moving heads buiten in de winter

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jasper-Lichtbron
    • Jun 2001
    • 2155

Het gaat er maar om dat je airflow hebt binnen je fixture, lamp hoeft daarvoor niet aan te blijven. Hoewel je met een hete lamp vrijwel zeker kunt zijn dat je geen condensvorming zult krijgen is het voor de levensduur van je pitje natuurlijk geen geweldig idee... als je de fans laat draaien blijft de lucht op redelijk hoge snelheid stromen waardoor het water geen kans krijgt zich af te zetten. In hoeverre ze echt 100% droog blijven valt te bezien maar ik denk dat je toch een aardig eind gaat komen.

Let ook op: condenswater is water in de zuiverste vorm (sluikreclame ) en zal dus niet 1-2-3 geleiden. Ietwat vochtigheid kan op die manier weinig kwaad, zolang het maar niet in grote druppels op je stuurprints komt te staan.

Hoe was je van plan om die domes op temperatuur te gaan houden? Het wordt hoe dan ook een prijzig klusje denk ik zo!

Comment

• snoei
      • Apr 2003
      • 168

om het geheel op temperatuur te houden zou je er voor kunnen kiezen om een vermogensweerstand met koelblok in de dome te zetten. (evt gewoon voor een fan van de base van de moving. Zorg je dat aan het einde de lamp uitgeschakeld wordt en dat er stroom op de weerstand gezet wordt.)

Neem bv http://nl.farnell.com/jsp/endecaSear...U=272784&N=401 zet hier dan gewoon 230 op en klaar ben je voor een 25 euro.

heb je een verwarming van ongeveer 100 watt. Hiermee lukt het volgens mij wel om de binnenkant van je dome boven de omgevingstemperatuur te houden.

Comment

• id events
        • Mar 2003
        • 36

ik denk dat het een dure oplossing is zo al is gezegd 24uur per dag 7dagen per week de lamp aan te laten vooral omdat ze alleen in de weekeinde worden gebruikt

wij zijn van plan om de dome laten maken of zelf te bouwen
        we willen zo zo een verwarming element er in zetten om de vorst er uit te houden dus een constante temp van minimaal 15 raden
        en ventilatoren om lucht in beweging te houden

hebben jullie meschien Suggesties van welk martiaal het beste is
        Of weet iemand waar ze doms op maat maken dus naar jou wensen

met vriendelijke groet id-events
        ID-events

Comment

• masterbounzzz
          • Sep 2005
          • 7

heeel prijzig
          Snoep verstandig eet een mushroom

Comment

• masterbounzzz
            • Sep 2005
            • 7

is het niet mogelijk om van plexiglas een kubus dome te maken met een vennetje en een verwarmings elementje erin te bouwen???

heel erg simpel gedacht misschien maar het is een erg goedkope oplossing maar het lijkt mij een goede...
            Snoep verstandig eet een mushroom

Comment

• Drive inn tnt
              • Sep 2003
              • 1082

citaat:Geplaatst door mennobroere

Vorig jaar was ik in Snowworld in Zoetermeer daar hingen 2x Movitec SL 250 boven de skibaan in een Martin Dome. Volgens mij ging dat goed, maar weet niet of de lucht daar even vochtig is als in de (echte) buitenlucht.

Greetz menno
              Die hangen er nu al ongeveer 2 jaar.
              Zonder dat ze er afgehaald worden.
              Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• Full On
                • Dec 2004
                • 11

Ik heb zelf vorige winter op toer gezeten in Duitsland in een grote tent. Deze tent werd 's nachts niet verwarmd dus onze headjes hingen gewoon in de vrieskou. Het enige wat bij ons gedaan werd was een shutdown geven op onze kopjes, elektronica blijft dan natuurlijk werken, maar de lamp brand niet. Zo hebben we het vijf maanden lang gedaan en we hebben d'r nooit problemen mee gehad. Al ons materiaal lieten wij trouwens zo werken, ook de Hog2 en dimmers bleven zo draaien.
                De kou is bij jullie probleem misschien niet het ergste, misschien wel de vocht in de domes die hier worden voorgesteld.
                Druk je op \'Full On\'.... vallen plots alle lampjes uit!!??

Comment

• jans
                  • Feb 2003
                  • 869

Heattracing misschien een optie. Neem een winterising tracing, geen procestracing die wordt te warm, en leg die in de behuizing. De tracing is zelfregulerend dus spannning erop en je head blijft van binnen warm en kun je de voeding van de head zelf uitzetten.
                  Wat voordeliger is qua stroomverbruik weet ik niet.
                  Van de andere kant als het bij Full on 5 maanden gewerkt heeft waarom dan iets extra's bedenken.
                  Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

Comment

• ronny
                    • Dec 2002
                    • 2138

wat ik me afvraag is wat er gebeurt met de warme lucht van de head die uitgeblazen wordt. stapelt die zich op in de dome? Als dit zo is, ga je in de dome warme lucht hebben. wanneer je nu je lamp uitzet, dan zal de dome intern afkoelen, maar ga je dan ook niet condensvorming krijgen. Zelfs al heb je nu een verwarmingselement...?

mvg
                    ronny
                    niet zagen, gewoon doen!

Comment

• kokkie
                      • Nov 2003
                      • 1166

Wat is er mis met een Altrex 9 treden trap? Doordeweeks gewoon weghalen, kost hooguit een kwartiertje, in het weekend met droog weer gewoon afdekken met een beetje plastic en electronica aan laten.
                      Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• Gerrit Hurkens
                        • Dec 2000
                        • 252

Ik kan me in Enschede nog een voorbeeldje herinneren:

Bij toendertijd Miracle Planet stonden een stuk of tien masten met bovenin een mac 500.
                        Men zei toen dat deze waren "behandeld" voor buitengebruik. Het enige wat de arme beetjes moest beschermen tegen de elementen was een plastic "dak". Verder geen dome, niets. In de zomer zag het er nog wel goed uit, maar toen het kouder werd zag je steeds meer headjes met errors van allerlei aard. Volgens mij gingen de macs ook uit 's avonds.

Ik denk dat het gebruik van een dome in jouw geval de beste oplossing is. Over de opeenstapeling van warmte moet je je niet zo heel druk maken, dat hebben de ontwerpers van de dome al gedaan. Bedenk ook dat de warmte via de dome wand afgegeven wordt aan de koude buitenlucht. Maar goed, nog steeds de vraag: hoe plaats je een head in dome op een trussmast?
                        \"Oeeeeeeehhh, what does this button doooooooo??????\"

Comment

Working...