LICHTTAFELS -> NIEUWE TOPICS

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Svartrose
    • Apr 2008
    • 229

Omdat ik het niet zo zie zitten om deze hele thread door te zoeken of mijn vraag/suggestie er al bij staat, stel ik hem bij deze gewoon:

Laatste wilde ik iets vragen over een MA tafel. Ik wist dat er een topic over was, maar het duurde mij te lang voordat ik het gevonden had. En toen ik het gevonden had werd ik overspoeld met allerlei meningen en vragen over andere tafels waar je op dat moment geen behoefte aan hebt. MA, en andere merken, kun je best opdelen in verschillende topics, om te beginnen met GRANDMA en Scan/Lightcommander, de toekomst zal uit moeten wijzen of dit voldoende is lijkt mij.

Verder lijkt het me goed, om bijvoorbeeld in de openingspost van DIT topic links te zetten naar al die aparte topics, zodat je ze snel kunt vinden.

Verder vind ik het een goed initiatief!

Hoop dat jullie hier iets aan hebben.

Comment

• lamp
      • Mar 2009
      • 2

kanidaat tafel

he peter als je echt serieus bent om een bedrijfje te starten en verder wil met licht
      dan zou ik zeggen denk dan aan de toekomst en spaar voor iets goeds.
      bv voor de kleine tot middel grote show's denk aan feesten voor een man of duizend een etc smartfade ml.
      en voor de feesten daarboven een avolites pearl tiger .
      je kan op beide tafels de wereld aan rand apparatuur op aansluiten
      de etc is op de markt voor ongeveer 2500 euro en de pearl voor zo'n 1000 euro meer maar dan heb je wel wat voor de toekomst en je kan ze los verhuren met of zonder techneut

Comment

• DJ-Jan
        • Jun 2008
        • 327

Aanschaf lichttafel

Beste,

Ik heb inmiddels 4 macs 250 en 2 macs 300
        Die worden nu nog met freestyler bestuurd maar ik ben opzoek naar een controller. Het liefst 2de hands. (ga dan ook morgen naar de pa-markt)
        Wat voor een controller zou nou fijn zijn voor deze movingheads?
        Ik heb het liefts een tafel met submasters en mijn budget is €1.000,-
        Nou ben ik zelf 15 en heb ik deze movingheads gekregen via een bedrijf dat ik goed ken. Die kunnen mij alleen niet aan een tafel helpen. Ik weet dat ik een ontzettend krap budget heb maar als iemand een leuke mogelijkheid heeft dan hoor ik het graag. Zelfs als het boven budget licht....

Een programma op de pc zie ik niet zo zitten...

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen,

Mvg,

Jan v/d Linden
        Event-Light

Comment

• DJ-Jan
          • Jun 2008
          • 327

Inmiddels (pa-markt..) een aantal apparatuur extra aangeschaft wat ook nog op die controller zou moeten:
          4 ledtubes
          2 sunstrip blinders
          Budget ook wat hoger €2000 - €3000
          Event-Light

Comment

• WouterJM
            • Feb 2009
            • 8

Hey,

een tafel met submasters tussen 2000-3000. Zou zelf voor een Pearl Tiger gaan(misschien nog heel even doorsparen dus). Je wil geen pc oplossingen dus Chamsys valt zowiezo af (zou er misschien toch nog eens naar kijken als ik jou was). Uiteindelijk heb je gewoon een lichttafel(tje) aan een pc hangen maar de software heeft heel veel mogelijkheden.

Groeten

Comment

• DJ-Jan
              • Jun 2008
              • 327

Pff, word weer erg lang sparen...
              Maar ik zal zeker ook eens naar Chamsys kijken, ik heb tot nu toen alleen freestyler uitgeprobeerd en daar was ik niet echt blij mee...
              Event-Light

Comment

• DJ nn
                • Jun 2006
                • 489

Chamsys gaat dan in mijn ogen goed meevallen...
                Is geen lichtsturings-software, maar een tafel die gevisualiseerd wordt.
                Ook handig als je ook een volwaardige chamsystafel voor je neus krijgt!

En met een budget van 1000€ is chamsys een super oplossing...

grtzz DJ nn
                ... the sound of silence...

Comment

• chippie
                  • Jul 2006
                  • 528

We zijn ook gaan kijk naar de Tiger.....we ook hadden veel andere tafels gezien....en degene met de meeste mogelijkheden, out te box was de Chamsys. En de service hier in BE is gewoon goed. Als ik mij niet vergis kun je met een kleine USB/DMX doos zelfs deze software gebruiken.
                  IF YOU PAY PEANUTS......YOU GET MONKEYS.

Comment

• pjadskop productions
                    • Nov 2008
                    • 128

Ik zou graag een tafel kopen die ik kan gebruiken om 4 ledpars en 8 gewone pars op aan te sturen. Ook zou ik hem stand alone willen gebruiken op fuiven waar ik niet bij ben (nu stuur ik bewegend licht met pc) Ik zou dan voor de pars 24 kanalen nodig hebben. Als ik het bewegend licht er bij zet zet ik de pars kleur aan kleur samen, en alle led-pars op 1 par, ik heb voor een movinghead 9 kanalen nodig. dat zou dan 17 kanalen vereisen (voor men scanners heb ik dan nog 8 kanalen vrij)
                    Ik had gedacht aan de showtech showmaster 24, of de [FONT=Verdana]GLP German Light Products Light Operator 24 24 Channel Lightdesk, deze 2de is net iets duurder, maar kwalitatief ook?
                    graag reacties.
                    Ik heb niet veel budget op het moment.
                    Vooral het meerdere programma's tegelijk afspelen lijk mij handig
                    [/FONT]
                    Nee meneer, de boom staat niet op de bergen, want de bergen zijn op vakantie in Disneyland, meneer

Comment

• coolgreentea
                      • May 2009
                      • 3

We zouden eigenlijk van alle tafels een lijstje met specificaties moeten opstellen, en dat in een sticky onderwerp plakken. Veel vragen zijn toch terug te lijden naar het type "ik heb dit en dit en dit, welke tafel moet ik dan kopen?" En kunnen mbv zo'n lijst handig opgelost worden. Okay ik ga die ook niet maken maar het is ook maar een ideetje. Ben het er wel mee eens dat het op het moment een beetje een rommeltje is, en 1 onderwerp per merknaam is denk ik ook niet echt de oplossing.

Comment

• rmn
                        • Apr 2008
                        • 12

ik heb een vraag over de pearl 2008.
                        we hebben 20 showtecs 575 colors. maar die dimmer kanalen staan verkeerd om (0%=aan 100%=uit) op de lamp kan ik het zelf niet inverten. hoe kan dat op de tafel onder de memory? of kan het uberhaupt wel?

Comment

• Funmaker
                          • Jun 2006
                          • 922

personality file aanpassen van die lamp
                          Hold on a second, relax and listen...

Comment

• rmn
                            • Apr 2008
                            • 12

en hoe kan ik dat in de pearl doen?

gr

Comment

• Carpjes
                              • Mar 2007
                              • 35

Originally posted by rmn
                              en hoe kan ik dat in de pearl doen?

gr

Niet op je Pearl, wel met je PC of laptop door het .R20 bestand te openen met je kladblok.

Je kan ook op de personality website een bug melden. Zoek de juiste personality op, en klik recht op report bug. Vermeld hier wat er niet klopt met evt. een DMX tabel erbij. De support afdeling van Avo zal indien nodig het bestand aanpassen en opnieuw uploaden. Je zal dan binnen een aantal dagen de juiste personality op de site vinden.

Comment

• DJ-Jan
                                • Jun 2008
                                • 327

Na nog een beetje rondgesnuffeld te hebben tussen de verschillende mogelijkheden heb ik besloten om inderdaad voor een chamsys te gaan, maar nu is de vraag welk type en waar ik die het best kan aanschaffen, ik weet dat er ontzettend veel mensen hier zijn met Chamsys maar ik vraag mij eigelijk af welke (grote) bedrijven het precies verkopen.
                                Event-Light

Comment

Working...