SGM Lichttafels

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ralph
    Banned
    • Aug 2000
    • 2649

Om nu direct de importeur te gaan bellen als je zelf de handleiding niet goed hebt begrepen gaat mij wat te ver....

Wat een vaak gemaakte fout is, is dat de pan-tilt kanalen niet worden toegewezen, of wel worden toegewezen, maar ook als losse kanalen worden ingegeven.

ten aanzien van het kabeltje om met je pc te babbelen: In de handleiding staat welke twist je moet maken, het is geen straight verbinding.

Comment

• Studio 2000 uden
      • Mar 2006
      • 60

Originally posted by Den Berte
      geef de instellingen eens die je doet op de tafel. ik heb ook dat probleem gehad en zal eens zien hoe dat ik ze heb staan. bij mij werken ze wel.
      oke komt ie dan.

ik wil de scx500 van martin gaan intikken.
      de handelingen die ik allemaal doe.

setup enable

library fixture list
      create new unit.

total dmx channel = 6 (6ch dmx mode) niet de 8ch

lcd Effect label

schuif 1 = Strobe, marco enz
      schuif 2 = Dimmer
      schuif 3 = color
      schuif 4 = Gobo

Internal patch:
      Strobe = 1
      Dimmer = 2
      Color = 3
      Gobo = 4

Standby values:

Strobe = nvt
      Dimmer= 255 (= volledig open)
      Color en gobo nvt

Effect type:
      Strobe = eff
      Dimmer= Dimmer
      Color = eff
      Gobo= eff

Mirror/head patch

X (pan) = H (5) L (-)
      y (tilt) = H (6) L (-)

Hard Soft Cross:

hier heb ik ze alle vier op soft gezet

Unit name:
      Martin SCX 500

Unit discription:
      _____

Reset lamp value:

Reset op ch 1 Off = 0 On = 250
      lamp nvt off nvt on nvt

Dip switch config:
      NVT hier doe ik niks

Find beam:
      Alleen de dimmer op 255

Control Type:

Alle 4 op Lin

nu wil ik opslaan en ik krijg dan een mishmatch.

wat doe ik hier dan fout.
      Last edited by Studio 2000 uden; 14-07-06, 16:32.
      Hij heeft altijd in een radiostudio gestaan en er is nooit mee gesleept en gegooid zoals bands en drive inns dat doen

Comment

• lucken
        • Sep 2002
        • 342

Volgens mij zit het probleem in de reset. Voor de SGM is dit kanaal reeds in gebruik voor de dimmer. U kan een kanaal niet 2 maal toekennen !

Groeten,

Luc

Comment

• Studio 2000 uden
          • Mar 2006
          • 60

dus bij deze fixture kan ik geen reset gaan bruiken, neem ik dan aan.
          ik zal het eens proberen

oke fixture wordt nu wel toe gekent.

heb onder tussen nog wat veranderingen aan gebracht.
          in het Effect type:

Strobe = eff
          Dimmer= Dimmer = nu eff geworden omdat het anders niet goed werkte
          Color = eff
          Gobo= eff

de reset zit nu bij het eerste kanaal gewoon bij, 1ste schuif helemaal naar boven en hij reset na 5 seconden.

dadelijk ga ik toch weer proberen om van de color en de gobo een tab functie te maken zodat ik alle kleuren en gobo's op een vast punt heb staan.
          ik laat het resultaat wel weer blijken later op de middag.
          en als het dan eenmaal werkt dan zal ik deze fixture ook beschikbaar stellen voor andere om deze in hen tafel in te kunnen ladden.

het is allemaal gelukt. Dus wie deze martin scx500 niet zelf wil intikken kan me ff mailen voor de fixture voor je tafel
          Last edited by Studio 2000 uden; 14-07-06, 17:28.
          Hij heeft altijd in een radiostudio gestaan en er is nooit mee gesleept en gegooid zoals bands en drive inns dat doen

Comment

• Gerrit Hurkens
            • Dec 2000
            • 252

Kijk, dat zijn nou de leuke berichten. Probleem opgelost en nog een bijdrage ook.

Ga zo door!!

Btw, voor ieder nieuwe gebruiker van de studioSC tafels: om je work file te clearen (dus een nieuwe show from scratch) zet je de tafel aan met grab en play ingedrukt. Op een gegeven moment vraag de tafel om een password en vervolgens tik je de flash buttons onder registers in alszijnde het cijfers zijn: 1 2 1 2 9 7

Je patch gaat er ook uit en dimmers weer 1:1.
            \"Oeeeeeeehhh, what does this button doooooooo??????\"

Comment

• Studio 2000 uden
              • Mar 2006
              • 60

121297 is al veel vuldig gebruikt inderdaad

Comment

• sjoerd
                • Apr 2004
                • 341

we hebben zelf een pilot 2000 in gebruik. werkt het scan gedeelte van zo'n studioSC hetzelfde als een pilot of juist niet? zou wellicht voor ons een
                handige tafel zijn, zeker als de werking hetzelfde is.. ik hoor t graag

Comment

• Gerrit Hurkens
                  • Dec 2000
                  • 252

Hallo Sjoerd,

Ik heb zelf nog niet eerder met de Pilot gewerkt, maar qua uiterlijk en positionering van de knoppen zal de sturing identiek zijn.

En je hebt meer scenes te creeeren en je kan werken met registrys voro de weergave.

Ik heb zelf de 24sc en ben er erg tevreden over
                  \"Oeeeeeeehhh, what does this button doooooooo??????\"

Comment

• Highfield
                    • Jun 2006
                    • 144

Originally posted by sjoerd
                    we hebben zelf een pilot 2000 in gebruik. werkt het scan gedeelte van zo'n studioSC hetzelfde als een pilot of juist niet? zou wellicht voor ons een
                    handige tafel zijn, zeker als de werking hetzelfde is.. ik hoor t graag
                    het scangedeelte op de pilot werkt in principe hetzelfde als op een sc12/sc24, ware het niet dat de knoppenrij onderaan de pilot zowel voor pages- als voor cues- als voor fixturesselectie gebruikt wordt terwijl dit bij de beide sc's aparte knoppen zijn. ook het eerdergenoemde wegschrijven van meerdere effecten+bewegingen tegelijk in 1 register is onmogelijk op een pilot.
                    Harm Hoogveld

Het begint met ambitie..

Comment

• Max
                      • Feb 2003
                      • 680

Aangezien ik erop gewezen werd om in één van de bestaande topics door te gaan, bij deze:

Ik heb momenteel enkele sturingen liggen (Sunlite, Freekie, Scanmaster) maar zou graag één degelijk tafeltje willen voor het aansturen van mijn intelligent licht. Zodoende ben ik aan lezen op J&H en kwam ik uit op de SGM Pilot 2000.

Over deze sturing lees ik veel lovende verhalen, en de functies die ik op de Freekie mis worden met deze sturing wél aangevuld (Chase's combineren, Live ingrijpen ed.)

Nu vroeg ik mij af of deze Pilot 2000 écht zoveel meer bied als de Freekie.
                      En wat zijn de voor- en nadelen van deze tafel?

Ik ben van plan een 4-tal Moving Heads (Momenteel Ypoc) en een 2-tal Atomics met deze tafel aan te gaan sturen. De parren zullen op een Scenesetter achtig iets (Of toch een Ma12/2?) komen.

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

Alvast Bedankt!,
                      Max

Comment

• ralph
                        Banned
                        • Aug 2000
                        • 2649

Als je toch een faderbak overweegt, waarom dan niet in je keuze een SGM12SC betrekken, heb je alles in een tafeltje. Qua bediening zijn de pilot2000 en de sc tafels vrijwel gelijk. Het conventionele gedeelte is ook erg overzichtelijk en voor disco en bandjes erg oke werkend.

Comment

• Max
                          • Feb 2003
                          • 680

Originally posted by ralph
                          Als je toch een faderbak overweegt, waarom dan niet in je keuze een SGM12SC betrekken, heb je alles in een tafeltje. Qua bediening zijn de pilot2000 en de sc tafels vrijwel gelijk. Het conventionele gedeelte is ook erg overzichtelijk en voor disco en bandjes erg oke werkend.
                          De SGM 12 Scan heb ik inderdaad ook bekeken. Reden waarom ik de Pilot 2000 zo aantrekkelijk vond is het feit dat hij netjes 19" in te bouwen is. Maargoed, dat is natuurlijk geen reden om voor een bepaalde tafel te kiezen .

Voordeel van die 12sc tafel is dat ik er óók mijn parren mee kan besturen, en dus een eventuele scenesetter die ook op het verlanglijstje staat niet hoef aan te schaffen.

Maargoed, eventuele suggesties zijn altijd welkom! Heb met beide sturingen nog nooit gewerkt dus kan zelf niet uitmaken welke voor mij het beste werkt.

Comment

• tijn
                            • Oct 2003
                            • 184

Je kunt je parren ook prima kwijt op een Pilot 2000, maar dat is wel een beetje afhankelijk van je gebruik. Voor disco/drive in werk volstaat het prima, wil je bandjes uitlichten etc. dan volstaat een Pilot niet meer (voor de parren dan).

Comment

• Max
                              • Feb 2003
                              • 680

Momenteel zal de tafel alleen gebruikt worden voor disco's. Maargoed, aangezien ik niet weet wat de toekomst brengt is het misschien handig om dan voor de 12SC versie te gaan aangezien deze ook een uitgebreide sectie voor conventioneel licht heeft.

Andere optie is natuurlijk ook om voorlopig een Pilot 2000 te gebruiken voor Intelligent licht + Conv. licht. En mocht het nodig zijn dan zouden de parren later op een Scenesetter/Ma 12/2 kunnen.

Overigens heb ik met deze SGM sturingen nog géén ervaring dus kan ook niet zeggen of ze geschikt zijn voor mijn doel. Wel weet ik dat de huidige Martin Freekie niet aan mijn eisen voldoet.

Comment

• Christiaan Visser
                                • Apr 2004
                                • 235

Dit weekend een klus op een nieuwe SGM Studio Scancontrol 12 gedaan voor 12 bandjes op een festival en hij voldeed uitstekend! Daar hingen 2 MH's/ 8 Scan's / 2 Atomic's / 2 Rookmachines / 1 Hazer / 12x Front / 10 Acl's & 20 ledparren aan.. Werkte als een tierelier en was snel te programmeren. Door het transparant programmeren kun je uiteraard een eindeloos variërende show weggeven.

Dus mijn conclusie, werkt goed voor Bands/Disco etc.

Misschien wel de ideale tafel voor jou doel?
                                Beter één spotje op je lichttafel, dan 10 op de band! Stukje prioriteiten stellen..

Comment

Working...