Lasershows gevaarlijk voor de ogen??

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • LJ Gerrit
    • Apr 2002
    • 479

Originally posted by BAJ productions
    weet je wie daar veel van kan? jij zelf teminste volgens mij sta jij in dieka want jouw naam hing op de muur. maar eerste opmerking die ik maakte wanneer zal de eerste claem komen. maar goed jouw keus!
    Klopt ik sta nog steeds in Dieka te "spelen" met een 6 Watt water gekoelde Tarm laser. De rest van je vraagstelling begrijp ik niet helemaal, verklaar je nader...in het Nederlands aub .
    Misschien kunnen we in deze topic weer een frisse wind blazen.
    ------------------------------------------------
    Without colour, there is no perception
    ------------------------------------------------
    MvG

Gerrit Schottert
    Controllux

Comment

• rolanddeg
      • Nov 2004
      • 337

Originally posted by mini7
      Hallo,

Ik ben een leek op dit gebied, laat ik dat voorop stellen. Ik hoop dat ik hier het beste antwoord op mijn vraag kan horen van mensen die er wel verstand van hebben. Ik heb dit hele topic doorgelezen en ben toch wel een beetje afgeschrokken.

We hebben binnenkort een open dag op onze jeugdvereniging. En nu leek het me leuk om de kinderen en ouders te vermaken met een laser. Gewoon 1 liedje met wat laser effecten als opening. Mijn oog is gevallen op een 200mW laser, die reageerd op geluid en aan te sluiten is via dmx. Ik zou deze gewoon op het geluid willen laten reageren. Verder hebben we wat scanners en parren die wel dmx gestuurd zijn.

De laser wil ik op een hoogte van 3 meter hangen met een afstand van 4 meter van het publiek. En dan gewoon op geluid laten reageren en dus een intern programma afspelen. Is dit veilig?? Of raden jullie het me af om hieraan te beginnen?

Alvast bedankt!

Groetjes, Roel
      Als je de stralen maar constant in beweging houdt zie ik het probleem niet echt... Meestal zijn die dmx dingetjes wel beveiligd tegen stilstaande figuren. Althans, ik heb nooit problemen gehad met dergelijke lasertjes! (ookal gebruik ik vrijwel nooit DMX lasers, ilda rulezz!!!! )

Comment

Working...