Wereldprimeur in Rotterdam: Martin TW1 Halogeen Moving Head

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • voederbietel
    • Feb 2005
    • 197

wat trouwens wel geinig is is dat er een powercon aansluiting (female) zit aan de zijkant waardoor je de lamp kan dimmen op een dimmerpack(moet je aleen wel de schakelaar omzetten waarmee je kiest tussen extern of intern dimmen!)
    de kop zelf krijgt gewoon spaning via een vaste 230 shucko
    Met vriendelijke groet,

Frans Jansen

Comment

• soundmenn
      • Oct 2006
      • 49

de tw-1 is idd een mooi mac, werkt makkelijk en kan super kleuren mixen!

zelf heb ik er al enkele getest (samen met wat andere een stuk of 14 meen ik )

volgende week komen er nog 100 binnen!!!!

ideetje; 100 op een rijtje ?

maar als wash is het echt een mooie spot en zeker de moeite waard om een keer te bekijken!

Comment

• kokkie
        • Nov 2003
        • 1166

Originally posted by soundmenn
        In de kist in een ver hoekje van het magazijn.

Sorry hoor, mij ik hou nooit zo van dit soort getallen onder het motto van wij hebben dit en wij hebben dat ...
        Ik vind dat niet goed voor het forum, als je maar geld heb kun je alles kopen, maar voor het forum is kennis van belang.

Maar wij krijgen er binnenkort ook een aantal, eens kijken of ik ff tijd heb om ernaar te kijken voor ze weggaan. Het blijft Martin, dus ik blijf sceptisch en vind voorlopig alleen de Mac2000 een mooie lamp die wel het nodige onderhoud vergt. Die extra speakon vind ik wel een grappige feature.
        Ik zal eens kijken of ik hem samen met al z'n collega's kan testen.
        Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• William
          • Oct 2002
          • 233

hang dr een vl5 naast en je weet genoeg
          V*L...........punt

Comment

• esound
            • Oct 2004
            • 193

Originally posted by soundmenn
            de tw-1 is idd een mooi mac, werkt makkelijk en kan super kleuren mixen!

zelf heb ik er al enkele getest (samen met wat andere een stuk of 14 meen ik )

volgende week komen er nog 100 binnen!!!!

maar als wash is het echt een mooie spot en zeker de moeite waard om een keer te bekijken!
            Waar werk je dan? Is het niet toevallig bij fairlight? ( dan is het ook niet gek als importeur. )

Comment

• stekelvarke
              • Dec 2004
              • 1062

Ik vraag me af wat het nut is om ook een externe dimmer te kunnen gebruiken. Als je al een ingeboude dimmer hebt warom zou je dan nog externe dimmer racks gaan gebruiken?
              exit night into LIGHT

Comment

• tomv
                • Jun 2003
                • 331

Denk dat dat vooral voor het theater is bedoel. Daar ligt al voeding naar zaal/portaal met dimmers. En dan kunnen ze hun dimmers gewoon achter elkaar zetten, zowel conv als intel. En daarna de pan/tilt/...

Lijkt mij even vanuit theaterstandpunt. Als je R&R gewoon bent zal je echt niet wakker liggen dat het allemaal de dimmers niet achter elkaar staan.

Daarmee kan je ook kiezen welke versie je wilt hebben.
                Tom

Comment

• moderator
                  Moderator
                  • Apr 2001
                  • 5946

@Tomv; Dimmers die achter elkaar staan?
                  ff voordat ik een lach of huilmoment krijg, je hebt het hier niet toevallig over de volgorde in dmx adressen mag ik hopen?
                  Graag een toelichting!
                  Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• stekelvarke
                    • Dec 2004
                    • 1062

Dan nog, mochten de DMX adressen niet op elkaar volgen heb je ook nog de soft patch. je hebt wel gelijk dat er dimkanalen naar het podium gaan, maar als je de externe dimmer gebruikt heeft de head nog steeds voeding nodig aangezien de stappenmotoren, fans, elektronica, ... ook nog voeding nodig hebben.
                    exit night into LIGHT

Comment

• stakke
                      • Jan 2005
                      • 66

...je betaald tenslotte ook voor de interne dimmer. Het gewicht moet je steeds mee naar boven trekken. En dan andere dimmers gaan gebruiken?????
                      Of kent martin zijn bedrijfszekerheid en daarmee een mogelijke oplossing voor ingebouwd, moch je problemen hebben

Comment

• kokkie
                        • Nov 2003
                        • 1166

1. Iets met dimmercurves
                        2. Weinig vaste spanning maar wel dimmerkringen
                        Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• tomv
                          • Jun 2003
                          • 331

Originally posted by moderator
                          Dimmers die achter elkaar staan?
                          In vele theaters zitten ze met min of meer vaste patch voor zaal/portaal. En dan is het gewoon handig om de bestaande dimmer/cablage te gebruiken. En zoals kokkie al aangaf, het instellen van dimmercurves.

Binnen een MH is de lamp toch de grootste slokop kwa stroom. En waarom dan moeten investeren in en bewegend licht, en nieuwe cablage? Je kan al wat voeding beginnen leggen voor een zaalbrug van 12 MH's. Terwijl je al 12 lijnen van je dimmers hebt liggen.

Voor de ene handig en voor de andere niet. Dus daarom beide bruikbaar he.

Duidelijk mod?
                          Tom

Comment

• moderator
                            Moderator
                            • Apr 2001
                            • 5946

....dank u!
                            Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• soundmenn
                              • Oct 2006
                              • 49

Originally posted by esound
                              Waar werk je dan? Is het niet toevallig bij fairlight? ( dan is het ook niet gek als importeur. )
                              nee niet bij fairlight... bij rentall dus dat gaat via fairlight

haha ja nou even voor esound, nadat frans met een bakje gevonden was tussen tw-1's dacht ik van laat ik ook maar eens een zinnetje plaatsten.

ik herkende je aan de je esound en leeftijd bij profiel
                              Last edited by soundmenn; 13-10-06, 17:11.

Comment

• stefan90kauw
                                • Jun 2005
                                • 189

Even een offtopic vraagje..

Is die beurs voor iedereen? of alleen genodigden? Het lijkt me geweldig om eens zoiets te zien. Hoe mijn toekomst eruit gaat zien in het theaterwereldje.

Comment

Working...