Wereldprimeur in Rotterdam: Martin TW1 Halogeen Moving Head

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • admin
    Administrator
    • Aug 2000
    • 1009

Wereldprimeur in Rotterdam: Martin TW1 Halogeen Moving Head

Het is niet gebruikelijk dat een importeur het J&H forum gebruikt om aankondigingen te doen van nieuwe producten, maar in dit geval wilden wij geen enkele professional het nieuws onthouden: Fairlight (importeur van oa. Martin) presenteert op de vakbeurs theatertechniek volgende week, de WERELD-PRIMEUR van de nieuwe Martin TW1, de langverwachtte en door de concurrentie gevreesde halogeen-moving head van Martin.

In Rotterdam staat het eerste echt werkende model. De TW1 is stil, snel, heeft CMY colormixing en is daarmee een perfecte oplossing voor theaters, tv studio's, quiz shows, discussieforums, newsrooms etc. Tevens laat de TW1 zich intern OF extern dimmen (kan dus meelopen op de dimmers in een theater bijvoorbeeld).

Specificaties:
    Washlight
    Full CMY colormixing
    16 bit bewegingen
    Snelle shutter/strobe
    Variabele zoom 22°-49°
    Met optionele lens 98°-110°
    Pan: 540°
    Tilt : 257°
    Lamp: 1200W 300 uur
    Totaal gewicht van de spot slechts 25kg!

Zien? Bezoek dan standnummer 301 in AHOY! in Rotterdam van 16 t/m 18 januari 2006.

Met dank aan J&H voor het gebruik van haar forum.
    Al Bundy : If you want something fixed right, get an ugly guy to do it.
  • kokkie
    • Nov 2003
    • 1166

En wat is hier zo bijzonder aan als je hem vergelijkt met een VL500?????

Oh, of een Studio Command?

En ja, die hebben zich ook nog niet bewezen en zijn ook nog nieuw, maar de VL5 wel en dit wordt niet het spotje dat de VL5 gaat verslaan!!!!

Is dat apparaat überhaupt wel zo bijzonder, zodat we er op het forum reclame voor moeten maken?
    Last edited by kokkie; 12-01-06, 23:22.
    Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• Walter Jaegermann
      • Nov 2000
      • 46

De mededeling op het forum is bedoeld om de professionals die deze fora lezen op de hoogte te brengen van de introductie van de TW1. Het gebeurd niet heel vaak dat we in Nederland een dergelijke productintroductie kunnen laten zien op een beurs. Vaak worden deze introducties bewaart voor beurzen als PLASA, Pro Light & Sound of de LDI.

Of de TW1 de VL5 gaat verslaan is niet aan mij of (met alle respect) aan jou, maar aan de markt. Daarom hebben wij aan de eigenaar van dit forum gevraagd of we netjes, met open vizier, hier de aankondiging mochten doen, zodat zoveel mogelijk potentieel geïntresseerden op de hoogte worden gebracht van de introductie.

Laat zij dan maar uitmaken welke spot de beste is.

Met vriendelijke groet en graag tot ziens in Rotterdam!
      Walter Jaegermann

Comment

• kokkie
        • Nov 2003
        • 1166

Beste Walter,

Nee, gelukkig is het niet alleen aan mij om te beslissen welk spotje het beste is en uit zakelijk oogpunt is het voor Fairlight, als dealer, ook niet gewenst om te zeggen dat de spotjes even goed zijn. Dat begrijpt iedereen. Maar aangezien we op dit forum zijn voor leuke discussies vind ik een aankondiging op onderstaande manier niet kunnen.

De langverwachtte en door de concurrentie gevreesde halogeen-moving head van Martin.

en

Daarmee een perfecte oplossing voor theaters, tv studio's, quiz shows, discussieforums, newsrooms etc.

Zoals je zelf al zegt, laat de professionals maar uitmaken welke spot de beste is. En dus lijkt mij een bekendmaking op dit forum prima, maar de door mij hier cursief geplaatste opmerkingen horen denk ik hier niet thuis, maar op de website van Fairlight (waar het ook staat, www.fairlight.nl).

De specificaties van de TW1, maken op dit moment de twee cursief genoemde opmerkingen niet waar, demostratie en vergelijk zal dit moeten uitwijzen en tot die tijd discussiëer ik liever over de technische kanten van het spotje en vergelijkingen met andere spots, waar dit forum voor is, dan dat ik alleen maar marketing gezwets moet lezen in een topic.

Pascal Vergeer.
        Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• axs
          Moderator
          • Jun 2002
          • 2687

Originally posted by kokkie
          Beste Walter,

Nee, gelukkig is het niet alleen aan mij om te beslissen welk spotje het beste is en uit zakelijk oogpunt is het voor Fairlight, als dealer, ook niet gewenst om te zeggen dat de spotjes even goed zijn. Dat begrijpt iedereen. Maar aangezien we op dit forum zijn voor leuke discussies vind ik een aankondiging op onderstaande manier niet kunnen.

De langverwachtte en door de concurrentie gevreesde halogeen-moving head van Martin.

en

Daarmee een perfecte oplossing voor theaters, tv studio's, quiz shows, discussieforums, newsrooms etc.

Zoals je zelf al zegt, laat de professionals maar uitmaken welke spot de beste is. En dus lijkt mij een bekendmaking op dit forum prima, maar de door mij hier cursief geplaatste opmerkingen horen denk ik hier niet thuis, maar op de website van Fairlight (waar het ook staat, www.fairlight.nl).

De specificaties van de TW1, maken op dit moment de twee cursief genoemde opmerkingen niet waar, demostratie en vergelijk zal dit moeten uitwijzen en tot die tijd discussiëer ik liever over de technische kanten van het spotje en vergelijkingen met andere spots, waar dit forum voor is, dan dat ik alleen maar marketing gezwets moet lezen in een topic.

Pascal Vergeer.
          Ik denk dat Kokkie goed verwoord wat ook beetje mijn standpunt is. Aankondigingen zijn altijd leuk, maar de info die gegeven wordt is idd puur uit marketings-oogpunt verwoord. Geen echte objectieve info, maar pure veronderstellingen.
          We zullen idd zien wat de toekomst brengt voor de TW1, maar als ik eerlijk moet zijn... Martin holt weer maar eens na op de huidige markt.
          Eerst met de maxxyz (grandma, hog waren al eerder op de markt) en nu met de TW1 (studiocommand, VL500). Allemaal desk/fixtures in hetzelfde marktsegment.

Grtz
          Last edited by axs; 13-01-06, 20:33.
          If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• BlueConfig
            • Aug 2005
            • 138

Mag ik vragen wrm de TW1 vergelijke wordt met de VL500 en de Colorcommand? Omwille van het lenzensysteem, Dichroic (alhoewel de spec op CMY duiden (betwijfel ik dus)), andere?
            Greets,
            BLue CoNFiG

Comment

• AJB
              • Jul 2003
              • 2289

Het is Martin's eerste "tungsten" (duits voor wolfraam), moving light. Duidelijk te herkennen aan "warm" licht... Hiermee uiteraard ook te dimmen via een standaard theaterdimmer; maar hier was VariLite echt al zoveel eerder mee...

Het lijkt mij een concurrent voor de VL5, alhoewel ik betwijfel of Martin ooit de ClayPaky/VL optiek kan benaderen. Maar goed; geef het een kans...Mijn ervaring tot nu toe met Martin = eerste releasen, daarna product afmaken (het Bill Gates principe). Hopelijk heeft men in het verleden haar les geleerd, en krijgen we eindelijk een (direct) werkend product. In het prijssegment zal de Martin spot ongetwijfeld concurrerend zijn, maar het blijft een Volkswagen... Voor Maserati zijn andere budgetten en kwaliteiten gemoeid.

Ik ben zeer nieuwsgierig naar de nieuwe lamp, en denk zeker dat het een mooi product kan zijn; laten we allemaal gewoon gaan kijken. Ben niet bepaald gecharmeerd van dit soort "geweldig spannende" nieuwtjes op een onafhankelijk forum... Laten we dat in de toekomst vooral niet meer doen !

Grtz Arvid Buit (AJB)
              Last edited by AJB; 13-01-06, 23:28.
              If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
              ------------------------------------------------
              Arvid Buit
              Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• BlueConfig
                • Aug 2005
                • 138

Ok thx,

niet echt nieuws onder de zon dus!

ff afwachten, zullen zien wat die zon brengt he !!
                Greets,
                BLue CoNFiG

Comment

• R. den Ridder
                  • Sep 2000
                  • 1500

Als we het nu eens helemaal omdraaien... Waarom staat zo'n gigantische primeur hier in ons koude kikkerlandje en niet in londen noch miami?

Ik vind het lovenswaardig dat martin met de TW1 spot de theatermarkt probeert open te breken (bedoel; hier in nederland worden de Cyberlights die ook Les Miserables al voorzagen van licht nog steeds voor de volle marktprijs verhuurd), maar laten we er niet te zwaar aan tillen...de laatste echte vernieuwingen in het bewegend theatersegment was toch wel de PAL1200 ..(juist ja, ook uit denemarken) en de stage zoom profile...de laatste vanwege de techniek van de PAL in een betrouwbare oplossing.

Helaas kan ik er niet bij zijn in den Haag. maar als we puur economisch kijken zal ik waarschijnlijk liever voor de TW1 gaan als voor de VL500.. en dan komen we weer terug bij het daadwerkelijke belang van de presentatie..was ook de 812/218 niet de serie scans die de markt openbrak?

Comment

• LJ Gerrit
                    • Apr 2002
                    • 479

Originally posted by AJB
                    Mijn ervaring tot nu toe met Martin = eerste releasen, daarna product afmaken (het Bill Gates principe). Hopelijk heeft men in het verleden haar les geleerd, en krijgen we eindelijk een (direct) werkend product.
                    De Mac700 is ook zonder problemen door haar release gekomen en wordt reeds goed verkocht en ingezet op serieuze producties.

Originally posted by AJB
                    In het prijssegment zal de Martin spot ongetwijfeld concurrerend zijn.
                    Dat is voor mij ook nog een vraagteken omdat de prijs nog niet bekend is.

Originally posted by AJB
                    Ik ben zeer nieuwsgierig naar de nieuwe lamp, en denk zeker dat het een mooi product kan zijn; laten we allemaal gewoon gaan kijken.
                    Daar kan ik me volledig bij aansluiten. Verder laat ik me nog niet uit over de specificaties van de TW-1 omdat ik hem ook a.s. maandag pas voor het eerst zie.
                    Ik hoop dat de personalityfile werkt, .
                    Without colour, there is no perception
                    MvG

Gerrit Schottert
                    Controllux

Comment

• axs
                      Moderator
                      • Jun 2002
                      • 2687

Geplaatst in een ander topic in de lounge 'theatervakbeurs 2006'

Originally posted by Jasper-Lichtbron
                      Was wel enigzins verbaasd over de ophef van Martin over de TW1, in de stand stond nog steeds een prototype??!!
                      Hadden we hier niet zoiets kunnen verwachten?
                      Helaas zoals het wel meer gebeurd wordt er een product met groot trommelgeroffel aangekondigd, maar uiteindelijk...
                      Spijtige zet van Martin en ze hollen helaas weer achter de rest aan.

I rest my case
                      If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• kokkie
                        • Nov 2003
                        • 1166

Toen ik onderstaande las, lag het al op het puntje van mijn tong, maar ik kan het blijkbaar gewoon zeggen ...

Originally posted by LJ Gerrit
                        Ik hoop dat de personalityfile werkt.
                        De geweldige support van Martin!!!

Als je als dealer al geen support krijgt, wat moet je dan als eindgebruiker verwachten ...

Comment

• Jasper-Lichtbron
                          • Jun 2001
                          • 2155

Nou goed, dat een product niet op tijd klaar is voor een demonstratie op welke beurs dan ook kan gewoon gebeuren. Als dat vaker voorkomt betekent dat gewoon dat er ergens een afdeling haar werk niet goed doet... time for some change! Zelfde geldt voor ondersteunende zaken. Maar wat ik dan wel raar vind, is de reclame die gemaakt wordt, waarin een aan zekerheid grenzende toon gebruikt wordt. Dat is bijna 'valsheid in geschrifte'.

En kom aub niet aan met "jullie zijn van harte uitgenodigd voor een exclusieve demo", dat is wel zo'n slap gedoe.

Comment

• MEEO Licht en Geluid
                            • Nov 2005
                            • 950

Wanneer?

Heey ,

Demodagen zijn voorbij.
                            Ben er zelf helaas niet bij geweest

Maar waneer is de TW1 te koop in de J&H Webshop?
                            MEEO Audio Licht Rigging,
                            Mark van der Werff
                            Groningen

Comment

• LJ Gerrit
                              • Apr 2002
                              • 479

Originally posted by Jasper-Lichtbron
                              En kom aub niet aan met "jullie zijn van harte uitgenodigd voor een exclusieve demo", dat is wel zo'n slap gedoe.
                              Grote flauwe kul!!! Niemand heeft die opmerking geplaatst.
                              In dit geval was de TW-1 perfect, ondanks dat het een prototype was. Het was een testfield exemplaar dat alle dagen zonder problemen heeft gedraaid!
                              Zelfs na het sluiten van de beurs, hebben we vele testen gedaan om eventuele hardware problemen naar boven te halen.

Natuurlijk zullen er wat kleine aanpassingen plaatsvinden voordat deze spot medio mei op de plank ligt in Bemmel. Daarvoor wordt er nu ook vollop in het openbaar getest.

De personality file werkte overigens perfect.
                              De support van Martin was accoord, er waren de gehele beurs 2 personen van Martin aanwezig om jullie reacties aan te horen.

Jammer dat sommige personen op dit forum niet de moeite namen om naar mij, of mijn collega's toe te komen op de beurs en hun opmerkingen/reacties te plaatsen maar acheraf wel op dit forum hun commentaar te geven.
                              Without colour, there is no perception
                              MvG

Gerrit Schottert
                              Controllux

Comment

Working...