Vari*Lite 2500Spot vs. Martin Mac 700

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • stekelvarke
    • Dec 2004
    • 1062

    #16
    Beide heads zijn over het algemeen goed bij te huren bij de grotere bedrijven.
    (Mac 700: Rentall, VL2500: EML,Flashlight)
    Last edited by stekelvarke; 15-01-08, 16:29.
    exit night into LIGHT

    Comment

    • geenstijl21
      • Jan 2008
      • 462

      #17
      Heel simpel als geld geen rol uitmaakt: VL2500 !!!


      En anders lekker de MAC700....
      "Verdomd interessant allemaal, maar gaat u vooral verder"

      Comment

      • Jonas
        • Jan 2008
        • 11

        #18
        Originally posted by geenstijl21
        Het weegt natuurlijk ook mee of er in de buurt nog meer verhuurbedrijven zijn die de VL's of Martin's hebben......

        Je zult zien dat je in de toekomst toch net die paar moet inhuren......
        Dat is niet echt een probleem zoals mijn voorganger hier al vertelde.
        ik merk trouwens op dat er steeds meer en meer bedrijven vari*lite in huis
        halen. hier in België zijn er maar een paar bedrijven waarvan ik weet dat ze de 700 in huis hebben.

        Comment

        • alegrandro
          • Mar 2006
          • 4

          #19
          Originally posted by AJB
          Je hebt in deze range nog meer mogelijkheden, maar heb net Prada klusje gedaan met Var*Lite Vl3500Spot, Martin Mac700 en ClayPaky (nieuwe 300 HPE Spot).

          De verschillen zijn enorm: zoals altijd is Vari*Lite gewoon absoluut veruit de beste. Optiek, kleuring, stabiliteit en vooral ook service-gericht. Het vervangen van de gobo's voor onze custom dingen was een peace of cake. Daar bewijst een goede spot zich wat mij betreft ook in de praktijk.

          CP's waren mooi maar vielen tegen op het gebied van lichtoutput. Martin's zijn vanwege oerlelijke lichtverdeling, waardeloze optiek en gebrek aan betrouwbaarheid uitgebleven en niet meer gebruikt in de show.

          Mijn advies: omarm de vari-lites en zorg dat je de schuur zo snel mogelijk Martin-vrij maakt...
          Sorry hoor AJB, maar heb net een show gedaan met 200 m700 en 85 vl3500Q en nog wat m200 perf en m2000 prof. Ik kan mijn gewoon niet indenken dat en wel ervaren en professionale lichtman dit kan zeggen. Ik ga dan echt twijfelen of je überhaupt wel een show hebt gedaan met m700. Ik heb een tijd geleden ook een show gedaan met vl2500 en m 700 en ik kan je zeggen dat een m700 gewoon een goede spot is en vaak nog stabieler ook nog. Natuurlijk zijn er verschillen, maar ze zitten echt heeeel dicht bij elkaar dus dit soort opmerkingen slaan gewoon echt nergens op .]\
          Sorry maar moest dit even kwijt. Sorry AJB ik ken je niet,maar wat professioneler mag wel en anders hou het voor je. Hier heeft echt niemand iets aan.

          Comment

          • Orbis
            • Feb 2004
            • 217

            #20
            en daar sluit ik me bij aan.

            een m700 is gewoon een goede lamp, zowel de spot als de wash, ik heb best veel ervaring met 700 spot en wash en vl2500 spot en jouw opmerking is gewoon onzin. punt.

            beide lampen zijn servicegevoelig maar service is vrij goed uitvoerbaar. Meer zelfs, de varilite is fragieler, en de wisselstukken duurder!

            als jij mac700 gewoon niet gebruikt hebt durf ik te wedden dat dat meer komt uit vooroordelen dan uit waarheidsgetrouwe testen en gebruikservaring en alweer een dada van je is net als je telkens weer over grandMA begint te pas en te onpas.


            just my 2 cents.
            sex, drums & rock \'n\' roll

            Comment

            • Halo
              • Nov 2005
              • 178

              #21
              geen ervaring met de mac700 wash maar wel met de spot en die viel mij in de keren dat ik ermee werkte eerlijk gezegt nogal tegen.
              snelheid van kleuren en gobo's viel mij wat tegen maar vooral de nauwkeurigheid van posities vielen mij erg tegen (hingen vrij hoog) en de lichtopbrengst was nou ook niet echt je van het en als je dan naar de prijs kijkt en je kijkt naar wat je er uiteindelijk voor krijgt.......

              als je het geld hebt: Vari*lite! als je het geld niet hebt kijk dan eens naar de Robe700AT(E) spot of wash.
              goedkoper en wat mij betreft op de service toegankelijkheid na op alle punten net ff een tikkie beter als martin en op onderhoudsgevoeligheid en error gevoeligheid vele malen beter als de martins
              steel verstandig...........................jat een appel!
              fietsen is gezond.....................eet meer fietsen!

              MARkeTINg light.............nee dank u liever ROBE!

              Comment

              • kristofb
                • Sep 2006
                • 91

                #22
                als geld geen probleem is: Ga gewoon voor de vl'en. De vraag naar deze spotten is zer hard gestegen de laatste tijd dat je er ook je geld voor kan terugvragen. Bij die martins daarentegen....

                Comment

                • DaDe
                  • Jul 2004
                  • 15

                  #23
                  Wij hebben verschillende vl2500S-en en mac700 wash (!) in huis.
                  Ik operate, hang, breek en onderhoud ze beide. Hoewel spot en wash niet erg vergelijkbaar zijn: van beide is minsten de helft al retour gekunnen. De maccen hebben zelfs allemaal al een nieuwe lamp gebregen wegens "flikkeren". Niet gezond voor een absolute flicker free lamp. De Vl-en hebben wel eens last van een lossende puntlas in de zoom-optiek. Is blijkbaar een fout in het constructieprocces.
                  Van de 16 Vlen zijn er momenteel 2 al meer dan een maand "binnen" en van de 12 maccen 1 al meer dan een maand afwezig.
                  Service is hier in Vlaanderen in ieder geval gewoon super te noemen. Fragiel zijn ze beide maar heb in bedrijfszekerheid eerlijk meer vertrouwen in de maccen.

                  Qua gebruik en functies blijft VariLite de toonaangever. Verschillende kleuren in het wiel overslaan zonder dat je dit merkt en supersnelle CMY. En wie houdt er niet van de klassieke blauw-rood met het wit tussen, of de combinaties errond.
                  De mac kan hierin wel in mee, de wash beschikt trouwens over een zeer degelijke zoom.

                  Dit is eigenlijk maar om aan te tonen dat voor ons de combinatie VL2500 spot in combinatie met de Mac 700 Wash veel reden tot tevredenheid geeft. Heb zelf de Mac 700 spot nog niet bedient, maar naast een vari lijkt elke spot speelgoed.

                  Ik moet het gelukkig niet betalen dus over de prijs laat ik mij niet uit, maar goed ook ;-)
                  More music, more fun!

                  Comment

                  • moderator
                    Moderator
                    • Apr 2001
                    • 5950

                    #24
                    Even voor de mensen die het pricipe van een forum niet snappen:

                    AJB geeft zijn mening weer, net zoals een ander dat doet.
                    Iemands mening bestrijden is doorgaans vrij zinloos als je niet met argumenten komt.
                    In de onderbouwing geeft AJB aan op welke punten hij de martin 700 niet vindt voldoen.
                    Het onderwerp laat zien dat er andreen zijn die een andere mening zijn toegedaan.
                    Welke kwlificatie je aan een mening hangt is voor de discussie volstrekt irrelevant.
                    De discussie is dan ook niet gebaat bij het bekritiseren van elkaars mening.

                    Het uitvragen en verhelderen van meningen zou denk ik een beter uitgangspunt zijn, maar dat is geheel aan de deelnemers!
                    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

                    Comment

                    • LJ Gerrit
                      • Apr 2002
                      • 479

                      #25
                      Jonas,

                      Ik zal de laatste zijn om te vertellen welke van de 2 spots beter/slechter is.
                      Je hebt genoeg reacties, meningen en argumenten gekregen in deze topic. Op deze manier kunnen we nog wel 20 pagina's verder gaan.
                      Laat je distributeurs van Martin en Vari*lite een exemplaar ter beschikking stellen en ervaar zelf de verschillen.
                      Maar is het prijsverschil tussen de Mac700 spot en de VL2500 spot echt zo groot als een ieder beweert? Met de huidige dollarkoers.... Denk het niet.
                      ------------------------------------------------
                      Without colour, there is no perception
                      ------------------------------------------------
                      MvG

                      Gerrit Schottert
                      Controllux

                      Comment

                      • jurjen_barel
                        • Jun 2003
                        • 3150

                        #26
                        Originally posted by Halo
                        kijk dan eens naar de Robe700AT(E) spot of wash.
                        goedkoper en wat mij betreft op de service toegankelijkheid na op alle punten net ff een tikkie beter als martin en op onderhoudsgevoeligheid en error gevoeligheid vele malen beter als de martins
                        Robe? Hoe snel wil je die bijhuren? Moet je dan toch wat beter de kleinere verhuurders kennen en bidden dat die niet alles de deur uit hebben. Bovendien behoudt Robe zijn waarde veel minder lang (toch wel een redelijk belangrijk punt voor degene die de investering moet doen). En een Robe tegenover VL zetten? De vergelijkingen worden er zo niet eerlijker op.

                        Comment

                        • Jonas
                          • Jan 2008
                          • 11

                          #27
                          Thx. voor de reactie's.

                          Jonas.

                          Comment

                          • LJ Gerrit
                            • Apr 2002
                            • 479

                            #28
                            Originally posted by Jonas
                            Thx. voor de reactie's.

                            Jonas.
                            Jonas,

                            Laat t.z.t. effe weten waar jullie keuze op is gevallen. En waarom.
                            Succes.
                            ------------------------------------------------
                            Without colour, there is no perception
                            ------------------------------------------------
                            MvG

                            Gerrit Schottert
                            Controllux

                            Comment

                            • Jonas
                              • Jan 2008
                              • 11

                              #29
                              Originally posted by LJ Gerrit
                              Jonas,

                              Laat t.z.t. effe weten waar jullie keuze op is gevallen. En waarom.
                              Succes.

                              Voor het moment is er nog niks beslist,
                              Er is zelfs nog een kanshebber bijgekomen waarvan ik één dezer dagen
                              een demo van zal krijgen. het gaat om één of ander headje van clay packy
                              waar een nieuw soort lamp van Philips zou in zitten.
                              Door de nieuwe soort technologie zou de lamp een output van 500W geven ''Althans de leverancier''
                              Aangezien de beslissing bij mijn overste ligt willen we zo een paar dingen proberen. het beste zou zijn om een demo van allédrie de toestellen te krijgen. Hopelijk komt dit er ook.
                              Anyway.
                              I'll keep you guy's update'd

                              Grtz.
                              Jonas

                              Comment

                              • kokkie
                                • Nov 2003
                                • 1166

                                #30
                                kan me niet voorstellen dat dit een serieus topic is als we nu ineens ook nog 500W lampen met 700W lampen moeten gaan vergelijken. Sowieso denk ik dat voor de keuze tussen Vl 2500 en Mac 700 de 'vraag' een enorm aandeel zou moeten hebben om tot een beslissing te komen.

                                Het spijt me zeer om het zo bot te zeggen, maar voor een discoboer maakt het geen reet uit of je voor de één of de ander kiest!
                                Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

                                Comment

                                Working...