vervanging frontlicht

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lix1000
    • Jun 2006
    • 44

Kijk een naar deze. Compact, 60° openingshoek en veel lichtopbrengst.

http://www.americandj.com/ProductDet...temNumber=2206&

Comment

• DJ Antoon
      • May 2005
      • 1681

Helaas enkel RGB, geen wit en amber.
      Dat maakt mooie wit tinten onmogelijk ook al is het tri led.

Comment

• Rieske
        • Aug 2002
        • 544

Ik lees nog niets over multiparren HPL575; door de lenzen mooie allround lampen.
        Life is what you make it

Comment

• PvG
          • Sep 2012
          • 979

Ik neig naar fresnels ivm instelbare openingshoek. Er zijn (chinese) 100W DMX LED fresnels (1 kleur, bijv 3200K) die ca 2x kosten wat een conventionele fresnel kost. Het voordeel is ingebouwd DMX en dat ik geen extra groepje voor het licht hoef te leggen. Maar: Hoe lang gaan ze mee? Is 100W LED vergelijkbaar met bijv 650W fresnel?
          As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

Comment

• LVG
            • Jul 2011
            • 152

Originally posted by PvG
            Ik neig naar fresnels ivm instelbare openingshoek. Er zijn (chinese) 100W DMX LED fresnels (1 kleur, bijv 3200K) die ca 2x kosten wat een conventionele fresnel kost. Het voordeel is ingebouwd DMX en dat ik geen extra groepje voor het licht hoef te leggen. Maar: Hoe lang gaan ze mee? Is 100W LED vergelijkbaar met bijv 650W fresnel?

Wij gebruiken deze dus (dealer en gebruiker van) naar alle tevredenheid deze blazen 650watt weg zit beetje tussen 650 en 1kw in. Meestal hebben wij ze behoorlijk gedimd omdat ze zo vel zijn Zelf met vochtige omstandigheden werkt het allemaal prima. Je kan ook nog de dimmercurve bepalen, zoomen, kleppen met de barndoors etc. Power con in, 3 en 5 polige dmx aansluiting. En op die van ons 2 jaar fabrieksgarantie.
            Voor meer info stuur even een email (zit niet veel op dit forum)

Comment

• laserguy
              • Jun 2003
              • 2755

Originally posted by LVG
              Wij gebruiken deze dus (dealer en gebruiker van) naar alle tevredenheid deze blazen 650watt weg zit beetje tussen 650 en 1kw in. Meestal hebben wij ze behoorlijk gedimd omdat ze zo vel zijn Zelf met vochtige omstandigheden werkt het allemaal prima. Je kan ook nog de dimmercurve bepalen, zoomen, kleppen met de barndoors etc. Power con in, 3 en 5 polige dmx aansluiting. En op die van ons 2 jaar fabrieksgarantie.
              Voor meer info stuur even een email (zit niet veel op dit forum)

Zou ik al niet vertrouwen: nog geen enkele led op een podium een 650 Watt zien "wegblazen".
              Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• LVG
                • Jul 2011
                • 152

Originally posted by laserguy
                Zou ik al niet vertrouwen: nog geen enkele led op een podium een 650 Watt zien "wegblazen".
                Ik zou zeggen kom kijken en overtuig je zelf

Comment

• laserguy
                  • Jun 2003
                  • 2755

Originally posted by LVG
                  Ik zou zeggen kom kijken en overtuig je zelf
                  Ik heb mezelf daarvan overtuigd op Prolight + Sound ;-). Of heb je nog een ander type. Geef anders gerust meer informatie. Ik kan geen uren rijden riskeren voor iets waarvan de kans klein is dat het de moeite is.
                  Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• LVG
                    • Jul 2011
                    • 152

Ik heb mezelf daarvan overtuigd op Prolight + Sound ;-). Of heb je nog een ander type. Geef anders gerust meer informatie. Ik kan geen uren rijden riskeren voor iets waarvan de kans klein is dat het de moeite is.

De gegevens zijn al op dit forum voorbij gekomen 100watt cob 32000 warm white
                    En nee hing niet op prolight want daar heb ik ze toch wel bijna allemaal bekeken omdat we er druk op zoek naar waren en google anders even op greidhoekfestival 2014 / media / fotos op o.a. mainstage zijn deze gebruikt.

Wij zijn er prima tevreden over en nee het is geen arri van € 2000,- dus geen appels met peren gaan vergelijken

Comment

• laserguy
                      • Jun 2003
                      • 2755

Je bedoelt de Eurolite THA-100F?

Comment

• LVG
                        • Jul 2011
                        • 152

Je bedoelt de Eurolite THA-100F?
                        Nee deze lijkt er op
                        E-lumens

Comment

• muppet
                          • May 2009
                          • 94

Even een kickje.
                          Ondertussen zijn er qua LED-verlichting denk ik de nodige innovaties geweest, waardoor er nu mensen zijn die wel volledig op LED over zijn voor hun frontlicht.

Vanwaar de kick?
                          Simpel: We zijn op zoek naar een nette oplossing voor frontlicht, zonder dat er een bus vol staat van de kisten met grote fresnells en grote Parren.
                          Ze zullen over het algemeen meegaan met klussen in kerken, presentaties en kleine podia. Denk bij het gebruik aan band, zanger, presentatie en zulke dingen.
                          Licht is voor ons eigenlijk bijzaak, waardoor we er niet echt in thuis zijn. Wat overigens niet zegt dat we niet voor kwaliteit gaan, integendeel.
                          De ervaring leert dat alle waar naar z'n geld is. Wat zich met name uit in lange levensduur, gebruiksgemak en bouwkwaliteit.
                          Ga er vanuit dat er nergens ruimte is voor truss, en dat er 'gewoon' 2 statieven (links+rechts) meereizen in de bus, waarop de verlichting komt.

Wie heeft er ervaringen met welk materiaal, en waarom?

Thanx!!!
                          Sound should sound like it should sound...

Comment

• Big Bang
                            • Apr 2008
                            • 652

Ik ben op dit moment voor een kleine zaal bezig met verschillende demo's. Omdat ik tot nu toe nog niet alle afspraken gehad heb is het niet fair daar nu al een uitspraak over te doen. Ik ben er wel achter dat er grote verschillen in de outputs van verschillende spots zijn, die op papier bijna gelijk zouden zijn. Daarnaast zijn er ook flinke verschillen in strooilicht bijvoorbeeld, en hoe lekker een spot zich laat kleppen.

Welke kleurtemperatuur wil je en hoe belangrijk is een hoge CRI voor je? Welke afstralingshoek heb je minimaal nodig (60° of volstaat 45° ook al)? Ik welke budget reeks zoek je?
                            It's time to play the music, It's time to light the lights ...

Comment

• muppet
                              • May 2009
                              • 94

Budget ligt zo rond de 350 - 400 euro per lamp.
                              Zoals gezegd is het voor ons 'bijzaak', dus heel veel meer budget is er niet.
                              De afstralingshoek van 45° zal meer dan genoeg zijn, 60° icm. brandoors wellicht nog fijner. Dat deze laatste bovenop het budget zouden komen is te overzien.
                              Uiteraard is een hoge output belangrijk, en qua kleur zal het afhankelijk zijn van het soort klus. Zit zelf in gedachten met iets RGBWA-achtigs (ook eventueel elders inzetbaar), of een CW/WW-achtig iets.
                              Op die manier kunnen we alle kanten op... Hadden we bedacht ;-)
                              Sound should sound like it should sound...

Comment

• PvG
                                • Sep 2012
                                • 979

Ik heb inmiddels Briteq 100EC mk2 LED fresnels 3200K aangeschaft. Moet alleen nog voldoende hoge standaards regelen. Best tevreden over deze lampjes (maar ook weinig vergelijk, want voor mij is licht ook een bijzaak/noodzakelijk kwaad naast geluid voor bandjes).

Verder zoek ik nog een manier om deze lampen draadloos aan te sturen, want dat zou weer enkele dmx kabels schelen (door de zaal). 230V is meestal wel in de buurt te vinden. Er zijn verschillende draadloos dmx oplossing, maar die zijn of batterij gevoed of hebben weer een adaptertje als voeding: niet echt fijn voor een lamp op statief in een zaal. Liefst zou ik een ontvanger inbouwen oid. Raspberry pi met OLA en wifi als Artnet node? Andere tips?
                                As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

Comment

Working...