LICHTTAFELS -> NIEUWE TOPICS

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mhsounds
    • Sep 2009
    • 933

    Wat is het budget voor deze tafel?

    Ik heb geen ervaring met de ETC express

    Wel heb ik goede ervaringen met ETC tafels dus ik neem aan dat deze kwalitatief goed is.
    Freelance Light and Video |
    Waarom zeggen ze allemaal trusst?

    Comment

    • no smoke, no fun !
      • Sep 2009
      • 31

      Het budget is niet geheel bekend gemaakt, wel weet ik dat zij niet willen bezuinigen op een fatsoenlijke tafel met fatsoenlijke dimmers. Doordat het materiaal wat er al hangt word weer gebruikt en word uitgedund hebben ze wat over gehouden in hun gehele budget.

      Ik heb alleen geen idee wat zo'n ETC express 24/48 tafel nog moet kosten...

      Comment

      • mhsounds
        • Sep 2009
        • 933

        Used ETC Express 24/48 +48 in LIGHTING & EFFECTS - Stage Equipment, Lighting, Audio, and Video
        best veel...een spark is goedkoper...

        Used Compulite Compulite Spark + flightcase good conditions in LIGHTING & EFFECTS - Stage Equipment, Lighting, Audio, and Video
        Freelance Light and Video |
        Waarom zeggen ze allemaal trusst?

        Comment

        • Rethep
          • Jan 2010
          • 16

          De ETC Congo werd mij eens voor de combinatie conventioneel/bewegend licht aangeraden.

          Lighting solutions for Theatre, Film & Television Studios and Architectural spaces : ETC

          Hangt ook een beetje af van wat voor soort programma je in dat theater hebt.

          Comment

          • no smoke, no fun !
            • Sep 2009
            • 31

            Inderdaad, best wat geld voor zo'n tafeltje. Ik had hem persoonlijk lager ingeschat (waarschijnlijk omdat ik tot voor kort niet eens wist dat deze tafel bestond).

            Ik en er inmiddels al wel achter dat in het theater (-tje) geen rocket sience met licht uitgehaald word. Het zullen vooral rustige programma's worden. Ik heb onlangs de jongen weer gesproken die het materiaal daar gaat bedienen en hij is laaiend enthousiast over de tafel ( doe mij maar een pearl)..

            Ik denk dat binnenkort de zoektocht gaat beginnen naar een ETC express 24/48 tafel (of iets vergelijkbaars)..

            Wish me luck

            Comment

            • stephan12345
              • Aug 2008
              • 99

              Een goede avond,

              Een kennis van me zit al jaren lang in het Dj gebeuren, en is nu sinds 2/3 jaar met zijn eigen verhuur bezig.
              Heeft nu een leuk AD setje compleet en wil zich nu gaan richten op het licht.
              Hij wil voor iedere feestje, bruiloft, houseparty en voor de bands wat kunnen leveren.

              Hier een kleine greep wat hij nu heeft.

              meerdere 4/6 barren
              10 MH's (kunnen er meer worden in de toekomst)
              4 atomic's
              10 sunstrips
              aantal sterdoeken,

              etc. etc.

              Het is een uit de hand gelopen hobby,
              Maar hij heeft nu de vraag mij bij gelegd of ik op zoek wil gaan naar een leuk licht tafeltje Nieuw of 2ehands.
              Bedrag van 1000-1500 euro.
              Ik hoop dat jullie me wat opties kunnen geven voor een leuke licht tafel.

              Iets niet duidelijk? vragen!

              Groeten stephan.

              Comment

              • Big Bang
                • Apr 2008
                • 652

                10 MH's en maar 1500 euro voor een tafel? Kun je imo beter wat minder MH's kopen... Maargoed, met dit budget zit je snel aan een software oplossing gebonden, in dit geval zou je eens kunnen kijken naar bijvoorbeeld cuelux icm een midi-faderwing.

                Velen zullen chamsys aanraden omdat het gratis is. Je maat zal voor zichzelf uit moeten maken of het wat is, maar ondanks dat ik chamsys op een desk of met maxi-wing heerlijk vind werken zou ik zonder zo'n ding er niet aan beginnen. Een normale pc-wing zou nog kunnen als je niet al te veel hoeft te programmeren..
                It's time to play the music, It's time to light the lights ...

                Comment

                • stephan12345
                  • Aug 2008
                  • 99

                  Originally posted by Big Bang
                  10 MH's en maar 1500 euro voor een tafel? Kun je imo beter wat minder MH's kopen... Maargoed, met dit budget zit je snel aan een software oplossing gebonden, in dit geval zou je eens kunnen kijken naar bijvoorbeeld cuelux icm een midi-faderwing.

                  Velen zullen chamsys aanraden omdat het gratis is. Je maat zal voor zichzelf uit moeten maken of het wat is, maar ondanks dat ik chamsys op een desk of met maxi-wing heerlijk vind werken zou ik zonder zo'n ding er niet aan beginnen. Een normale pc-wing zou nog kunnen als je niet al te veel hoeft te programmeren..
                  Het word zoiezo GEEN interface!
                  hoe moet een tafel worden.
                  wat kost een tweede handse pearl?
                  of een leuke tweede handse tafel?

                  Groeten.

                  Comment

                  • Big Bang
                    • Apr 2008
                    • 652

                    Originally posted by stephan12345
                    Het word zoiezo GEEN interface!
                    hoe moet een tafel worden.
                    Okay, kon ik dat weten? Let even op je spelling trouwens..
                    wat kost een tweede handse pearl?
                    In bruikbare staat: meer dan 1500 euro...
                    of een leuke tweede handse tafel?
                    Ligt eraan wat je zelf leuk noemt. In dit budget en deze hoeveelheid fixtures is niet zo gek veel te vinden, vanaf 2000-2500 euro wordt het al wat beter... en tweedehands moet je soms ook gewoon een beetje geluk hebben....
                    It's time to play the music, It's time to light the lights ...

                    Comment

                    • stephan12345
                      • Aug 2008
                      • 99

                      Originally posted by Big Bang
                      Okay, kon ik dat weten? Let even op je spelling trouwens..
                      Als je goed had gelezen stond er onderaan,
                      dat als er vragen waren je ze kon stellen.

                      maar ot,
                      iemand een andere voorstel?

                      Comment

                      • Lloyd
                        • Dec 2008
                        • 2

                        Goedemiddag,

                        ik vroeg mij af of er voor de "SGM Studio 24" tegenwoordig een Docking station bestaat voor USB of Diskette.
                        Kan iemand mij hier antwoord op geven?
                        "Speakers zijn geweldig!!" "Ja, ze vullen de lege plek ONDER de lampen zo mooi op"

                        Comment

                        • Big Bang
                          • Apr 2008
                          • 652

                          Nope, bestaat niet. Je kunt de tafel wel via rs-232 aan je pc knopen. (In theorie zou je dus een oude laptop tot een diskette of usb station kunnen bombarderen..
                          It's time to play the music, It's time to light the lights ...

                          Comment

                          • Lloyd
                            • Dec 2008
                            • 2

                            Dat werkt ook :-)
                            Bedankt voor de info
                            "Speakers zijn geweldig!!" "Ja, ze vullen de lege plek ONDER de lampen zo mooi op"

                            Comment

                            • Svartrose
                              • Apr 2008
                              • 229

                              Even een post plaatsen in dit warrige topic

                              Heb net iets over een MA lichttafel geplaatst in het juiste topic. Het hele idee van het verzamelen van alle vragen over een bepaald merk tafel in een topic is oke, maar de uitvoering is vaak minder, en wordt namelijk lang niet zo uitgebreid en duidelijk gereageerd als in een los topic. Maar goed, mocht het zo blijven, is het dan mogelijk om links te maken, bijvoorbeeld in de startpost van dit topic, naar de bijhorende topics over verschillende lichttafels? Nu moet je elke keer het juiste topic gaan zoeken...

                              Comment

                              • Jara
                                • Jul 2010
                                • 1

                                Behringer lc 2412

                                HALLO,

                                WIE WIL MIJ UITLEG GEVEN OVER DEZE LICHTTAFEL behringer lc 2412, EEN SOORT CURSUS.....
                                Dat hoeft natuurlijk niet gratis ...!

                                Kan op loacatie bij mij, wil ook zeker wel verplaatsen.

                                Groet,

                                Roy

                                Comment

                                Working...