Ideale lichtsturing ?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kokkie
    • Nov 2003
    • 1166

Originally posted by benne_ss
    weet hier nu niemand een programma dat er uit ziet en werkt zoals een standaard lichttafel?

(en liefst een die je werkend krijgt via een DMX4ALL dongle of art - net )
    Zeg vriend, een DMX lijntje is 512 kanalen hoor, probeer dat eerst maar eens vol te krijgen en dan gaan we het daarna over Art-net hebben.

Klinkt echt bot hè, maar zo is het ook bedoelt! Niet echt realistisch, een dongle van een tientje, een free/shareware programmaatje en Art-net. En dat voor een programmaatje dat op een tafel moet lijken die maar voor hooguit een kwart DMX lijn geschikt is.
    Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• benne_ss
      • Feb 2006
      • 13

wel er zijn weinig freeware progjes die een DMX4ALL ondersteunen

en ik heb een progje dat art-net omvormt naar die dmx dongle van DMX4ALL

daarom dus !!
      als je me nog eens een keer bot wil zijn DENK DAN EERST NA! (ben ik nu niet bot )

Comment

• timleurink
        • Mar 2005
        • 121

Al eens gedacht aan een berhinger tafel.. Bijvoorbeeld deze http://www.behringer.com/LC2412/index.cfm?lang=ENG

Comment

• DeMennooos
          • Aug 2000
          • 1416

De Chamsys software ziet er uit als een lichttafel, werkt als een lichttafel, is gratis en ondersteund de DMX4All dongle.

Je hebt dan alleen wel de nieuwere Beta nodig dan degene die nu vrij te downloaden is.

Als je die wil proberen stuur me dan even een prive bericht (of een mailtje)
          Greetz,

DeMennooos

Stagehands are the infantry of show business

Comment

• kokkie
            • Nov 2003
            • 1166

als je me nog eens een keer bot wil zijn DENK DAN EERST NA! (ben ik nu niet bot )
            Eerst zelf beginnen met nadenken, dan je eigen vraag nog eens lezen en dan mijn reactie nog eens lezen. Je komt er vast uit.
            Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• axs
              Moderator
              • Jun 2002
              • 2687

Ik sta helemaal achter de stelling van Kokkie.

Begin aub niet over ARTNET te lullen als je amper weet wat de juiste toepassing ervoor is.
              Blijkt maar al te duidelijk uit je reacties en uit je vraag.
              If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• benne_ss
                • Feb 2006
                • 13

zo veel weet ik er nu ook niet van, wat begrijpelijk is: als wij iets doen dat veel licht en effecten nodig heeft(optredens ofzo) hebben wij genoeg aan een dmx lijn, we hebben nog nooit artnet gebruik(en zullen het wrs ook nooit gebruiken)

maar laten we nu ophouden over het gezever over wie gelijk heeft en wie het meeste van art-net kent(waar het topic dus NIET over gaat) en laten we de mensen helpen die hulp zoek in dit topic(waaronder ik en DJ_nn)

Comment

• DJ nn
                  • Jun 2006
                  • 489

het was idd een beetje aan het afwijken ... maar goed, ben er ff niet meer geweest (srr daarvoor)

het zou dus drive-in toepassing hebben (dus geen bandjes enzo), dus PC in dus wel goed te gebruiken.

voor de kanaalbeperking (aantal dus): ik heb nog geen scans en er zullen er voor eerst (lees: voor de PC-sturing) al zeker niet meer dan 2 komen ...

en aan iedereen alvast bedankt voor andere tafeltjes (waar dus met een kaartje de shows kunnen opgeslagen worden (dit is dus ook handig))

grtzz DJ nn
                  ... the sound of silence...

Comment

• DJ nn
                    • Jun 2006
                    • 489

ik ben nog eens aan het rondsnuffelen geweest en kwam dit tegen:

GLP light operator 48

deze is dus wel 2keer zow groot ...
                    en ik zie dat hij tegen 400 € kost
                    is dit wat of niet ?

EDIT: ik zie net dat de Showtec Showmaster 24/48 een kopie is ... (toch?)

EDIT2: nou zit ik weer met vraagjes:

De Behringer 2412 lijkt sterk op CMX 24, maar 2412 kan toch alle 512 uitsturen ?
                    en je kan daar toch ook bvb 2 schuiven patchen op 1 schuif ?

en kan je op de CMX 24 dat ook ? niet toch hé ? en je kan toch ook niet opslaan op een kaartje hé ?

weer hoop vragen ... pfff ik hoop dat jullie kunnen antwoorden

grtzz DJ nn
                    Last edited by DJ nn; 25-07-06, 23:54.
                    ... the sound of silence...

Comment

• Lonnebol
                      • Jul 2005
                      • 14

Weet iemand of het mogelijk is met freestyler een soort van playlist te maken.
                      Ik wil gewoon instellen hoeveel seconden een bepaalde lamp moet aanstaan en dan moet ie automatisch (dus zonder tussenkomst van een persoon) naar een andere instelling gaan of uitfaden of infaden.

Als het niet met freestyler kan, dan een ander programma dat met een enttec open dmx usb overweg kan.

Bedankt.
                      Last edited by Lonnebol; 29-08-06, 18:23.
                      Groetjes,
                      Gert-Leon

Comment

• AJB
                        • Jul 2003
                        • 2289

zo veel weet ik er nu ook niet van )
                        Dat was duidelijk...

maar laten we nu ophouden over het gezever over wie het meeste van art-net kent)
                        Dat hoeft ook niet, dat is namelijk duidelijk, als je wist wie Kokkie was had je in eerste instantie je mond wel gehouden...

laten we de mensen helpen die hulp zoek in dit topic(waaronder ik en DJ_nn)
                        Inderdaad; jij zoekt hulp en wilt jezelf helpen en interessant doen ? Als je een vraag stelt LUISTER dan naar het antwoord... Verder ben je vast intelligent genoeg om even rond te kijken voor een sturinkje dat 20 kanalen moet gaan aanslingeren..

Heel veel succes...
                        If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                        ------------------------------------------------
                        Arvid Buit
                        Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• AJB
                          • Jul 2003
                          • 2289

Aangezien we hier een educatief doeleinde nastreven, toch even voor de geinteresseerde forumlezer;

Dmx is het aanstuurprotocol voor o.a. lampjes. Dat was ongetwijfeld bekend. Nu zijn dmx-kabels dik, duur, en heeft dmx nogal een beperking van het aantal kanalen.

IP is ook een protocol, dat wordt gebruikt in de computer wereld. Wat ArtNet eigenlijk doet is het samen sturen van DMX over IP-netwerken. De voordelen;

- Veel goedkopere bekabeling en hardware
                          - Veel sneller netwerk
                          - Bi-directioneel signaal (2 kanten op)
                          - Veel eenvoudiger maken van draadloze dmx-verbinden (over ArtNet)
                          - Veel meer informatie versturen (IP kabel kan veel meer data versturen)
                          - Ethernet netwerken kunnen in stervorm worden aangesloten

Kortom; heel interessant om te gebruiken op grote klussen, ingewikkelde projecten, etc.etc.etc.

Kokkie danwel AXS; als jullie nog aanvullingen hebben let me know, is zo ff uit de losse pols.

Grtz AJB
                          If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                          ------------------------------------------------
                          Arvid Buit
                          Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• LuxProDeo
                            • Feb 2003
                            • 245

Duidelijke samenvatting van AJB, maar voor degenen die er echt nog veel meer van willen weten ook nog even de volgende tip:

Wayne Howell van Artistic License (de ontwikkelaar van ArtNet) heeft een interessant boek uit over het onderwerp: Rock Solid Ethernet, uitgegeven door Entertainment Technology Press, ISBN 1904031293.

LuxProDeo

Comment

• LJmalcolm

@AJB : Via artnet kun je toch tot 15 Universes heen/terug sturen over 1 lijn of vergis ik me hierin??

Comment

• benne_ss
                                • Feb 2006
                                • 13

Originally posted by AJB
                                Dat was duidelijk...

Dat hoeft ook niet, dat is namelijk duidelijk, als je wist wie Kokkie was had je in eerste instantie je mond wel gehouden...

Inderdaad; jij zoekt hulp en wilt jezelf helpen en interessant doen ? Als je een vraag stelt LUISTER dan naar het antwoord... Verder ben je vast intelligent genoeg om even rond te kijken voor een sturinkje dat 20 kanalen moet gaan aanslingeren..

Heel veel succes...
                                wel zeg dan eens wie kokkie is want er staat helemaal niks in zijn profiel!
                                (maakt mij trouwens niet uit! al was hij de president van Amerika!)

en mij intresant maken is helemaal niet mijn bedoeling! ik heb al vééél uren op het internet zitten surfen opzoek naar software, toen ik niks vond heb ik hier om hulp gevraagt maar het enige wat jullie hier kunnen is mensen een beetje uitkakken! ondertussen heb ik het ideale programma gevonden op een ander forum, waar ze wel mensen helpen newbie of pro zonder elkaar uit te kakken!

(to AJB => het waren 157 kanalen)

Comment

Working...