Ideale lichtsturing ?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • stakke
    • Jan 2005
    • 66

@ benne_ss.
    Wees nu een gelukkig man. En als je een echte bijdrage wil leveren voor anderen op het forum kan je er wat uitleg geven over wat je gevonden hebt.
    IK DENK dat je niet geneigd bent dit te doen, maar een forum dient om elkaar te helpen, opbouwend. En dit is ook wat Kokkie heeft gedaan. Artnet is voor velen veel te hoog en veel te ver gegrepen. Dit is niet een tree waar uitleg op dit niveau gepast zou zijn. Er zijn hier mensen die het soms moeilijk hebben met DMX op zich. En het gaat toch over een 'ideale lichtsturing' (zou ik dan moeten beginnen over gma.....)

Stel mij in het ongelijk en post jou ideale sturing (al is het niet voor mij) of is het de pot die de ketel verwijt dat hij....
    Last edited by stakke; 18-10-06, 22:33.

Comment

• Ralph Hees
      • Nov 2005
      • 183

Originally posted by timleurink
      Ik heb zelf een Behringer LC2412 en ik moet zeggen dat ik niet erg tevreden ben. Ik heb hem al 1x teruggestuurd en een nieuwe gekregen met hetzelfde probleem als de vorige en nu krijg ik dan een nieuwe eprom. Een half jaar na ik het probleem ontdekte komt de oplossing in zich (hoop ik).

Comment

• benne_ss
        • Feb 2006
        • 13

eindelijk is een normaal iemand op dit forum!(stakke)

het programma dat ik nu heb is een soort plugin die werkt met freestyler.
        het werkt veel met snelknoppen op het toetsenbord waardoor er geen andere hardware moet aangekocht worden(behave een dmx interface natuurlijk)

voor geintreseerden:
        het programma is gemaakt door een informaticus die mijn verzoek op een forum had zien staan, helaas mocht ik het niet doorgeven van deze persoon.

Comment

• lj-jeronimo
          • Nov 2006
          • 10

Hoi,

Even over die pc sturing, ik heb al met verschillende pc-sturingen gewerkt (daslight, sweetlight,...) maar mijn favoriet blijft Visual DMX (VisualDMX Lighting Control). Dit kastje kost dan wel 800 EUR (software is gratis) maar je kan er vanalles mee aansturen.
          Even wat uitleg, wat heb ik er al mee aangestuurd :
          Moving heads, scanners, laser, ledtubes, ledbollen, rookmachine, strobo, ... en dit alles in 1 keer. Wij gebruiken dit niet voor conventioneel licht, daar hebben we een scene setter voor als back-up, een pc kan altijd wel eens moeilijk doen of crashen.
          Ik denk dat dit ook zeker te overwegen valt. Aangezien het geen moeilijke sturing is iedereen kan er mee werken, en veel beter dan daslight. Ok het is misschien wat meer geld dat wel maar wat je er mee kan is ook veel meer. Zo heb je bijvoorbeeld ook matrix mania om ledpanelen aan te sturen. En je kan je show op voorhand programmeren met visual 3D.

Freestyler heb ik ook aan het werk als reserve sturing in echte noodgevallen maar is zeer moeilijk om mee te werken en kost veel tijd om alles te programmeren.

Groeten Jeroen

Comment

Working...