Ideale lichtsturing ?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJ_matthias
    • Jun 2005
    • 620

Originally posted by WinterS
    momenteel heb ik een SM1612, maar deze controller speelt de chases na elkaar af (vrij logisch) waardoor je of pars of scans hebt

wat ik nodig heb is een goede prijs/kwaliteits DMX sturing die appart chases kan afspelen voor de pars en onafhankelijk van deze chases de chases van de scans afspeelt

kan de CMX 24 dit ja of neen?
    kijk die SM staat voor ScanMaster... deze zorgt dus voor de scans. speciale tafel ontworpen voor moving light... je kan er in theorie ook conventioneel(parren e.d) mee aansturen, maar in praktijk is hij daar niet echt voor bedoeld. (en ook vrij onhandig wil je het doen in praktijk)
    de CMX is een "scène setter", wel bedoeld voor conventioneel dus.
    hou je sm1612 voor de scans, en vraag eens na bij je dealer of je de CMX mag uitproberen of dat hij je er misschien meer info kan over verschaffen.
    we had a light designer once, but he went mad so we shot him.
    Now he's a light of a diffrent kind, one of ***'s little gobo's in dimmer heaven!

Comment

• WinterS
      • Jun 2006
      • 102

Originally posted by DJ_matthias
      kijk die SM staat voor ScanMaster... deze zorgt dus voor de scans. speciale tafel ontworpen voor moving light... je kan er in theorie ook conventioneel(parren e.d) mee aansturen, maar in praktijk is hij daar niet echt voor bedoeld. (en ook vrij onhandig wil je het doen in praktijk)
      de CMX is een "scène setter", wel bedoeld voor conventioneel dus.
      hou je sm1612 voor de scans, en vraag eens na bij je dealer of je de CMX mag uitproberen of dat hij je er misschien meer info kan over verschaffen.
      weet ik, maar zoek toch lieve een all-in-one toestel... nu kan je beginnen over ja dan zoek ik een alles in een voor licht en geluid enzo, maar geen gezever hier over

gwn een toestel dat pars EN scans kan besturen, onafhankelijk van elkaar...
      Last edited by WinterS; 19-06-06, 21:24.
      "Een DJ kan goed zijn, maar het feestje maak je zelf !"

Comment

• DJ nn
        • Jun 2006
        • 489

het zal dan de CMX24 worden en met latere PC uitbereiding ...
        kost idd iets van 250€ en met de PC (daslight) kan ik dan desnoods de scans aansturen (als ik zover ben) als de CMX24 niet meerdere dingen kan spelen ...

aan iedereen alvast bedankt voor de tips (weer een kleine 400€ bespaard) en als ik m'n PAR's, mn DMX 4bars en m'n CMX24 heb zal ik laten weten hoe alles loopt ... (moet je niet in nabije toekomst verwachten aangezien ik maar student ben maar ze komen er hoor !) (als er vrijwillige sponsors zijn ??? dan heb ik ze sneller )

en aan WinterS: van mij mag je het gerust "stelen" want het is in dezelfde richting van mijn onderwerp

grtzz DJ nn
        ... the sound of silence...

Comment

• WinterS
          • Jun 2006
          • 102

Originally posted by DJ nn
          en aan WinterS: van mij mag je het gerust "stelen" want het is in dezelfde richting van mijn onderwerp

grtzz DJ nn
          als het mag... maar alvast veel plezier ermee!! kan je mij laten weten of het ook geschikt zou zijn voor mij, want enige goede dat ik nu kan gebruiken is die ShowTec, maar die raden ze af...

Comment

• DJ nn
            • Jun 2006
            • 489

nou jah ... de CMX24 is dus idd ook bedoeld om conventioneel licht aan te sturen dus niet echt voor scans ... dan ben je beter af met je ShowTec en heb toch ook al enkele goede reacties gelezen voor toepassingen zoals die van jou ...
            als je het echt wil weten kun je mss eens een demo vragen ofzo ?
            natuurlijk kan je voor ongeveer 500€ kiezen voor PC (daslight) en daar mooie showtjes in maken ... natuurlijk als je echt 400 wil spenderen en niet meer (wat ik zeker begrijp) dan moet je goed zoeken naar apparaatjes.

maar ik zal later mijn "feedback" eens laten horen

gtrzz DJ nn

Comment

• WinterS
              • Jun 2006
              • 102

ben niet van plan om een PC te gebruiken in een discobar
              zeker niet als deze verhuurd wordt zonder onze eigen Dj...

met zulke panelen kan je toch vlug de basis uitleggen aan een dj die gebruik maakt van je DB, gwn de dimmers en blackout enzo (het afstellen en degelijke niet natuurlijk!)

ik wacht op je feedback

Comment

• DJ_matthias
                • Jun 2005
                • 620

Originally posted by WinterS
                weet ik, maar zoek toch lieve een all-in-one toestel... nu kan je beginnen over ja dan zoek ik een alles in een voor licht en geluid enzo, maar geen gezever hier over

gwn een toestel dat pars EN scans kan besturen, onafhankelijk van elkaar...
                dan ga je volgens mij al naar de grotere professionele tafels (€€€€!)
                FatFrog, Avolites, Hog, Ma,...
                we had a light designer once, but he went mad so we shot him.
                Now he's a light of a diffrent kind, one of ***'s little gobo's in dimmer heaven!

Comment

• DjFlo
                  • Jun 2003
                  • 332

Originally posted by DJ nn
                  nou jah ... de CMX24 is dus idd ook bedoeld om conventioneel licht aan te sturen dus niet echt voor scans ... dan ben je beter af met je ShowTec en heb toch ook al enkele goede reacties gelezen voor toepassingen zoals die van jou ...
                  als je het echt wil weten kun je mss eens een demo vragen ofzo ?
                  natuurlijk kan je voor ongeveer 500€ kiezen voor PC (daslight) en daar mooie showtjes in maken ... natuurlijk als je echt 400 wil spenderen en niet meer (wat ik zeker begrijp) dan moet je goed zoeken naar apparaatjes.

maar ik zal later mijn "feedback" eens laten horen

gtrzz DJ nn
                  Ik moet zeggen ik ben in het bezit van een cmx24 en als je er voor gaat zitten kan je echt mooie dingen maken met scans en parren. Het kost misschien wel even tijd maar als je die tijd neemt dan komt het helemaal goed

gr

floris

Comment

• DJ nn
                    • Jun 2006
                    • 489

aha ... zo iemand hadden we nog nodig hier
                    in het bezit en eerlijk ...

zeker bedankt voor je reactie, en tijd genoeg heb ik wel ...

dus je kan ook meerdere programma's tegelijk afspelen ? (kun je ze eigenlijk opslaan buiten dat 1ne programma dat je zelf kan schrijven ?)
                    voor de rest negatieve puntjes eraan ?

Comment

• DjFlo
                      • Jun 2003
                      • 332

Ja ik weet nie wat je er allemaal op wilt gaan besturen want er is dus een limiet van 24 dmx kanalen. Ik gebruik hem met 2 winners en 8 parren.

Ik zet zeg maar de winners op de bovenste rij kanalen dus 1 tm 12 dan kan je ook nog live ingrijpen met kleuren en gobo's en de parren om de onderste rij dus 12 tm 24. Voor de parren heb ik gewoon 3 simpele programatjes gemaakt.

Voor de scans heb ik 9 andere programmatjes gemaakt waar ik natuurlijk live in kan grijpen.

Je kan ook nog verschillende pagina's selecteren dus als ik bijvoorbeeld een scimitar van jb alleen met parren heb dan heb ik die programma's op pagina 2 staan.

Ik hoop dat je het een beetje snapt en anders kan je me ff mailen of me op msn toevoegen

Gr

Floris

Comment

• benne_ss
                        • Feb 2006
                        • 13

via pc

je kan het probere via de pc!

mijn ideale lichtsturing zou zijn een progje dat er uit ziet als een standaard lightsturing met 'preset 1' en 'preset 2' en een memory zoiets als dit:

ongeveer mag zelfs iets minder uitgebreid

mr zo iets maken ze natuurlijk niet

mss kan iemand mij hier helpen

Comment

• johan1988
                          • May 2006
                          • 40

Je wilt dus met computer je lampen gaan aansturen? Gebruik je het met live bandjes, of voor disco? Want mij lijkt een computer voor bandjes erg onhandig

Comment

• benne_ss
                            • Feb 2006
                            • 13

met de nodige shortcuts op je toetsenbord valt dit zeer goed mee hoor!

Comment

• johan1988
                              • May 2006
                              • 40

Ik heb het nog nooit echt geprobeert, maar het lijkt mij geen fijn idee, ik werk zelf ook niet met super tafels voor live show, maar gebruik die SGM tafel veel, en daarnaast ook ma 24/6...
                              Last edited by johan1988; 19-07-06, 07:51.

Comment

• benne_ss
                                • Feb 2006
                                • 13

weet hier nu niemand een programma dat er uit ziet en werkt zoals een standaard lichttafel?

(en liefst een die je werkend krijgt via een DMX4ALL dongle of art - net )

Comment

Working...