Spiegelbol van meer dan 1m met motor regelbaar en richting.
Collapse
X
-
we had a light designer once, but he went mad so we shot him.
Now he's a light of a diffrent kind, one of ***'s little gobo's in dimmer heaven! -
Ik denk dat met een bevestigde as aangedreven via een gearboxje en een stappenmotor dat je voor minder dan 3K zeker een veilige constructie aan een truss kan hangen.
Over Hankamp - Home - Hankamp Gears of een van de vele andere tandoverbrengtenten. Maken het op zeker voor minder.
en veilig.lekker belangrijk!Comment
-
Een motor geschikt voor 40 kg mag een spiegelbol dragen van 1 meter,
Zo'n motor kost ongeveer 100 euro.
Misschien zou je kunnen kijken of je deze motor kan ombouwen naar een DMX sturing.
Dit mag, je veranderd niks aan de motor zelf, dus deze zal het gewicht kunnen dragen.MEEO Audio Licht Rigging,
Mark van der Werff
GroningenComment
-
Neen, je sprak daar over het 'inwendig aanpassen van de motor'.
Jij moet niks inwendig doen, dan pas je de motor zelf aan en is de CE markering (keuring?) niet meer geldig.
Zolang jij iets doet met de voedingsspanning (230V), bijvoorbeeld door doe toepassing van relais en frequentieregelaars, ben je netjes bezig. Je past namelijk niet de inwendige structuur aan van de motor!MEEO Audio Licht Rigging,
Mark van der Werff
GroningenComment
-
Met slechts twee draadjes die naar buiten komen uit een 230 V spiegelbolmotor kun je niet beïnvloeden welke richting hij uit zal draaien. Dit is dus geen oplossing.Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.Comment
-
Wela, je hebt helemaal gelijk, mijn excuses! Even mijn hoofd er niet bij!
Bij gelijkstroommotoren zou dit kunnen, bij wisselstroom uiteraard niet...MEEO Audio Licht Rigging,
Mark van der Werff
GroningenComment
Comment