welke tafel heb je precies? op een sc12/24 zit een los deel voor conventioneel licht, maar op een pilot2000 niet...
SGM Lichttafels
Collapse
X
-
De SGM studio 24 en 12 (en ook de sc versies), kunnen met elkaar communiceren middels een master-slave verhouding. Dus een extra wing kun je dus maken.
Ik weet niet of dat met een mix van een pilot en studio kan.\"Oeeeeeeehhh, what does this button doooooooo??????\"Comment
-
Na wat flink gestoei met mn browser - zie bovenstaand -kan ik eindelijk mn bericht goed plaatsen.
Voor diegene die allemaal per mail om de handleiding Studio 12/ 24 vroegen:
http://mobileshowtechniek.nl/handlei...tudio12-24.pdf
( ik zal van de week ook de rest van alle Nederlandse SGM handleidingen online zetten )
Grtn Tom.Comment
-
Zou iemand in het kort de manier van werken tijdens een show kunnen uitleggen voor een Studio 12 SC?? De makkelijkste en flexibelste methodes.
En dan bedoel ik met name het gedeelte voor effecten; bijv. beweging of kleur onder register?? Praktische tips dus.Last edited by RePo; 18-11-06, 02:27.Comment
-
wat voor show ga je doen. kan helpen voor de tips.
ik kan al zeggen probeer geen macro's apart op te slagen zonder pan en tilt ( wat vb op een avo wel gaat) want dit gaat toch niet. kijk ook het verloop van je show. je kan dan alles pagina per pagina doen. ik weet uit ondervinding dat de 12 memregisters wat weinig zijn als je vb een vrijpodium moet doen, maar dan voor een optreden van een groep met een vaste set lijst hij weer wel goed mee door kan. en vertel ook eens wat je gaat aansturen en wat je wil in je schow.
groeten
BertComment
-
Originally posted by Den Bertewat voor show ga je doen. kan helpen voor de tips.
ik kan al zeggen probeer geen macro's apart op te slagen zonder pan en tilt ( wat vb op een avo wel gaat) want dit gaat toch niet. kijk ook het verloop van je show. je kan dan alles pagina per pagina doen. ik weet uit ondervinding dat de 12 memregisters wat weinig zijn als je vb een vrijpodium moet doen, maar dan voor een optreden van een groep met een vaste set lijst hij weer wel goed mee door kan. en vertel ook eens wat je gaat aansturen en wat je wil in je schow.
groeten
Bert
Is het bijvoorbeeld ook mogelijk om een schuif van een register te gebruiken voor alle kleuren??Comment
-
Dat kan, mits je de kleur als Dimmer effect in je fixture library hebt staan. Dan wordt ie niet gesnapped bij het oproepen.\"Oeeeeeeehhh, what does this button doooooooo??????\"Comment
-
Originally posted by RePoVoornamelijk house-feestjes, dus er is nooit bekend wat er gaat gebeuren. Voorheen op een Pilot programmeerde ik de beweging apart van de kleur.
Is het bijvoorbeeld ook mogelijk om een schuif van een register te gebruiken voor alle kleuren??Comment
-
Sorry dat ik bot ga reageren, maar botweg de grab toets indrukken en wegschrijven is wel heel erg kort door de bocht en zal in de meeste gevallen niet functioneren.
Programmeer je intelligent in het direct gedeelte. Stap over naar de REG modus, selecteer het programma, de stappen, de Fixtures EN de functies die je wilt gebruiken uit die scene (of aantal scenes) (hou ten alle tijden de STORE button ingedrukt ! ) stel de fade tijd in en druk vervolgens (als je nog steeds de STORE toets plus de overige toetsen hebt ingedrukt ) de betreffende register fader in in de linker onderrij...
KLAAR !cheers,
DeeJ
zohee pappie, die tafel van die meneer is echt wel grootComment
-
Originally posted by RePoZou iemand in het kort de manier van werken tijdens een show kunnen uitleggen voor een Studio 12 SC?? De makkelijkste en flexibelste methodes.
En dan bedoel ik met name het gedeelte voor effecten; bijv. beweging of kleur onder register?? Praktische tips dus.Comment
-
Hardwarematig:
Omdat de s12SC de knoppen voor scenes, programs & fixtures los heeft in 3 rijen, in plaats van 1 rij van 20 die multifunctioneel gebruikt word voor alle 3 deze functies, kun je veel sneller bij je programma's, en is snel live ingrijpen een stuk meer foulproof. Het is wel zo dat de 20 knoppen op de pilot wel mogelijkheid bieden voor meer dan 12 fixtures zoals op de s12SC de limiet is.
Ook de meerdere registers (144 op 12 pages tov 40 op 2 pages) en de aanwezigheid van registerfaders tov knoppen zijn redenen om toch voor de s12SC te gaan in deze toepassing. Zoals je zelf aangeeft, het uitgebreidere (en bij de 24SC nog grotere) conventionele deel bied toch ook voordelen (denk aan even frontlicht bijstellen, ACL's, blinders).
Softwarematig:
inhoudelijk geen verschil, maar de volgorde van knoppen drukken is bij de s12SC net iets doorzichtiger dan bij de pilot. in mijn ogen ben je bij die tafel relatief sneller de weg kwijt omdat alles op die 20 knoppen zit.Harm Hoogveld
Het begint met ambitie..Comment
-
Je kunt delen van een programma wegschrijven onder een register.
Zo is een register niet altijd gelijk aan een programma.
Als je een beetje handig progt kan je zo dus je kleuren en je moves onder verschillende registers wegschrijven. Het is alweer een paar dagen geleden dat ik heb zitten proggen op een studio tafel, maar zo uit het blote hoofd staat me bij dat je maximaal drie registers tegelijk actief kunt hebben.
Iemand die dit kan bevestigen danwel ontkrachten?Moderator J&H Licht en Geluid ForumsComment
Comment