MA on pc met Node

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mhsounds
    • Sep 2009
    • 933

MA on pc met Node

Om toch even te laten zien waarom ik wel fijn werk met MA on pc met Node open ik even dit topic naar aanleiding van deze: http://www.licht-geluid.nl/forum/lic...-advies-3.html

Een laptopje met muis eraan ga je het inderdaad niet mee redden, hoe red ik het dan wel?

De computer waar ik op draai is een desktop met windows xp, gestript van alle overbodige software.
    Hij komt nooit op internet, en word alleen voor MA gebruikt.
    Laat ik wel even duidelijk maken dat dit alleen voor kleine shows is, voor weinig geld heb ik controlls die behoorlijk wat kunnen.

Om de faders en knoppen in on pc te bedienen gebruik ik een 48 kanaals schuivenbak.
    Omdat de dmx in vrij toe te wijzen is kan ik flexibel een show draaien, natuurlijk komt het niet in de buurt bij een echte grootmoeder (maar daar is het prijsverschil ook naar)

Is het ervoor gemaakt? NEE, kan het? JA
    Een lowbudget oplossing welke voldoet aan mijn persoonlijke eisen.
    Mocht je een goedkopere oplossing weten, die evenveel of meer kan, tell me!

Nog zonder flightcase met faders

Flightcase zonder faders maar wel met mooie tekening van mijn neefje.

Doeleinden waar ik het voor heb gebruikt?
    * Bands
    * Club
    * Bedrijfseesten
    * gewoon thuis expirimenteren

En gewoon MA verkennen, al veel geleerd, genoeg licht en video eraan gehangen.
    Misschien werkt het niet voor onze operators uit Hilversum, maar voor mij voor de kleine klusjes wel.
    Meningen zijn welkom, misschien leer ik er nog wel wat van.

Met vriendelijke groeten,

Mark
    Freelance Light and Video |
    Waarom zeggen ze allemaal trusst?
  • mvdwerff
    • Sep 2010
    • 144

Beste Mark,

Begrijp mij, of anderen, ook vooral niet verkeerd: Het is nooit slecht. Het is een persoonlijke mening en als jij hem lekker vind werken, blijf er dan vooral mee werken! Jij bent degene die lichtbeelden die in je hoofd zitten naar je buhne moet vertalen, en als je dat hiermee kunt: perfect!

Wat ik ten sterkste aanraad / wat mij is overkomen met mijn node:
    - Controleer regelmatig de ethernet / ethercon poort. Bij mijn kabels zat er een beetje ruimte tussen de RJ45 connector en de poort, waardoor deze bij de kleinste aanraking verschoof en daarmee de connectie verloor met MA. Erg jammer van de show. Een boel gaffa was als nood toegevoegd, maar controleer het even!

Leuk om te zien dat je zo lekker bent, geen idee waar je woont, maar zou graag een keertje willen babbelen met je over je ervaringen met je grote computervliegkees!
    Mark van der Werff
    Eventpower mobiele stroomvoorziening

Comment

• pieturp
      • Jul 2010
      • 70

(...bezig)
      ... en etcetera en zo

Comment

• mhsounds
        • Sep 2009
        • 933

Beste Mark, (dejavu)

Ik woon zelf in Rotterdam, mocht je een keer willen kijken kan dat makkelijk.

Groetjes Mark

Comment

• mvdwerff
          • Sep 2010
          • 144

Zal eens kijken of ik daar de komende tijd nog langskom. Woon zelf ik Groningen dus om 'even' langs te wippen is ook zo

Hoe lang heb je de node in bezit? En welke versie heb je?
          Mark van der Werff
          Eventpower mobiele stroomvoorziening

Comment

• Lala
            • Sep 2008
            • 370

Het is nogal een flinke kist. Zie je eigenlijk nog wat van je podium?

Comment

• Svartrose
              • Apr 2008
              • 229

Tof dat je eruit probeert te halen wat erin zit! Jouw oplossing is inderdaad relatief goedkoop en komt in de buurt van een professionele lichttafel. Of eigenlijk is dat het, de aansturing is alleen wat anders.

OnPC kan niet alleen DMX slikken, maar ook MIDI en toetsenbord-commando's. Kijk eens op www.uCApps.de Dit is een site waar je wordt uitgelegd hoe je zelf een MIDI-controller kunt bouwen, helemaal naar je wensen. Met een software-pakket dat MIDI vertaald naar toetsenbord-commando's kun je zelfs encoders maken!

Als je vragen hebt over dit principe wil ik ze graag beantwoorden. Maar zelf op zoektocht gaan is erg leerzaam...\

Oh, en wat ik nog vergeten ben: een touchscreen doet het ook goed. Op marktplaats vollop te krijgen voor niet al te veel geld. Het merk Elo is een degelijk merk. Ik heb zelf een inbouw-scherm met daar omheen een kist, nu moet ik de faders en knoppen er nog inbouwen...
              Last edited by Svartrose; 09-02-11, 17:52.

Comment

• mhsounds
                • Sep 2009
                • 933

Originally posted by Lala
                Het is nogal een flinke kist. Zie je eigenlijk nog wat van je podium?
                Ja, ik kijk namelijk schuin naar beneden de kist in en eroverheen.
                Mijn plannen voor een flightcase waren oorspronkelijk anders,
                maar toen vond ik deze 2e hands met op de foto precies dezelfde kast als ik heb.
                Dat was even een bingo momentje.

Originally posted by mvdwerff
                Hoe lang heb je de node in bezit? En welke versie heb je?
                Ik heb de Node nu zelf een paar maanden, MA LIGHTING 2PORT NODE ONPC 512, 2 X OUT.
                Daarvoor heb ik met die van iemand anders wel getest of het wel aan mijn eisen voldeed en of het stabiel genoeg was.

Comment

• Hugovd89
                  • Oct 2008
                  • 22

Wat voor opties heb je eigenlijk om je universes uit te breiden?

Want 512 kanalen zitten zo vol.

Comment

• mhsounds
                    • Sep 2009
                    • 933

Niet, daarvoor moet je een grotere node kopen.
                    Dat is best wel een slimme beveiliging van MA.

Dit systeem heb ik ook puur voor de kleine shows

Comment

• Svartrose
                      • Apr 2008
                      • 229

Er bestaat ook nog de pro versie, 1500,- voor 2 universes.

Ben even vergeten hioe Ma het noemt, maar ze zien een 16-bit kanaal (eigenlijk twee kanalen) als 1 kanaal. Met de standaard Node kun je dus heel veelmovingheadjes aansgturen, Meer dan dat er in de meeste zalan hangen. Als je over DMx videoschermen enzo wilt aansturen zit je lijn zo vol, maarja, als er budget is voor dat soort schermen kan er ook nog wel een paar honderd euro vanaf voor de huur voor een hardwarematige GrandMA. En als je met OnPc kan werken kan je dat ook op een echte MA! Het is gewoon een geweldig systeem voor het geld.

Comment

• Svartrose
                        • Apr 2008
                        • 229

Originally posted by mhsounds

Is het ervoor gemaakt? NEE, kan het? JA

Niet zo bescheiden. Het is er gewoon voor gemaakt, en meer! Laat de zogenaamde pro's maar lullen.

Comment

• JeroenVDV
                          • Mar 2004
                          • 963

Originally posted by Svartrose
                          Ben even vergeten hioe Ma het noemt, maar ze zien een 16-bit kanaal (eigenlijk twee kanalen) als 1 kanaal.
                          Ze zien een LSB+MSB kanaal als 1 parameter. Maar een gecombineerde shutter/reset op 1 kanaal (zoals bij veel fixtures) telt als 2 parameters. Tel uit je "winst".
                          Creating shows beyond Imagination

Comment

• Svartrose
                            • Apr 2008
                            • 229

Oh, dat laatste wist ik niet. Dat schiet inderdaad niet erg op dan...

Comment

• Dj Gino V
                              • Feb 2009
                              • 237

Hey

ik heb juist ma on pc gedownload voor eens te testen maar ik ben echt wel een newbee en ik ben verlegen om te vragen maar is er ergens op het net een manual of een tuturiol om deze besturing te bedienen want ben eigelijk maar hardware cotrolers van showtec gewoon of sunlite op pc

alvast bedankt
                              mvg Gino

Comment

Working...