Vari*Lite 2500Spot vs. Martin Mac 700

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jonas
    • Jan 2008
    • 11

    #31
    Originally posted by kokkie
    kan me niet voorstellen dat dit een serieus topic is als we nu ineens ook nog 500W lampen met 700W lampen moeten gaan vergelijken. Sowieso denk ik dat voor de keuze tussen Vl 2500 en Mac 700 de 'vraag' een enorm aandeel zou moeten hebben om tot een beslissing te komen.

    Het spijt me zeer om het zo bot te zeggen, maar voor een discoboer maakt het geen reet uit of je voor de één of de ander kiest!

    Stel we zijn 'Discoboertjes'
    Dan zouden waarschijnlijk niet denken aan vl'en he man.
    Onze leverancier wil gewoon weer eens met iets wauw afkomen.
    eerlijk gezegd zal de keuze waarschijnlijk ook niet vallen op de mini clay packy dingetjes.
    Moest ik hier de beslissing over nemen was de keuze al lang gemaakt.
    Maar die Lampen worden niet gekocht met mijn centjes.

    Comment

    • Halo
      • Nov 2005
      • 178

      #32
      Originally posted by jurjen_barel
      Robe? Hoe snel wil je die bijhuren? Moet je dan toch wat beter de kleinere verhuurders kennen en bidden dat die niet alles de deur uit hebben. Bovendien behoudt Robe zijn waarde veel minder lang (toch wel een redelijk belangrijk punt voor degene die de investering moet doen). En een Robe tegenover VL zetten? De vergelijkingen worden er zo niet eerlijker op.
      de keuze martin of vl lijkt mij oneerlijker als de keuze robe of vl hoor.
      het is in beide gevallen appels met peren vergelijken maar als we robe en martin naast mekaar zetten dan 100 keer liever robe hoor maar daar ging het topic niet over.

      en wat bijhuren betreft... ken je metam in utrecht? uit de flashlight holding? bel die maar voor robe die hebben er zat.
      acs in amsterdam trouwens ook.
      en het worden er steeds meer.

      maar zolang als we allemaal niet nadenken en blind als schaapjes achter mekaar aan blijven lopen en tegen beter weten in iedere keer weer die te dure error zooi van martin blijven kopen zal het ook nog wel even duren voordat je letterlijk op iedere straathoek een robe spotje kan bijhuren.

      bottom line: als je de vrije keus hebt neem dan een VL, als die te duur is kijk dan uit naar een goedkoper goed merk maar wat mij betreft in geen geval martin!
      steel verstandig...........................jat een appel!
      fietsen is gezond.....................eet meer fietsen!

      MARkeTINg light.............nee dank u liever ROBE!

      Comment

      • mustang1
        • Sep 2006
        • 94

        #33
        Originally posted by Halo

        maar zolang als we allemaal niet nadenken en blind als schaapjes achter mekaar aan blijven lopen en tegen beter weten in iedere keer weer die te dure error zooi van martin blijven kopen zal het ook nog wel even duren voordat je letterlijk op iedere straathoek een robe spotje kan bijhuren.

        bottom line: als je de vrije keus hebt neem dan een VL, als die te duur is kijk dan uit naar een goedkoper goed merk maar wat mij betreft in geen geval martin!

        Wat je hier beweert is dus echt niet waar, elk spotje heeft zo zijn gebreken. Op een aantal van bijna 100 maar 1 spotje op het moment defect in de schuur, dat zegt denk ik toch wel wat over de kwaliteit van de mac 700.

        Voor wat gebruikersgemak betreft loopt Martin toch echt wel een stap voor op de rest, vrijwel iedereen kan ermee werken. Bij de Vl is het toch wat meer nadenken. Service van Martin uit is top ondanks de grote vraag naar de 700, op de lange termijn wordt elk spotje natuurlijk wat gevoeliger maar goed onderhoud doet echt wonderen. En is er wat stuk kun je simpel en snel nieuwe onderdelen plaatsen. Ook over het aantal uitwisselbare componenten is er bij Martin goed over nagedacht, bijv: de mac 550 prof, de 575 krypton, 700 prof, 700 wash en tw-1 beschikken over dezelfde base, zij het met iets andere kappen.

        Misschien zijn de Vl's wat sneller of beter, het ligt natuurlijk helemaal aan de toepassing waar je ze voor gaat gebruiken.
        Mooi spul, he?

        Comment

        • LJ Bert
          • Apr 2003
          • 270

          #34
          Denk dat het onderhoud van VL net zo makkelijk is als dat van martin.... oke het is iets delicater maar een VL spotje is dan ook wel veel precieser dan een martin spotje. en iets wat precieser is en sneller kan wel eens fout gaan maar meestal is dat een stabelizer of een sensor.....
          Geef mij maar VL... en de vraag naar een 2500 is groot genoeg je gaat ze altijd kunnen verhuren.
          hehe wat een gedoe

          Comment

          Working...