, maar een 'instructie' voor/tegen H-ligans, M-kaantjes, A-liaantjes of L-dalers (en meer van dat tuig) daar durft niemand in 't Haagje zijn vingers aan te branden.
    En in Irak krijgen die Lonsdalers eens wat echte tegenstand.
    Leren ze er wat bij en hopelijk ook wat af.
    Overigens het - tot voor een jaar of 3 - totaal uit de hand gelopen 'christen-sociale' asielbeleid heeft de voedingsbodem voor dat Lonsdale-gedrag wel helpen leggen. Hoe zat het ook al weer met de moord op Marianne Vaatstra?
    Maar dat is te veel off-topic.
    een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• DJ.T
      • Nov 2002
      • 1502

Dan heb ik ook nog wel even iets te vertellen.

Misschien kennen jullie dat kleine gehucht In friesland genaamd: Dokkum... beroemd om iets waar je niet trots op kunt zijn als Stad.

Wij kampen met LONSDALERS..

Lonsdalers zijn 'mensen' die tegen zwarten zijn en hoe verrassend, ze dragen lonsdale kleren.. laatst grote rel bij het AZC in Dokkum. met Benzinebommen gingen ze naar het AZC en gooien het naar de Asielzoekers... nou sorry hoor... maar dan denk ik: hoe laag kun je zijn als nederlander... Zij zijn toch ook mensen, zij hebben toch ook het recht om te mogen leven. Maar goed, We hadden het over vechtpartijen, nee..lonsdalers zijn niet alleen tegen Zwarten, maar ook tegen gewone mensen, staan ze iemand niet aan wordt hij inelkaar geschopt of gedood. Ze verpesten hele feesten.. er is nog maar 1 maatregel tegen genomen, geen lonsdale op bepaalde scholen dragen, doe je dat wel dan wordt je van school afgestuurd/geschorst..

Ik vind het helemaal de verkeerde kant uitgaan.. Als er iets gestolen wordt in dokkum, krijgen meteen de asielzoekers de schuld.. Wordt een een fiets van een lonsdaler gejat.. dan krijg je een hele grote rel bij het AZC...

Ik vind het gewoon nergens op slaan, Die mensen denken met hun vuisten... Zo idioot stom!

Nou, zo denk ik er over...

bedankt voor de aandacht..
      Wil je alsjeblieft nadenken voordat je dit soort onzin uitkraamt!
      Ik zie duidelijk het probleem bij jullie: Er is een bepaalde groep neonazi's (tenminste ze denken graag dat ze dat zijn) die het voor de rest verkloot.
      Ze willen een bepaald kledingmerk verbieden op scholen, dat is heel mooi maar is per wet verboden, staat vast wel ergens onder het kopje DISCRIMINATIE.
      Als je nou een groep jongeren aan wilt pakken, pak die groep dan aan maar geef niet het merk kleren dat ze dragen de schuld!
      Natuurlijk wordt Lonsdale over het algemeen door blanke jongeren gedragen maar dat is alleen maar omdat donkere mensen het niet durven te dragen omdat het door iedereen wordt geassocieerd met blanke Nazi's.
      Je kan niet zo maar een kleding merk afschaffen, dat is hetzelfde als zeggen: iedereen met een zwarte fiets veroorzaakt onze problemen, er zijn wel meer mensen met een zwarte fiets en als toevallig een hele groep vervelende jongeren een zwarte fiets heeft...
      Ik kan me hier echt boos over maken, er wordt geschreeuwd over racisme en discriminatie en het eerste wat er gedaan wordt is zeggen dat ''De Lonsdalers'' het probleem zijn.
      En what about Fubu, Karl Kani enz dan?
      Ik loop toch echt met een ruimere boog heen om een groepje wat met koeienletters KANI op de kleren heeft staan (het hoort er blijkbaar zo groot op) dan wat Lonsdale op de kleren heeft staan.
      Maar dat merken verboden worden gaat echt te ver, het is leuk verzonnen maar ze kunnen het toch niet waarmaken, de enige manier waarop het zou kunnen is een school uniform verplichten, dan verbied je niets maar verplicht je iets anders, dat mag weer wel.
      Maar nogmaals: als je een groep vervelend vind en er wat aan wilt doen helpt het niets om een bepaald merk te verbieden, of dacht je soms dat die jongeren anders zijn zodra ze andere kleren aanhebben?
      Dan ga ik even nieuwe kleren kopen, een setje voor elk humeur...
      We're ready to party, are you?

Comment

• Robert
        • Aug 2000
        • 630

Wat heeft Scanhead nou eigenlijk verkeerd gezegd dan?

Hij vertelt toch alleen wat er in Dokkum gebeurt? En dat die maatregel dat je geen lo-NSDA-le mag dragen is ingevoerd?

Verder snap ik je best wel hoor, alleen de eerste zin van je post komt wat vreemd op mij over...

Robert

Comment

• moderator
          Moderator
          • Apr 2001
          • 5946

En buiten dat gaat het hier over vechtpartijen op feestjes...
          Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Scan head
            • Feb 2004
            • 143

citaat:Geplaatst door DJ.T
            Maar dat merken verboden worden gaat echt te ver, het is leuk verzonnen maar ze kunnen het toch niet waarmaken, de enige manier waarop het zou kunnen is een school uniform verplichten, dan verbied je niets maar verplicht je iets anders, dat mag weer wel.
            Ik heb niks tegen het merk Lonsdale maar de mensen die het dragen.

En de school kan het wel degelijk maken met het resultaat: 25 mensen geschorst voor een week waarvan er al 3 van school af zijn gestuurd. ik heb sindsdien geen lonsdale meer op school gezien.

@ Rikus.

Misschien nog niet zo'n slecht idee, kunnen ze eens zien hoe de zwarten leven, die hebben het nog niet eens zo makkelijk en dan worden ze ook nog eens gediscrimineerd. m

maar nu weer ontopic, ik moest dit even kwijt.

@ LJ CHRIS

Ik merk er nog niet veel van (buiten het lonsdale om) meestal komen nog een paar bezoekers langs om te zeggen dat je een goed feestje gemaakt hebt. en dan gaan ze rustig weg. Zou het nou aan friesland liggen of iets anders?

Comment

• Robert
              • Aug 2000
              • 630

Wij maken het mee dat hele groepen zwakzinnigen de moeite nemen om vanuit Rotterdam naar Tilburg te komen, een entreekaartje te kopen voor een concert van Cypress Hill, om vervolgens binnen zo veel mogelijk niet-blanke Cypress Hill-fans in elkaar te slaan.

Ik geef het op...

Comment

• rinus bakker
                • Mar 2002
                • 5429

.... kunnen ze eens zien hoe de zwarten leven, die hebben het nog niet eens zo makkelijk en dan worden ze ook nog eens gediscrimineerd....
                bedoel je nou de Hutu's door de Tutsi's of omgekeerd,
                of de Koerden door de Turken of omgekeerd,
                of de Areri's door de Armeniers of omgekeerd,
                of de Vietnamezen door de Cambodjanen of omgekeerd,
                of de Afrikaanse Soedanzen door de Arabische of omgekeerd,
                of de Sjiiten door de Soenieten of omgekeerd,
                of de Arubanen door de Curacaowenaars of omgekeerd,
                of de Bantu's door de Xhosa's of de Zulu's of omgekeerd,
                en zo kan ik nog wel een wereldbolletje afgaan
                ....
                Ik wordt zo doodziek van die suggestie dat de Westerlingen het discrimineren zouden hebben uitgevonden of monopoliseren.
                Kijk eerst eens om je heen voordat je weer met dit soort oprispingen van die leer van de Christelijke Erfzonde begint! [}]
                Sorry .... dit moest ik even kwijt.

Comment

• R. den Ridder
                  • Sep 2000
                  • 1500

mijns inziens zijn de vechtpartijen veelhet gevolg van een slechte security. we doen techniek bij een maandelijks terugkerend feest, moest van de gemeente persƩ een security bij, gevolg: elke keer matten..de security is afgevoerd en voilƔ geen ruzie meer..

tegenwoordig hebben we in Zundert veel Scorpions security, en deze mensen doen goed werk. kunnen goed isnchatten wanneer ingrijpen noodzakelijk is, en wanneer onwenselijk.

groet,
                  Ralph

Comment

• DJ.T
                    • Nov 2002
                    • 1502

citaat:Geplaatst door DJ.T
                    Ik heb niks tegen het merk Lonsdale maar de mensen die het dragen.

En de school kan het wel degelijk maken met het resultaat: 25 mensen geschorst voor een week waarvan er al 3 van school af zijn gestuurd. ik heb sindsdien geen lonsdale meer op school gezien.

@ Rikus.

Misschien nog niet zo'n slecht idee, kunnen ze eens zien hoe de zwarten leven, die hebben het nog niet eens zo makkelijk en dan worden ze ook nog eens gediscrimineerd. m

maar nu weer ontopic, ik moest dit even kwijt.

@ LJ CHRIS

Ik merk er nog niet veel van (buiten het lonsdale om) meestal komen nog een paar bezoekers langs om te zeggen dat je een goed feestje gemaakt hebt. en dan gaan ze rustig weg. Zou het nou aan friesland liggen of iets anders?
                    ''Alleen tegen de mensen die het dragen'': Het begrip discriminatie en het spreekwoord ''over 1 kam scheren'' komen niet in jou woordenboek voor?
                    ''De school kan het wel degelijk maken'': Discriminatie is verboden, ze kunnen niet mensen schorsen met de reden dat ze een bepaald merk dragen, als ze nou bepaalde personen schorsen om hun acties!
                    Ik hoop dat er rechtzaken volgen en dat die school goed op zijn flikker krijgt, dit is echt het perfecte voorbeeld van discriminatie!
                    Ik vind de Lonsdale kleding gewoonweg lelijk maar ik zou het bijna dragen en me aanmelden op die school van je uit protest en om ze eens een lesje te leren daar, dit kan echt zo niet langer.
                    Pak die personen en pak niet een merk!

Comment

• moderator
                      Moderator
                      • Apr 2001
                      • 5946

ZOW, ff een dikke streep onder het geleuter over kledingmerken...

We hebben het hier over vechtpartijen op feesten, niet over domme Dokkumer boeren die andere mensen te lijf gaan omwille van hun huidskleur.
                      Daar zijn wellicht andere fora over, Dit is een licht&geluids forum, waar we de onderwerpen graag in relatie met onze branche bespreken....
                      Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Scan head
                        • Feb 2004
                        • 143

maar Mod, het gaat juist over de slaanderij die tussen die 2 groepen ontstaat. Vooral op feesten zijn ze altijd nadrukkelijk aanwezig.
                        met de post die ik net poste.. Die je alweer verwijderd hebt stond duidelijk nog in dat ze het ook op feesten verpesten.

Goed, verder praten over de ' echte vechtpartijen 'dan maar weer ...

nee, ik merk er op het lonsdale gedonder weinig van.

Comment

• rinus bakker
                          • Mar 2002
                          • 5429

Goed, verder praten over de ' echte vechtpartijen 'dan maar weer ...
                          en de
                          - oorzaak/redenen ervan, de
                          - aanleiding(en) ertoe, en
                          - wat ertegen te doen?

Comment

• DJ.T
                            • Nov 2002
                            • 1502

Security die weet wat wanneer te doen en wanneer vooral juist niks te doen is denk ik toch wel een erg belangrijk punt. Als security fout ingrijpt en vooral overduidelijk en met geweld laat zien wie de baas is escaleert de boel naar mijn mening eerder dan wanneer een persoon netjes verwijderd wordt, het liefst zo onopvallend mogelijk.
                            Daarnaast kan je bij grotere vechtpartijen nog discussies hebben over het zaallicht wel of niet aan. Ik denk dat dit per situatie verschillend is, de ene keer worden mensen boos omdat het feest dan ophoud maar de volgende keer kan het voor hetzelfde geld zo zijn dat sommige mensen besluiten om toch maar weg te gaan.
                            Een streng deurbeleid waar de security goed op toe ziet en weet wanneer ze wat moeten doen is volgens mij het belangrijkste met dit soort vechtpartijen.
                            Een afspraak maken met de locale politie kan ook goed helpen, als de politie aanwezig kan zijn bij het leeglopen van de discotheek scheelt dat ook weer een hoop gedoe, je mag toch verwachten dat zij weten wat ze doen en het leeglopen goed begeleiden.

Comment

• ralph
                              Banned
                              • Aug 2000
                              • 2649

Asl ik in Nederland een evenement ga bezoeken ben ik altijd de pisang voor een uitgebreide voel en tastpartij (volgens zal al die portiers latent homofiel!)
                              Zakken moeten leeg, want ik moet door metaaldetector..

Hoe anders gaat het in Belgie, goedenavond...en doorlopen....
                              Niet zo raar dat mensen een loopje nemen met de security op zulke feestjes!

Comment

Working...