LICHTTAFELS -> NIEUWE TOPICS

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• peter1
    replied
    Ik hoop dat mijn vraag nu hier op de goede plek staat.

ik wil een stuurtafeltje aan schaffen en dat moet zo goedkoop mogelijk. Nu kom ik overal de Scenestter 12/24 onder tig verschillende merken tegen, en kan ik wel zeggen dat het
    de populairste lowbudget tafeltjes zijn, en ga ik er dan ook
    vanuit dat als er iets aan kapot gaat, ik het altijd weer
    kan laten maken zonder dat ik te horen krijg dat het niet meer geleverd wordt, of 8 weken levertijd op het onderdeeltje zit.

Nou ben ik maar een leek en een amateur, en bij een amateur hoort dan ook een goedkoop beginnerstafeltje, maar ik hoor ook wel eens dat er veel verschil in de schuifpotmeters zit, en dat de stofafdichtingen niet deugen en ze door sommige leveranciers vervangen worden door betere.

Nou ben ik niet te beroerd om een paar tientjes meer uit te
    geven, als ik daar een merktafeltje voor kan krijgen, en
    dat zou de eurolight LC24/12 moeten zijn, want dat komt van
    Behringer, en dat merk lijkt me een gerespecteerde speler
    in het licht en geluidwereldje, maar zoals ik al zei,
    ik ben een amateur, en ik heb vaak van dat merk gehoord,
    maar....
    ik heb hier ook een negatief verhaal gelezen over de schijnbaar
    eerste productie van deze tafels, en werdt er aanbevolen om op te letten dat men ze uit de 2e productie moet kopen.

vanuit gaande dat de 2e reeks we goed is, is toch de vraag aan de kenners en pro's, welke tafel ik het beste kan nemen.

ik ga er 4 6kanaals dimmerpacks aanhangen, en daar kom ik in een nieuw topic op terug, omdat ik meen te begrijpen dat men voortaan
    alle discussies en vragen per apparaat/merk/type een topic wil hebben.

Leave a comment:

• djdeluxe
    replied
    Ik zou als moderator er gewoon voor zorgen dat het overzichtelijk word en voor jezelf makkelijk om bij te houden. De rest heeft makkelijk praten die hoeft er nix mee te doen alleen te posten.
    Als je vooraf mensen inlicht heb je altijd gezeik

Leave a comment:

• Controller
    replied
    citaat:Geplaatst door lichtmoderator

citaat:Geplaatst door MSSS

Zou het misschien slim zijn om alle topics die over een bepaalde lichttafel gaan even een sticky te geven?
    Dat is jammer genoeg niet mogelijk omdat je dan als eerste pagina in het lichtforum enkel sticky topics zou vinden, door de grote hoeveelheid. De overige topics zouden dan pas te vinden zijn op een volgende pagina.
    Dat probleem is zo op te lossen door in de admin opties van dit forum aan te geven dat er meer topics op de pagina mogen staan
    [^]

Leave a comment:

• Jasper-Lichtbron
    replied
    We zouden eigenlijk van alle tafels een lijstje met specificaties moeten opstellen, en dat in een sticky onderwerp plakken. Veel vragen zijn toch terug te lijden naar het type "ik heb dit en dit en dit, welke tafel moet ik dan kopen?" En kunnen mbv zo'n lijst handig opgelost worden. Okay ik ga die ook niet maken maar het is ook maar een ideetje. Ben het er wel mee eens dat het op het moment een beetje een rommeltje is, en 1 onderwerp per merknaam is denk ik ook niet echt de oplossing.

Leave a comment:

• lichtmoderator
    replied
    citaat:Geplaatst door MSSS

Zou het misschien slim zijn om alle topics die over een bepaalde lichttafel gaan even een sticky te geven?
    Dat is jammer genoeg niet mogelijk omdat je dan als eerste pagina in het lichtforum enkel sticky topics zou vinden, door de grote hoeveelheid. De overige topics zouden dan pas te vinden zijn op een volgende pagina.

Leave a comment:

• MSSS
    replied
    Zou het misschien slim zijn om alle topics die over een bepaalde lichttafel gaan even een sticky te geven? Nu staan ze nog allemaal door elkaar.

Leave a comment:

• moderator
    replied
    maak maar een FAQ....
    Jij hebt of tijd teveel of je bent vast bereid om daar de modjes voor te betalen :-)

FAQ opzet is gemaakt in de SGM en Martin lightning topics, daarin wordt verwezen naar de reeds gevoerde discussies, nog niet met de inhoud vermeld alleen maar de url...kost beetje veel tijd moet ik zeggen om dit echt compleet te maken.
    Kortom: het is een ontwikkelingsfase, wij hebben niet de illusie dat het in 1x 100% perfect is en aansluit aan alle wensen, maar de oude manier was het zonde van de gevoeder discusiie, daar werd nooit meer naar gekeken...

Leave a comment:

• MJ
    replied
    maak maar een FAQ voor lichttafels
    dus apart van dit forum

specifieke vragen komen terug in dit forum
    en als ze vaker terug komen horen ze in het FAQ

wie houd het FAQ bij?
    wellicht de moderator.....

Leave a comment:

• moderator
    replied
    Even een kleine toelichting op de kritische noten.

De ervaring leert dat deelnemers liever een nieuw onderwerp aanmaken dan dat ze de moeite nemen om de zoekfunctie te raadplegen, vandaar dat voor de wat simpelere vragen deze onderwerpen zijn aangemaakt.
    Het hele spul staat zo bij elkaar.
    Dat dit niet ideaalis, mee ens, maar het is beter dan ruim 20 onderwerpen die allemaal over de patch op de pearl gaan (voorbeeldje)

Wanneer je een vergelijk hebt, of een specifieke vraag over ligt, hoort deze natuurlijk niet in deze onderwerpen, dat mag duidelijk zijn.

Het doel is dus het centraal houden van en inzichtelijk maken van de kennis, dit gaat op deze manier beter dan voorheen. Wij zijn de eerste om toe te geven dat het altijd beter kan, daar wordt ook aan gewerkt.

De eerste week dat we hiermee bezig zijn laten zien dat een boel mensen de juiste insteek begrijpen en dat er zinvolle antwoorden komen, kortom: absoluut een pre voor het forum!

Leave a comment:

• ljlarzzzie
    replied
    Je krijgt nu verschillende vragen over een tafel/merk in een topic, dit is niet echt handig, dan heb je bijvoorbeeld op de helft van pagina 1 een vraag over het programmeren, krijg je op pagina 6 onderaan een vraag over de tafel zelf etc. Wil iemand iets zoeken over die tafel issie eerst 6 pagina's aant doorlezen want als je nu zoekt naar bijv. avolites pearl krijg je nog maar een paar topics en kun je niet kiezen uit een aantal en met wellicht degene met jou onderwerp dus gelijk gevonden. (Als de zoekmachine nu ook 's wat specifiekere /uitgebreidere opdrachten uit kon voeren... (wanneer je zoekt naar bijvoorbeeld software update behringer lc2412 kan ie niets vinden, dus weeer paginaaa's afzoeken in 1 topic voordat je misschien iets vind)

dus neeuj, in mijn ogen is het niet echt handig...

Leave a comment:

• Daan Hoffmans
    replied
    Op die manier kunnen we duizend fora aanmaken: tafels, dimmers, intelligent, conventioneel, 3 polig DMX, 5 polig DMX etc...

Waarom zou ik met een beter idee moeten komen? Volgens mij was de strekking van mijn opmerking wel duidelijk: Ik vond het prima zoals het was...
    Dit is volgens mij niet echt het idee achter een forum. Dan lijkt het mij handiger als er een pagina wordt aangemaakt met links naar de diverse fabrikanten, of desnoods rechtstreeks naar de manuals...

Leave a comment:

• jurjen_barel
    replied
    Een ander idee:

Het licht forum is al opgesplitst in: "licht forum" en "licht forum - foto's", waarom niet nog een subforum toevoegen als "licht forum - tafels" ???
    Kunnen we toch de topics over de tafels scheiden van de andere topics en kunnen we toch blijven vergelijken.

Gerichte vragen over een specifieke tafel kunnen dan nog steeds wel in aparte topics, als een soort naslagwerk zijnde...
    Mening van de mods + admin hierover?

Leave a comment:

• lichtmoderator
    replied
    Het is niet de bedoeling om vergelijkingen uit de weg te gaan, het is wel de bedoeling om alle specifieke vragen over een bepaalde tafel te groeperen per producent.

Er verschijnen immers ongelooflijk veel vragen - die eigenlijk door gewoon te manual even door te nemen - opgelost kunnen worden.
    Het zijn die vragen die we gaan groeperen.

Je zal ook geen topic afgesloten zien worden waar een vergelijking tussen tafels wordt gemaakt. Integendeel, kan dat zelfs alleen maar aanmoedigen.

Maar de zoveelste discussie : welke tafel moet ik kiezen voor 16 parren en 4 heads...
    denk dat die al meer dan 100 keer beantwoord is. Daarom dat we ze nu liefst gegroepeerd zouden hebben.

Andere suggesties blijven natuurlijk welkom!!!

Leave a comment:

• moderator
    replied
    Hartelijk dank Heeren voor het gestelde vertrouwen en het afwachten van de uitwerking van de gekozen koers...

Waarom zo'n felle reactie:
    Terug spitten in de 140(!) pagina's met zoekresultaten die over lichtsturingen handelen komen we steeds frequenter dezelfde vraag toe, kortom: men ziet door de bomen het bos niet meer.

In plaats van commentaar zou he prettig zijn met een voorstel te komen. Uitsluitend kritiek is te gemakkelijk in dit geval...

Leave a comment:

• Rudy Vorstenbosch
    replied
    Erg jammer initiatief idd.

Switch back to normal religion please..

Leave a comment:

Working...