om nog even te reageren op de vraag: het leuke van een atomic tov een blinder is de snelheid van aan en uitgaan, een normale blinder gloeit heel traag. je kunt daarmee leuk spelen op de maat vd muziek. maar wat mij betreft is het een aanvulling en zeker geen vervanging van een blinder met dve lampen.
martin atomic
Collapse
X
-
als je in je truss (waar de atomic warsch inhangt) een verdeelblokje met 32A hebt kun je mooi 2 atomics op 1 lijn zetten zonder de kabeldikte te "testen"
een praktischer ding: in belgiƫ is er zoiets als een aarding met een pinnetje ... ==> stekker kan je niet omdraaien in stopcontact !
grtzz DJ nn... the sound of silence...Comment
-
Originally posted by DJ nnals je in je truss (waar de atomic warsch inhangt) een verdeelblokje met 32A hebt kun je mooi 2 atomics op 1 lijn zetten zonder de kabeldikte te "testen"
een praktischer ding: in belgiƫ is er zoiets als een aarding met een pinnetje ... ==> stekker kan je niet omdraaien in stopcontact !
grtzz DJ nn
Een shucko openschroeven, en de bruine en blauwe draad omwisselen is maar 2 minuutjes werk hoor!
Dus die aardpin hinderd niet echt enorm veel he ;-)Comment
-
Geven ze dat tegenwoordig ook al als tip bij AED?Originally posted by LJ-MartinEen shucko openschroeven, en de bruine en blauwe draad omwisselen is maar 2 minuutjes werk hoor!
Dus die aardpin hinderd niet echt enorm veel he ;-)
Last edited by axs; 19-10-06, 20:51.If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!Comment
-
even rekenen........dan heb ik dus weer "maar" 16A per atomic!....als je vervolgens 6 atomics op je 32 breakout steekt zou ik maar wel naar je kabeldikte van je 32A voeding kijken, die kan namelijk nog wel eens erg warm worden...Originally posted by DJ nnals je in je truss (waar de atomic warsch inhangt) een verdeelblokje met 32A hebt kun je mooi 2 atomics op 1 lijn zetten zonder de kabeldikte te "testen"
grtzz DJ nn
met vriendelijke groet
Lighting
dus eindconclusie...........Veilig of niet!!!!!!!!!!!!!!!! (end of discussion)LET THERE BE VARI LITE(S) and ALPHA's , AND A LOT OF THEM.......(this line is powered by Grand MA too)Comment
-
Het zal niet de eerste keer zijn dat ik zo'n setje zie op een 5x2.5mm2 onder het mom van .........!!!moet kunnen!!! ......euhh........even denken...... NEEN!!!Originally posted by sjoerddat valt toch ook wel weer mee; hoeveel staat zo'n ding nou daadwerkelijk aan? je gebruikt t toch enkel als effect dus een kabel wordt echt niet meteen heel warm. Neemt niet weg dat je uiteraard wel veilig moet werken met de juiste bekabeling...
dus nogmaals.....veilig of niet .
LightingLET THERE BE VARI LITE(S) and ALPHA's , AND A LOT OF THEM.......(this line is powered by Grand MA too)Comment
-
Hallo,
Even een vraag met betrekking op de blinder functie.
Hoe zit het met de levensduur van de lamp wanneer je veel de blinder functie van de strob's gebruikt. Het lijkt mij dat deze dan veel sneller in brand. of heb ik het volkomen mis en maakt het geen verschil met het gebruik op een veel lagere frequentie.
Groeten FrankAchterhoekse rock en roll met EAW 750 en LAB Gruppen FP+Comment
-
Ja, de lamp slijt een stuk sneller. Na een (enorm groot) aantal ontstekingen, is de lamp aan z'n einde. Blinden betekent HEEL veel flitsen in een korte tijd, en dus een kortere levensduur.Originally posted by djfrenkoHallo,
Even een vraag met betrekking op de blinder functie.
Hoe zit het met de levensduur van de lamp wanneer je veel de blinder functie van de strob's gebruikt. Het lijkt mij dat deze dan veel sneller in brand. of heb ik het volkomen mis en maakt het geen verschil met het gebruik op een veel lagere frequentie.
Groeten Frank
Blind-mode geeft ook nog eens veel meer hitte af dan "normale" mode, wat ook nog eens zorgt voor sneller slijten van de lamp.
Overigens hoef je je niet direct zorgen hierover te maken, tegen de tijd dat je de flitsbuis moet gaan vervangen is het apparaat zelf in de meeste gevallen sowieso wel aan vervanging toe.Creating shows beyond ImaginationComment
-
dat is dus echt onzin want dat hangt er helemaal vanaf waarvoor je hem gaat gebruiken, als dat ding op 1 vaste plaats ergens in een grid komt te hangen en af en toe netjes wordt schoongemaakt slijt er nauwelijks iets aan het armatuur maar wel aan de lamp.Originally posted by JeroenVDVOverigens hoef je je niet direct zorgen hierover te maken, tegen de tijd dat je de flitsbuis moet gaan vervangen is het apparaat zelf in de meeste gevallen sowieso wel aan vervanging toe.
verder wordt je lamp bij blinden idd warmen maar hij kaan ook maar een paar seconden blinden daarna geen de warmtebeveiliging erin dus de lamp wordt warmer maar wel binnen de perkensteel verstandig...........................jat een appel!
fietsen is gezond.....................eet meer fietsen!
MARkeTINg light.............nee dank u liever ROBE!Comment
-
Hoe lang denk jij dan dat een strobe-buis meegaat in een vaste installatie?Originally posted by Halodat is dus echt onzin want dat hangt er helemaal vanaf waarvoor je hem gaat gebruiken, als dat ding op 1 vaste plaats ergens in een grid komt te hangen en af en toe netjes wordt schoongemaakt slijt er nauwelijks iets aan het armatuur maar wel aan de lamp.
verder wordt je lamp bij blinden idd warmen maar hij kaan ook maar een paar seconden blinden daarna geen de warmtebeveiliging erin dus de lamp wordt warmer maar wel binnen de perkenCreating shows beyond ImaginationComment

Comment