Kan je hier eens wat foto's van laten zien aub. ik ben eens benieuwd naar die led parren.
SGM Lichttafels
Collapse
X
-
Originally posted by Christiaan VisserMisschien wel de ideale tafel voor jou doel?Misschien binnenkort maar eens een afspraak maken bij Wytec voor een demo (als dat mogelijk is?).
Zag dat First Impression (waar ik praktisch naast woon) zowel de Pilot 2000, Pilot 3000 én de Studio Scan control 24 had. Maargoed, om nu een tafel te gaan huren om vervolgens te kijken of deze geschikt voor mijn doel is zie ik ook niet zitten, het gaat me immers om het feit hoe de basis van deze sturing werkt. En of het beter werkt dan mijn huidige sturingen (Martin Freekie/Sunlite).Comment
-
Originally posted by SteefkeDag Max,
Wij hebben idd de pilot 2000, 3000 en de sgm studio24sc staan, ik ben werkzaam bij firstimpression, een keer komen kijken is geen probleem. Laat anders maar even een prive bericht achter.
Grtn Stephan.
Hartelijk dank voor het aanbod. Heb je even een mailtje gestuurd.Comment
-
Originally posted by Christiaan VisserDaar hingen 2 MH's/ 8 Scan's / 2 Atomic's / 2 Rookmachines / 1 Hazer / 12x Front / 10 Acl's & 20 ledparren aan.
Als je 12 frontlicht nodig had. wil ik zien hoe groot het effect van 10 LEDpar daarbij is. please,please plaats een foto en vertel het merk. (of mail)lekker belangrijk!Comment
-
Originally posted by Christiaan VisserDit weekend een klus op een nieuwe SGM Studio Scancontrol 12 gedaan ...
wij werken sinds een aantal maanden ook met een SGM 12 SC, en naar volle tevredenheid. Heb er al meerdere keren 8 Mac's of 6 Ypoc's opgehad, veelal in combinatie met 8 scans, wat effecten en een aantal fourbarren. Maar ook voor bruiloftjes e.d. neem ik 'm graag mee; dan ziet de show er toch wat gelikter uit ;-)
Ook ik had - zoals schijnbaar iedereen - problemen met de configuration mishmatch. Mijn advies: programmeer je fixture in eerste instantie zo eenvoudig mogelijk. Dus geen namen toekennen, reset instellen, etc etc. Alleen het aantal DMX kanalen aangeven, de internal patch, en je pan/tilt. Doe je dit volgens het boekje, dan werkt alles in 1x. Vervolgens kun je je instelling editten, en zie je vanzelf wat en waar er iets misgaat (in geval van...).
Als laatste: met 12 registery's kun je een leuke show doen, maar het zijn niet heel veel reg. (ik gebruik dikwijls maar 1 page, =makkelijker). Hoe programmeren jullie dan de macro's e.d. weg? Persoonlijk heb ik een tweetal faders van reg. voor de shutters van scans en MH's, en de volgende 9 faders zijn alleen voor movements van zowel scans als MH's. De laatste fader is een gecombineerde kleuren/gobo functie.
Parren zijn geprogrammeerd onder de direct fader, en effecten stuur ik live aan. Jullie werkwijze?Comment
-
Heb onlangs van Steefke (waarvoor mijn dank!) een demo gehad van de SGM Pilot 2000 & 3000. Al gauw bleek dat de 2000 voor mijn toepassing perfect aan mijn eisen voldoet.
Inmiddels heb ik zelf een Pilot 2000 aangeschaft, dus mijn licht-kwestie is opgelost.
Last edited by Max; 23-08-06, 23:03.Comment
-
Originally posted by 24MusicHoi Christiaan,
Als laatste: met 12 registery's kun je een leuke show doen, maar het zijn niet heel veel reg. (ik gebruik dikwijls maar 1 page, =makkelijker). Hoe programmeren jullie dan de macro's e.d. weg? Persoonlijk heb ik een tweetal faders van reg. voor de shutters van scans en MH's, en de volgende 9 faders zijn alleen voor movements van zowel scans als MH's. De laatste fader is een gecombineerde kleuren/gobo functie.
Parren zijn geprogrammeerd onder de direct fader, en effecten stuur ik live aan. Jullie werkwijze?
ik gebruik wel meer dan één pagina van de registers en dat kan in feite ook nog érg simpel werken.
Bijvoorbeeld in Programma 1 heb je 12 (scenes) verschillende posities met scans/MH's te staan. Dan programmeer ik op Register 1 Pagina 1 een looplichtje van ál die 12 scenes met een toegevoegde bepaalde tijd. Op register 1 pagina 2 zet ik dan Programma 1 scene 1. Op register 1 pagina 3 zeg ik dan Programma 1 scene 2, etc etc. Dit evenals met de kleuren, gobo's, Shapes (maar dan geen looplichtje erin, puur 1 scene per register) en shutter. Parren (ledparren in ons geval) inderdaad onder Direct fader. ( Deze kun je trouwens ook toevoegen aan een bestaande register. Dus bijvoorbeeld een Atomic in het dimmergedeelte die je een loopje geeft in de direct mode, kun je toevoegen aan een register waar de strobo's (shutter) van je intelligent licht inzit. Kun je leuke dingen mee uithalen! Front etc houd ik inderdaad ook op de dimmerschuiven, programmeer ik niet mee.Beter één spotje op je lichttafel, dan 10 op de band! Stukje prioriteiten stellen..Comment
-
12 SC reageert niet op SC gedeelte
Heren collega,
Ik ben al enige jaren in bezit van een 12 SC maar nu heb ik een probleem waar ik niet uit kom. Van het een op het andere moment is mijn SC gedeelte er mee opgehouden. Dat wil zeggen dat ik alles gewoon kan instellen maar dat mijn fictures er niet op reageren. Ongeacht welk adres ze mee krijgen. De effecten werken op anders tafels wel gewoon. Heb al een backup terug gezet hielp niet, fabrieks instellingen terug gezet hielp ook niet. Het parren gedeelte werkt wel gewoon.
Graag z.s.m. Jullie reactie.Groetjes,
Mark Vermeulen
Blussen noemen ze ook gecontroleerd uitlaten branden.......Comment
-
Originally posted by MaxHeb onlangs van Steefke (waarvoor mijn dank!) een demo gehad van de SGM Pilot 2000 & 3000. Al gauw bleek dat de 2000 voor mijn toepassing perfect aan mijn eisen voldoet.
Inmiddels heb ik zelf een Pilot 2000 aangeschaft, dus mijn licht-kwestie is opgelost.
Comment
-
Originally posted by martjeHeren collega,
Ik ben al enige jaren in bezit van een 12 SC maar nu heb ik een probleem waar ik niet uit kom. Van het een op het andere moment is mijn SC gedeelte er mee opgehouden. Dat wil zeggen dat ik alles gewoon kan instellen maar dat mijn fictures er niet op reageren. Ongeacht welk adres ze mee krijgen. De effecten werken op anders tafels wel gewoon. Heb al een backup terug gezet hielp niet, fabrieks instellingen terug gezet hielp ook niet. Het parren gedeelte werkt wel gewoon.
Graag z.s.m. Jullie reactie.Comment
-
Originally posted by RePoZijn er veel verschillen op het gebied van bediening en mogelijkheden??
De pilot-3000 heeft een touche screen, pallets voor kleuren gobo's enz, cue lists, usb aansluiting, 2 dmx uitgangen (1024ch) en backup mogelijkheden op een flashkaartje (64mb) De software van de tafel is in dezelfde stijl als zijn grote broer de regia..
De pilot-2000 is daarintegen een stuk kleiner, en heeft de bovengenoemde functies niet zie ook even lighting consoles architectural and theatrical lighting systems: pilot 2000
Grtn Stephan.Comment
-
Originally posted by SteefkeMisschien even de tafel openschroeven en kijken of de connectoren van de flatcables goed vastzitten... Anders even langs de dealer gaan voor een check. Succes grtn,Groetjes,
Mark Vermeulen
Blussen noemen ze ook gecontroleerd uitlaten branden.......Comment
-
Om nog even op de config mismatches te komen.
in veel gevallen zijn het de ingesprogrammeerde Reset en Lamp on commandos die de tafel verwarren. De tafel software kan deze alleen toewijzen als de unit daarvoor een apart kanaal heeft. Dus een mac met de reset en lamp commando's onder de shutter moet je dus zonder lamp commando's programmeren (natuurlijk kun je er een scene aan opofferen....)
Om ook het probleem van de niet werkende SC sectie te shooten:
Zoals gezegd, de flatcables controleren. Hoewel ze doorgaans goed blijven zitten, toch een mogelijke oorzaak. Anders wordt het toch een ritje Wytec. Er kan een onderdeeltje op de print los zitten. Dit komt dan weer door de drukkrachten op de print. Hoewel deze redelijk verdeeld worden en opgevangen, kan er misschien een soldeertje los zitten. Check met name de pinnen die door de print heen gaan.
suc6\"Oeeeeeeehhh, what does this button doooooooo??????\"Comment
-
sgm pilot 3000
hallo mensen ik heb een vraag ik heb deze tafel in gebruik en vind het een pracht tafeltje alleen kan mijn parren niet fijn kwijt zou ik een sgm tafel zonder scan control de op aan kunnen sluiten en daar mijn parren onder verdelen wie weet die ???????Comment
Comment