martin atomic

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kilian
    • Dec 2005
    • 179

Originally posted by djbbe
    We hebben eens 3 atomic 3000
    en 4 movingheads op dezelvde fase gezet
    en geen enkel probleem mee gehad
    als je goed kijkt kun je ze zien :

Moet zeggen dat ik het er heel leuk uit vind zien. Afgezien van de constructie en de dingen die je zelf zegt.

Ik zie 6 koppen, a 250 watt(= aanname??) en je heb het over 4 atomics van 1500 watt?
    tock een dikke 6Kw. En dat zou inderdaad van 1 fase af kunnen komen ( 32 * 210 = 6720 ), niet vanaf 1 16A stekker. Snap ik dat goed?

Edit: uhm... nu zie ik ineens 8 koppen hangen? :S

Comment

• Vervallen

klinkt als scouting.

Vergis je niet dit soort constructies kunnen heel sterk zijn. Alleen de verzekering is niet echt overtuigd.

Comment

• Halo
        • Nov 2005
        • 178

Originally posted by JeroenVDV
        Hoe lang denk jij dan dat een strobe-buis meegaat in een vaste installatie?
        daar ging het helemaal niet over, lees het nog maar eens terug.
        degene op wie ik reageer vond dat als de lamp versleten is het armatuur vaak ook aan vervanging toe is, wat ik pure onzin vind.
        als je netjes met je armaturen omgaat kunnen ze jaren mee, gewoon lamp vervangen dus
        steel verstandig...........................jat een appel!
        fietsen is gezond.....................eet meer fietsen!

MARkeTINg light.............nee dank u liever ROBE!

Comment

• Lighting
          • Sep 2004
          • 209

hoor net dat rinus bakker niet kan wachten tot hij hier zijn PROF.mening over kan geven .........of was ik aan het dromen en kan ik het zelf niet laten ........laat ik het bij een paar woorden houden ..............GROUND SUPPORT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
          LET THERE BE VARI LITE(S) and ALPHA's , AND A LOT OF THEM.......(this line is powered by Grand MA too)

Comment

• Tech-mon
            • Nov 2006
            • 2

Wij hebben de Atomic ook op een aparte groep staan.

Als ik hem vol open zet gaat de automaat beetje te keer

Comment

• djbbe
              • Jun 2005
              • 54

djbbe

inderdaad constructie was ZEER stevig ,
              verzekering is komen testen
              en zo een toren kon een gewicht van 4 TON houden
              de trussen zijn vast gepioneerd en voor extra beveiliging met safety's rond de balken gemaakt .

het waren slecht 3 atomic 3000 en geen 4
              voor de rest hongen er nog 4 sgm victory 2 scans en 4 winenr scans
              en een 28 spots mar die zijn buiten beeld .

Leuke opstelling , veel volk , goed gedronken

Comment

• NiTRO
                • Sep 2002
                • 677

Originally posted by djbbe
                inderdaad constructie was ZEER stevig ,
                verzekering is komen testen
                en zo een toren kon een gewicht van 4 TON houden
                de trussen zijn vast gepioneerd en voor extra beveiliging met safety's rond de balken gemaakt .

het waren slecht 3 atomic 3000 en geen 4
                voor de rest hongen er nog 4 sgm victory 2 scans en 4 winenr scans
                en een 28 spots mar die zijn buiten beeld .

Leuke opstelling , veel volk , goed gedronken
                Kun je mij even de gegevens mailen van die verzekeringsmaatschappij.......die moet ik ook hebben, scheelt me weer veel geld. Ground support of een paar palen met mastworpen
                Hoe is dat eigenlijk getest.....4 TON ???

Comment

• DJ nn
                  • Jun 2006
                  • 489

bij gebrek aan parkeerplaats de vrachtwagen waar alles inzat eropgetzet
                  had hij ineens reclame !

nee... ik zou die constructie wel betrouwen, maar dan zou ik er wel minder in hangen.
                  de constructie heeft natuurlijk ook weer een sfeer met zich mee en dus ook mooi decor.

grtzz DJ nn
                  ... the sound of silence...

Comment

• Watt Xtra
                    • Oct 2004
                    • 1119

Originally posted by DJ nn
                    bij gebrek aan parkeerplaats de vrachtwagen waar alles inzat eropgetzet
                    had hij ineens reclame !

nee... ik zou die constructie wel betrouwen, maar dan zou ik er wel minder in hangen.
                    de constructie heeft natuurlijk ook weer een sfeer met zich mee en dus ook mooi decor.

grtzz DJ nn
                    he??

is deze apparatuur van jezelf of is dit allemaal gehuurd? wat vind je verhuurder ervan wanneer jij zulke risico's neemt met zijn apparatuur?

Ik zou niet alleen heel heel erg boos worden om dit soort kunsten maar mn apparatuur ook direct meenemen, de huurders op een zwarte lijst zetten en een weekendje janken in de hoek van mn kantoortje.

Dit kan echt niet, het mag gewoon niet.
                    Ook al kan hout heel sterk zijn, een stuk rot hout van binnen en alles kan zo in elkaar donderen.
                    Ik neem aan dat er geen bouwtechnici rondlopen die elk stuk hout en ander materiaal constant controleren. Berekeningen vooraf worden gemaakt over het geheel?
                    JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• djbbe
                      • Jun 2005
                      • 54

Originally posted by Watt Xtra
                      he??
                      Dit kan echt niet, het mag gewoon niet.
                      Ook al kan hout heel sterk zijn, een stuk rot hout van binnen en alles kan zo in elkaar donderen.
                      Ik neem aan dat er geen bouwtechnici rondlopen die elk stuk hout en ander materiaal constant controleren. Berekeningen vooraf worden gemaakt over het geheel?
                      mensen vertrouw de constructie nu eens .
                      dit is al de 20ste editie ondertussen van het pullenbal
                      betekend al 20 jaar op houten constructie
                      (om de 3 jaar anderre balken natuurlijk ) .
                      de balken zelf liggen opgeslagen in gesloten containers en zijn behandeld .
                      zijn idd. allemaal gekeurd .
                      kost hopen geld maar we kunnen ons het niet permiteren dat zoiets in mekaar stuikt .

De materiaal is van ons en van een verhuurder .
                      maar die nam nog meer risico's als ons.
                      normaal hangen wij over de truss een plastiek dakje om tegen de regen te beschermen.
                      dit moest niet van de verhuurder !!
                      (en by the way . alles was tot op de euro verzekerd)

Comment

• jurjen_barel
                        • Jun 2003
                        • 3148

Tot op de euro verzekeren is een ding, met een geweten rondlopen dat er mensen door om het leven zijn gekomen, omdat het toch naar beneden is gekomen is ongenezelijk.

Ook in containers blijft het hout niet perfect. Kijk maar eens naar een gemiddeld toneeldecor, dat wordt nog geen jaar opgeslagen in een loods of zeecontainer, dat gaat ook niet zo lang mee. Is ook allemaal behandeld en wordt zo goed mogelijk bewaard.

En als het hout er aan de buitenkant goed uit ziet, zegt dat uiteraard NIETS over de binnenkant. Als houten balken dan zo'n goede oplossing zijn, waarom gebruiken alle pro's het dan niet? Lijkt me stukken goedkoper.... Omdat het niet betrouwbaar is!!

Comment

• kokkie
                          • Nov 2003
                          • 1166

Dat hout houd het echt wel. Ik heb met mijn maten een keer een toren gepioneerd (lees: gebouwd met palen en touw), van 14 meter hoog en daar hebben we met 16 man 10 dagen in gekampeerd. Hoogste verdieping met vier bedden was dus op een meter of 12, dak erboven en nog een vlaggenmast van 4m erop. Geen enkel probleem!!!

Ook voor hout en touw kun je gewoon berekeningen maken. Ik kan het niet, ik weet ook niet waar ik naar tabellen moet zoeken, maar ze zijn er wel!!!
                          Dus ik neem aan dat iedereen die commentaar heeft de toren heeft nagerekend en toen pas commentaar is gaan geven. Is dit niet zo, dan wordt het in mijn ogen weer tijd om inhoudelijk verder te gaan met het topic.

Dan gaan we het dus weer hebben over de "Atomic".
                          Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• Kilian
                            • Dec 2005
                            • 179

Ik geloof je graag dat het gaat houden. Maar het is zo dat het gewoon niet erkend wordt als 'veilig'. Wat de verzekering ook zegt, het blijft hout en touw.

Wat je doet moet je zelf weten, als je er (inderdaad) bij kan slapen... Ik denk dat in sommige gevallen hout steviger kan zijn dan bepaalde brouwsels met (alu) trussjes. Mee eens?

Comment

• lightjockey
                              • Apr 2004
                              • 4

Originally posted by octopus
                              hallo wie heeft ervaring met de atomic 3000 van martin, vooral het blinder effect lijkt mij goed bruikbaar, ik vraag me af hoelang je dit effect aan kunt laten staan, seconden of minuten?

jaap
                              Ik stel voor om ook eens te kijken naar Hungaro strobes. Ze zijn een stukkie feller en blijven langer hun intensiteit houden in de blindermodus dan de Martins doen. Bovendien kun je ze daarna ook sneller gebruiken.

Op de laatste masters of hardcore had ik 28 x atomic 3K on stage en 6 in de zaal. Als je een seconde of 3 een gigantische bak licht wilt hebben moet je dat zo doen.

http://www.creative-freedom.nl//masters/P1010109.JPG blinder mode met 28 atomics
                              http://www.creative-freedom.nl//masters/P1010111.JPG strobo dim effect
                              http://www.creative-freedom.nl//masters/P1010110.JPG leuk standje
                              http://www.creative-freedom.nl//masters/P1010115.JPG stage overview

Het geheel uiteraard aangestuurd met een GMA Full size
                              Last edited by lightjockey; 04-12-06, 15:24.
                              Be yourself, just like me

Comment

Working...