Nieuwe DMX sturing

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Peter Vanhove
    • Jun 2002
    • 347

citaat:Enttec heeft een nieuwe versie van de dongle uit welke USB in en uit ondersteund en volgens mij is ook de gevoeligheid kwestie daarin opgelost. Hij is niet vreselijk veel duurder dan het oudere model, dus dat is zeker een optie.
    Je hebt het waarschijnlijk over de Pro versie.
    Deze is inderdaad veel beter, en heeft volgende kenmerken :

* Micro processor enabled
    * 1500 V full isolation (data & power lines to protect your computer from surges)
    * 1 Input & 1 Output connector (there is only one DMX port though)
    * RDM (talkback) compatible
    * Internal frame buffering (will work on any PC)
    * Will talk at any comm's speed, compatible with any system for which the FTDI chip has drivers (Windows, OSX, Linux..)
    * Universe & user config EEPROM
    * Refresh Rate configurable from 1 to 40Hz
    * Break configurable from 96uS to 1.3mS
    * MaB configurable from 10.6uS to 1.3mS
    * No Receive framing problems (compared to Open DMX USB)
    * Upgradeable firmware

Hij kost netto ex btw 132,60 euro
    Pas wel op, niet alle programma's zijn al aangepast om met deze dongle te werken. Freestyler wel, Chamsys MagicQ-PC nog niet.
    Import BeNeLux : TW AUDiO - ENTTEC - TECNARE
    Import BeLux : HEIL SOUND - LOGIC SYSTEMS

Comment

• jerre
      • Jun 2003
      • 286

Ik heb ook nog een optie, had het al gepost op een ander forum, maar het is mss ook wel interessant dat ik het hier ook 'ns zet.
      Ik heb hier nog een dll liggen die het toelaat om verscheidene dongles met martin lj te laten werken.
      Hoe gaat het in z'n werk:
      haal lj 2.6 of 2.5 af, hernoem eerst MartinUsb.dll naar DasHard_.dll, daarna hernoem je okdmx31.dll naar MartinUsb.dll

file: http://users.skynet.be/fb138913/okdmx31.dll
      file nodig bij sommige interfaces(inpout32.dll): http://users.skynet.be/fb138913/inpout32.dll
      volledige sourcecode: http://users.skynet.be/fb138913/okdmx31_wdk_1_13.zip

Je kan dan gewoon in Lj je hardware detecteren (ook al heb je de interface niet).
      Nu moet je hetvolgende doen (afhanklijk van je interface):

- Kristof Nys dmx dongle: hernoem inpout32.dll naar kristofnys.dll
      - Manolator: hernoem inpout32.dll naar manolator.dll
      - Monacor: zet dmx120.dll of dmx60.dll in de dir
      - Okdmx ‘pp + usb, maar die interface is nog in ontwikkeling): hoef je niets voor te doen
      - Open dmx (enttec interface): FTD2XX.dll bij in de dir zetten
      - Parzic: inpout32.dll gewoon in de dir zetten
      - Velleman: K8062D.dll in de dir zetten + de bijhorende applicatie
      - Dmx4all(the willows): dmx4all.dll hernoemen naar dmx4all.com1 (voor com1), .com2 of .com3
      - dashard interface, afhanklijk van dewelke:
      -> ofwel niets
      -> ofwel de originele martinusb.dll die je hernoemd hebt naar dashard_.dll bij kopieren en hernoemen naar FlashHard.dll (rest van het verhaal blijft dus hetzelfde)

Nu, onder 2.5 werkt dit verhaal van hierboven perfect, maar in 2.6 geeft het de volgende fout: na 'n +/- 10min zegt lj dat de hardware gediconnecteerd is, de dongle blijft gewoon werken, dus je kn het error venster gewoonweg wegschuiven, maar je krijgt af en toe een kleine fout op je signaal, niet zo erg voor het drive inn gebruik, maar bij gebruik van vast licht kan dit wel 'ns ongewenst zijn.

Voor alle duidelijkheid ik heb de dll niet zelf geschreven, maar het truukje is bedacht door oksid (helaas is zijn site inmiddels offline).

Is het illegaal? Nee, foutje van martin om in hun user license niets op te nemen over het verplicht gebruik van hun hardware.
      nu gij en dan ikke weer

Comment

• tijn
        • Oct 2003
        • 184

Ik heb het hier ook draaien (Martin Lj + Enttec). Werk perfect!

Comment

• Van_Diemen
          • Oct 2001
          • 189

Hmmm tijdje geleden bracht ik dit onderwerp ter sprake (zonder files erbij te geven) en werd mijn topic voorzien van een slotje door modje!

Je zegt dat het niet Illegaal is, maar volgens mij zit dit toch aardig in een grijs gebied!

Veranderd echter niets aan het feit dat het echt werkt (getest met DMX4ALL)

Ik ben geen geluidsfluit, geen lichtnicht, ik ben een liefhebber ;)

Comment

• Poelmans
            • Feb 2004
            • 806

Waarom zou je zulke dingen met LJ willen doen als enttec werkt op chamsys

Laat je vooral niet afschrikken door de gebruikersinterface. Even wennen, maar dan loopt het als een trein in vergelijking met LJ...

Comment

• tijn
              • Oct 2003
              • 184

Dan mis ik bij Chamsys toch de mogelijkheden om een extern fader paneel aan te sluiten.

Comment

• Overdrive
                • Feb 2002
                • 717

Misschien eens leuk om naar deze tafel te kijken:

Heb er zelf geen ervaring mee, maar lijkt me toch best veelzijdig.
                Zit op 900E incl.

Comment

• DeMennooos
                  • Aug 2000
                  • 1416

citaat: Dan mis ik bij Chamsys toch de mogelijkheden om een extern fader paneel aan te sluiten.
                  De PC wing is het externe fader paneel. Met 2x DMX uit. Eind 2005 / begin 2006 komt er ook een grote en een kleine versie van uit.

Greetz,

DeMennooos

Stagehands are the infantry of show business

Comment

• Peter Vanhove
                    • Jun 2002
                    • 347

citaat: Dan mis ik bij Chamsys toch de mogelijkheden om een extern fader paneel aan te sluiten.
                    Als er één merk is die faderpanelen heeft dan zal het Chamsys wel zijn.
                    Ze hebben hun normale PC-wing, en binnenkort de Miniwing, de Maxiwing en de MQ-50 naast de bestaande MQ-100, 200 en 300 tafels uiteraard vol met faders. Fotootjes van de nieuwe wings staan al op hun site en inderdaad zoals DeMennooos al zei leverbaar rond de jaarwisseling.
                    En Poelmans heeft weer eens gelijk, waarom zou je in hemelsnaam Lightjockey gebruiken als er een programma is dat vele malen beter werkt, meer mogelijkheden heeft en bovendien volledig GRATIS is.
                    Bijna vergeten, het truukje met de Enttec interface en LJ is iets waar wij en Enttec zelf helemaal niet achterstaan. Als je Lightjockey echt wil of moet gebruiken, betaal er dan voor.
                    Import BeNeLux : TW AUDiO - ENTTEC - TECNARE
                    Import BeLux : HEIL SOUND - LOGIC SYSTEMS

Comment

• tijn
                      • Oct 2003
                      • 184

In mijn opmerking over de fader panelen bedoelde ik in combinatie met de pc versie en idd de enttec dongle. De truc met Lj is voor mij puur een uitdaging maar werkt wel prima. Ben erg benieuwd naar de prijzen van de nieuwe wings van Chamsys. Dat gaat nog veel beloven.

Maar even terug on-topic: misschien is een SGM Pilot 2000 wel een goede optie. Werkt goed als je niet teveel verschillende aparaten hebt en je kunt je parretjes er nog beter mee aansturen dan met je Showtec controller.

Comment

• DeMennooos
                        • Aug 2000
                        • 1416

Ik kwam de nieuwe producten ook al tegen op www.chamsys.nl

Wat ik zo begreep op PLASA is dat die Mini Wing erg aantrekkelijk geprijst gaat worden.
                        Greetz,

DeMennooos

Stagehands are the infantry of show business

Comment

• Max
                          • Feb 2003
                          • 680

citaat:Geplaatst door tijn
                          Maar even terug on-topic: misschien is een SGM Pilot 2000 wel een goede optie. Werkt goed als je niet teveel verschillende aparaten hebt en je kunt je parretjes er nog beter mee aansturen dan met je Showtec controller.
                          Deze controller had ik inderdaad ook al gezien. Maar zit ik dan niet met het zelfde probleem als mijn scanmaster nu? Want de Pilot 2000 heeft maar 6 faders en dus heb ik nog niet iedere functie op een fader. Niet dat ik alle functies gebruik maar nu moet ik steeds overschakelen van A naar B voor de juiste functie.

Excuses voor de nogal knullige uitleg maar ben niet echt thuis in de DMX wereld. Maar ik hoop dat mijn bedoelingen wel te begrijpen zijn? Zoek enkel een sturing die makkelijker te bedienen is en betaalbaar is voor onze Ypoc's en Strobo's.

Comment

• dh-showtechnic
                            • Jun 2005
                            • 139

De messenger two van glp is wel een mooie tafel:
                            DMX–512 Controller for 44 DMX units ( 16 fixtures + 24 Dimmer channels
                            + 4 strobes )
                            512 DMX Channels ( 24 channels for dimmer, 8 channels for strobes and up to 36 channels per fixture )
                            20 Preset Strobe Programs & 48 Programmable scenes
                            48 Free programmable fixture programs ( Max. 48 steps )
                            48 Free programmable dimmer programs ( Max. 48 steps )
                            Internal Library is editable for all major fixture
                            Free access of CF card ( 32 MB ) to exchange the library or programs
                            The library and programs can be downloaded or uploaded to a PC
                            Audio input and built-in microphone for music sync. Functions
                            Joystick for Pan / Tilt adjustment
                            Blackout master
                            Two LCD displays, 40 x 2 characters each & two 4 -digit LED display
                            Two 3 –pin female & two 5 –pin female XLR sockets for 512 DMX channels output
                            MIDI In / Thru / Out connectors
                            AC 120V / AC 230V selectable
                            Nieuwe mega drive in show

Comment

• Max
                              • Feb 2003
                              • 680

Had hier van de week de PR 512 sturing liggen (= Sunlite van Skytec), deze mocht ik lenen van de Discoboer maar helaas werkte deze sturing niet op de Laptop dus heb ook niet niet kunnen kijken of de Ypoc's nu lekker op dit programma werken.

Wellicht is de ShowTec Light-Desk Pro 136 iets voor mij? Alleen zit ik dan met het probleem dat ik maar 12 faders heb, en de Ypoc 14 kanalen hebben (hoewel ik niet alle functies gebruik!).

Comment

• dh-showtechnic
                                • Jun 2005
                                • 139

De lightdesk por 136
                                Heeft ook maar 8 faders. Dus moet je nog steeds switchen tussen a en b
                                dus daar schiet je nog niet echt iets mee op.
                                Nieuwe mega drive in show

Comment

Working...