Vechtpartijen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vasco
    • Oct 2003
    • 2567

Nee en dan pak je een keer de fiets naar het station om daarna met de trein naar een festival in Tilburg te gaan, fiets natuurlijke pleite. Van justitie krijg je een briefje dat ze fijn niks met je aangifte gaan doen. Fiets was gelukkig verzekerd dus had in 2 weken een nieuwe staan

Maar als ik oudere mensen wel eens hoor om mij heen dan klinkt het niet dat het vroeger beter was. Wij hebben gewoon meer mogelijkheden met communicatie waardoor het nieuws eerder en meer nieuws bekend is bij ons.

Comment

• Olaf Duffhuës
      • Oct 2000
      • 2477

Tja..ff afkloppen...ik heb nog nooit slaande ruzie gehad...weleens woorden, maar daar bleef het dan bij...Zelfs niet tijdens het werk in het weekend in feesttenten e.d. de plaatsen waar het vaak gebeurd...Vaak voel ik vecht/knokpartijen(tjes) aankomen, dan ben ik wel ff extra scherp...maar slaan niet snel...en als er geslagen moet worden, snel en hard...Maar liever niet! Laten we het gezellig houden...

Het is me wel opgevallen dat als je zelf erg geduldig en netjes blijft, dat je veel meer voor elkaar krijgt, bij personen die bijv. op het podium rond lopen die er niet horen...Uit ervaring vind is bij mij gebleken dat het het beste is om je geduld te bewaren, dan 'win' je altijd!
      Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• AJB
        • Jul 2003
        • 2289

De oplossing is erg simpel lieve mensen, en kan geschieden in de 1ste klas van de middelbare school (waar de verschillen duidelijk worden). Men neme een IQ-test... ALLES met een IQ onder de 100 gaat netje in een opvoedingskamp. Geluid maken is verboden, werken een must. Eten kan ook enkel na gedane arbeid...

Laat die jeugd na 5 jaar weer los en voila; bescheiden, hardwerkend, en wie weet een beetje beter ontwikkeld...
        If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
        ------------------------------------------------
        Arvid Buit
        Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• DJ.T
          • Nov 2002
          • 1502

AJB, ik erger mij af en toe echt aan de mate van minderwaardigheid in jou postings.
          Natuurlijk zijn we niet allemaal zo geweldig als jij, ik zou het alleen zeer op prijs stellen als je hier een beetje op zou willen letten.
          Bij voorbaat dank.
          We're ready to party, are you?

Comment

• moderator
            Moderator
            • Apr 2001
            • 5946

AJB....je bent van harte welkom om je gedachtes met ons te delen, wil je wel wijzen op de nettiguette die we met zn allen in acht nemen....met nadruk dit keer
            Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Olaf Duffhuës
              • Oct 2000
              • 2477

citaat:ALLES met een IQ onder de 100 gaat netje in een opvoedingskamp.
              Heb ik ff geluk...

1. Heb de middelbare school al doorstaan.
              2. Mijn E(I)Q is 2*30*+/-16dB en een dynamic range van hoger dan 115...
              Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• AJB
                • Jul 2003
                • 2289

citaat:Geplaatst door DJ.T

AJB, ik erger mij af en toe echt aan de mate van minderwaardigheid in jou postings.
                Natuurlijk zijn we niet allemaal zo geweldig als jij, ik zou het alleen zeer op prijs stellen als je hier een beetje op zou willen letten.
                Bij voorbaat dank.
                Excuses beste Tim, het zal mijn eeuwige sarcastische humor wel weer zijn... Trek het je niet aan; bedoel er (meestal) niets mee...

grtz. Arvid
                If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                ------------------------------------------------
                Arvid Buit
                Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• Ideedeluxe
                  • Sep 2002
                  • 84

Nog zo'n voorbeeld:

Opmerking over bierflesje werd Leeuwarder fataal

LEEUWARDEN - De 32-jarige Manuel Fetter die donderdagnacht in Leeuwarden is doodgestoken, is door zinloos geweld om het leven gebracht. Volgens de oudere broer van het slachtoffer maakte hij na een avondje stappen met zijn vriend alleen een opmerking over een kapot gegooid bierflesje.

,,De twee verdachten gingen vervolgens helemaal door het lint. Zij zijn hem achterna gelopen, hebben hem veertien keer in zijn buik en zijn rug gestoken en uiteindelijk een fatale steek in het hart gegeven. Het is bij de beesten af'', aldus Fetter. De broer heeft van getuigen gehoord wat de toedracht was van de steekpartij.
                  Bron: Dagblad van het Noorden http://www.dvhn.nl

Daders van dit soort delicten zouden ze een enkeltje maan moeten geven.....Het is idd net of sommige figuren er alleen maar op uit zijn om ellende te trappen.

John
                  When I think back on all the crap I learned in Highschool, it\'s a wonder I can think at all !!

Comment

• DjFx
                    • May 2004
                    • 307

Jemig, dat sommige zo geraakt worden door een paar woordjes
                    Als je weet dat je er niet tegen kan, ga dan ook niet stappen![}]
                    Anders had ik r ook genoeg neerkunnen steken, bijzonder aandacht voor de conci‰rges graag

Comment

• axs
                      Moderator
                      • Jun 2002
                      • 2687

Wat mij opvalt is vooral dat de manier van optreden van de security dikwijls een reactie uitlokt van het aanwezige publiek.

De rambo's onder de security zullen met veel machsvertoon de amokmaker buitenzetten wat dadelijk een hoop kijlustigen lokt.
                      En ja... ook het machtsvertoon gebeurd bij 'erkende' securitymensen die nu meer en meer verplicht worden door de gemeentelijke instanties.
                      Op evenementen waar de security discreet ingrijpt zie ik weinig tot geen problemen! Laat staan massale vechtpartijen.

Hier in de gemeente werken we nu (meestal) met een vaste firma.
                      Er zijn er ook al enkele ingezet voordat een team werd gevonden dat discreet optrad. En sindsdien... weinig tot geen problemen!

Idem wat betreft het licht aandoen bij vechtpartijen... maar daar staat mijn mening al uitgebreid te lezen in een ander topic.

If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• Scan head
                        • Feb 2004
                        • 143

Dan heb ik ook nog wel even iets te vertellen.

Misschien kennen jullie dat kleine gehucht In friesland genaamd: Dokkum... beroemd om iets waar je niet trots op kunt zijn als Stad.

Wij kampen met LONSDALERS..

Lonsdalers zijn 'mensen' die tegen zwarten zijn en hoe verrassend, ze dragen lonsdale kleren.. laatst grote rel bij het AZC in Dokkum. met Benzinebommen gingen ze naar het AZC en gooien het naar de Asielzoekers... nou sorry hoor... maar dan denk ik: hoe laag kun je zijn als nederlander... Zij zijn toch ook mensen, zij hebben toch ook het recht om te mogen leven. Maar goed, We hadden het over vechtpartijen, nee..lonsdalers zijn niet alleen tegen Zwarten, maar ook tegen gewone mensen, staan ze iemand niet aan wordt hij inelkaar geschopt of gedood. Ze verpesten hele feesten.. er is nog maar 1 maatregel tegen genomen, geen lonsdale op bepaalde scholen dragen, doe je dat wel dan wordt je van school afgestuurd/geschorst..

Ik vind het helemaal de verkeerde kant uitgaan.. Als er iets gestolen wordt in dokkum, krijgen meteen de asielzoekers de schuld.. Wordt een een fiets van een lonsdaler gejat.. dan krijg je een hele grote rel bij het AZC...

Ik vind het gewoon nergens op slaan, Die mensen denken met hun vuisten... Zo idioot stom!

Nou, zo denk ik er over...

bedankt voor de aandacht..

Comment

• tomv
                          • Jun 2003
                          • 331

Ik vindt het tegenwoordig ook echt de verkeerde kant opgaan. Waar moet de jeugd van tegenwoordig naartoe gaan om zonder slag of stoot eens goed te feesten???
                          Probleem van topicstarter ken ik maar al te goed, woon in Bree. Iedere fuif in tongerlo ist al ambras geweest. En iedere keer erger en erger.
                          Maar tis een bende ofzo die ruzie komen zoeken. Door nu alle fuiven af te gelasten straft de burgemeester enkel de organiserende verenigingen die er hun werking mee financieren en de jeugd van bree zelf.

Security die zoals hier al gezegd ingrijpt zonder al te veel vertoon is aan dees kanten redelijk zeldzaam en erger nog DUUR.

Regio waar ik werk nog maar 1 keer vechtpartij gezien, voor de rest zuipt zich daar iedereen gewoon te pletter op de lekker ouderwetse manier en feesten jong EN oud samen!!
                          Tom

Comment

• jurjen_barel
                            • Jun 2003
                            • 3148

Vorig jaar: eindfeest... Laatste plaat is afgekondigd, drive-in show bedankt voor de aandacht en wat er nog van het publiek over is, kletst nog even na of loopt naar de garderobe...

Dan ineens: KNAL!!!

Iemand vond het blijkbaar grappig om een zelfgemaakt explosief in een vuilnisbak te gooien. [V] Tis dat er bijna niemand stond, anders waren er gewonden gevallen. (van getuigen gehoord, was zelf niet op het eindfeest, omdat ik zelf ergens anders moest draaien)

Grote fout: beide uitsmijters kijken wat er is gebeurd en de dader kan ongemerkt naar buiten glippen. Een aantal leerlingen hebben wel een vermoeden wie het is geweest, maar er is niemand gepakt. [xx(]

Ik bedoel: als je de sfeer wilt verpesten op feesten en nog meer dingen wilt laten verbieden, dan moet je vooral zo doorgaan. [}] (Sinds een paar jaar mogen er ook al geen intro's meer dankzij vechtpartijen, krijg je dit ineens...)

Comment

• cobi
                              • Aug 2002
                              • 1083

citaat:Geplaatst door movinghead

Ten eerste is er op teveel feesten te weinig toezicht.

Ten tweede vind ik dat er eens serieuzere stappen ondernomen moeten worden tegen mensen die menen de orde te moeten verstoren. Niet alleen uitzetten, maar verbannen. Gewoon het eerste jaar niet meer naar binnen bij een klein vergrijp. Bij meer geouwehoer, nooit meer naar binnen of overdragen aan de politie.[B)]

Bij harddrugsgebruik, handel in drugs en het dragen van wapens direct overdragen aan de politie.

Een strak en kort beleid met een goede samenwerking met de politie.
                              Zo werkt het bij ons in de dixo. Geen drugs (ook niet blowen), geen wapens, geen handel in drugs en als men zich niet normaal aan kunt stellen is het ook einde. Opzettelijk glazen stuk gooien en je kunt moven. Het aantal beveiligingsmedewerkers wordt aangepast per feest. Op kleine feesten 3 tot bij de grotere 12.

Politie op straat treed ook hard op.
                              Vrienden van mij zijn laatst nog opgepakt omdat ze over een fiets liepen. Toch ruim 4 uur vast gezeten. EN TERRECHT
                              Daar komt bij dat er op de grote markt ook altijd een aantal wagens goed in het zicht staan opgesteld tijdens de uitgaanstijden.
                              Er is mij in Groningen nog nooit wat overkomen en ik voel me er over het algemeen altijd wel veilig. (klop klop klop)

Groet
                              Lars
                              Ik lees hier allerlei maatregelen als overdragen aan de politie: Erg goed hoor, maar wat doet de politie nou eigenlijk? Een gemiddelde vechtersbaas staat binnen de kortste keren weer op straat (als hij al wordt opgepakt). Als je 10 km te hard rijd heb je al meer straf te pakken. Slap gedoe hier in Nederland, laat de politie maar eens flink hard optreden tegen de ordeverstoorders, gelijk alternatieve straffen of zo.
                              Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• Overdrive
                                • Feb 2002
                                • 717

citaat:Geplaatst door movinghead

Heel verhaal....
                                Sinds ze die camera's hebben hangen is het idd over het algemeen beter geregeld in Groningen. Drugs gebruikers/dealers worden snel gepakt en ruzies kan meteen op in gegrepen worden.

Dat de politie hard(er) optreed is mij echter nog niet opgevallen. In de palace is het idd ook wel goed geregeld maar er zijn nog plekken waar je soms beter niet kunt komen in de late uurtjes (Unie, Cinema )

Comment

Working...