Wereldprimeur in Rotterdam: Martin TW1 Halogeen Moving Head

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • masterblaster

Originally posted by LJ Gerrit
    Jammer dat sommige personen op dit forum niet de moeite namen om naar mij, of mijn collega's toe te komen op de beurs en hun opmerkingen/reacties te plaatsen maar acheraf wel op dit forum hun commentaar te geven.
    Jullie waren anders niet echt verelkomend stonden continu alleen maar met elkaar te discussiƫren en mensen die bij de tw-1 stonden konden wachten totdat ze een ons wogen.
    Vooral mensen die nog de leeftijd hadden van een scholier (ik dus) hadden weinig kans op info.
    Maar verder vond ik het een leuk lamp, nu nog even de prijs afwachten en dan kunnen we wel is gaan beginnen of het echt een grote concurrerende lamp gaat worden, de tijd zal het uitwijzen.

Comment

• Jasper-Lichtbron
      • Jun 2001
      • 2155

Grote flauwe kul!!! Niemand heeft die opmerking geplaatst.
      In dit geval was de TW-1 perfect, ondanks dat het een prototype was. Het was een testfield exemplaar dat alle dagen zonder problemen heeft gedraaid!
      Zelfs na het sluiten van de beurs, hebben we vele testen gedaan om eventuele hardware problemen naar boven te halen.

Natuurlijk zullen er wat kleine aanpassingen plaatsvinden voordat deze spot medio mei op de plank ligt in Bemmel. Daarvoor wordt er nu ook vollop in het openbaar getest.

De personality file werkte overigens perfect.
      De support van Martin was accoord, er waren de gehele beurs 2 personen van Martin aanwezig om jullie reacties aan te horen.

Jammer dat sommige personen op dit forum niet de moeite namen om naar mij, of mijn collega's toe te komen op de beurs en hun opmerkingen/reacties te plaatsen maar acheraf wel op dit forum hun commentaar te geven.
      Niemand heeft 'm geplaatst nee, maar dat is wel een standaard dooddoener voor dat soort situaties.

Ik heb geen interesse in het ding dus heb er verder ook niks over gevraagd nee. Heb overigens nog wel wat info ingewonnen over die schermpjes van Fairlight en de wash250. Daarbij heb ik alleen de vaste Fairlight medewerkers gezien die ik ook al tijdens de opendag had ontmoet, er is me niemand van Martin opgevallen verder.

Verder no offence, het is alleen wel een beetje standaard procedure bij Martin om te schreeuwen over zaken die nog niet af zijn. De opmerking "om eventuele hardware problemen naar boven te halen" impliceert voldoende.

Comment

• LJ Gerrit
        • Apr 2002
        • 479

Originally posted by Jasper-Lichtbron
        Verder no offence, het is alleen wel een beetje standaard procedure bij Martin om te schreeuwen over zaken die nog niet af zijn. De opmerking "om eventuele hardware problemen naar boven te halen" impliceert voldoende.
        Als er een aantal gloednieuwe producten worden toegepast in een nieuwe spot, is het toch niet vreemd om eens goed te testen.
        Die gelegenheid kregen we.
        Ik ken Martin ook langer dan vandaag, maar wat ze de laatste maanden laten zien blijkt dat ze veel hebben geleerd van de laatste jaren.
        En wees gerust, er zijn geen problemen naar boven gekomen.

Nogmaals, jammer dat sommige personen alles negatief beoordelen.
        ------------------------------------------------
        Without colour, there is no perception
        ------------------------------------------------
        MvG

Gerrit Schottert
        Controllux

Comment

• ralph hogenhout
          • Jan 2006
          • 9

En hebben jullie hem nou gezien het spotje??

Wel erg veel commentaar op een spotje wat nog niemand gezien heeft....

Toch 1 van de grootste merken op bewegend licht gebied...

Spotje wordt goedkoper in de markt gezet en dus een grote concurrent voor de andere "High end"merken die 2 keer zoveel kosten en in veel gevallen alleen maar, standaard met technicus verhuurd kunnen worden..
          I.v.m. de vele reparaties op lokatie!!

Als tweede over de Maxyzz.
          Het probleem van de maxyzz is en zal altijd blijven dat er gewoon een te grote schare fans is van de Hog's.

De tafel is absoluut niet slecht, maar ja als je dan toch zoveel geld uit gaat geven dan kies je toch sneller voor de geijkte merken...

Neem als voorbeeld die nieuwe Vista van Jands.. Ook een prima tafel, maar denk je dat mensen nu echt gaan overstappen op deze tafel als ze al jaren met iets anders werken..?

Ik heb al het plezier mogen hebben om met verschillende merken te werken en kom bij elk merk toch steeds merktypische problemen tegen..

Spotje / Kostprijs/ Mogelijkheden en vooral de TOEPASSING is belangrijk.

Met 300 par 20's kan je ook iets leuks maken. Als je maar weet waar je mee bezig bent en ook de beperkingen kent.

Mooi spotje en ik ga zeker kijken of ik er ergens budget voor kan lospeuteren bij de klant om ze in ieder geval een keertje uit te proberen!!!!

Comment

• axs
            Moderator
            • Jun 2002
            • 2687

Zoals je zelf al aanhaalt...
            Waarom zouden mensen overstappen?

Wel...Martin heeft de laatste jaren serieus achter de feiten aangelopen en is hierdoor heel wat credits kwijtgespeeld bij grote productiefirma's, idem wat service betreft.

Maxxyz hoort niet in dit rijtje 'service' thuis, aangezien het ontwikkeld is door een andere firma (R&D Int)
            Echter is de maxxyz te laat op de markt gebracht en uiteindelijk ook te vroeg... (dat is een doordenkertje van formaat...)

En wat betreft je opmerking over het verhuren van spotjes incl tech...
            Toch je maar iets beter laten informeren denk ik zo.

Trouwens, ik heb op jobs nog steeds minder probs met VL, HES dan met een eerder aangehaald merk.
            Ik kan je uit ervaring vertellen dat de service voor VL, HES, ... op een veel hoger en profesionneler niveau ligt.
            Je zal me ook niet horen beweren dat er geen probs zijn met die fixtures, maar de MTBF (mean time between failure)is veel lager bij Martin dan andere fixtures uit hetzelfde segment.

Dus kortom, de TW1 komt te laat op de markt, de grote productiefirma's stappen reeds geruime tijd over op VL - HES en men weet wel waarom...

En wat desks betreft kunnen op dit moment enkel de HOG, GMA,Virtuoso en hier en daar een verdwaalde AVAB meespelen in de hogere regionen.
            Maxxyz en Vista tref je (voorlopig) vooral aan op enkele producties met endorsment overeenkomsten met deze fabrikanten.
            De operators en productie kiest namelijk voor de gevestigde waarden.
            Last edited by axs; 24-01-06, 09:43.
            If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• Jasper-Lichtbron
              • Jun 2001
              • 2155

Nogmaals, jammer dat sommige personen alles negatief beoordelen.
              Nou daar hoef je mij niet bij te betrekken. Ik ben zo'n beetje elke week op stap met Martin spotjes en dat bevalt tot nu toe prima. Ook dat nieuwe 250Washje is zeer imponerend te noemen, daarbij valt de concurrentie echt in het niet. Je hoort me dus echt niet zeggen dat Martin per definitie slecht is! Alleen marketing technisch is het allemaal niet zo handig af en toe, de relatie tussen techniek en portemonnee is blijkbaar niet helemaal top, zoals je dus blijkbaar zelf ook al opgemerkt hebt.

Qua service trekken ze overigens ook de goeie kant op, de opbouw van de 700 al eens gezien AXS? Beste verbeteringen daar! Alles modulair, eruit trekken, servicen en weer terugsteken, niks mis mee! Nu gaat dat qua prijsklasse ook richting VL, dus dan mag dat ook wel natuurlijk.

Ze moeten alleen wel opboksen tegen de reeds gerennomeerde merken, en da's altijd lastig natuurlijk. Maar met het huidige assortiment en de klussen waarop dat gebruikt wordt, zijn ze toch al een heel aardig eindje lijkt me.

Zo, genoeg over gediscussieerd!

Comment

• Gerrit Hurkens
                • Dec 2000
                • 252

Nu de beurs inmiddels achter de rus is, ben ik dan wel benieuwd naar de uiteindelijke meningen van diegenen die daadwerkelijk ook geweest zijn.

Ik zelf heb de spot ook eens bekeken. Wel geinige spot. Uiterlijik heeft que looks iets van de VL's meegekregen. Bewust???

Toch vond ik het raar dat men zei dat de lamp voor theaterdoeleinden gemikt gaat worden, mede omdat ie zo stil is en geen fans voor de lamp heeft. Waarom dan 2 fans in de Yoke arm zelf? Als de lampen in de zaalbrug hangen heb je dus per yoke 2 fans die de lucht naar beneden blazen (en dus het evt geluid ook mee jagen)

Qua kleurmenging zie ik wel een verbetering. Ik had persoonlijk gehoopt dat de output kleuren iets meer "krisp" zouden zijn.

Maar goed, ik ben er dus geweest, heb mijn mening gegeven on site en er is netjes over gediscussieerd. Ik neem aan dat de mannen van Martin alle commentaren meenemen en er een nette bruikbare en betaalbare spot op de planken komt. Laten we hopen voor hen dat deze op tijd komen voordat de concurrenten een charme actie gaan uitvoeren op de potentiele kopers.
                \"Oeeeeeeehhh, what does this button doooooooo??????\"

Comment

• De Witte
                  • Feb 2006
                  • 1

Originally posted by AJB
                  Het is Martin's eerste "tungsten" (duits voor wolfraam), moving light. Duidelijk te herkennen aan "warm" licht... Hiermee uiteraard ook te dimmen via een standaard theaterdimmer; maar hier was VariLite echt al zoveel eerder mee...

Het lijkt mij een concurrent voor de VL5, alhoewel ik betwijfel of Martin ooit de ClayPaky/VL optiek kan benaderen. Maar goed; geef het een kans...Mijn ervaring tot nu toe met Martin = eerste releasen, daarna product afmaken (het Bill Gates principe). Hopelijk heeft men in het verleden haar les geleerd, en krijgen we eindelijk een (direct) werkend product. In het prijssegment zal de Martin spot ongetwijfeld concurrerend zijn, maar het blijft een Volkswagen... Voor Maserati zijn andere budgetten en kwaliteiten gemoeid.

Ik ben zeer nieuwsgierig naar de nieuwe lamp, en denk zeker dat het een mooi product kan zijn; laten we allemaal gewoon gaan kijken. Ben niet bepaald gecharmeerd van dit soort "geweldig spannende" nieuwtjes op een onafhankelijk forum... Laten we dat in de toekomst vooral niet meer doen !

Grtz Arvid Buit (AJB)
                  De optiek van vari-lite is inderdaad Ʃen van hun sterkste punten. Maar dat heeft met dit verhaal niet echt veel te maken toch? Optiek in een VL5....? De VL5 heeft toch echt alleen maar een (verwisselbare) 'beamspreading' lens.

Comment

• RRik
                    • Jan 2006
                    • 20

Originally posted by De Witte
                    De optiek van vari-lite is inderdaad Ʃen van hun sterkste punten. Maar dat heeft met dit verhaal niet echt veel te maken toch? Optiek in een VL5....? De VL5 heeft toch echt alleen maar een (verwisselbare) 'beamspreading' lens.

Vergeet niet dat de voorste lamellen in een VL5 een diffuser functie hebben. Zo kan je de VL5 frosten/uitzoomen. Daar bovenop kun je nog clear, stipple, 8row, 10row, enz.. er voor steken.

grt'n

Rik

Comment

• Baszza91
                      • Oct 2005
                      • 476

Ik kwam weer is op de Martin site (om even de w8l te zoeken naar aanleiding van een topic). Kom ik op de homepage de Martin Mac TW1 tegen.
                      Dus voor de mensen die deze head nog niet in het echt heeft kunnen bewonderen kan hem hier vinden.
                      Ik vind het een aparte vormgeving hebben. Wel echt de Martin Mac style. Maar niet zoals de bij de Mac 500 / 600. Maar dat maakt wel weer kenbaar dat het de TW1 is.

Greetzz en cheerss
                      I'm addicted to bass, I'm addicted to drums, my dealer is a DJ,..... and music is my drug

Comment

• MEEO Licht en Geluid
                        • Nov 2005
                        • 950

Toch hebben ze weer een fantastische head gemaakt. De achterkant ziet er een beetje uit al de hoed van een chinees, dat belooft niet veel goeds

Maar de lamp die dr ingaat is goedkoper dan een metaalgaslamp, dus dat s een voordeel.

Weet iemand ook waar die te verkrijgen is???
                        MEEO Audio Licht Rigging,
                        Mark van der Werff
                        Groningen

Comment

• Bastisito
                          • Sep 2004
                          • 185

Originally posted by Baszza91
                          Ik kwam weer is op de Martin site (om even de w8l te zoeken naar aanleiding van een topic).
                          Dan zat je toch echt op de verkeerde site
                          Meneer, waar is dat ene knopje nou precies voor?

Comment

• Baszza91
                            • Oct 2005
                            • 476

Originally posted by Bastisito
                            Dan zat je toch echt op de verkeerde site
                            Dat weet. Ik ben daar al vrij snel achter gekomen.

Inderdaar halogeen is goedkoper dan gas. Maar hoe duur is ene 1200 halogeen lamp? Ik denk dat je ongerveer even duur uit bent kwa prijs vs uren. Laat me jullie mening hierover maar weten.

Greetzz en cheerss
                            I'm addicted to bass, I'm addicted to drums, my dealer is a DJ,..... and music is my drug

Comment

• axs
                              Moderator
                              • Jun 2002
                              • 2687

Degenen die hier roepen over de kostprijs van een lamp, zouden beter eens nagaan waar en waarom men een tungsten lampen toepast... dan opnieuw hier mee komen praten...
                              If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• voederbietel
                                • Feb 2005
                                • 197

het is een rommeltje van allerlei onderdelen, zoals de armen van de 2000, het onderstel van een 700 of 550 (als ik me niet vergis!) en zo zijn er nog meer onderdelen van andere mac's bijeen gepakt
                                maar hij mag er zeker wezen, hij staat op de td van Rentall en heb hem al een paar keer goed bekeken (ik zie er wel toekoemst in!!!!!
                                Met vriendelijke groet,

Frans Jansen

Comment

Working...