MA on pc met Node

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Svartrose
    • Apr 2008
    • 229

Verder heeft MA een youtube channel met veel tutorials, ik geloof dezelfde als op de DVD. Even zoeken...

Comment

• koentjes
      • Dec 2007
      • 333

leuk met een desktop on the road, maar onderdelen als een harde schijf vinden dat meestal niet erg leuk...(lees: storingsgevoelig) of draai je op een solid state schijf?

Comment

• mhsounds
        • Sep 2009
        • 933

Nee, helaas niet, wel de volgende stap zo'n schijf.
        Mijn flightcase zorgt gelukkig wel voor een hoop protectie.

Uiteindelijk zegt MA zelf dat het niet ontworpen is om shows op te draaien.
        Nou willen ze over het algemeen natuurlijk de echte tafels verkopen, maar dat is weer even een andere prijsklasse.

En leuk trouwens die dvd, anderhalf jaar geleden besteld en nog niet binnen...
        Freelance Light and Video |
        Waarom zeggen ze allemaal trusst?

Comment

• Skygrinder
          • Feb 2009
          • 14

Originally posted by mhsounds

En leuk trouwens die dvd, anderhalf jaar geleden besteld en nog niet binnen...
          als je youtube hebt bekeken dan heb je al de dvd filmpjes bekeken, ik had hem ook maar heb hem helaas uitgeleend aan iemand die me vergeten is.....

verder gebruik ik de 2port node echt voor vanalles. maar het liefste in combinatie met een Avolites Pearl, gewoon omdat de pearl niet zo bijzonder snel is met LED verlichting. maar dat had je zelf waarschijnlijk al ondervonden.

mijn andere favoriete combo is een 2port node met een ELC sidekick en een laptopje. gewoon omdat dit op de fiets best te vervoeren is

Comment

• mhsounds
            • Sep 2009
            • 933

Originally posted by Skygrinder
            gewoon omdat de pearl niet zo bijzonder snel is met LED verlichting. maar dat had je zelf waarschijnlijk al ondervonden.
            *** dat verhaal weer, klinkklare onzin...

Ik heb inderdaad de youtubefilmpjes bekeken, maar dat waren er maar een paar.
            Een hoop geleerd van een vriend, en heel veel zelf ondervinden.
            Dat met een ELC wing schijnt ook erg mooi te werken, netjes.

Comment

• JeroenVDV
              • Mar 2004
              • 963

*** dat verhaal weer, klinkklare onzin...
              Klinkklare onzin? Je zou zelf eens de reactietijd van een Pearl moeten vergelijken als er wat RGB effectjes over 2 lijnen met LED lopen, als op een simpel gepatchte Pearl met wat wapperlampjes en losse lijntjes.
              Creating shows beyond Imagination

Comment

• Svartrose
                • Apr 2008
                • 229

De filmpjes op youtube (YouTube - MALightingInt's Channel) zijn inderdaad dezelfde. Mocht je de DVD nog willen, dan kun je het beste met Rolight (.nl) contact opnemen. Via de MA-site werkt het inderdaad niet...

Heb je nog gekeken naar de mogelijkheid om een eigen midi-controller te bouwen? (om dus een stuk dichterbij een hardwarematige GrandMA te komen) Motorfaders behoren zelfs tot de mogelijkheden... goedkoop is het echter niet.
                Last edited by Svartrose; 13-02-11, 13:57.

Comment

• mhsounds
                  • Sep 2009
                  • 933

Originally posted by Svartrose
                  De filmpjes op youtube (YouTube - MALightingInt's Channel) zijn inderdaad dezelfde. Mocht je de DVD nog willen, dan kun je het beste met Rolight (.nl) contact opnemen. Via de MA-site werkt het inderdaad niet...

Heb je nog gekeken naar de mogelijkheid om een eigen midi-controller te bouwen? (om dus een stuk dichterbij een hardwarematige GrandMA te komen) Motorfaders behoren zelfs tot de mogelijkheden... goedkoop is het echter niet.
                  Heb ik aan gedacht, maar omdat dit alleen voor kleine shows is wil ik alleen nog een investering doen aan de stabiliteit.
                  Met mijn oude lichttafel heb ik nu genoeg faders en knoppen om fijn te werken.

Comment

• mhsounds
                    • Sep 2009
                    • 933

Originally posted by JeroenVDV
                    Klinkklare onzin? Je zou zelf eens de reactietijd van een Pearl moeten vergelijken als er wat RGB effectjes over 2 lijnen met LED lopen, als op een simpel gepatchte Pearl met wat wapperlampjes en losse lijntjes.
                    De snelheid gaat puur omlaag om het aantal parameters, iedereen spreekt altijd gelijk over LED...

Comment

• JeroenVDV
                      • Mar 2004
                      • 963

De snelheid gaat puur omlaag om het aantal parameters, iedereen spreekt altijd gelijk over LED...
                      Ja natuurlijk, want dat is een belangrijke toepassing met veel parameters. Bewegende koppen hebben van de gemiddeld 18 kanalen die ze hebben slechts 8 kanalen die echt veel faden en zelfs dat niet continu tegelijk. LED heeft van de gemiddeld 3 kanalen.. zo'n beetje 3 kanalen die continu faden/wijzigen. Tel uit je winst

Heeft echt geen zin om te ontkennen/tegenin te gaan, iedereen hier die wel eens wat meer RGB-armaturen of zelfs al een flinke bak met dimmerchannels*met een effectje eroverheen op een Pearl heeft gebruikt weet toch dat zelfs de reactiesnelheid van je flash-buttons achteruit gaat..

Comment

• mhsounds
                        • Sep 2009
                        • 933

Zeer bekekend bij mij, maar omdat iedereen maar roept dat het door led komt krijg ik al een hoop mensen die dat horen en er geen led mee willen aansturen.

Ben ik weer bezig om ze dat hele verhaal uit te leggen, en ze zelf na te laten denken.
                        Daarvoor doe ik het af als klink klare onzin.

Vertel maar eens aan mensen dat die tafel niet kan ruiken of het led is, mensen nemen gewoon klakkeloos dingen van elkaar over zonder na te denken.
                        Dit zijn overigens ook de mensen die zelf niet creatief zijn...

Comment

• kokkie
                          • Nov 2003
                          • 1166

Originally posted by JeroenVDV
                          Heeft echt geen zin om te ontkennen/tegenin te gaan, iedereen hier die wel eens wat meer RGB-armaturen of zelfs al een flinke bak met dimmerchannels*met een effectje eroverheen op een Pearl heeft gebruikt weet toch dat zelfs de reactiesnelheid van je flash-buttons achteruit gaat..
                          En dat is dan weer bij verschillende merken, ook hele grote, een probleem. Niet speciaal Avolites dus. Maar gelukkig zitten we weer in een "voor een dubbeltje op de eerste rang topic", dan krijg je deze discussies weer.
                          Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• JeroenVDV
                            • Mar 2004
                            • 963

Originally posted by kokkie
                            En dat is dan weer bij verschillende merken, ook hele grote, een probleem. Niet speciaal Avolites dus.
                            Heb je helemaal gelijk in. DP2000 blijft ook een drama-ding met beetje stevig effectje op veel channels. Gelukkig is daar met een DP8000 niets van te merken (of zelfs bij een Hog3PC met (Super)widget).

Comment

• mhsounds
                              • Sep 2009
                              • 933

Originally posted by kokkie
                              Maar gelukkig zitten we weer in een "voor een dubbeltje op de eerste rang topic", dan krijg je deze discussies weer.
                              Hier voel me toch wel enigzins aangesproken

Ik geef toch behoorlijk wat geld uit voor een systeem wat stabiel werkt en veel kan.
                              Je zal zelf wel weten dat het niet alleen blijft bij het kopen van een Node,
                              Laat ik daarbij ook even vermelden dat ik (helaas) nog student ben.

Ik hoop dat je me ook gelooft als ik zeg dat ik veel liever de echte tafel heb, maar ja die kost ook weer een paar knaken meer...

Toevoeging/edit
                              dubbeltje op de 1e rang? had ik dan niet niet freestyler of daslight gehaald ;-)

Comment

• dubaifrank
                                • Sep 2008
                                • 35

Het gaat niet alleen om het aantal parameters dat een console moet aansturen maar ook zeker terdege of het gaat om HTP en LTP.
                                want als voorbeeld toen ik de setup heb gedaan van de Winter Olympics in Turijn een aantal jaren geleden hadden wij 4 Hog III incl. 23 DP2000 waar we totaal 23lijnen mee uitstuurden (1000 koppen en 1000 LED fixtures ongeveer)

hebben wij alles LTP gedraaid en hadden op een gegeven moment (na de closing ceremonie) 25 effect tegelijklaten lopen om alleen te kijken om het systeem op zijn reet te krijgen wat niet lukte!!!!! en dat is het hele eieren eten als je je zwakke punten van een systeem kent moet je daarom heen werken en een oplossing zoeken. Want ik ben van mening dat GEEN 1 systeem perfect is zelfs geen GMA1

just my 2 cents
                                Frank Schotman
                                AED Distribution

***without Lights it just Radio***

Comment

Working...