Wereldprimeur in Rotterdam: Martin TW1 Halogeen Moving Head

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • esound
    • Oct 2004
    • 193

Originally posted by soundmenn
    nee niet bij fairlight... bij rentall dus dat gaat via fairlight

haha ja nou even voor esound, nadat frans met een bakje gevonden was tussen tw-1's dacht ik van laat ik ook maar eens een zinnetje plaatsten.

ik herkende je aan de je esound en leeftijd bij profiel
    UItpakken en in kist stoppen bedoel je spelen doen we niet bij rentall alleen werken.

Originally posted by stefan90kauw
    Even een offtopic vraagje..

Is die beurs voor iedereen? of alleen genodigden? Het lijkt me geweldig om eens zoiets te zien. Hoe mijn toekomst eruit gaat zien in het theaterwereldje.
    De beurs is voor iedereen toegankelijk zeer leuk om eens te gaan kijken.

Comment

• stakke
      • Jan 2005
      • 66

Originally posted by kokkie
      1. Iets met dimmercurves
      2. Weinig vaste spanning maar wel dimmerkringen
      2. Op zo'n mannier wil ik niet werken.
      1. Ik heb eens de manual gedownload. (raar ervaring op de martinweb.)
      Dimcurves kan je kan je in je controlmenu instellen (da's al een opluchting)

En je moet steeds goed kijken of je een multi-voltage en 80V hebt voor je hem in de spanning steekt....

Waar ik wel happy met zou kunnen zijn is de mechanische dimmer, en dit voor het behoud van de kleurtemperatuur.

Wie weet of de mechanische dimmer ook als shutter gebruikt word? Wel eens waar een apart DMX-kanaal.
      Dit is altijd leuk, je kan dan op je dim kanaal de zelfde snelheid halen als op de shutter. Dit spaart wat progtijd met momenten.

Comment

• frankv1234
        • Nov 2003
        • 33

Originally posted by stakke
        2. Op zo'n mannier wil ik niet werken.
        1. Ik heb eens de manual gedownload. (raar ervaring op de martinweb.)
        Dimcurves kan je kan je in je controlmenu instellen (da's al een opluchting)

En je moet steeds goed kijken of je een multi-voltage en 80V hebt voor je hem in de spanning steekt....

Waar ik wel happy met zou kunnen zijn is de mechanische dimmer, en dit voor het behoud van de kleurtemperatuur.

Wie weet of de mechanische dimmer ook als shutter gebruikt word? Wel eens waar een apart DMX-kanaal.
        Dit is altijd leuk, je kan dan op je dim kanaal de zelfde snelheid halen als op de shutter. Dit spaart wat progtijd met momenten.

2. soms heb je niks te willen en moet je je aanpassen aan de situatie.

betreffende de curve. de tw1 heeft inderdaad diverse curves om de ingebouwde dimmer aan te sturen. Indien je deze niet gelijkend genoeg vind aan je normale conventioneel licht dimmers dan kan je gebruik maken van de optie om een externe dimmer aan te sluiten. Uiteraard moet je dan opletten of je een 80v / 115v of 230v lamp in het armatuur hebt zitten, maar dat moet je ook met het aansluiten van je sixbarren dus dat is niet echt wereldschokkend toch ??

fysiek zijn de mechanische dimmer en de shutter hetzelfde component. op je dmx indeling komt dit terug in 2 kanalen. (1 x dim & 1 x strobo). De mechanische dimmer is behoorlijk snel en er kunnen bijzonder leuke effecten mee behaald worden.

Ik heb inmiddels mijn eerste twee shows met tw1's gedraaid en ben erg onder de indruk van de snelheid en de lichtopbrengst van het armatuur. Verder heb ik ook geen noemenswaardige problemen ondervonden met deze Release 1 spots.

Comment

• ljmartijnw
          • Apr 2004
          • 133

Ik vind het een mooi spotje. Mooie kleur menging enzo. Ook op de bovenstaande twee klussen komt het spotje mooi tot z'n recht. Lekker licht en in je eentje in een kist te tillen. Hij is net iets zwaarder als een krypton.
          Down Under.

Comment

• stakke
            • Jan 2005
            • 66

Uit intresse, in welke toepassing hebben jullie deze gebruikt? Theater, concert?
            Kan je je ervaring geven over de lenzen, zoom function?
            Maakt de koeling weinig lawaai? Maken andere functies lawaai bij movements? (condensator mics in de buurt gehad?)

Thanks voor de info.

Comment

• esound
              • Oct 2004
              • 193

Originally posted by stakke
              Uit intresse, in welke toepassing hebben jullie deze gebruikt? Theater, concert?
              Kan je je ervaring geven over de lenzen, zoom function?
              Maakt de koeling weinig lawaai? Maken andere functies lawaai bij movements? (condensator mics in de buurt gehad?)

Thanks voor de info.
              Toepassing gebruik:

Testen op TD

Koeling:

Heel weinig lawaai

Over het algemeen zeer stil en snel

Comment

• mustang1
                • Sep 2006
                • 94

Heeft iemand gedegen ervaring met deze spotjes? Ik hoor namelijk de wildste verhalen over het uitvallen van deze nieuwe spotjes. Het schijnt dat ze erg warm kunnen worden en dat daardoor vreemde dingen gebeuren, zoals de LAEX error. Ook de software is volgens sommigen een probleem, welke is nu de beste versie?? Wie heeft hier antwoorden op?
                Mooi spul, he?

Comment

• esound
                  • Oct 2004
                  • 193

Originally posted by mustang1
                  Heeft iemand gedegen ervaring met deze spotjes? Ik hoor namelijk de wildste verhalen over het uitvallen van deze nieuwe spotjes. Het schijnt dat ze erg warm kunnen worden en dat daardoor vreemde dingen gebeuren, zoals de LAEX error. Ook de software is volgens sommigen een probleem, welke is nu de beste versie?? Wie heeft hier antwoorden op?
                  De enige errors die wij hebben gehad( van de 14 stuks ). was dat het display uit viel maar dit was een los stekkertje. En een stukke parabool. De spots hebben de allerlaatste software.

Comment

Working...