SGM Lichttafels

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lichtpuntje
    • Sep 2003
    • 79

SGM Lichttafels

Hallo iedereen,
    Na het bericht van de moderator wil ik bij deze een topic openen voor de lichttafels van SGM.

Ik zit met een probleem: wij hebben op het werk een tweedehands lichttafel gekocht van SGM. Het gaat hier om de Regia 512s36. De tafel ziet er goed uit en ik denk dat ik er een redelijke lichtshow uit kan halen, maar ik zit met het probleem dat er nergens op internet een manual van deze tafel te verkrijgen is
    Is er iemand die mij kan helpen en een manual voor mij weet te vinden op internet? Misschien is er iemand die thuis of op het werk een manual in de kast heeft liggen van deze tafel die hij/zij niet meer gebruikt.
    Degene die mij kan helpen, is mijn favoriete persoon van het jaar 2004!!!
    Vriendelijke groeten, Thomas
    dus...
  • Den Berte
    • Apr 2003
    • 147

info@sgm.it eens proberen.
    De tec-dienst moet er toch een hebben van dit toestel

Comment

• SpaceyDeeJ
      • Sep 2001
      • 876

Probeer het anders eens bij de Nederlandse importeur voor SGM. Wytec in udenhout

Wytec trade is een toonaangevend bedrijf op het gebied van professionele audio-, video en lichtapparatuur, gevestigd in Tilburg. Zij levert een groot assortiment aan een brede groep gebruikers in Nederland en profileert zich als een onpartijdige leverancier van A-merken met daarnaast een eigen import en distributie. Binnen Wytec trade zijn ruim 20 medewerkers actief op het gebied van advisering, verkoop, installatie, service en onderhoud.

cheers,

DeeJ

zohee pappie, die tafel van die meneer is echt wel groot

Comment

• Martijnvanthiel
        • Oct 2002
        • 104

Ik hoop dat dit wel het goede topic is voor mijn eerder gestelde vraag...

Hopend op antwoord verblijf ik,

Met vriendelijke groet
        Met vriendelijke groet,

Martijn van Thiel

Comment

• Gerrit Hurkens
          • Dec 2000
          • 252

Reactie op de vraag van Marijn van Tiel:

Ik heb zelf ook een Studio24 sc. Er van uitgaande dat je ALLEEN macro movements in je registers wilt opslaan en de kleuren, gobo's etc via ander registers wilt oproepen, doe je het volgende:

Je programmeert een shape in 1 van de scenes van prog 1 t/m 12. Druk nu op de programma knop, zodat er geen programma actief is (rode led). druk nu op de knop van het gewenste programma en houd deze vast. Nu kun je de attributes van het programma instellen. Zet alles uit (denk ook aan vervolgpagina's van de effecten), behalve de pan en tilt. Let op! je kan echter tijdens het programmeren van de scenes onder dat programmanummer WEL kleuren en gobo's instellen! Deze worden bij weergave echter niet getoond, maar kunnen eenvoudig met de attributes wel weer actief worden gemaakt met behoud van geprogrammeerde waardes! (handig voor het testen van verschillende combinaties)

Je programma-scene programmeer je nu onder ee register. Zet het register wel op AND (zie manual, led halve kracht).

Roep nu een volledig geprogrammeerde scene op via een register en zet vervolgens je macro register open. tadaa, je beweging zal alleen toegevoegd worden, kleuren en gobo's blijven behouden.

Meer vragen? stel ze!

Suc6!

Gerrit Hurkens
          \"Oeeeeeeehhh, what does this button doooooooo??????\"

Comment

• Martijnvanthiel
            • Oct 2002
            • 104

Ik ben bang dat ik mijn vraag verkeerd gesteld heb... Ik wil graag een shape van de ingebouwde shape-generator opslaan... Ik kan deze niet selecteren om in een programma/scene op te slaan... Zodra je een programmaknop ingedrukt houdt en de gewenste fixtures selecteerd verdwijnt de (laatste)pagina waar je normaal shape/x-y scale/speed/sense/angle in kan stellen...

Met vriendelijke groet
            Met vriendelijke groet,

Martijn van Thiel

Comment

• Gerrit Hurkens
              • Dec 2000
              • 252

Hallo Martijn,

De shape generator van de SGM console werkt met de PAN en TILT effecten. Als je die in je programma als enige aan laat staan, zul je zien dat de shapes netjes weer worden gegeven met de ingestelde waardes.

Dus shape generator hoef je niet te selecteren want deze is gekoppeld aan de Pan en Tilt.

Comment

• Martijnvanthiel
                • Oct 2002
                • 104

Daar had ik nog niet aan gedacht! ik zal het zometeen meteen gaan proberen..

Dank voor de reacties...

Met vriendelijke groet,

Martijn van Thiel

Comment

• Marc
                  • Nov 2001
                  • 69

Sinds kort ben ik ook eigenaar van een studio 24sc.

Kan er al aardig mee overweg, maar het lukt me nog niet om verschillende fixtures onder 1 register te plaatsen.

Dus bv een standje met zowel movingheads als scans kleur blauw.
                  Alleen scans of alleen movingheads geen probleem, maar beide lukt me niet.

Misschien lukt het om 2 apparte registers (movinghead, scans) onder een derde register te plaatsen? Heb ik nog niet geprobeerd.
                  Binnenkort weer een nieuwe site....

Comment

• Den Berte
                    • Apr 2003
                    • 147

de tafel kan geen verschillende type toestel aan sturen in een keer. dus als je programeert 1 type tegelijk doen en dan op slaan.
                    try it!

Comment

• Gerrit Hurkens
                      • Dec 2000
                      • 252

Den Berte heeft gelijk. Maar ik wil er wel iets op aanvullen.

De Studio 12sc of 24sc kan geen verschillende apparaten teglijk bedienen. Echter ze programmeren onder 1 scene (en die scene dan weer naar een registry opslaan) kan wel.

Hoe doen we dit:

Simpel,
                      I.p.v. de verschillende scans allemaal te selecteren, kun je de afzonderlijke groepen scans selecteren, effecten toepassen en de volgende groep selecteren. Als je klaar bent het geheel opslaan onder die scene. De scene vervolgens dus naar een registry zetten.

Je hoeft dus geen scantypes apart onder een scene of programma te zetten. Wel alles dus apart instellen voordat je gaat opslaan.

Was je van plan om de bij verschillende standjes, alleen de kleur blauw bij alle scans toe te voegen, moet je even mijn reactie aan Martijn lezen.

Comment

• moderator
                        Moderator
                        • Apr 2001
                        • 5950

studio200 uden vroeg:
                        we hebben nieuw speel goed geruild met wat andere lichttafeltjes.
                        nu heb ik hier voor mijn neus een sgm studio 12 sc.
                        leuk ding, snap ik nog niet veel van.

het volgende is het geval:
                        er zouden in de fixture lijst een hoop fixtures moeten staan volgens de sgm brouchure. Nou bij deze tafel zitten er dus maar een paar in.
                        nu wilde ik de movinghead 250 xt van robe gaan intikken, complete handleiding gevolgd en alles gedaan wat ik moest doen.
                        wil je het opslaan, krijg ik constant de text: configuration mishmatch.
                        dus weer alles na kijken en alles blijkt toch goed te staan. maar constant dus die irritante mishmatch.
                        ik krijg er zelfs geen scx500 martin ingetikt, ook mishmatch.
                        wat doe ik dan zo fout.
                        Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Den Berte
                          • Apr 2003
                          • 147

geef de instellingen eens die je doet op de tafel. ik heb ook dat probleem gehad en zal eens zien hoe dat ik ze heb staan. bij mij werken ze wel.

Comment

• Studio 2000 uden
                            • Mar 2006
                            • 60

sgm aan pc koppelen

iemand ervaring met het aansluiten van je sgm studio12 sc op de pc, om zo fixtures in te laden?
                            ik krijg namelijk iedere keer het bericht dat mijn mixer niet reageerd

Problem SOLVED
                            Last edited by Studio 2000 uden; 14-07-06, 15:43.
                            Hij heeft altijd in een radiostudio gestaan en er is nooit mee gesleept en gegooid zoals bands en drive inns dat doen

Comment

• Studio 2000 uden
                              • Mar 2006
                              • 60

Originally posted by Mobile Light Sound Vision
                              Het is inderdaad mogelijk om je fixtures in te laden via de pc, of de tafel compleet leeg te maken onder andere. Zal vandaag nog een keer informeren, wat de mogelijkheden zijn. En hoe je het moet aansluiten om het ''draaiend via de pc '' te krijgen.

Mocht het echt dringend zijn,
                              een belletje naar Wytec zou kunnen helpen:
                              Telefoon:
                              013-5117117

Als het goed is ging Patrick daarover.
                              ik heb het probleem al opgelost, blijkbaar bestaat er dus geen standaard kabel van een rs232 want je moet dus een twist in pin 2 en 3 en pin 7 en 8 maken om het geheel te laten communiseren met elkaar.
                              nu kan ik eindelijk aan de gang om deze tafel een te gaan leren kennen.
                              Hij heeft altijd in een radiostudio gestaan en er is nooit mee gesleept en gegooid zoals bands en drive inns dat doen

Comment

Working...