Spiegelbol van meer dan 1m met motor regelbaar en richting.
Collapse
X
-
Maar zeg nou eerlijk, als showtec/highlite het aan kan bieden is het denk ik ergens anders niet veel goedkoper...
En 2e hansjes zie je ook niet zo vaak...ze slijten denk ik niet zo snel
Of zelf maken...het is maar een bol van polyester met spiegeltjes
Trouwens als je zń ding wil hebben, zorg wel dat ie door de deur kan of in je bakwagen past...je zal niet de eerste zijnComment
-
Vind het niet zo gek eigenlijk, die motor gaat tot 500KG!! je kunt er zo een complete truss aanhangen. Zal wel van de een af andere fabrikant afkomen waar showtec, hun sticker met mirrolball motor op plakt.Comment
-
Je zou een standaard motor (240V) kunnen ombouwen zodat die 2 kanten op kan draaien. (kwestie van de aanloopcondensator op de andere pool aansluiten), Vast wel een dmx gevalletje te vinden dat een relais kan aansturen.
Snelheid regelen is een ander verhaal, tenzij je een gelijkstroommotor gebruikt gaat dat lastig worden. Kom je al gauw op een frequentieregelaar terecht.
Wat je zou kunnen doen is een DMX interface bestellen die geschikt is om een stappenmotor aan te sturen. Moet je alleen nog iemand vinden die een constructie kan maken om die motor aan de bol te koppelen op een veilige manier.Comment
-
Wat weegt zo'n bol? Kan het op de highlite site niet vinden. Maar het zullen toch wel enige kilo's zijn.
Laten we wel wezen aan een 100kg motor mag maar 50 kg hangen.
Lijkt mij best wel een gewicht wat door een beetje spiegelbol gehaald kan worden.Comment
-
Net als de topic-starter sta ik ervan te kijken dat zoiets zo duur moet zijn. Waarom zou het niet met een dikke stappenmotor (desnoods met tandwiel overbrenging oid) kunnen en de volgende schakeling (van een paar tientjes) DMX Stepper Controller
Nog een transformator erbij de voor motor en je bent klaar denk ik dan....
???
EDIT: bij nader inzien is het niet de juiste schakeling denk ik, omdat je, zo lijkt het, de motor niet continu kunt laten draaien. Maar er zijn vast wel andere te vinnden die dat wel kunnen.Last edited by Svartrose; 13-09-09, 10:00.Comment
-
wat misschien wel leuk om weten is: spiegelbollen groter dan 1 meter worden niet gemaakt zoals de kleintjes (bolletje piepschuim met spiegeltjes erop).
Deze bestaan meestal uit een heel frame (dat soms demonteerbaar is voor transport) om het hele gewicht te kunnen dragen aan dat ene ophangpunt (= motor)
daarom heb je ook motoren nodig die meer dan x-aantal kilo kunnen houden!we had a light designer once, but he went mad so we shot him.
Now he's a light of a diffrent kind, one of ***'s little gobo's in dimmer heaven!Comment
-
Mag ik dan als enige het verhaal VEILIGHEID aan halen........ leuk dat we zelf knutselen maar we vergeten een ding de belangerijkste regel in ons wereldje
WE DOEN HET VEILIG OF WE DOEN HET NIET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
er is een reden dat motoren voor spiegelbollen zo duur zijn ........deze worden zo overgedementioneerd dat die spiegelbol blijft hangen......
dus even een dikke stappen motor pakken en dit en dat is dus NIET de oplossing
denk er maar eens aan wat er gebeurt als die spiegelbol van 2 mtr op een volle dansvloer naar beneden komt zeilen...............dus veilig of niet
LightingLET THERE BE VARI LITE(S) and ALPHA's , AND A LOT OF THEM.......(this line is powered by Grand MA too)Comment
-
Daar heeft u een groot punt en volledig gelijk in.
Maar wie zegt dat eigen producten niet veilig kunnen zijn of veiliger.
Na vele ideetjes en sommige opmerkingen die nergens opslaan is er geen of wel een fatsoenlijke oplossing. We zullen het dan maar doen met de motor van €94.....of een tweede kopen en die inwendig aanpassen.IF YOU PAY PEANUTS......YOU GET MONKEYS.Comment
-
Comment
Comment